Šta je novo?

Kružni tokovi

Значи још један судар на "кружном току" код општине Нови Београд и наравно на уобичајеном месту ! Још једна рецка више.
Преврнута Флорида пик ап на кров.


http://www.blic.rs/vesti/beograd/saobra ... na/zkshy9f

А бандера у првом плану је "хаос". Никако да је замене, једног дана ће пасти сама од себе.
https://www.google.rs/maps/@44.8246702, ... 6656?hl=sr
 
Ova ukrštanja na ulazu u kružni tok su recept za katastrofu sama po sebi. Osim toga iako bi vozila iz kružnog toka uvek morala imati prednost nad onima koja u njega ulaze, u jednom momentu će se skoro sigurno naći nekoliko vozila koja su krenula da ulaze, pa usporila, a iz kružnog toka se prikuplja masa vozila koja bi baš u sledću ulicu da izađu (tu do koje izlaz vozi ukrštanjem sa ulazom), onda se i kružni tok zagušuje.
A što je najcrnje ovde ima sasvim lepo mesta da se stvar popravi, kod nas u NS, na par mesta gde se bulevari sa tri trake ulivaju u velike kružne tokove, a kružni tok ima ipak samo dve trake su uradili sasvim suvislu stvar, ispred kružnog toka se krajnja desna traka pretvara u pomoćno skretanje u desno, koje ni ne dodiruje kružni tok, a leve dve trake ulaze u kružni tok i koriste se za ostale izlaze iz kružnog toka a ne prvi sledeći (ni to znakovima nije zabranjeno, ali će tako ljudi proći samo kad je baš gužva). I da uvek se trude da pre ulaska u kružni tok trake blago idu udesno i nigde nema ove gluposti da se izlaz u sledeću ulicu ukršta sa ulazom iz prethodne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=457901#p457901:1n7xzs7v je napisao(la):
Žika » Pon Jun 12, 2017 5:00 pm[/url]":1n7xzs7v]Lepo je sve označeno



samo bezobrazluk i bahatost.
 
ako se na nekom mestu cesce desavaju nesrece, ocigledno da nesto ne valja, nije samo bezobrazluk i bahatost, ljudi grese koliko god pazili.
 
Istina je negde izmedju. Naime, i pored loseg projektovanja raskrsnice, nesrece se ne bi desavale kad bi ljudi postovali propise.

Bukvalno svaki put kad prolazim ovaj kruzni tok bar jedan pametnjakovic toliko ne moze da ceka nego izadje za metar izvan linije tj. udje u sam kruzni tok. I onda posledicno se usporava kretanje vozila unutar toka a povremeno se nadje i neka bu**** da izgurava svoju pravdu...
 
Žika":2z88t94v je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=457901#p457901 je napisao(la):
Žika » Pon Jun 12, 2017 5:00 pm[/url]":2z88t94v]Lepo je sve označeno



samo bezobrazluk i bahatost.
Upravo tako.
Ok, jasno je da bi se drugacijom geometrijom nasi vozaci primorali na drugacije postupanje, ali ljudi moji, ovaj kruzni tok saobracaja je toliko sirok, obelezen i pregledan, da tu svakako najvise bahatost doprinosi saobracajnim nezgodama.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ako je bahatost kod nas normalna, a policija ne kažnjava, onda jedino ostaje da se fizički što više spreči bahaćenje i kršenje propisa.

Državi u kojoj nadležni rade svoj posao bi se isplatilo da ima bahate pojedince, ali...

Poslato sa telefona
 
Aman ljudi, po hiljaditi put, nije bahatost! Siguran sam da ima bahatih, ali siguran sam da se nesreće pre svega dešavaju onim drugim ljudima nesvesnim postojanja raskrsnice ispred kružnog toka! Bahati su svesno bahati, znaju šta rade, a ovde je problem kad neko upadne u raskrsnicu ne kapirajući da ulazi u raskrsnicu. I ja sam za malo uleteo u raskrsnicu kad sam prvi put prolazio tuda kao relativno svež vozač, al ne iz bahatosti, nego zbog neočekivane konfiguracije.

Evo sa ove iste fotografije kako izgleda ugao gledanja nekog ko ulazi u kružni tok ovde, samo je još metar niže u odnosu na Google kameru (dakle nepreglednije):


Dakle onaj ko ulazi ovde u "kružni tok" gleda levo da vidi saobraćaj u kružnom toku, vidi obrnuti togao i horizontalnu signalizaciju koji označavahz da treba da propusti vozila koja se nalaze u kružnom toku. I da, uopšte NE VIDI da zapravo postoji raskrsnica desno, pre ulaska u kružni tok! Ljudi jednostavno nastave spremni da se zaustave pred ulaz u kružni tok i tras! Jeste, postoji horizontalna signalizacija ispred je*ene raskrsnice, ali ako se neko zaista ne fokusira neće da ukapira da je to mesto gde treba da propusti vozila, a ne pred kružni tok. Ko god je vozač je svestan da je vožnja jako često automatska radnja i čim postoji nešto što odskače od standarda može da prouzrokuje problem.

Ovde stradaju nekoncentrisani ljudi, a ne bahati, to je toliko očigledno da mi nikako nije jasno kako neko može da tvrdi suprotno...
 
Naravno da nije bahatost, kruzni tok ima 4 ulaza, a ako se najveci broj nesreca desava bas na ovome, zakljucak bi trebao da bude da bahatih vozaca najvise ima iz pravca Mihajla Pupina ?! :D

Lako je mudrovati kako je kruzni tok dobro obelezen kada gledas sliku sa Street View-a (+ ako si ga prosao x puta), ali realnost je ocigledno malo drugacija.
 
Da probam da analiziram iz malo drugačijeg ugla.

Vozač A stane na spomenutoj raskrnici pre ulaska u kružni tok. U raskrsnici jos uvek nema nikoga, sva su vozila u kružnom toku. Dakle, vozač je dužan da prati ko će da se isključi iz kružnog toka i stići na raskrsnicu gde će imati prednost. Dakle, vozač A još nije ni stigao na liniju pregleda kružnog toka a dužan je da prati dešavanja u istom, kako bi ustupio prednost onome ko će u bliskoj budućnosti stići u raskrsnicu? Previše uplitanja futura, što se mene tiče.

U ovoj po meni nelogičnoj saobračajnoj geometriji, ako vozač A prvi započne radnju ulaska u raskrsnicu, onaj ko se isključi iz kt (vozač B) dužan je da ga propusti, bez obzira što ima prednost, jer je vozač A već započeo radnju ulaska u raskrsnicu pre nego što je vozač B započeo izlazak iz kružnog toka. A verujem da će se svi složiti da je to što sam naveo potpuno nelogično i besmisleno (bez obzira na pravilo). Ovaj patrljak od raskrsnice ne bi smeo nigde da postoji u ovakvoj konstalaciji. Ali, ne vidim ga po prvi put, nažalost.
 
Da li je onda ovo bolje signalizirana "raskrsnica" i da li bi imala ikakvog uticaja?

ca8A8SL.jpg
 
Briši tu sliku dok neko od nadležnih ne vidi. Oni vole najjeftinija rešenja, a to su ona gde se koristi samo farba.

Ovde je potrebno promeniti geometriju ulaza u kružni tok i to je jedino dugoročno rešenje.

Poslato sa telefona
 
Zapravo, mislim da bi znak stop i bio rešenje na ovom potezu pošto sadašnja situacija očigledno nije dobra. Bar dok ne isprojektuju i izmene malo geometriju ovog dela kružnost toka.

Ali i pored ovoga, meni je ovaj kružni tok primer kako odgovarajuće dimenzioniran kružni tok ima veliku propusnu moć. Praktično nikada se ne pravi čep ni na jednom delu prilazu kružnom toku.
 
Ma ko bi poštovao taj znak STOP. Raskrsnica je obeležena dovoljno, postoji obrnuti trougao i linija ispred koje treba da se stane (ako treba), pa se to nepoštuje kada je nezgoda.

Ako već tražimo jeftina rešenja, onda kombinacija ležećih policajaca i taktilnih (pevajućih) linija i to ležeći odmah posle pešačkog i na ulazu u kružni tok, ali to su sve polurešenja.
 
Лежећи полицајци на проблематичним улазима су мало скупљи од фарбе али и даље финансијски прихватљиви за Секретаријат за саобраћај.
 
Prva recenica iz predmeta " Projektovanje puteva" prof Voje Andjusa: " Deco , u Srbiji se svi razumeju u puteve i svi su selektori drzavnog tima" ;)

Jedino resenje je preprojektovati i izvesti geometriju ulaza kako bog miluje. Pobogu ljudi pisali smo tome na ovoj temi vise puta! Dok se to ne uradi desavace se ovakve stvari.Vama ( i meni ) ostaje da se molimo sa se to ne dogodi. Nazalost zivimo u partokratiji i Oni koji su nadlezni ili su nestrucni ili su glupi ili rade za neciji drugi interes a ne za javni. Dok se to ne promeni nece biti resenja za ovaj problem a ni za mnoge druge...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465150#p465150:1v4kp8gh je napisao(la):
Михаило » Sre Jul 12, 2017 11:34 pm[/url]":1v4kp8gh]Aman ljudi, po hiljaditi put, nije bahatost! Siguran sam da ima bahatih, ali siguran sam da se nesreće pre svega dešavaju onim drugim ljudima nesvesnim postojanja raskrsnice ispred kružnog toka! Bahati su svesno bahati, znaju šta rade, a ovde je problem kad neko upadne u raskrsnicu ne kapirajući da ulazi u raskrsnicu. I ja sam za malo uleteo u raskrsnicu kad sam prvi put prolazio tuda kao relativno svež vozač, al ne iz bahatosti, nego zbog neočekivane konfiguracije.

Evo sa ove iste fotografije kako izgleda ugao gledanja nekog ko ulazi u kružni tok ovde, samo je još metar niže u odnosu na Google kameru (dakle nepreglednije):


Dakle onaj ko ulazi ovde u "kružni tok" gleda levo da vidi saobraćaj u kružnom toku, vidi obrnuti togao i horizontalnu signalizaciju koji označavahz da treba da propusti vozila koja se nalaze u kružnom toku. I da, uopšte NE VIDI da zapravo postoji raskrsnica desno, pre ulaska u kružni tok! Ljudi jednostavno nastave spremni da se zaustave pred ulaz u kružni tok i tras! Jeste, postoji horizontalna signalizacija ispred je*ene raskrsnice, ali ako se neko zaista ne fokusira neće da ukapira da je to mesto gde treba da propusti vozila, a ne pred kružni tok. Ko god je vozač je svestan da je vožnja jako često automatska radnja i čim postoji nešto što odskače od standarda može da prouzrokuje problem.

Ovde stradaju nekoncentrisani ljudi, a ne bahati, to je toliko očigledno da mi nikako nije jasno kako neko može da tvrdi suprotno...
file.php

Vožnja automobila (ili bilo kog drugog vozila) nije nešto kao lagana šetnja kao kroz park. To nema prostora za nekoncentrisanost, za olako sagledavanje saobraćajne situacije, za ulazak u sred raskrsnice i tek onda da se ukapira da treba da propusti vozilo koje ima prednost. I da ne nabrajam dalje.
Kružni tok je pregledan, lepo obeležen (obrnuti trougao i kao vertikalna i kao horizontalna signalizacija, nedostaje znak
104.gif
) i ne postoji niti jedan problem da neko kada prilazi ne uspori , po potrebi zaustavi vozilo pre ulaska u kružni tok.
Realno stanje je drugačije, većina bi samo da prolete bez obzira na sve.
Nebrojano puta sam prošao kroz taj kružni to baš iz pravca starog Merkatora i uvek je neko nestrpljiv.
 
Ako u voznji automobila nema prostora za nekoncentrisanost, zasto je onda izmisljen znak koji upozorava nailazak na semafor? Valjda semafor svako vidi, sta ima da me upozoravaju unapred?
 
Жика је, наравно, у праву, возач ни у једном тренутку не сме да нема аутомобил под контролом, не сме да ауто вози њега, већ искључиво супротно. То значи да нема котрљања у раскрсницу па шта буде, већ сме да се вози смо тамо где је сигурно да може без последица, што значи и да нема претицања у непрегледној кривини, на превоју, нема вожње кроз пешачки прелаз ако не можеш да видиш од кола или аутобуса у другој траци да ли на њему има пешака итд.

Али, ту долазимо до приче о кокошки и јајету, јер је то, најосновније знање о вожњи - управо оно што од инструктора у Србији нико неће чути. И, како онда пројектовати саобраћајнице? Мислим да морамо узети у обзир реално стање, а то је да возач-почетник, возач из Зрењанина (нек` се не љуте Бечкеречани, али мени је један њихов чича са југом баш ту на незамислив начин излетео и умало направио хаос), и слични, могу да се збуне на оваквом месту, и да им се, нажалост, раскрсница мора прилагодити.
 
Danas je bio još jedan sudar na tom kružnom toku, Solaris je naleteo na automobil koji se uključivao na kružni
tok iz pravca Mihajla Pupina tačnije smera Zemuna.
 
Pa to je to mesto gde se 95% nezgoda dešava.

Autobus je verovatno išao svojim putem, a neki "Zemunac" je pokušao da se uključi iako nije video nadolazeći autobus. A to što su ostali čekali da autobus prođe ga/je verovatno nije zanimalo.
 
Dakle ljudi su bahati i nestrpljivi isključivo na tom mestu, posle na ostalim mestima po gradu nisu? Sjajan zaključak, zaista... :bash:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465315#p465315:1bs1nzs0 je napisao(la):
Žika » 13 Јул 2017 05:45 pm[/url]":1bs1nzs0]
Vožnja automobila (ili bilo kog drugog vozila) nije nešto kao lagana šetnja kao kroz park. To nema prostora za nekoncentrisanost, za olako sagledavanje saobraćajne situacije, za ulazak u sred raskrsnice i tek onda da se ukapira da treba da propusti vozilo koje ima prednost. I da ne nabrajam dalje.
Kružni tok je pregledan, lepo obeležen (obrnuti trougao i kao vertikalna i kao horizontalna signalizacija, nedostaje znak
104.gif
) i ne postoji niti jedan problem da neko kada prilazi ne uspori , po potrebi zaustavi vozilo pre ulaska u kružni tok.
Realno stanje je drugačije, većina bi samo da prolete bez obzira na sve.
Nebrojano puta sam prošao kroz taj kružni to baš iz pravca starog Merkatora i uvek je neko nestrpljiv.
E pa gospodine nepogrešivi, ljudski mozak na žalost ne radi tako, ne obrađuje sve moguće informacije nego filtrira ono što zaključi da je neophodno. I kad se nađe u situaciji u kojoj ne očekuje da se nešto pojavi ne primeti ga uopšte. Evo pokušaj da izbrojiš koliko pasova tim u belom napravi na sledećem snimku:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oSQJP40PcGI[/youtube]

Jel si uspeo? :D
 
Ljudi su svuda bahati, ali ovo mesto ne prašta greške koliko neka druga mesta.
Kad bi svi poštovali propise (i putari i vozači) nezgoda bi bilo mnogo manje.

Poslato sa telefona
 
Vrh