Šta je novo?

Kragujevac

I čisto da ne bude zablude, takvi testovi se, logično, rade da vrlo malo ljudi može u potpunosti tačne da ih reši za zadato vreme (ako nigde drugo, svaki malo stariji muškarac je imao priliku da se sa sličnim testovima susretne na regrutaciji).. Dalje se rade distribucije rezultata, ili već postoji standardna distribucija za određeni test, na osnovu koje se određuje ko "prolazi", a ko "pada".*
Doduše, Fijat, kao svaka kapitalistička firma, je oličenje specifične vrste zla, ali je bolje i to nego propala fabrika trutova koji žive na državnom budžetu, i povlače sve nas ostale nizbrdo - koliko je samo država para besmisleno upumpala u Zastavu, izgadili bismo mi čitavu obilaznicu i koridor 10.
Kao što je, lepo, bigvlada primetio, "baš čudno" što je pokolj nastao u marketingu, verovatno su to većinom naši izvrsni stručnjaci koji su do posla došli kao sestrina tetka kuma poznanika šefa za nadgledanje ničeg.
I pobogu, naravno da se neće tražiti IQ od 130 za NK radnika u fabrici, kojima bi, po logici, bilo najteže da nađe drugi posao. Naprotiv, skoro je sigurno da će Fiat unaprediti sposobne i inteligentne, koji do sada nisu mogli da napreduju jer nisu imali veze i vezice.
Da ne bude kao sa onim vicom kad visoki zvaničnik SFRJ (ne znam tačno koji, ali u vicu postoji ime i prezime) dođe u fabriku cipela i pita radnika koliko đoneva može da napravi za sat vremena, a majstor mu kaže 70, na šta će funkcioner "samo, sad ćeš da vidiš kako se pravi 130". Zasuče rukave i uradi, te ga pogleda i kaže radniku: "Vidiš kako ja mogu? Tako i ti treba.". Na šta mu radnik odgovara: "Vidim ja, druže, ali vi ste obućar, a ja molekularni biolog."

I pobogu, naravno da će svi kukati da je test bio pretežak, pa i da su svi položili.. Đizus.. A umesto da Fijat objavi te testove javnosi, mogli bi da lepo štampaju knjižicu u kojoj su pitanja i odgovori, te da ih besplatno dele radnicima da ih imaju kad polažu testove.

* Jedino nisam siguran da li oni imaju pravo da na takav način koriste testove inteligencije, jer bi to trebalo da bude neki oblik ko zna čega, već su to vrlo slični testovi, koji se samo zovu testovi sposobnosti..
 
Milance":9g0zxajf je napisao(la):
Kakav god da je test to je Fijatovo pravo. Oni ce uzeti one ljude koji im se svidjaju.
Управо се на ово своди...

Надам се само, пошто код нас нема конкуренције, да мерила нису мало подигнута у односу на остале земље где је Фијат присутан...у смислу, зашто да не узмеш интелигентније раднике, када ти се може, велика је незапосленост...

shmeksi":9g0zxajf je napisao(la):
Da, da to je samo jos jedna od teorija zavera zapada protiv nas. Vatikan je narucio posebne testove za radnike u Srbiji da bi radnici dobili otkaze. Ne budi smesan.
Хахаха, ко те је изнервирао, признај!!! :D:D:D Ооооопуууустииии сееее! :) Ја ни једном речи нисам оценио тежину теста, већ сам рекао: ,,Волео бих да се објави тај тест...онда би све било јасно, овако је све нагађање да ли је тежак или није и за кога је тежак..."
 
Izvini, Retardinjo, ali šta ti želiš? Da Fijat dođe i zaposli onoga koga mu Tadić kaže?
Razmišljanje o inteligentnim radnicima je naivno, jer je poenta svakog kapitalističkog sistema da ima idiJote za radnike, koji će biti kvalifikovani samo za ono što rade. U tom smislu, nema ko šta da se brine. Svako, ko se iole razume u problematiku, zna da koliko god ti je nekvalifikovan radnik problem, toliko ti je problem i prekvalifikovan.

edit: čak i da tvoja logika objavljivanja testa, koja je apsolutno besmislena, nema nikakve veze jer kao što sam objasnio, apsolutno je nevažno koliko je test težak, samo je potrebno da pravi razliku između radnika na određenoj dimenziji. Uostalom, zašto ne tražiš da Mensa objavi sve njihove testove?
 
retardinjo":3a85a35i je napisao(la):
да мерила нису мало подигнута у односу на остале земље где је Фијат присутан...у смислу, зашто да не узмеш интелигентније раднике, када ти се може, велика је незапосленост...
Fiat je privatna firma, hvala bogu moze da zaposljava koga hoce. Njihov cilj je da prodaju automobile, a mi kupci u Srbiji cemo radije odabrati auto koji prave inteligentniji i kvalifikovaniji radnici nego obrnuto. Koliko ima mladih inzenjera i tehnicara koje bi mogli zaposliti, a oni jos ovima nude test... da je srece, ne bi bilo ni toga, nego ko zna zna, ko ne zna, mars na ulicu... i dovidjenja... dokle cemo mi u Srbiji da pravimo sistem gde se najgluplji, najgori i najpokvarniji nagradjuju?

Ambassador":3a85a35i je napisao(la):
e poenta svakog kapitalističkog sistema da ima idiJote za radnike, koji će biti kvalifikovani samo za ono što rade. U tom smislu, nema ko šta da se brine. Svako, ko se iole razume u problematiku, zna da koliko god ti je nekvalifikovan radnik problem, toliko ti je problem i prekvalifikovan
Prekvalifikovan radnik nije nikakav problem - angazujes ga da radi na poboljsanju proizvodnog procesa ili na drugim delovima.. prekvalifikovan radnik je problem samo za nekvalifikovan menadzment :D A kapitalista koji voli da zaposljava "idiJote" je los kapitalista - firma sa pametnim radnicima uvek bolje prolazi od drugih.. I da, Mensa objavljuje svoje testove...:)
 
Ambassador":q5k8a3cn je napisao(la):
Izvini, Retardinjo, ali šta ti želiš?
:) Хоћу SAAB 9-5...хехехе...што се и ти узбуЂаваш, што би Шојић рекао...:D Баш се насмејах...

Што пре почну да раде, то боље...

Едит:
jovanovm":q5k8a3cn je napisao(la):
dokle cemo mi u Srbiji da pravimo sistem gde se najgluplji, najgori i najpokvarniji nagradjuju?
Говориш то као да сам тест оценио непотребним?
 
retardinjo":bsajj5rg je napisao(la):
Хахаха, ко те је изнервирао, признај!!! :D:D:D Ооооопуууустииии сееее! :) Ја ни једном речи нисам оценио тежину теста, већ сам рекао: ,,Волео бих да се објави тај тест...онда би све било јасно, овако је све нагађање да ли је тежак или није и за кога је тежак..."
Pa nije njihov HR menadzment sisao vesla pa da objavljuje testove za koje je utroseno mnogo sredstva da bi se napravili tj. da na najbolji nacin procene sposobnosti kandidata.
 
jovanovm":1r0miz1m je napisao(la):
Ambassador":1r0miz1m je napisao(la):
e poenta svakog kapitalističkog sistema da ima idiJote za radnike, koji će biti kvalifikovani samo za ono što rade. U tom smislu, nema ko šta da se brine. Svako, ko se iole razume u problematiku, zna da koliko god ti je nekvalifikovan radnik problem, toliko ti je problem i prekvalifikovan
Prekvalifikovan radnik nije nikakav problem - angazujes ga da radi na poboljsanju proizvodnog procesa ili na drugim delovima.. prekvalifikovan radnik je problem samo za nekvalifikovan menadzment :D A kapitalista koji voli da zaposljava "idiJote" je los kapitalista - firma sa pametnim radnicima uvek bolje prolazi od drugih.. I da, Mensa objavljuje svoje testove...:)
Možda sam se loše izrazio, a možda nisi pročitao sve što sam napisao (mrzi me da se vraćam nazad), previše kvalifikovan za određenu poziciju. Rekao sam da će ovaj test verovatno pomoći nekima koji su zbog poznatih razloga bili na lošijim pozicijama, a sposobni su, da napreduju. Simple as that. A što se tiče idiJota, duža priča, ne za ovu temu. How about "Kapitalizam" in relax?
Mensa, da objavljuju neke, ali ne objavljuju one kojima te ispituju da li možeš da se učlaniš. Jednostavno, nema logike. Isto tako, ako želiš da dobiješ test za IQ, moraš da imaš diplomu psihologa ili tome slično. To bi ti bilo kao da objaviš sva pitanja koja će biti na ispitu, ili kontrolnom u srednjoj ili osnovnoj školi, (sa zatvorenim tipom pitanja) unapred.
 
Ambasadore, verujem da postoje više setova testova, recimo četiri ili pet, tako da bi bilo zanimljivo videti ih kada se testiranje završi. Sa druge strane , ne verujem da će se to desiti, jer jednostavno, to spada u poslovnu tajnu. Da sam ja Fiat, zašto bih konkurenciji i javnosti odavao na koji način ja biram (i obučavam) zaposlene?
 
Fijat najavljuje proizvodnju oko 50.000 „punta“

Autor: Z. Radovanović

Kragujevac - U kompaniji Fijat automobili Srbija tokom ove godine biće proizvedeno između 30.000 i 50.000 „punta“, što je znatno više od prvobitno planiranih 10.000, saznaje Danas u krugovima bliskim menadžmentu Fijata.

Trenutno se, kako tvrdi izvor Danasa, analiziraju tržišta širom sveta, od Rusije i Ukrajine do Maroka i Egipta i od procene tražnje na tim tržištima zavisiće i obim proizvodnje „punta“ u kompaniji Fijat automobili Srbija.

Izvesno je, kaže naš izvor, da će produkcija „punta“ u Kragujevcu biti značajno uvećana u odnosu na doskorašnje planove, te da je najverovatnije da će proizvodnja „punta“ u Kragujevcu startovati u prvom kvartalu.

Danas, takođe, saznaje da će u kompaniji Fijat automobili Srbija ove godine biti organizovana samo proizvodnja „punta“, dok je najavljena proizvodnja modela „grande punto“ „neosnovana priča“.

Generalni menadžer kompanije Fijat automobili Srbija Đovani de Filipis, koji je juče o planovima te firme razgovarao s nadležnima u Ministarstvu ekonomije doputovaće danas u Kragujevac gde će prisustvovati testiranju Zastavinih radnika.

Izvor: Danas
http://www.danas.rs/vesti/ekonomija...zvodnju_oko_50000_punta.4.html?news_id=150555
 
„Фијат” обнавља „пунто”
До краја 2009. без нових модела у Крагујевцу

Крагујевац – „Фијат” ће у марту обновити производњу „пунта” обустављену крајем прошле године, када је прекинута и монтажа „кеца”, „југа” и „флориде”. Назив „застава 10” се брише, а овом моделу се враћа италијански назив и „Фијатов” лого. Производња ће се прилагођавати захтевима тржишта, али неће бити мања од прошлогодишњих 7.000 аутомобила. „Пунто” ће се у Крагујевцу склапати до краја 2009, односно све док менаџмент торинског гиганта не донесе одлуку о новом моделу који ће се производити у „Застави”, односно „Фијат аутомобили Србија”.

Укратко, ово је резиме јучерашњег радног састанка председника „Фијата Србије” Ђованија де Филиписа са пословодством крагујевачке фабрике аутомобила и представницима државне власти и градске управе. Према речима заменика градоначелника Крагујевца Небојше Здравковића, уговор о обнављању производње „пунта” у „Заставиним” халама требало би да буде потписан најкасније за две недеље.

– Реч је о техничком уговору којим ће бити регулисан наставак прекинуте производње „пунта”. Документ је у складу са глобалним уговором државе и италијанског произвођач, а циљ је да се са производњом крене што пре. Без овог уговора производњу не би било могуће покренути пре јула или јуна, а овако почињемо у већ у марту – изјавио је Здравковић.

Иако је било најављено, новинарима се није обратио председник „Фијата Србије” Де Филипис, од кога се очекивало да саопшти назив другог аутомобила који би се, поред „пунта”, такође склапао у Крагујевцу током 2009, као замена за нови модел чија је премијера најављена за крај године, односно почетак 2010. Нови „Фијатов” модел, такође, није био тема јучерашњег састанка.


Небојша Здравковић, Ђовани де Филипис и Александар Љубић (Фото М. Игњатовић)

– О томе нисмо разговарали, али могу да потврдим да се уговор са „Фијатом” реализује предвиђеном темпом. Тачно је да је било најава да ће се „пунто” производити у већем обиму од досадашњег, али то ће зависити од захтева тржишта. Нико данас у свету не ствара залихе, па не видим ни разлог да се од Крагујевца прави магацин – изјавио је Александар Љубић, директор Центра за реструктурисање у Агенцији за приватизацију.


Он је нагласио да из „Фијата” до сада нису стигле никакве најаве да би рок за уплату 200 милиона евра оснивачког улога (31. март) могао бити пролонгиран.

Љубић је, такође, најавио да ће до 15. априла бити завршени и сви формални послови у вези са доласком „Фијата” у Крагујевац, те да ће до тог датума италијански произвођач преузети и уговором предвиђену имовину „Заставе”. До средине априла, како је рекао, решиће се и питања пријема у радни однос првих 1.000 радника крагујевачке фабрике, од којих су неки већ прошли тестирање.

Заменик градоначелника Крагујевца Здравковић је нагласио и да је држава у буџету за 2009. предвидела средства за субвенционисање плата свих радника „Заставе” који ће, како је рекао, имати сигурна примања и ако их „Фијат” не буде ангажовао у првом наврату. Према његовим речима, Влада Србије ће из „државне касе” издвојити још 14 милијарди динара за модернизацију погона у Крагујевцу.

Јуче је најављено и да ће у наредних неколико месеци, а најкасније до краја године, бити решени и други важни проблеми који се, пре свега, тичу просторног плана будуће „Фијатове” фирме, али и измештања отпада из фабричког круга „Заставе”.

Бране Карталовић
[објављено: 15/01/2009]
Извор: Политика
Адреса: http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Fijat-obnavlja-punto.sr.html
 
bigvlada":2ldvdg8g je napisao(la):
Ambasadore, verujem da postoje više setova testova, recimo četiri ili pet, tako da bi bilo zanimljivo videti ih kada se testiranje završi. Sa druge strane , ne verujem da će se to desiti, jer jednostavno, to spada u poslovnu tajnu. Da sam ja Fiat, zašto bih konkurenciji i javnosti odavao na koji način ja biram (i obučavam) zaposlene?
Не потписују пре теста радници уговор/заклетву ћутања...тако да и није нека тајна...:)
Нико оне који остану без посла због ,,падања" теста не може да натера да не издиктирају питања новинарима (чак, шта више и природно је да то ураде, уколико мисле да су оштећени)...а и међу онима који остану на послу је тешко наћи ко је то урадио...тако да бих волео да видим та питања због којих се буне...а још више бих волео да што пре почну са радом...јер ће, како се буде ширила производња, и они ,,мање способни" који нису положили тест, да добију посао у некој производњи делова на пример...само да се то што пре покрене, јер је југ Србје јако осиромашен због овог или оног разлога, да не улазим у политику, док по Војводини ничу фабрике к'о печурке после кише овде се јако лоше живи...тако да би најављено оживљавање производње било као киша после суше, па полако и тамо печурке да ничу...
 
pa o tome smo već pričali, ključ je u nesposobnoj lokalnoj samoupravi na jugu koja sedi i čeka da im neko dođe. Informatički nepismen predsednik opštine nema nikakve šanse da privuče nekog stranog investitora. Videli smo mnoštvo takvih primera, kao i onih drugih gde se vidi da je moguće da opština sama uspe da obezbedi investicije. E sad, ako su birači ludi pa 20 godina biraju isto nesposobno rukovodstvo, šta da im radim.
 
retardinjo":27g9b04p je napisao(la):
Не потписују пре теста радници уговор/заклетву ћутања...тако да и није нека тајна...:)
Ne reci dva puta. Da li ti zaista veruješ da će s e oni setiti pitanja? Ne budi naivan.. Uostalom, nikad im ne bih verovao. No, ima raznih ljudi.
 
Не верујем у причу да су све локалне самоуправе испод Београда неспособне, а изнад, способне...Једна је републичка влада, њу сачињавају странке, функционери тих странака су између осталог у локалним самоуправама...ови изнад Београда раде посао како треба, а испод не...значи влади/странкама из неког разлога то тако одговара иначе би их сменила...зар не?
 
Unapređenje proizvodnje auto delova u Srbiji

18. januar 2009. | 09:00

Izvor: Beta

Grad: Kragujevac

U kragujevačkoj fabrici 21. oktobar u ponedeljak počinje dvodnevni stručni seminar za 30 rukovodilaca iz 12 domaćih preduzeća za proizvodnju auto delova.


To je drugi stručni skup koji se u Kragujevcu održava u organizaciji UNIDO-sektora za industrijski razvoj i partnerstvu sa Auto klasterima Srbije i Slovenije i vladama dve zemlje.

Nacionalni ekspert UNIDO za Srbiju u oblasti auto industrije i direktor Auto klastera Srbija Igor Vijatov rekao je agenciji Beta da je reč o pilot projektu čiji je cilj da se stalnim poboljšanjem kvaliteta, domaće firme što bolje pripreme za poslovanje na inostranom tržištu.

"Naši proizvođači auto delova obučavaju se za primenu nekoliko japanskih metoda koje treba da smanje troškove poslovanja, podignu kvalitet proizvoda i tačnost isporuke", rekao je on.

Prema rečima Vijatova, projekat je počeo u oktobru prošle godine, a na seminaru u Kragujevcu biće predstavljena početna iskustva u primeni savremenih principa i planovi za dalje unapređenje poslovanja.

Na skupu u Kragujevcu učestvovaće predstavnici 12 domaćih preduzeća koja su među 35 odabrali eksperti UNIDO.

Izvor:Ekonomist
http://www.ekonomist.co.yu/vesti/srbija/75987.html
 
Šta donosi proširenje poslovnog aranžmana Fijata i Vlade Srbije
„Punto“, vesnik proizvodnje novog modela automobila A klase

Autor: Z. Radovanović

Kragujevac - Sudeći prema dogovoru menadžmenta kompanije Fijat automobili Srbija sa poslovodstvom Grupe Zastava vozila i nadležnima u Ministarstvu ekonomije, proizvodnja „punta“ u Zastavi auto, startovaće krajem marta, eventualno početkom aprila. Uskoro se očekuje i potpisivanje novog ugovora o sklapanju „punta“ na karoserijskim linijama i montažnoj traci Zastave. Za sada je poznato da će u Zastavi tokom ove godine biti proizvedeno znatno više od prvobitno predviđenog kontingenta od 7.000 automobila. U Fijatu tvrde da intenzivno analiziraju tržišta, počev od onih u okolnim balkanskim zemljama, preko Rusije i Ukrajine, do Maroka i Egipta, te da će u zavisnosti od procene situacije, u Kragujevcu tokom 2009. biti proizvedeno između 30.000 i 50.000 „punta“,

0801f_ocp_w380_h300.jpg


Sagovornici Danasa u Fijatu smatraju da tržišta zemalja potpisnica CEFTA sporazuma nisu zanemarljiva kad je plasman „punta“ u pitanju, ali da bi „pun pogodak“ predstavljalo otvaranje tržišta Rusije i Ukrajine. Ukoliko bi Srbija postigla dogovor o bescarinskom izvozu u te dve zemlje, onda bi se ovogodišnja proizvodnja „punta“ u Kragujevcu merila desetinama hiljada vozila, tvrde u Fijatu.

Ovde valja napomenuti da je novi ugovor o ovogodišnjoj produkciji „punta“ u Zastavi poseban posao, nevezan za ugovor Fijata i Vlade Srbije o formiranju zajedničke automobilske kompanije u Zastavi, kojim je, podsetimo, predviđena proizvodnja od 200.000 plus 100.000 novih automobila („A“ i „B“ klase) godišnje. Proizvodnja „punta“ u Zastavi je na neki način „međukorak za upošljavanje većpostojećih kapaciteta u Zastavi auto do kraja ove, ili početka 2010“, kad bi u kompaniji Fijat automobili Srbija trebalo da startuje produkcija prvog Fijatovog modela „A“ klase.

Jedan od čelnika Kragujevca izjavio je posle sastanka sa predstavnicima Fijata da će ta kompanija 15. aprila preuzeti imovinu i prvih 1.000 radnika Fabrike automobila, te da će time kompanija Fijat automobili Srbija zaživeti i formalno-pravno. Citirani kragujevački funkcioner je, najverovatnije, mislio da će firma Fijat automobili Srbija, sredinom aprila, odnosno nakon preuzimanja imovine i prvih 1.000 radnika Fabrike automobila, i faktički postati nova automobilska kompanija u Srbiji. Kompanija Fijat automobili Srbija, naime, formalno-pravno postoji još od sredine oktobra prošle godine, kad je formirana i uredno upisana u registar privrednijih subjekata u Srbiji. Uslovi za rad te kompanije trebalo bi da se steknu do kraja marta, kada Fijat ima obavezu da uplati 200 miliona evra kao garanciju za preuzete obaveze, što je i uslov za preuzimanje imovine i radnika. U Fijatu kažu da, iako postoje skeptici, ne očekuju probleme u vezi sa tom finansijskom transakcijom, ali ističu da je mnogo ozbiljniji posao instaliranje nove proizvodne opreme i priprema za početak proizvodnje prvog novog modela automobila. Iako još nije pomeren rok da prvi novi model iz pogona u Kragujevcu izađe krajem ove godine, zbog ekonomske krize moguće je da će ta produkcija startovati i u prvim mesecima 2010, ističu u Fijatu. To je verovatno i realniji rok, jer je instaliranje proizvodne opreme, izgradnja neophodne tehničko-tehnološke, komunalne i ostale infrastrukture, ozbiljan posao za koji je osim novca, potrebno i dosta vremena.

Izvor: Danas
http://www.danas.rs/vesti/ekonomija...dela_automobila_a_klase.4.html?news_id=151006
 
Fijat preuzima 35 odsto Krajslera?
Autor: Beta | 20.01.2009. - 09:04

Italijanski proizvođač automobila "Fijat" najverovatnije će preuzeti 35 odsto američke kompanije Krajsler.

fiat-x.jpg


Britanski dnevnik "Fajnenšel Tajms" je, pozivajući se na ljude koji učestvuju u pregovorima dve kompanije, objavio da "Fijat" neće kupiti akcije "Krajslera", već će uložiti u pojedine proizvodne pogone američke kompanije, na osnovu čega će postati vlasnik 35 odsto "Krajslera".
"Fijat" će takođe pomoći "Krajsleru" da u američkim fabrikama počne proizvodnja delova za "Fijatova" vozila, a omogućiće i korišćenje italijanske tehnologije.
Očekuje se da će dogovor "Fijata" i "Krajslera" zvanično biti obelodanjen u narednih nekoliko dana.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/blic_auto.php?id=75062

Аmerički ponos to neće preživeti, umesto ogromnih SUV-ova i pikapova ima da sklapaju fiću :D
Verujem da nikada nisu čuli za njega. :grand:

A ako im baš bude kriza, mogu i Juga. :p
Kletva - da bog da sklapao Juga :lol:
 
Komplikovana pitanja na ispitu za radno mesto
Ni Ajnštajn ne bi položio naš test za posao
Autor: Verica Dragić | Foto:V. Lalić | 20.01.2009. - 05:00
Za većinu kompanija koje traže radnike
ispitne zadatke rade konsultantske kuće

Ako 10 ljudi oboji 30 kuća za 60 dana, za koliko dana pet ljudi ofarba 15 kuća? Deluje jednostavno, ali je zbunjujuće. Takve zadatke smo imali na testu za posao! Pitali su nas šta je aktiva, a šta pasiva, ali i jesmo li zadovoljni u životu, društveni, komunikativni. Bilo je i orijentacije u prostoru, poznavanja reči, izdvajanje bitnog od nebitnog… Ovako Sanja Milić iz Beograda govori za „Blic“ o svom neuspehu na konkursu za posao kreditnog referenta u banci. Ona je samo jedna od brojnih građana Srbije koje prilikom odlaska na razgovor za posao „iznenadi“ testiranje.

posao-vr.jpg



Kada se prilikom zaposlenja pomene test, kandidati se najčešće prvo uplaše i počnu da razmišljaju imaju li kakvu vezu, a ako to ne uspe, uglavnom odustaju. Stručnjaci u konsultantskim firmama tvrde da se testova ne treba plašiti i da je bolje imati takvo iskustvo jer potvrđuju stručnost. Tako i sami kandidati znaju da li su spremni za obavljanje određenog posla, bez obzira na dokumentovano obrazovanje.
- Test se pravi za svako radno mesto. Prvo se uradi profil posla, pa test, tj. analiza kandidata. Testovi su isti kao i u drugim zemljama Evrope, ali prilagođeni ovom podneblju. Analizira se putem testova inteligencije, ličnosti, stručnosti. Komercijalista treba da je koncentrisan, da pamti brojeve i slično, prodavac ne treba da ima želju da sedi za računarom… Ne može se uzeti običan psihološki test jer je reč o određenom poslu - objašnjava Dragan Čandrlić, direktor „Hil Internacionala“, prve konsultantske firme na teritoriji stare Jugoslavije.
Za procenu kandidata poslodavci uglavnom angažuju konsultantske firme čiji psiholozi kreiraju testove i analiziraju rezultate. U ovim kućama kažu da je za poslednjih deset godina izjednačen broj stranih i domaćih firmi koje traže njihovu pomoć.
Oni koji nisu imali uspeha na testovima, žale se da ima previše pitanja a malo vremena, ali Čandrlić kaže da cilj testa i nije da ga svi reše, niti da to urade loše. On objašnjava da se svaki odgovor na određen način tumači, te da ne mora da znači da je ispravan odgovor dovoljan, već i način na koji je odgovoreno.
- Ima praktičnih zadataka koje kandidati obavljaju i tada se, recimo, izdvoji osoba sjajna za vođu, ali firmi je potreban onaj koji će biti podrška vođi. Zato nije primljen najbolji, tj. vođa, već onaj koji se pokazao kao njegova najbolja podrška.

Pitanja iz stručnog testa za određen pristup radu
- Često dajem nov pristup u rešavanju problema na radu.
Zaokružite odgovor: a) da b) retko c) ne znam d) nekada
- Tragam za najnovijim dostignućima nauke.
Zaokružite tačan odgovor: a) ne
b) to me plaši c) ne stižem d) uvek
- Vredno radim sa kolegama i dobro
se slažem sa njima. Zaokružite tačnu tvrdnju: a) uvek b) ponekad c) zavisi d) vredno radim, ali se ne slažem uvek e) družimo se
- Umem dobro da organizujem tim ljudi.
Zaokruži tačno: a) ne b) odgovoran sam c) ako su vredni d) znam šta mogu d) uvek e) tražim uvek više
- Vodim računa o detaljima i kontrolišem stvari.
Zaokruži tačan odgovor: a) ne b) detalji mi izmaknu c) nikad mi ne izmaknu d) ništa mi ne promakne e) ponekad


Pitanja iz testova ličnosti
1. „Vidim sebe kao kreativnu osobu“ – zaokružite jedan od ponuđenih odgovora:
a) nikako b) pomalo c) vrlo malo d) malo e) da f) da, veoma
2. „Vidim sebe kao osobu koja voli da pomaže drugima“ – zaokružite jedan od ponuđenih odgovora:
a) ne b) ne znam c) kad moram d) retko e) uvek f) više drugima nego sebi


Pitanja iz testova inteligencije
1. Koji u nizu brojeva 4, 6, 8, 10 sledi (12, 16 ili 18?)
2. Trava naspram zelenog je isto što i višnja naspram…?
a) drveta b) lista c) devojačkih usana
3. Ako 10 ljudi oboji 30 kuća za 60 dana, koliko pet ljudi oboji 15 kuća :
a) 15 dana b) 19 dana c) 54 dana
4. Krava ima vime, isto tako i …
a) kola b) sisari c) rep d) majmun
5. Ako konji imaju sedla, onda stari konji imaju
a) stara sedla b) sedla c) nemaju sedla
d) mala sedla


Najčešće greške kandidata
Psihička nepripremljenost
Jaka trema
Previše ležerno ponašanje
Uopšteni odgovori
Odgovori po principu „šta žele da kažem“
Shvatanje testova kao neprijatnosti

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/drustvo.php?id=75022

Evo kako su mogli da izgledaju testovi, ja sam imao komplikovanije u osnovnoj školi. Ko ovo ne ume da reši 100% iz prvog pokušaja, ne bi smeo da izlazi napolje bez nadzora.

Dno je da su grešili i prilikom sastavljanja pitanja. :/
A treba poslati na prevaspitavanje bilo koga ko pominje Ajnštajna i "ovo" u istoj rečenici. :rolleyes:
 
Verovatno se dotična Verica Dragić (autor teksta) sa bilo kojim oblikom pitanja za utvrđivanje IQ susrela po prvi put u životu (verovatno i poslednji) te nije za čuđenje njena ''stručna ocena'' težine istih.
 
Sta li je ta devojka Sanja ocekivala da ce je pitati za posao kreditnog referenta u banci, ako ne o aktivi i pasivi i to je verovatno bio samo pocetak intervjua, sta bi bilo da su je pitali da objasni proces odobravanja kredita ili da kaze kako se utvrdjuje kamatna stopa. Strasno
 
Fiat i Chrysler u nekoj vrsti partnerstva

Fiat and Chrysler strike alliance amid crisis
Italy's Fiat said on Tuesday it would be given a 35 percent stake in struggling U.S. automaker Chrysler LLC in exchange for access to technology and overseas markets in a deal underscoring the huge stress on the global auto industry.

Under the terms of the deal, Fiat would not pay cash for its stake in Chrysler, which has already been given $4 billion in emergency funding from the U.S. government.

Instead, Fiat would provide the U.S. automaker with access to fuel-efficient vehicle platforms and components and to sales outside the United States where Chrysler is largely absent.

Analysts said the deal could provide Fiat with sales to ride out the industry crisis and could move Chrysler's majority owner Cerberus Capital Management closer to an exit strategy for a failed investment.

But they questioned how the deal, which must be approved by the U.S. government, would shore up Chrysler's financial performance at a time when it and rivals are all burning cash.

Chrysler's sales tumbled 30 percent in 2008 and it ended the year with only $2 billion in cash and reliant on a government bailout to keep it afloat.

"When you look at the situation with the erosion of the sales and revenue at Chrysler, the most immediate need I would think is cash replenishment. I don't see any immediate relief for Chrysler," said Dennis Virag, president of the Automotive Consulting Group.

The United Auto Workers, which faces pressure to make new concessions under the bailout for Chrysler and larger rival General Motors Corp, offered its support for the Fiat deal, saying it could preserve U.S. factory jobs.

Chrysler, which owns the Jeep, Dodge and Chrysler brands, is 80.1 percent owned by Cerberus, which paid $7.4 billion for its stake in 2007. The rest is held by its former parent, Germany's Daimler.

Daimler has written down the value of its remaining 19.9 percent stake in Chrysler to zero.

Fiat said it could raise its stake beyond the initial 35 percent. That step would depend on the success of Chrysler's restructuring, a person familiar with the matter said.

"It's a good deal," said Fiat Vice Chairman John Elkann. "We have already said it's important to have consolidation in the auto sector."

Fiat shares rose almost 4.5 percent on the deal.

CHEAP TICKET TO THE UNITED STATES

Analysts said the outlined deal looked mostly positive for Fiat because they saw it as a cheap way for it to enter the U.S. market -- still the world's largest despite a recent sales slide. Chrysler, now the fourth-largest automaker in the U.S. market as measured in sales, has been slashing costs and jobs for the past year as it looked for a larger partner.

Under its U.S. government rescue, Chrysler must demonstrate by the end of March that it can be viable, and the automaker said the proposed Fiat deal would move it toward that goal.

Fiat said it would aid Chrysler in putting together its turnaround plan for U.S. officials ahead of an initial February 17 deadline.

Chrysler also said it would be given access to all of Fiat's vehicle platforms, except the Ferrari sports car line.

JP Morgan analyst Himanshu Patel said the deal appeared to have "minimal downside" for both Fiat and Chrysler and could help the U.S. automaker secure another round of bailout funds.

"While Fiat will not provide a cash equity injection, its willingness to dance with Chrysler may provide Washington just enough cover to lend Chrysler additional funds," Patel said in a note for clients.

But Patel said Chrysler could still face the risk of failure down the road if the U.S. market fails to recover.

Analysts said many aspects of the proposed deal remained unclear, including how Fiat cars would be sold in the United States and how much cost savings the deal could bring.

"This is a strategic alliance," said Tim Ghriskey, chief investment officer with Solaris Asset Management in New York. "It certainly doesn't hurt and it might help, but it does seem like a Band-Aid when there's a large wound."
Izvor: Reuters
Link: http://www.reuters.com/article/topNews/idUSTRE50J4CW20090120?feedType=RSS&feedName=topNews
 
„Fijat“ sprema novu „zastavu 327“
Autor: N. V. | Foto:O. Bunić | 30.01.2009. - 05:00

zastava-v.jpg


Italijanski automobilski časopis „Panoramauto“ objavio je da torinski „Fijat“ u 2009. razmišlja o novom modelu malog lou kost automobila, koji bi se proizvodio u fabrici u Kragujevcu, a bio bi namenjen istočnoevropskom tržištu.

Naziv projekta je „327“, a automobil bi trebalo da nasledi model „uno“. „Blicu“ je iz redakcije italijanskog časopisa navedeno da „Fijat“ u Italiji planira i proizvodnju rafiniranijeg modela „326“ koji bi bio namenjen izvozu u zapadnu Evropu i Brazil. Iz Kragujevca bi novi automobil izlazio brendovan kao „zastava 327“, a iz fabrika u Italiji kao „inočenti 326“. Srpski model bi trebalo na tržištu da se nađe do 2011, a koštao bi 6.000 evra.

„Inočenti“ je bila marka automobila koja je u okviru torinskog giganta proizvodila vozila do 1992. godine, a sam brend je ugašen 1996. godine.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/drustvo.php?id=76570
 
„Fijat” pregovara sa GM-om o preuzimanju "Opela"
Autor: Tanjug | Foto:O. Bunić | 19.04.2009. - 09:58


„Fijat” jedan je od potencijalnih zainteresovanih za preuzimanje nemačkog „Opela”, firme-kćeri najveće američke automobilske industrije „Dženeral motors” (GM), koja se nalazi pred bankrotstvom, objavio je američki specijalizovani časopis „Automotiv njuz”.

Razgovori „Fijata” i GM-a su, navodno, tek u početnoj fazi, a u taj novi savez bi mogle da uđu i fabrike tog američkog koncerna u Latinskoj Americi, prenele su novinske agencije navode tog lista, koji je objavio tu vest pozivajući se na neimenovani, ali dobro obavešteni izvor.
Šef GM-a Fric Henderson je izjavio da je za „Opel” interesovanje pokazalo više od šest ozbiljnih kompanija, ali ih nije imenovao, dodajući da su te firme dobile mogućnost da se upoznaju sa podacima o poslovanju „nemačke kćeri tog američkog koncerna”.
Mogući savez „Fijata” i GM-a ne dovodi u pitanje stupanje te italijanske automobilske industrije u američki „Krajsler”, ali se o tome još uvek pregovara, prenele su svetske agencije.
Ukoliko bi došlo do saveza između „Fijata”, GM-a i „Krajslera” bio bi stvoren drugi najveći proizvođač automobila na svetu, ističu analitičari.
Prošle godine te tri automobilske industrije su prodale ukupno 7,05 miliona vozila, a bolja je bila samo japanska „Tojota”.
Prema sopstvenim planovima „Opel”, međutim, želi da uz pomoć investitora postane samostalna evropska akcionarska kompanija u kojoj bi GM imao samo manjinski udeo.
Nepotvrđene vesti navode da za nemački „Opel” interesovanje pokazuju bogati državni fondovi iz istočne Azije i sa Bliskog istoka.
„Dženeral motors” i „Fijat” su već jednom bili partneri, kada je pre devet godina GM stupio u taj italijanski koncern sa tim da će ga vremenom potpuno preuzeti.
Početkom 2005. godine, međutim, američki koncern je odustao od toga, pri čemu je ga je prekršeno obećanje koštalo nekoliko milijardi dolara, podećaju agencije.
„Dženeral motors” i dalje se nada da će uspeti da restrukturalizuje svoje aktivnosti bez asistencije suda, međutim, povećala se verovatnoća da će, ipak, morati da zatraži sudsku zaštitu od bankrotstva pred poveriocima, izjavio je novi generalni direktor GM-a Henderson.
On je dodao da ta firma i nadalje planira da sačuva svoje ključne robne marke kao što su „Ševrolet”, „Kadilak”, „Bjuik” i GMC.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/blic_auto.php?id=88861

Ako se poklope i ispune 3-4 velika AKO mogli bi u Kragujevcu sklapati i Opel Astru, što bi bio pun pogodak.
 
Vrh