Šta je novo?

Kragujevac

Jugo 70 Kongo sa aktivnim vešanjem, pogonom na sva četiri točka i opcionim amfibijskim dodacima za prelaz preko reka i brorbu sa nilskim konjima i krokodilima ćemo ponuditi svim tržištima podsaharske Afrike, pod istim uslovima, u duhu bratstva jedinstva i pokreta nesvrstanih, izjavili su direktor i CEO kompanije Zastava Afrika Džumburu Nugumbe i Višeker Negošme. :lol:

Kečevi bi mogli da budu interesantni u suvoj klimi, ali zamislite Juga u kišnim džunglama gvinejske afrike, korodiraće za dve nedelje. Trebalo bi da im ponudimo i fiću. :) U stvari, sa marketinške tačke gledišta, najbolje bi bilo da ga zovu Yugo Tito, njega se bar sećaju.
 
^^ Yugo tito bi ziveo 50tak meseci, na kraju bi se raspao u vise delova i to dosta spektakularno, taman kada pomislis da ti je ostao bar motor onda ti i sa njega otpadne 15 % delova :D
 
"Zastava" gasi proizvodnju "juga","skale 101" i "floride"
Autor: Tanjug | Foto:Beta | 10.11.2008. - 16:35

zastava_v.jpg


Proizvodnja "juga" se ukida 20. novembra, a poslednji automobil te marke koji će sići sa montažnih traka u "Zastavi" biće 794.428 po redu, izjavio je danas Tanjugu direktor proizvodnje u "Montaži" kragujevačke fabrike automobila Slobodan Glišović.

On je podsetio da se, pored "juga", ukida i proizvodnja "skale 101" i "floride", na osnovu ugovora potpisanog između italijanskog "Fijata" i države Srbije. Do 20. novembra, biće proizvedena i poslednja "skala", koja će biti pod brojem 1.273.532 , dok je pre nekoliko dana završena proizvodnja "floride" i poslednja je 29.950 po redu, rekao je Glišović. Poslednja "zastava 10" biće 4.224 i proizvodnja tog automobila u Kragujevcu se takođe ukida, ali će se ubuduće proizvoditi pod starim nazivom "punto".


Zajedničko privredno društvo "Fijat automobili Srbija", osnovano ugovorom "Fijata" i države Srbije, početkom 2010. u Kragujevcu će, kako se najavljuje, proizvoditi potpuno nov model automobila.
Kragujevačka "Zastava" je od početka proizvodnje automobila, 1953. godine, do sada proizvela više od 4,1 milion vozila, od kojih je oko 650.000 vozila plasirano na tržišta 76 zemalja širom sveta. Najveći izvoz u istoriji ove fabrike ostvaren je polovinom 80-ih godina minulog veka, kada je na tržište SAD plasirano 147.000 automobila marke "jugo".
U pogonima kragujevačke "Zastave" proizvedeno je i 923.487 "fića", dok je "zastava1300" i "zastava 1.500" odnosno popularnog "tristaća" proizvedeno 202.160 i njihova proizvodnja je davno ukinuta. Kao rekordna godina u istoriji "Zastave" upisana je 1989. kada je proizvedeno 220.000 vozila. "Zastava" je tada imala 53.337 zaposlenih, a u njenu proizvodnju bilo je uključeno 280 preduzeća iz 130 gradova tadašnje Jugoslavije. U pogonima kragujevačke fabrike proizvodio se i "uno" i ukupno je sa traka sišlo 2.620 jedinica, a fabrika je imala i "dopunski program" pa je tako prodavala automobile poznatije kao "pezejac", "peglica"...
Ovog meseca ukida se i proizvodnja specijalnih automobila, odnosno "pik-apova" u Somboru, tako da će poslednji takav model tog vozila biti pod rednim brojem 108.548.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=64838
 
U Fijatu i stručnoj javnosti ocenjuju da realizacija ugovora o formiranju automobilske kompanije u Kragujevcu sve više kasni
Rokovi probijeni, opstrukcija u fabrici

Autor: Z. Radovanović

Kragujevac - Ugovor o formiranju zajedničke kompanije Fijata i Vlade Srbije u Zastavi ne realizuje se prema utvrđenim planovima i dogovorenoj dinamici. Naprotiv, najpre je probijen rok za izjašnjavanje radnika o socijalnom programu, a većse uveliko kasni i sa Fijatovim testiranjem radnih, stručnih i drugih kvaliteta i karakteristika zaposlenih u Fabrici automobila, kao i sa početkom izmeštanja Zastavine opreme na kojoj su izrađivani modeli „jugo“, „101“ i „florida“, čija je proizvodnja većugašena. Sve to nagoveštava da će i start proizvodnje novih modela Fijata u Srbiji, predviđen za kraj 2009. ili početak 2010. godine biti pomeren za nekoliko meseci, ako ne bude i težih posledica.


Naš list iz krugova bliskih menadžmentu Fijata saznaje da rukovodioci i stručnjaci te kompanije ocenjuju da je trenutna situacija u Zastavi poprilično haotična, te da se, recimo, tri nedelje kasni sa početkom izmeštanja stare proizvodne opreme. U Fijatu su, tvrdi naš izvor, svesni da deo poslovodstva Grupe Zastave vozila, posredstvom Sindikata Fabrike automobila, pravi snažnu opstrukciju realizacije ugovora o formiranju nove firme. Oni podsećaju da je Vlada obećala da će obezbediti novac i prostor za izmeštanje stare opreme sprečiti opstrukciju u Zastavi. Konkretnih poteza i mera Vlade na tom planu, međutim, još nema, ističe naš sagovornik.

I pojedini kragujevački stručnjaci, koji su direktno uključeni u poslove na realizaciji ugovora, takođe smatraju da je situacija u Zastavi haotična, kao i da je u toj fabrici prisutna snažna opstrukcija aranžmana sa Fijatom. Naš sagovornik, koji je želeo da ostane anoniman, otkriva da radovi na probijanju tunela na obilaznici oko Kragujevca, koja će biti glavna saobraćajnica između Fijatove kompanije i Koridora 10, neće skoro početi s obzirom na to da još nije imenovan šef projekta. Naš list juče je od nadležnih u Ministarstvu ekonomije zatražio komentar primedbi povodom kašnjenja realizacije ugovora sa Fijatom. Do zaključenja ovog izdanja novina nikakav odgovor od nadležnih nije stigao.

Izvor: Danas
http://www.danas.rs/vesti/ekonomija/rokovi_probijeni_opstrukcija_u_fabrici.4.html?news_id=145378

Meni nije jasno šta ti ljudi hoće? Šta bi po njima bilo idealno rešenje za Zastavu?
 
Vrlo jednostavno, oće da se vrati država, da rade ko devedesetih i kasnije - ništa, a da primaju plate kao pre devedesetih.
 
Pre svega smatram da je vecina radnika shvatila da je Zastava izgubila bitku sa vremenom i da nije u stanju samostalno da opstane na trzistu. Tu je naravno jos uvek jedan deo radnika koji to ne zeli da prihvati a u ovoj igri veliku ulogu ima i trenutno rukovodstvo Zastave koje upravo koci sprovodjenje ugovora sa Fijatom. Drzava je po mom misljenju previse blaga sa njima. Ne znam zasto oni imaju tako povlascen polozaj. U svkom slucaju vracanja na staro vise sigurno nema.
 
Thursday, 20 November 2008
Yugo production grinds to a halt
By Helen Fawkes
BBC News, Belgrade
It's the end of the road for the Yugo.

Production of the car has officially ended after almost 30 years.

Just like the Lada and the Skoda, the Yugo was often ridiculed.

Apparently Yugos came complete with heated rear windows to keep your hands warm when the car needed a push - just one of many jokes inspired by its questionable quality.

_45223550_yugo1.jpg

Yugo factory in central Serbia
The Yugo was the cheapest car in the world until recently

At its factory in central Serbia, it is almost as if you are transported back to the former Yugoslavia.

The design of the car and the factory itself haven't changed much for decades. The last few cherry red models are on the production line.

The cars, which were named after Yugoslavia, are put together by hand as the factory couldn't afford an automated system.

"When the production started it was modern - it was one of the most popular cars. It was a good car and still is,'' says Mirko Ilic, who has been working at the factory since the launch of the Yugo.

[flv]http://www.yourPath.com/to_the/movie.flvhttp://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/7737164.stm[/flv]
Serbia's deputy PM on his Yugo

Suddenly everything grinds to a halt.

There is a problem with the assembly line, so the Yugo workers take a long tea break - something that has become a lot more common in recent years.

Outside there were once rows and rows of shiny models straight from the factory. Now there are only 150 new Yugos left for sale.

It was the cheapest car in the world until recently, costing around 4,000 euros (£3,370). In the end the Yugo just couldn't compete with more modern cars.

Fond farewell

Motoring expert Mirko Alvirovic has test-driven all the Yugo models for his TV show.

''As a professional, I had to assess the car. I was mostly criticising it because I hoped that things would improve,'' he says.

_45223548_yugo226.jpg

Workers at a Yugo factory in central Serbia
The cars - named after Yugoslavia - are put together by hand

''The Yugo was not a car which would amaze the driver. But it did answer the needs of an average driver in this market and that's why Yugo has its place in this country and that is why many will be sorry to see it go.''

When it was launched in 1980, the Yugo was the pride of the former socialist state and it was exported to more than 70 countries.

Critics said it barely qualified as a car but around 70,000 were sold in the UK and more than double that in the US.

The Yugo factory was bombed during the 1990s and never really recovered from Serbia's years of international isolation.

''Considering all the difficult periods this country has been through it was not easy to get investment into the auto industry," says Mr Alvirovic, who presents the motoring show Sat on Serbian TV.

''We have great resources, good workers and excellent managers - the people who could make something new - but unfortunately nothing can be done without money,'' he says.

Earlier this year, the Serbian government and Fiat signed a deal. The Italian motoring manufacturer will invest 700m euros in the car plant.

In 2010 it is hoped it will produce 200,000 cars a year.

[flv]http://www.yourPath.com/to_the/movie.flvhttp://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/7737270.stm[/flv]
For young drivers the Yugo can be an object of pride

For young Serbs, though, the Yugo is popular because it is cheap.

Most weekends, fans of the car meet up on the edge of the capital. Serbs who have "pimped" [customised] their Yugos come to show off.

There are cars with spoilers and television screens. In a shiny white Yugo the entire boot is full of speakers for the sound system.

It is estimated one in three people in Serbia have owned a Yugo - including the Deputy Prime Minister Bozidar Djelic.

''For Serbia it is part of the folklore. Everybody knows that it isn't the most technologically advanced car, but it reminds people of the good times of the ex-Yugoslavia,'' says Mr Djelic, who bought his Yugo in 2001.

''Now our responsibility as the government is to show not only that we can produce better times but also better cars.''

There will be no more new Yugos but the troubled international motor industry still needs cheap cars.

The Yugo factory is to be transformed and in future it will be making a brand new model for Fiat, something that has already been nicknamed here as the "anti-credit crisis car".

Do you own a Yugo? Have you got any photos of you and your Yugo?

Send your pictures to yourpics@bbc.co.uk or text them to 61124. If you have a large file you can upload here.
извор BBC
линк http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7739319.stm
 
Tragom informacije o bescarinskom izvozu automobila na rusko tržište
Dobra vest za Fijat ali i za Folksvagen

Autor: Z. Radovanović
26/11/2008 21:04 | Kragujevac
Kragujevac - Informacija da je na sednici Srpsko-ruskog komiteta za ekonomsku saradnju u Moskvi odlučeno da se automobili i nameštaj iz Srbije oslobode carina prilikom izvoza u Rusiju, predstavlja dobru vest ne samo za novoformiranu kompaniju Fijat automobili Srbija, većje i dodatni impuls uspešnom okončanju pregovora Vlade Srbije i Folksvagena, čiji su predstavnici najavili izgradnju u Srbiji.

Odluka o izvozu automobila neće, doduše, biti operativna do kraja ove godine, pošto prethodno treba da je verifikuje Duma, ali to neće ugroziti izvozne planove kompanije Fijat automobili Srbija, koja je najavila da će proizvodnja prvog Fijatovog modela „punto“ u novoj firmi startovati početkom naredne godine.

- Ukidanje carina na izvoz automobila odlična je vest za Fijat, jer otvara mogućnost za bescarinski izvoz najpre „punta“, a zatim i drugih modela na veliko rusko tržište, utoliko pre što će bescarinski izvoz automobila trajati do ulaska Srbije u Evropsku uniju. Treba, međutim, naglasiti da Fijat nije došao u Kragujevac samo zbog ruskog, većprevashodno zbog evropskih tržišta. Ali, to ne znači da u tih nekoliko godina koliko će Sporazum o slobodnoj trgovini između Srbije i Rusije biti na snazi, nećemo pokušati da iskoristimo šansu koja nam se otvara na ruskom tržištu - izjavio je za Danas jedan od predstavnika Fijata koga smo zatekli na Sajmu automobila i autokomponetistike „Auto ekspo 08“ u Kragujevcu.

Predstavnici drugih inostranih kompanija potvrdili su za naš list da su pregovori Vlade i Folksvagena u toku. „Folksvagen je prevashodno zainteresovan za rusko tržište, a od Vlade traži iste povlastice koje je dobio i Fijat. To znači poreske i druge olakšice u vezi sa građevinskim zemljištem, kao i bescarinski uvoz delova i komponenti za ugradnju u modele koji bi se proizvodili u Srbiji. Srpskoj strani u tim pregovorima naruku ide sve izglednija mogućnost bescarinskog izvoza automobila u Rusiju, dok joj otežavajuću okolnost predstavlja globalna finansijska kriza. Ipak, treba očekivati da će u pregovorima prevagnuti onaj argument srpske strane koji se odnosi na rusko tržište“, kažu naši sagovornici.

Otvoren Sajam automobila u Kragujevcu

Na Gradskom sajmištu u Kragujevcu juče je otvoren Sajam automobila, na kojem će se predstaviti oko 30 prodavaca automobila i proizvođača auto-delova iz Srbije. Predsednik Upravnog odbora fabrike Fijat automobili Srbija Đovani de Filipis, koji je otvorio sajam, konstatovao je otvarajući manifestaciju, da je Sajam automobila u Kragujevcu mali, ali da ima prespektivu da se uspešno razvija. Prvi čovek Fijata u Srbiji nije želeo da odgovara na pitanja novinara o planovim italijanske kompanije za Zastavu. Gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanovićizrazio jeuverenje da će 2010. godine na kragujevačkom Sajmu automobila biti izloženi najnoviji modeli vozila proizvedenih u fabrici Fijat automobili Srbija. Peti Sajam automobila u Kragujevcu biće otvoren do 30. novembra.
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.rs/vesti/ekonomija/dobra_vest_za_fijat_ali_i_za_folksvagen.4.html?news_id=146500

:vops:
 
Ne znam koliko se ozbiljno moze shvatiti pisanje Press-a, ali njihov "izvor" tvrdi da ce se u Zastavi proizvoditi dvosed:

'FIJAT' DVOSED IZ ŠUMADIJE
Italijani planiraju da prvi novi model koji bi trebalo da siđe sa traka iz srpskih pogona bude mali gradski auto nalik „smartu." „Fijat" već dogovorio izvoz „punta" u Rusiju, čeka samo liberalizaciju trgovine
image.jpg


Prvi novi model automobila koji će se proizvoditi u Kragujevcu biće dvosed male potrošnje, pogodan za gradsku vožnju, saznaje Biznis u „Fijatu". U međuvremenu, tačnije od početka 2009. godine, proizvodiće se stari model „fijata punto", koji se kod nas prodavao pod imenom „zastava 10". Kada proizvodnja u Kragujevcu bude dostigla 200 hiljada vozila godišnje, samo deset hiljada će biti namenjeno srpskom tržištu.

Novi dvosed biće namenjen pre svega inostranom tržištu jer, smatraju u „Fijatu", srpski kupci su zainteresovaniji za porodične modele automobila, a ne za gradski mini-auto.

- Prosečnom građaninu Srbije potrebni su jeftini porodični automobili poput dosadašnje „floride" i „skale" - objašnjava naš sagovornik.

Finalni izgled novog modela već je odobren i on je spreman za proizvodnju, ali dizajn i performanse novog „Fijatovog" modela još uvek je dobro čuvana tajna.

- U pitanju je dvosed sa malom potrošnjom i najviše će po izgledu podsećati na „Mercedesov" „smart", s tim što će po performansama i dizajnu biti moderniji od tog modela - tvrdi sagovornik Biznisa.

Naš sagovornik naglašava da će pre kragujevačkog „smarta", odmah nakon potpisivanja proširenja Sporazuma o liberalizaciji trgovine sa Rusijom, u izvoz krenuti „fijat punto".

Rusko tržište

- Izvoz automobila u Rusiju bez carine je za našu kompaniju dobra vest, jer sa Rusima već imamo dogovoren plasman za „punto", ali postoji i „druga strana medalje", a to je da je sporazum bilatrelan i da podrazumeva reciprocitet, tako da će, na primer, na naših izvezenih 50 hiljada „punta", Srbija morati da uveze 20 hiljada „lada" - objašnjavaju u „Fijatu" i dodaju da oni ipak veruju da će sporazum biti što pre ratifikovan i usvojen, jer opet je „bolje išta nego ništa".

image.jpg


Što se tiče svetske ekonomske krize i njenih katastrofalnih posledica po auto-industriju, u Kragujevcu kažu da će „Fijat" osetiti krizu, ali preživljavanje ove italijanske kompanije nije dovedeno u pitanje.

Isplativa investicija

- Pristupićemo racionalizaciji u smislu da će neki pogoni u toku praznika biti zatvoreni. Takođe, možda će fabrike u kojima se vrši remont mašina, dok ti servisi traju, poslati radnike na odmor, kako bi se smanjili troškovi, ali o nekom trajnom zatvaranju fabrika i prestanku proizvodnje nema govora - kažu u „Fijatu".

Sagovornik Biznisa kaže da iako u ovoj kompaniji nisu računali na svetsku finansijsku krizu prilikom dolaska u Srbiju, oni i dalje smatraju da je njihova investicija u „Zastavu" i dalje veoma isplativa.

- U najgorem slučaju, može se desiti da preskočimo zadate rokove za početak proizvodnje i smanjimo planirani obim proizvodnje, na primer, sa 200 na 150 hiljada automobila godišnje - kaže naš sagovornik i dodaje da bi i to bilo trenutno, tj. dok traje kriza i dok se ne saniraju njene posledice.
Izvor: Press
Link: http://www.pressonline.rs/page/stories/sr.html?view=story&id=52388&sectionId=33&seriesId=0
 
U Zastavi novi model „dobla“
Autor: N. R. | Foto:N. Raus | 05.12.2008. - 05:00

jugo-v.jpg


„Fijat“ nije odustao od posla u Srbiji, a anketiranje radnika dosadašnje fabrike za nastavak posla u italijanskoj kompaniji počeće naredne nedelje, kaže za „Blic“ predsednik Samostalnog sindikata „Zastava automobila“ Zoran Mihajlović.



Kako je Mihajlović izjavio za „Blic“, posle sastanka s ministrom Mlađanom Dinkićem „jasno je da će se u Kragujevcu proizvoditi jedan od tri nova modela automobila koji spadaju u mala gradska vozila“.
- Poljaci u svojim pogonima „Fijata“ prave redizajniranog „fiću“, a kod nas treba da se pravi - kako je rekao Dinkić - novi model „dobla“. Italijani ni jednog momenta nisu u dilemi da li će nastaviti posao u Kragujevcu. Njihovi stručnjaci i menadžeri su ovde, i u „Zastavi“ se sve radi kako bi 2010. godine sa novih proizvodnih traka sišao potpuno novi model automobila.
Poslovodstvo „Zastave“ je demantovalo nagađanja da će „fijat“ zbog svetske ekonomske krize odustati od posla sa „Zastavom“. Takođe se i priče o daljoj proizvodnji „juga“, „keca“ i ostalih zastavinih vozila ocenjuju kao neozbiljne, jer je reč o kompletnoj tehnologiji koja van kragujevačke fabrike ne može da se uspostavi.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=68617

btw. evo članka o Doblu http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Doblò , ne izgleda kao mali gradski auto.

Ovo bi moglo biti interesantno, kao električno vozilo za državne potrebe.
On October 2, 2007, a 60 day demonstration of the All-Electric Fiat Doblo was begun. The Electric engine is powered by a custom 18 kWh Altairnano high performance NanoSafe(R) battery pack, traveled 300 kilometers (186 miles) in an urban delivery circuit. The custom battery pack was fully recharged in less than ten minutes a total of three times using AeroViroments' high voltage, 125 kW rated, rapid charging system. The vehicle will be driven an estimated total of 7,500 kilometres (4,700 mi) during the 60-day demonstration period, which translates to an annual equivalent use of 45,000 kilometres (28,000 mi).
 
Moram da intervenisem. Sve najava mogucih automobila koji ce se proizvoditi u Zastavi su plod necije fantazije ili traceva cistacica iz Kragujevca. Kad dodje Fijatov menadzment i sami uvide kakvo je stanje u Zastavi tek ce onda da objave zavanicno sta ce se praviti.

Samo malo strpljenja, nije na odmet. Verovatno cemo kroz par meseci saznati koji ce model biti u pitanju. Treba i opremiti fabriku novim masinama i obuciti ljude da rade na njima, to je ipak proces.
 
shmeksi":138zczav je napisao(la):
Moram da intervenisem. Sve najava mogucih automobila koji ce se proizvoditi u Zastavi su plod necije fantazije ili traceva cistacica iz Kragujevca. Kad dodje Fijatov menadzment i sami uvide kakvo je stanje u Zastavi tek ce onda da objave zavanicno sta ce se praviti.

Samo malo strpljenja, nije na odmet. Verovatno cemo kroz par meseci saznati koji ce model biti u pitanju. Treba i opremiti fabriku novim masinama i obuciti ljude da rade na njima, to je ipak proces.
He - Dinkić je dočuo trač od čistačice!!
 
Thatr's not what I said :p

Verujem da ni Dinkic ne zna koji ce se model praviti jer ni sam Fiat ne zna sta ce jos da pravi. Tek kada bude izasao generlani menadzer zastave-fiat sa objavom pravimo to i to onda ce se znati, dotle su ovo sve samo nagadjanja.
 
Investicija „Fijata“ u Srbiji sigurna
Autor: Agencije | Foto:foNet - ap | 09.12.2008. - 08:05


Serđo Markione, predsednik „Fijata”, izjavio je u intervjuu za magazin „Automotiv njuz”, da vodeći italijanski proizvođač automobila mora da nađe strateškog partnera jer je isuviše mali da bi preživeo ekonomsku krizu.

„Da bi se zarađivao novac, potrebna je proizvodnja od 5,5 do šest miliona vozila godišnje. ‘Fijat’ sada ne dostiže čak ni polovinu tog broja i mi sami ne možemo da se izborimo sa tim problemom”, kazao je Markione.


Gvalberto Ranijeri, šef odeljenja za stranu štampu Grupe „Fijat”, kazao je za „Blic” da intervju predsednika Markionea „treba shvatiti kao opšte zapažanje o stanju u auto-industriji” i da iz njega „neće proizaći nikakve posledice po planove i aktivnosti Grupe ‘Fijat’ u Srbiji”.
Čelnik „Fijata” je odbio da navede ime potencijalnog partnera njegove kompanije, ali se na osnovu činjenice da navedeni nivo godišnje produkcije sada ostvaruju „Tojota”, „Dženeral motors”, „Folksvagen”, „Ford” i „Nisan-Reno” može pretpostaviti da se među njima verovatno nalazi i budući partner torinske firme. Izjava predsednika „Fijata” data je uoči sudbonosne odluke američkog Kongresa, koji bi trebalo da odobri paket hitne pomoći vredne 34 milijarde dolara „Dženeral motorsu”, „Fordu” i „Krajsleru”.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/svet.php?id=69102

Nije 34, nego 14 milijardi dolara.
 
„Fijat” zasad neće praviti nove modele
Autor: N. Vlačo - N. Radišić | Foto:O. Bunić | 10.12.2008. - 05:00


Serđo Markione, predsednik Grupe „Fijat”, u intervjuu magazinu „Automotive News Europe”, izjavio je da zbog svetske ekonomske krize koja je zahvatila i auto-industriju „povlači kočnicu u odnosu na sve nove modele kod kojih već nije dostignuto 80 ili 90 odsto razvoja”.

Ovaj deo citata iz Markioneovog intervjua koji je izašao u nedelju prenele su italijanske agencije. U srpskim medijima pojavio se samo deo u kojem predsednik Grupe „Fijat” predviđa velika udruživanja u svetskoj automobilskoj industriji u naredne dve godine i procenjuje da će na svetskom tržištu glavnu reč voditi šest velikih kompanija, od kojih bi jedna trebalo da postane i partner „Fijata”.


Gvalberto Ranijeri, šef odeljenja za stranu štampu Grupe „Fijat”, u ponedeljak je kazao za „Blic” da intervju predsednika Markionea „treba shvatiti kao opšte zapažanje o trenutnom stanju u auto-industriji” i da iz njega „neće proizaći nikakve posledice po planove i aktivnosti Grupe ‘Fijat’ u Srbiji”. Naš list je juče Ranijerija zamolio i za komentar da li izjava predsednika Markionea o stopiranju novih modela znači i zaustavljanje planova o razvoju novog „Fijatovog” vozila u Kragujevcu, na šta je on rekao da potvrđuje svoju prethodnu izjavu i da nema novih detalja u vezi sa Srbijom.
Direktor Grupe „Zastava vozila” Zoran Radojević kaže da većinu vlasništva nad automobilskom industrijom u Kragujevcu ima firma „Fijat Srbija”. Sa svojih 63 odsto kapitala oni rukovode fabrikom, i za sada nema razloga za zabrinutost jer sve stavke iz ugovora sa državom Srbijom, nakon privatizacije „Zastave”, teku po planu.
- Istraživanja pokazuju da se i pri najmanjem rastu standarda ljudi odmah opredeljuju za kupovinu automobila. Novo vozilo je drugo na listi prioriteta kod potrošača, odmah nakon krova nad glavom. Tržište Srbije godišnje može da primi oko 60.000 novih vozila. Zato ne sumnjam da će „Fijat” uspeti u Srbiji. Svi poslovi za sada teku po planu - rekao je Zoran Radojević i naglasio da „još nije počelo anketiranje radnika kako bi se znalo ko će od njih nastaviti da radi u novoj kompaniji” i da se „ne zna kada će i da počne”.
Optimista kada je u pitanju uspeh „Fijata” u Srbiji je i Nebojša Zdravković, zamenik gradonačelnika Kragujevca i član pregovaračkog tima sa „Fijatom”, koji je za „Blic” izjavio da ima informacije iz italijanske kompanije da „prodaja ‘Fijata’ raste na svim tržištima, uprkos svetskoj ekonomskoj krizi, jer su to mali automobili, jeftini i pristupačni za svakog kupca”.

Sindikat zabrinut
Predsednik Samostalnog sindikata Zoran Mihajlović, kako prenosi Tanjug, izrazio je zabrinutost i najavio da taj sindikat neće do daljeg dozvoliti izmeštanje opreme za proizvodnju „Zastavinih” automobila iz fabričkih pogona. Mihajlović smatra da Markioneova izjava nije nimalo utešna za radnike „Zastave”.
- Prvi koji su se našli na udaru u svetskoj ekonomskoj krizi jesu veliki proizvođači automobila, a „Fijat” najavljuje udruživanje sa nekom od tih kompanija, i to nama nije logično. Ono što je sigurno jeste da mi nećemo dozvoliti da se iz pogona fabrike izmesti oprema za proizvodnju „zastave 101”, „juga” i „floride” do 31. marta naredne godine, do kada je rok da „Fijat” uplati garancije - rekao je Mihajlović.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=69331

Ovi bi pravili juga i sledećih 50 godina, uz obilate subvencije države, to bi im baš odgovaralo.
 
ONI NECE DOZVOLITI!? Pa ni mi necemo da dozvolimo da dalje placamo propalu fabriku.
 
Inace, Serđo Markione je pre neki dan poslao apel EU da spasi automobilsku industriju i jasno naznacio da je ista u velikoj krizi i da FIAT bez strateskog partnera ne moze da opstane.

Investicije u Zastavu ce biti moguce u nekoj lepoj buducnosti, ali oni koji ocekuju neki proizvodni boom uskoro mogu samo da nastave da sanjaju.

Trenutno u svetu ima viska oko 20 miliona novih vozila koje i uz stravicno povoljne uslove nema ko da kupi. Jedino pozitivno u dilu FIATA i Srbije je to sto ce Srbija dosta uloziti u infrastrukturu Kragujevca (uzimajuci u obzir trenutne cinjenice).
 
Nenad":19e2doz5 je napisao(la):
Trenutno u svetu ima viska oko 20 miliona novih vozila koje i uz stravicno povoljne uslove nema ko da kupi. .
Jos jedan primer gde se vidi da Srbija nije deo sveta. Neki dan cuo da je Fiat u Rumuniji prepolovio cenu svojih vozila, pa se tako Grande Punto moze uzeti za oko 5k eura.
 
„Fijat” pregovara sa fabrikama iz Hrvatske i Slovenije
Delovi za „punto” stižu iz inostranstva
Autor: N. Radišić - J. Aleksić | Foto:N. R. | 29.12.2008. - 05:00

kg-v.jpg


Sve je izvesnije da će oko 15.000 delova za „punto” i dalje stizati vozovima iz Italije budući da domaći kooperanti nekadašnje „Zastave automobila” nemaju dovoljno ni novca, a ni želje da učestvuju u poslu veka! Iako bi i samo 15 odsto proizvodnje delova obezbedilo 1.500 radnih mesta, domaći proizvođači delova čekaju da im Italijani isporuče ne samo zvaničan poziv za saradnju već i crteže delova. Poražavajuće je i to što će uz kooperante „Fijata” iz Italije u Kragujevac stizati i delovi iz Hrvatske i Slovenije budući da se firme iz regiona, za razliku od domaćih, još od prošle godine spremaju za dobijanje sertifikata „Fijata”.

U Kragujevac su u međuvremenu stigli pozivi iz Zagreba, Solina, Šibenika pa je sve izvesnije da će na automobilima koji izlaze iz Kragujevca još dugo stajati „Fijat”, budući da bi za „Made in Serbia” trebalo 60 odsto delova da se pravi ovde.

- Uzaludni su bili svi pokušaji da se tokom protekle dve godine domaći proizvođači auto-komponenata privole da prave nove delove za moderne automobile. Javile su se fabrike iz Hrvatske i Slovenije, koje su već u pregovorima sa Italijanima i već su se spremile da prave pojedine delove za „Fijatova” vozila koja će se praviti u Kragujevcu. Od domaćih firmi za sada niko nije ozbiljno zainteresovan, mada od ovog posla zavisi sudbina oko 250.000 radnika u Srbiji - kaže izvor „Blica” iz menadžmenta kragujevačke fabrike automobila.
Jedan od većih kooperanata bivše „Zastave automobila”, koji je za domaći program isporučivao čak 350 delova, već se sprema da potpuno prekine proizvodnju auto-delova iako je pre pet nedelja „Fijat” zatražio detaljan izveštaj o ljudskim i tehnološkim kapacitetima firme.
- Prošlogodišnja ponuda i nije bila ozbiljna jer se radilo o proizvodnji 5.000 vozila. Kada nam budu dali crteže ili nagovestili mogućnost saradnje direktno iz „Fijata”, možemo o tome razmišljati. Ne znamo da li bi naše cene bile niže od italijanskih jer ne znamo ni kako izgledaju ti delovi, ni kako treba da se prave, niti koliko koštaju delovi koji stižu iz Italije. Tehnološki, mi bismo mogli da pravimo bar 50 pozicija za „Fijat” - kaže Milorad Janošević, direktor „Zastava auto-delova”iz Raške.
Kao opravdanje za neažurnost domaćih kooperanata za posao stručnjaci navode tehnološke kapacitete domaćih firmi, budući da su pojedini alati za proizvodnju izuzetno skupi, poput onog za pravljenje pratećeg branika koji košta čak milion evra. Međutim, od kada je prošle godine počela proizvodnja „punta”, čak se i plastični delovi na volanu i prednjem delu automobila uvoze iz Italije, što prema mišljenju znalaca ne traži velika ulaganja.
- Naši menadžeri su navikli da im sve pada s neba pa tako su se i u ovom poslu ponašali. Neko je trebalo da se spakuje i sa nekom od delegacija koje su odavde putovale ode u Italiju i vidi kako ti delovi izgledaju, obuči svoje radnike i osposobi proizvodnju, bar oni koji ne moraju puno da investiraju. Da su se uključili prošle godine, sada bi im bilo lakše tim pre što je planirana proizvodnja oko 200.000 automobila - kaže Zoran Mihajlović, predsednik Sindikata „Zastave automobila”.
Za Italijane trenutno radi oko 3.000 dobavljača, a po ugovoru oni će dovesti oko 15 svojih najvećih dobavljača u Srbiju. Iz Kragujevca poručuju da će njima trebati bar još 100 domaćih proizvođača kojih, sva su prilika, neće biti.

Novinari krivi za sve!
Naime, iz DMB u Rakovici koja je godinama snabdevala „Zastavu automobile” motorima poručuju da sa njima „Fijat” nikada nije kontaktirao, a da su priče o ulaganju Italijana u ovu kompaniju „medijska spekulacija”.
- Posle objavljivanja netačnih vesti o dolasku „Fijata” u DMB, moji radnici koji dva meseca nisu primili plate pitaju me šta se dešava i ja ne želim da govorim o tome dok se nešto stvarno i ne desi. Sve što je u poslednja dva meseca učinjeno, urađeno je na štetu fabrike - kazao je Boban Pejanović, direktor fabrike auto-motora DMB iz Rakovice, usput, „koristeći priliku” da sav bes iskali na novinaru „Blica” i optuži ga za „laži” koje pišu svi mediji.
Dok se ne usaglase sa Ministarstvom ekonomije iz koga su nedavno poručili da je „Fijat” zainteresovan za DMB, susedi iz Livnice bivšeg aluminijumskog kombinata iz Šibenika već su se javljali u Kragujevac radi proizvodnje novih motora, saznaje „Blic”.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=72210

U Kragujevcu je očigledno potrebna klinika za odvikavanje od komunizma, socijalizma i samoupravljanja. :rolleyes:

Jedino me teši što će na kraju neko shvatiti da su delovi napravljeni dve ulice dalje ipak bliži od delova napravljenih u Šibeniku.
 
Testovi za radnike kao i za menadžere
Autor: Nebojša Radišić | Foto:N. Raus | 14.01.2009. - 05:00

fijat-v.jpg


Od 126 radnika kragujevačke Fabrike automobila koji su prekjuče prvi polagali test za prelazak u novu fabriku „Fijat automobili Srbija“, samo je pedeset petoro prošlo proveru sposobnosti, znanja i inteligencije. Među zaposlenima je juče vladala neverica, tuga i razočaranje i, pre svega, neizvesnost šta će s njima dalje biti. „Fijatov“ test je, kako smo saznali i u poslovodstvu i među radnicima koji su testirani u prvoj grupi, bio bez sumnje „veoma težak i zahtevan“ jer je za manje od tri sata trebalo dati tačne odgovore na više od 120 pitanja i u pojedinačnim grupama rešiti zadatke i probleme na najbolji način.

Juče su iste testove dobili i proizvodni radnici što je Samostalni sindikat Fabrike automobila ocenio kao „krajnje neozbiljan potez“ i pretežak zadatak za obične radnike.


Jedan od juče testiranih stručnjaka koji je položio test „Fijata“ je Dragan Rajković, diplomirani mašinski inženjer i magistar organizacionih nauka.
- Juče su me zvali na mobilni telefon i rekli mi da sam položio test, a uskoro me čeka nastavak testiranja - lični intervju u kome će dalje procenjivati moje znanje i sposobnosti. Test jeste bio težak i u poređenju sa sličnim testovima Agencije CHL iz Italije izuzetno zahtevan - kaže Rajković.
Prema rečima odgovornih rukovodilaca u Fabrici automobila, „za njih nije nikakvo iznenađenje to što je test ‘Fijata’ bio veoma težak“. Ova kompanija će izabrati iz postojeće grupe radnika zaposlenih u „Zastavi“ samo najsposobnije, iako je test bio toliko težak da su ga celog mogli uraditi samo ljudi koji su na granici genijalnosti.
Testiranje radnika „Zastave“ će biti nastavljeno sve do polovine marta ove godine, do kada će biti ispitan svako od 3.100 sada zaposlenih. Nakon početka provere znanja i sposobnosti, jasno je da će samo manji deo njih imati priliku da nađe zaposlenje u novoj „Fijatovoj“ fabrici. Ostali će morati da traže drugi posao i da prihvate sporazum sa Ministarstvom ekonomije na osnovu koga će još godinu dana primati sadašnje plate i za to vreme pokušati da nađu novo radno mesto ili da odu na biro rada. Pre testiranja 1.200 radnika „Zastave“ je odlučilo da napusti Fabriku i da uzme otpremnine prema socijalnom programu.
- Mi koji nismo prošli testiranje smo, pre svega, u šoku i mnogo smo razočarani. Nismo se nadali ovako lošem rezultatu. Iz kancelarije u kojoj ja radim samo je jedan momak zadovoljio na testu, dok su ostali pali. Ne znam šta će biti s nama i mnogo nam je teško - izjavila je za „Blic“ Dušica Nikitović, radnica u marketingu Fabrike automobila.

Detalji ugovora ispoštovani
Danas će u Kragujevac doputovati predsednik Upravnog odbora „Fijat automobili Srbija“ Đovani de Filipis koji će obići „Zastavu“ kako bi video kako teku radovi na obnavljanju Fabrike, raščišćavanju otpada, ali i kako je prošlo testiranje radnika. Kako saznajemo iz poverljivih izvora u Vladi Srbije, svi detalji ugovora sa „Fijatom“ do sada su ispoštovani i pripremanje terena za instaliranje nove opreme u „Zastavu“ i priprema za gradnju novih proizvodnih hala teče po planu.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/drustvo.php?id=74178

Bilo bi lepo da se kaže kolika je to "granica genijalnosti"? Baš me čudi što je nastao pokolj u marketingu, verovatno i u prodaji. A sindikat smatra da su testovi jako teški? Da neće možda oni da ih sastavljaju? Gomila zgubidana koja decenijama nije ništa radila.
 
Ako misle da mogu da rade u takvoj jednoj fabrici onda sigurno mogu da rade i na drugim mestima pa nek se prijave. Zao mi je tih ljudi ali mislim da ni oni ne cine sve sto mogu da se situacija resi. Ne mozemo mi ostali dozivotno da placamo propalu fabriku. Sve ove godine je bilo ja mislim dosta.
 
Stvarno mi vise nisu jasni neki radnici. Prolaznost od 44% je totalno OK. Sto takodje dokazuje da test nije bio nista ekstremno tezak. Bas mi drago za ovog ciku sto je magistrirao kod mene na faksu, I feel so proud :lol: :cool: :kafa:
 
У зависности од области обухваћене питањима у тесту, тачно, плански може да се одстрани нпр, неко ко је старији или сл....Карикирам, не може неко са 50 и киусур година да одговара на ,,младалачка питања"...Те тестове састављају тимови паметних људи и прилично тачно се зна унапред какви људи ће да положе...

Волео бих да се објави тај тест...онда би све било јасно, овако је све нагађање да ли је тежак или није и за кога је тежак...По мени је једино питање у вези тога, да ли је тест тежи него у осталим земљама где је Фиат присутан...

У сваком слулчају, ово је ,,културан" начин да се одређени радници одстране, а да при том ,,нико" није уперио прст у њих...
 
Da, da to je samo jos jedna od teorija zavera zapada protiv nas. Vatikan je narucio posebne testove za radnike u Srbiji da bi radnici dobili otkaze. Ne budi smesan.

Ti testovi su ti svakodnevna pojava u inostranstvu, ali i kod nas. Raspitaj se malo da li strana preduzeca kod nas organizuju te testove prilikom primanja kandidata za posao. To nema nikakve veze sa njihovim godinama, jer se u normalnom savremenom poslovanju trazi stalno usavrsavanje znanja (pa cak i radnika na pogonu, samo primer, radnici u nekim kompanijama su od svojih para isli da se usavrsavaju kako bi pratili desavanja u svom zanatu). Jos jednom, prolaznost od 44% je normalna i to je samo jedan od dokaza da je test mogao i normalan covek da uradi, a ne samo genijalac. To sto su imali 120 zadatak za 3 sata je smesno. Svaki radnik koji se razume u svoju oblast je imao vise od minuta po pitanju da da odgovor, ko je pravi majstor znace odgovor odmah i sigurno moze u tom jednom minutu da odgovori.
 
Kakav god da je test to je Fijatovo pravo. Oni ce uzeti one ljude koji im se svidjaju. Nisu oni drzava pa da placaju socijalne slucajeve. Oni koji nisu prosli moraju da se bace na nesto drugo.
 
Vrh