Šta je novo?

Kragujevac

Dinkić: Albon ulaže 40 miliona evra u privredu Kragujevca
Autor: Beta | 08.05.2008 - 17:54

Ministar ekonomije Mlađan Dinkić sutra će sa gradonačelnikom Kragujevca i proizvođačem auto-delova Albon potpisati Memorandum o razumevanju u vezi sa učešćem u izgradnji proizvodnog pogona Albona u Kragujevcu.

Kako se navodi u saopštenju Ministarstva ekonomije, početna vrednost investicije biće 40 miliona evra, a zahvaljujući izgradnji investicije planirano je otvaranje 420 novih radnih mesta.

Britanska kompanija Albon, koja već posluje u Šimanovcima, izrazila je zainteresovanost da izgradi novu fabriku delova u Kragujevcu nakon što je između Grupe Fijat i Republike Srbije potpisan Memorandum kojim je Fijat dobio olakšice za proizvodnju u Kragujevcu, stoji u saopštenju.
Memorandumom koji će biti potpisan u Šimanovcima predviđeno je da Ministarstvo ekonomije i Grad Kragujevac Albonu pruže savetodavnu i tehničku podršku i da obezbede finansijske podsticaje da bi se investicija što pre realizovala.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=40856
 
Ako se sve ovo ostvari, Kragujevac ce stvarno postati centar automobilizma za region (jedino nas Rumunija malo drnda). Jedino ne znam sta se do sada cekalo. Nekako mi deluje malo naivno da je sve ovo odjednom samo zbog SSP-a.
 
Folksvagen miljama udaljen od investicija u Srbiji
Berlin - Vodeći nemački proizvođač automobila, Folksvagen nije ni blizu odluke o poslovnom aranžmanu u Srbiji. Portparol VW Kristof Adomat kaže da je ta kompanija "miljama udaljena od takve odluke", ali je potvrdio da je delegacija koncerna nedavno boravila u Srbiji i informisala se o stanju u privredi i društvu. Ali, kako je dodao, posle toga nisu usledili nikakvi dalji koraci. Nemački ekonomski analitičari ocenjuju da je investiciona uzdržanost nemačkih privrednika u vezi s neizvesnom situacijom oko parlamentarnih izbora. Privredni dnevnik Handelsblat piše da se strani ulagači povlače sa Beogradske berze, kao i da je Nemačka banka obustavila garancije za investicije u dve srpske firme koje se nalaze u procesu privatizacije. Šef Odbora nemačke privrede za istok Oliver Vik istakao je da je od posebnog značaja za razvoj privrednih odnosa Srbije i Nemačke Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju sa Evropskom unijom i ukazao na spremnost Odbora nemačke privrede za istok da i dalje radi na jačanju nemačko-srpskih privrednih veza". Pri tome je, prema ocenama stučnjaka, upravo automobilska industrija jedna od branši gde bi bio moguć veći angažman nemačke privrede. Načelno bi Srbija, prema oceni nemačkih analitičara, mogla da postane sve zanimljivija za strane investitore, jer troškovi rada u novim članicama Evropske unije vrtoglavo rastu i to pri ograničenoj kvalifikovanoj radnoj snazi koja stoji na raspolaganju. Kada je reč o auto-industriji, u korist Srbije govori, prema navodima iz izveštaja nemačke Savezne agencije za spoljne ekonomske odnose, "rastuća potražnja za vozilima na Balkanu, niski porezi, kao i niski troškovi energije i rada". Pored toga, Srbija je i članica srednjoevropske zone slobodne trgovine CEFTA koji, uključujući i Ukrajinu, obuhvata prostor visokog privrednog rasta sa oko 80 miliona ljudi.
FIRMA REUM GMBH GRADI FABRIKU AUTO-DELOVA U BATOČINI
Kragujevac - Predstavnici nemačke kompanije Reum GMBH i čelnici Opštine Batočina potpisali su juče predugovor o izgradnji fabrike za proizvodnju auto-delova u toj šumadijskoj varoši. Ugovor o realizaciji ove grinfild investicije, vredne oko 6,5 miliona evra, biće potpisan u junu, a izgradnja fabrike treba da počne, najkasnije, 1. avgusta. Fabrika auto-delova biće izgrađena na 10.000 kvadratnih metara, a proizvodiće gepeke za automobile. Glavni investitor, nemačka kompanija Reum GMBH kompani, obavezna je da do 2010. godine u batočinsku fabriku uloži još deset miliona evra. Predsednik Opštine Batočina Radiša Milošević ističe da je reč o značajnoj investiciji koja će omogućiti otvaranje 450 radnih mesta i smanjiti stopu nezaposlenosti u batočinskoj opštini. Z. R.
I SOMBORCI TRAŽE ŠANSU U SARADNJI S FIJATOM
Sombor - Stručnjaci Fijata obišli su juče Zastavinu Fabriku specijalnih automobila u Somboru i za nekoliko dana pripremiće dokumentaciju, kada će se i znati kakve su mogućnosti somborske fabrike da se uključi u saradnju sa italijanskim proizvođačem vozila. Aleksandar Ljubić, direktor Centra za restrukturiranje Agencije za privatizaciju izjavio je da će posle pripreme dokumentacije Agencija sa Ministarstvom ekonomije pokušati da pronađe model za uključivanje i somborske fabrike u Fijatovu porodic. Boro Leka, direktor fabrike u Somboru podsetio je da je kapacitet pogona 10.000 specijalnih automobila, a uz dodatna ulaganja proizvodnja bi mogla da dostigne 30.000 vozila godišnje. Đ. K.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
BRITANSKI 'ALBON' GRADIĆE FABRIKU AUTO DELOVA U KRAGUJEVCU
9.5.2008 16:42 BEOGRAD - Memorandum o razumevanju između kompanije ''Albon'', Grada Kragujevca i Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja, o spremnosti sve tri strane da zajednički učestvuju u realizaciji grinfild investicije ''Albona'' u Kragujevcu, potpisan je danas, saopštilo je Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja.
Kako je navedeno, britanska kompanija ''Albon'', koja proizvodi automobilske komponente i već posluje u Šimanovcima, oko 20km severozapadno od Beograda, posle potpisivanja Memoranduma između Grupe FIAT i Republike Srbije, izrazila je zaineresovanost da svoju novu fabriku delova za automobile izgradi u Kragujevcu.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu

Evo, potpisase i ovaj memorandum! :)
 
Sednica Vlade Srbije
Od danas rad na ugovoru sa Fijatom
Beograd - Na jučerašnjoj sednici Vlada je usvojila Memorandum o fiskalnoj politici za 2009. godinu sa projekcijom do 2011. "Očekujemo da će bruto nacionalni dohodak u Srbiji do 2011. sa 5.400 dolara porasti na 9.300 dolara", ocenio je Božidar Đelić, potpredsednik Vlade Srbije.
On je na konferenciji za novinare u zgradi Vlade dodao da se do tog perioda predviđa kontinuirani rast penzija i primanja, kao i investicija koje bi godišnje trebalo da dostižu 10 milijardi evra.
Ministar ekonomije Mlađan Dinkić naglasio je da je Vlada jednoglasno potvrdila memorandum o saradnji sa Fijatom i da od danas počinje rad na finalizaciji ugovora potpisanog sa gradom Kragujevcom o ulaganju u Zastavu. On je objasnio da je odlučeno da se izvrši konverzija svih dugova Zastave i da će ta fabrika nakratko postati državno preduzeće da bi mogao da bude sklopljen ugovor sa Fijatom. Dinkić je istakao da će država u narednih 10 godina zadržati 30 odsto vlasništva u Zastavi, a da Fijat ima preostalih 70 odsto i da u Srbiju uskoro dolaze predstavnici Fijata da bi napravili dogovore gde će izgraditi fabrike za izradu komponenti za novi Fijatov model automobila. Kako je naveo Dinkić, on je juče razgovarao sa ruskim ambasadorom u Srbiji Aleksandrom Vasiljevičem Konuzinom da se u sporazum o slobodnoj trgovini Rusije i Srbije uvrste i automobili, jer je cilj Fijata izvoz na evropsko tržište.
Đelić nije želeo da komentariše pregovore o sastavu nove vlade. A. R.
Delfi pregovara o privatizaciji Zastave rezervni delovi
Posao za više od hiljadu radnika
Kragujevac - Multinacionalna kompanija Delfi, sa većinskim američkim kapitalom, koja slovi za jednog od najvećih proizvođača auto-delova na svetu, zainteresovana je da dođe u Kragujevac. Ona planira da kupi Zastavinu firmu Rezervni delovi, čija je aukcijska privatizacija odlagana u više navrata, pošto za nju nije bilo zainteresovanih kupaca.
Pregovori o privatizaciji Zastave rezervni delovi između predstavnika top menadžmenta Delfija, čelnika Zastave i nadležnih za privredu u ovdašnjoj gradskoj upravi, uveliko su u toku, saznaje Danas. "Delfi je, kao i britanska kompanija Albon, odlučio da dođe u Kragujevac posle potpisivanja Memoranduma o strateškom partnerstvu Zastave i Fijata. Ta multinacionalna kompanija je najozbiljnije zainteresovana za kupovinu Zastave rezervni delovi, u kojoj bi već u dogledno vreme zaposlila više od 1.000 radnika", kaže izvor našeg lista. Z. R.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Predstavnici Zastave i Fijata danas počinju pregovore o formiranju zajedničke kompanije
Prvi korak ka strateškom partnerstvu
Kragujevac - Ako je suditi prema informacijama koje stižu iz Zastave, dogovoreno strateško partnerstvo te kragujevačke firme i italijanskog Fijata sve je izvesnije. Kako smo saznali u Zastavu danas dolazi delegacija Fijata koja će sa poslovodstvom Grupe Zastava vozila razgovarati o tehničkim i organizacionim aspektima rada buduće zajedničke kompanije. Istim povodom u Kragujevac će 27. maja doći još reprezentativnija ekipa menadžera i stručnjaka Fijata. Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević izjavio je juče da će jedna delegacija Fijata razmatrati finansijsko-pravne, a druga tehničko-organizacione aspekte rada buduće kompanije sa sedištem u Kragujevcu, u kojoj će Italijani biti vlasnici 70 odsto kapitala.
U Zastavi kažu da dolazak predstavnika Fijata označava početak realizacije Memoranduma o strateškom partnerstvu Fijata i Zastave, koji treba da rezultira potpisivanjem ugovora o formiranju zajedničke kompanije u Krgujevcu. Sudeći prema najavama, ugovor o strateškom partnerstvu Zastave i Fijata trebalo bi da bude potpisan do kraja juna.
Podsetimo da je nedavno potpisanim Memorandumom o strateškom partnerstu između Fijata i Vlade Srbije predviđeno da Fijat u kragujevačku Fabriku automobila i domaću auto - industriju uloži oko 700 miliona evra. Veći deo te sume, odnosno 500 miliona evra predviđeno je za osavremenjavanje pogona i prozvodne opreme u kragujevačkoj fabrici, dok će 200 miliona evra biti uloženo u formiranje i osposobljavanje prateće industrije. Fijat planira da u pgonima svoje buduće kompanije u Kragujevcu proizvodi dna nova modela automobila, i to jedan A, a drugi B klase. Proizvodnja A klase trebalo bi da startuje do kraja 2009, a već naredne, 210. trebalo da krene i prozvodnja automobila B klase. Najavljeno je da će Fijat u Kragujevcu proizvoditi do 300.000 automobila godišnje. Z. Radovanović
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
U KRAGUJEVAC STIGLI I PREDSTAVNICI ITALIJANSKOG 'IVEKA'
21.5.2008 19:37 KRAGUJEVAC - Direktor kragujevačke fabrike privrednih vozila ''Zastava kamioni'' Djorđe Nestorović potrvrdio je večeras da je u radnu posetu toj fabrici stigla tehnička delegacije italijanskog ''Iveka'' (Iveco) koji posluje u sastavu FIAT grupe, a da se narednog meseca očekuje i dolazak pravnih i finansijskih stručnjaka te kompanije.
''Reč je o delegaciji koja je došla da 'snimi' stanje na osnovu čega bi se zasnivali njihovi dalji planovi'', rekao je Nestorović i ocenio da ''dolazak delegacija Iveka posmatra i kao odustajanje te kompanije da proda svoj udeo u kragujevačkoj farbici za koju je prethodno planirano raspisivanje tenderskog postupka''.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Evo jos zanimljivih vesti posredno vezanih za dolazak Fijata.

Boš očekuje saradnju sa Zastavom
Beograd -- Nemačka kompanija Boš (Bosch) razmatra mogućnost ulaganja u proizvodnju auto delova u Srbiji, posle najave dolaska italijanskog Fijata, kažu u toj kompaniji.

„Uzdamo se u dogovor države i Fijata, već se vode određeni pregovori i nadam se da će biti mesta i za Boš“, kazala je na konferenciji za novinare u Beogradu generalni direktor te kompanije za Srbiju Jovanka Jovanović.

Jovanovićeva nije isključila mogućnost grinfild ulaganja u proizvodnju auto delova za zajedničko preduzeće koje će formirati Fijat i Zastava, ali je dodala da je za najave još rano i da centrala kompanije razmatra moguće opcije.

Prema njenim rečima, Boš već ima uspešnu saradnju sa Fijatom, kojem isporučuje auto delove, kao što sarađaje sa svim proizvođačima automobila u svetu.

Jovanovićeva je istakla da je u prošloj godini ostvaren rast prodaje Boša u Srbiji od 28 odsto, na 23 miliona evra, a da je plan da do 2015. kompanija poveća prodaju deset puta.

Kompanija u Srbiji zapošljava 27 ljudi, a u ovoj godini će uložiti četvrt miliona evra u proširenje posla i obuku zaposlenih.

Nemački Boš je u 2007. godini povećao dobit pre oporezivanja za 8,2 odsto, na 3,8 milijardi evra, dok je ukupan prihod dostigao 46,3 miliona evra.

Boš zapošljava 271.300 radnika, a najveće prihode, oko 60 odsto, ostvaruje od industrije auto delova.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2008&mm=05&dd=26&nav_id=300451
 
"Fijatovi" kooperanti razmotrili mesta za izgradnju fabrika
Autor: Beta | 28.05.2008 - 17:57

fijat-v.jpg


Predstavnici oko 50 "Fijatovih" dobavljača autodelova razmotrili su danas u Kragujevcu lokacije za izgradnju fabrika u Srbiji kako bi u što kraćem roku počeli prodizvodnju.

Današnjim sastankom "Fijatovih" dobavljača i oko 80 "Zastavinih" kooperanata sa predstavnicima Ministarstva ekonomije i lokalne samouprave u Kragujevcu nastavljena je saradnja sa "Fijatom" oko ulaganja u Zastavu.
"Proizvođače smo upoznali sa podsticajima koje Srbija nudi proizvođačima komponenti za automobilsku industriju, kao i sa finansijskim stimulacijama za otvaranje novih radnih mesta", izjavio je pomoćnik ministra ekonomije Nebojša Ćirić.
On je ocenio da Srbija ne može imati velikog proizvođača automobila bez mreže proizvođača komponenti.

Kompanija "Fritek" dobila ponudu za saradnju od "Fijata"
Kompanija "Fritek" iz Prokuplja, koja proizvodi auto delove, dobila je ponudu za saradnju od italijanskog "Fijata", izjavio je danas direktor te firme Borivoje Paunović.
"Fritek", kome je danas uručen sertifikat kvaliteta ISO 9001, jedini je domaći proizvođač bezazbestnih disk pločica za auto industriju, kazao je on novinarima prilikom dodele tog sertifikata. Paunović je istakao i da je "Fritek" jedini dobavljač tih delova za fabriku "Zastava automobili" iz Kragjevca.
Da bi "Fritek" potpisao ugovor o saradnji sa "Fijatom", potrebno je da uvede standard TS 16949 koji je neophodan za proizvodnju u auto industriji, kazao je on i izrazio očekivanje da će "Fritek" uspeti u tome do jeseni ove godine.
"Ukoliko se saradnja sa Fijatom ostvari, proizvodnja će biti povećana sa sadašnjih 220.000 pločica godišnje na 1,5 milion", rekao je Paunović i dodao da ta kompanija sada zapošljava osam radnika, a da je u planu povećanje njihovog broja na 20.
Paunović je najavio i početak proizvodnje delova za železnice i hidrocentrale.
"Fritek je pre dve godine dobio donaciju od Svetske banke u iznosu od 35.000 dolara, kada je izabran na konkursu među 1.500 prijavljenih firmi iz zemalja zapadnog Balkana", podsetio je direktor te banke u Srbiji Sajmon Grej i dodao da je Srbiji potrebno više takvih inovativnih projekata koji će da podstaknu razvoj malih i srednjih preduzeća.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=43451
 
Fijat skratio kooperantima rok za izjašnjavanje o saradnji
Kragujevac - Italijanskim firmama koje proizvode najvažnije delove i pozicije za ugradnju u Fijatove modele automobila, skraćen je rok za izjašjavanje o uključivanju u zajednički projekat Fijata i Zastave. Kako Danas saznaje, menadžeri Fijata su od svojih glavnih kooperanata zatražili da se o učešću u najavljenoj proizvodnji Fijatovih automobila u Kragujevcu izjasne do početka naredne sedmice. To ukazuje na pretpostavku da je potpisivanje ugovora o strateškom partnerstvu Zastave i Fijata sve izvesnije. Podsetimo da su početkom prošle nedelje predstavnici italijanskih proizvođača auto-delova i komponenti razgovarali sa Zastavinim kooperantima o osposobljavanju domaće prateće industrije. Fijatovim kooperantima tom prilikom je, između ostalog, ponuđeno da u Kragujevcu izgrade svoje pogone, ili da sa ovdašnjim preduzećima formiraju mešovite firme za proizvodnju auto-delova i komponenti. Z. R.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
"Magneti Marelli" zainteresovan za proizvodnju delova za buduću kragujevačko-torinsku fabriku automobila
05. 06. 2008. | 10:57 Stučnjaci firme "Magneti Marelli", najvećeg dobavljača auto delova kompanije "Fiat", juče (4. jun 2008. godine) su sa poslovodstvom "Zastave" i predstavnicima italijanskog automobilskog giganta razmatrali mogućnost da se uključe u proizvodnju komponenata i delova za kragujevačko-torinsku fabriku automobila.

Sistem "Marelli" proizvodi najznačajnije delove za skoro sve prozvođače automobila u svetu.

U Kragujevcu se razmatra mogućnost da se na teritoriji Šumadije proizodi jedan broj ovih delova.
Izvor: eKapija
Link: http://www.ekapija.com/website/sr/page/174365
 
UGOVOROM SA 'FIJATOM' OKO HILJADU RADNIKA ODLAZI NA 'ODMOR'
5.6.2008 15:39 KRAGUJEVAC - Najmanje hiljadu radnika otići će na ''višemesečni odmor'', a dobavljači ''Zastave'' iz Srbije će ući u krizni period onog trenutka kada se potpiše ugovor sa ''Fijatom'' i počne realizacija posla, jer se automatski ukida domaći proizvodni program, izjavio je danas Tanjugu predsednik Samostalnog sindikata Zoran Mihajlović.
''Početak realizacije ugovora sa ''Fijatom'' znači da odmah kreće uklanjanje dotrajale opreme i proizvodnih linija za domaći proizvodni program, izuzev linije za montažu 'punta' i instaliranje nove opreme'', rekao je Mihajlović.
Izvor: Tanjug
Lilnk: tanjug.co.yu
 
Bravo :kk: Konacno ce ona sprdnja automobila zvana Yugo i njegov ocuh Stojadin da odu u istoriju!
 
"Daimler" merka plac za "Mercedesovu" fabriku u Srbiji?
06. 06. 2008.
Automobilski koncern "Daimler" traga za lokacijom na kojoj bi izgradio prvu fabriku automobila marke "mercedes" u istočnoj Evropi, ali portparol koncerna nije želeo da za nemačko izdanje poslovnog lista "Financial Times" komentariše najave da taj gigant razmišlja o izgradnji fabrike u Srbiji.

Srbija hoće da privuče nemačke proizvođače automobila, piše "Financial Times", navodeći da je srpski ministar ekonomije Mlađan Dinkić izjavio da je kompanijama "Daimler" i "Volkswagen" ponuđeno 75 mil EUR iz državne kase ako investiraju 300 mil EUR u izgradnju fabrike automobila u Srbiji.

Štutgartski automobilski koncern trenutno traga za lokacijom na kojoj bi izgradio svoju prvu fabriku automobila marke "mercedes" u istočnoj Evropi i najavio je da će odluku doneti u prvoj polovini 2008. godine, navodi nemački list.

Dosad se smatralo da Srbija ima male šanse za to, jer za favorite važe Poljska i Rumunija, piše nemački "Financial", ali i podseća da je Dinkić najavio da će Srbija po investiciji od 500 mil EUR finansijerima odobriti finansijsku pomoć od čak 100 miliona, naglasivši da ponuda važi samo za onoga ko prvi pokaže interesovanje.
Izvor: eKapija
Link: http://www.ekapija.com/website/sr/page/174528

A evo ga i originalni text iz Financial Times Deutschland:

Serbien umwirbt deutsche Autobauer
Izvor: FTD
Link: http://www.ftd.de/unternehmen/industrie/:Serbien Autobauer/364670.html
 
Kinezi grade fabriku automobila u Kragujevcu
Kragujevac - Postoje realne šanse da jedna kineska kompanija u Kragujevcu izgradi fabriku za proizvodnju automobila čija će cena biti 6.000 evra, saznaje Danas u izvorima bliskim Zastavi. U Zastavi je formiran radni tim za izradu elaborata za istraživanje tržišta i izradu idejnog projekta, a uskoro se očekuje i poseta visoke delegacije kineske automobilske kompanije čije se ime čuva u strogoj tajnosti.
Kinezi će navodno, posle posete Zastavi, odlučiti da li će svoju grinfild investiciju locirati u Kragujevcu ili nekom drugom gradu u Srbiji, a ta odluka zavisiće od raspoloživog građevinskog zemljišta i infrastrukture potrebne za realizaciju projekta. Z. R
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu

UPDATE

Kineska kompanija za proizvodnju automobila - "FAW", ne odustaje od proizvodnje automobila u Šumadiji, a od "Zastavinih" stručnjaka su naručili elaborat za istraživanje tržišta i izradu idejnog projekta za svoju grinfild investiciju.

Ova automobilska kompanija sa Dalekog istoka bila je zainteresovana za tendersku privatizaciju "Zastave", a cilj je bio da sa ovih prostora osvoji tržište starog kontinenta, za evropske uslove, jeftinim i kvalitetnim automobilom, koji bi, proizveden u našoj zemlji, mogao da košta od 4.000 do 6.000 EUR.

"Zastavini" stručnjaci kineski ekonomski projekat čuvaju u strogoj tajnosti, ali se zna da je već formiran radni tim za izradu elaborata, a procurela je i informacija da će visoka delegacija kineske automobilske kompanije uskoro posetiti Kragujevac. Očekuje se, da se nakon te posete "Zastavi", Kinezi odluče da li će svoju grinfild investiciju locirati u Šumadiji ili nekom drugom regionu Srbije.

Najveća prepreka za ovaj projekat, procenjuju stručnjaci, može biti nedostatak raspoloživog građevinskog zemljišta i neophodna infrastruktura.

Ministar Mlađan Dinkić je nedavno saopštio da će automobilskoj kompaniji iz Kine ponuditi da grade fabriku u Vranju, ali se oni, prema nezvaničnim ifnormacijama i dalje interesuju za okolinu Kragujevca, zbog stručne radne snage i nešto povoljnijeg geografskog položaja.
Izvor: eKapija
Link: http://www.ekapija.com/website/sr/page/175116
 
"Fiat" 13. juna donosi odluku o partnerstvu sa "Zastavom"?
12. 06. 2008.
Menadžment "Fiata" bi, saznaje list Danas, odluku o poslovnom aranžmanu sa "Zastavom" trebalo da donese sutra (13. jun 2008. godine).

Tom prilikom menadžment "Fiata" će najverovatnije saopštiti i nazive modela automobila koji će se proizvoditi u Kragujevcu. U "Zastavi" očekuju da će menadžment kompanije "Fiat" doneti odluku o strateškom partnerstvu sa tom kragujevačkom kompanijom, odnosno o preuzimanju ovdašnje Fabrike automobila.

Nakon toga, menadžment "Fiata" i nova vlada Srbije treba da potpišu ugovor o strateškom partnerstvu "Fiata" i "Zastave", na osnovu kojeg, kako je već najavljeno, italijanska kompanija u osavremenjavanje pogona i opreme "Zastavine" Fabrike automobila i formiranje i osposobljavanje domaće prateće industrije treba da uloži oko 700 mil EUR, čime bi bili stvoreni uslovi za produkciju 300.000 "Fiatovih" automobila godišnje u Kragujevcu
Izvor: eKapija
Link: http://www.ekapija.com/website/sr/page/175675
 
Traže tehničku vodu za fabriku
Autor: B. Raketić | Foto: N. Raus | 26.07.2008 - 06:15

zastava-v.jpg


KRAGUJEVAC- Iako je ranije najavljivano da će ugovor „Zastave“ i „Fijata“ biti potpisan 31. jula, to se neće desiti idućeg četvrtka, izjavio je juče Zoran Mihajlović, predsednik Samostalnog sindikata „Zastava automobila“. U poslovodstvu kragujevačke fabrike i lokalnoj upravi tvrde je dolazak italijanskog partnera, koji će uložiti preko 700 miliona evra, sasvim izvestan i da će potpisi na dokumenta biti stavljeni do kraja avgusta.

Kao razloge kašnjenja u potpisivanju predugovora u „Zastavinom“ poslovodstvu navode specijalne zahteve „Fijatovih“ stručnjaka. Italijani traže da se za fabriku obezbedi tehnička voda, jer je potrošnja pijaće vode u proizvodnji za njih neprihvatljiva i preskupa, kao i sopstveni pogon za napajanje energentima.
- Moraće da se gradi nova energetika za snabdevanje fabrike gasom, fluidima i toplotnom energijom, jer postojeća zbog kapaciteta i starosti ne može da podmiri potrebe planirane proizvodnje. Samo za to je potrebno dodatnih 40 miliona evra. Treći zahtev je uklanjanje radioaktivnih gromobrana u fabrici i saniranje ostalih ekoloških tačaka, kaže gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović.
S druge strane, država, koja će biti vlasnik 30 odsto kapitala buduće fabrike, kažu, najsavremenije u ovom delu Evrope, traži od ino -partnera odgovore na pitanja koliko će radnika biti angažovano iz Kragujevca, a koliko iz Fijata, budući da će se raditi na potpuno, novoj robotizovanoj opremi. Prema rečima Veroljuba Stevanovića niko od 3.800 radnika neće ostati bez posla, osim ako želi dobrovoljno da ode.
Samostalni sindikat „Zastava- automobila“ ipak strepi od otpuštanja zaposlenih, čija je prosečna starost 47 godina i zbog toga i dalje traži da im se dostavi tekst predugovora nedelju dana pre potpisivanja. Predsednik sindikata Zoran Mihajlović kaže da neće dopustiti da se privatizacija „lomi preko leđa radnika“.
- Preko glave nam je otpuštanja. Saopšteno nam je da će se sa svakim radnikom pojedinačno obaviti anketa, odnosno razgovor. Tako će se steći uvid na kom mestu mogu da rade, da li im je potrebna obuka ili prekvalifikacija, da bi radili na savremenoj opremi, kaže Mihajlović.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/srbija.php?id=50628
 
bigvlada":3mwv0cz9 je napisao(la):
...
- Preko glave nam je otpuštanja. Saopšteno nam je da će se sa svakim radnikom pojedinačno obaviti anketa, odnosno razgovor. Tako će se steći uvid na kom mestu mogu da rade, da li im je potrebna obuka ili prekvalifikacija, da bi radili na savremenoj opremi, kaže Mihajlović.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/srbija.php?id=50628
I nama je preko glave finansiranja propale fabrike! Mislim da su malo preterali i da nisu konstruktivni. Jasno je da Zastava ne moze sama da opstane i mislim da je ovo idealna prilika da se spasi sto se spasiti moze a da ce biti otpustanja to je sigurno. Zasto bi Fiat placao socijalne slucajeve u Srbiji. Zao mi je ali imam utisak da se ti ljudi iz fabrike oslanjaju iskljucivo na to da ce drzava da ih vecito finansira. Ima naravno ljudi koji su vredni i dobro rade ali oni ce isto tako ostati i kad dodje Fijat.
 
Pa bune se jer kada se ukine domaći progam, bez posla će ostati rakovički DMB koji proizvodi motore za raspalog juga. Kooperantima bi bolje bilo da kopaju i rukama i nogama da se preorijentišu na FIAT-ov program a proizvodnju delova za jugo smeste u fasciklu istorija.
 
malko skrecem sa teme ali sale nikad nije na odmet.

Kako znate da se vozite u jugu??

-Pretice vas zadnji tocak :)
 
""""ZAVRŠENI PREGOVORI S FIATOM"""""
Izvor: Fonet |27. jul 2008. 16:05:18
KRAGUJEVAC, 27. jul 2008. (FoNet) - Pregovori sa italijanskimFiatom" o zajedničkom ulaganju u kragujevačku Zastavu su uspešno završeni, a do četvrtka će tehničko-pravni timovi formalno finalizovati taj dogovor, nakon čega će ugovor biti spreman za potpisivanje uz prethnodnu saglasnost Vlade Srbije, prenose danas kragujevački elektronski mediji. Očekuje se da će svečanosti potpisivanja ugovora prisustvovati predsednik Fiata Serđo Markione, predsednik Srbije Boris Tadić, šef italijanske diplomatije Franko Fratini, a moguć je i dolazak premijera Italije Silvija Berluskonija. Predugovorom koji je ranije potpisan u Kragujevcu između Fiata i Vlade Srbije predviđena je investicija više od 700 miliona evra za proizvodnju 300.000 vozila godišnje, kao i proizvodnju dva potpuno nova modela automobila. Ugovorom su predviđene i velike investicije u poboljšanje infrastfrukture u Kragujevcu, uključujući i izgradnju auto puta Kragujevac - Batočina, rekonstrukciju železničkog koloseka do Lapova i Severnu zaobilaznicu koja će omogućiti brz transport robe i ljudi i omogućiti efikasno snabdevanje Fiatovih proizvodnih traka.

SRB-RS-CG
 
Gašenjem Jugo i ostalih domaćih programa ništa se ne gubi, jer će svi ti ljudi naći daleko bolji posao sa dolaskom FIAT-a i svih koji uz njega dolaze. Verovatno će za koju godinu uslediti još poneko od proizvođača automobila, ili motora ili rezervnih delova, jer je svima u interesu da izeste tešku industriju sa zapada, i koriste našu jeftinu energiju i radnu snagu, itd itd....
 
Predlozi italijanskog partnera
Zbog „Fijata“ i aerodrom
Autor: Tanjug | 13.08.2008. - 06:00


Zamenik gradonačelnika Kragujevca Nebojša Zdravković najavio je danas niz novina koje će doneti sporazum o ulaganju „Fijata“ u Fabriku automobila „Zastava“ i taj grad „pretvoriti u vodeći u Srbiji u tehničkom i tehnološkom smislu“.

Realnost je, rekao je Zdravković, da Kragujevac dobije aerodrom jer će dolaskom „Fijata“ frekvencija dolazaka i odlazaka poslovnih ljudi biti značajno povećana.

„Predlog italijanskog proizvođača u pregovorima koji se vode je da se uvede direktan let Torino-Beograd, preko Kragujevca“, naveo je on, podsetivši da ugovor o zajedničkom ulaganju Vlade Srbije i „Fijata“ treba da bude potpisan u prvoj nedelji septembra, u prisustvu najviših zvaničnika dve države.
Italijanski partner zahteva i da ceo grad bude pokriven bežičnom internet mrežom i niz drugih tehničko-tehnoloških rešenja koje će Kragujevac u tom smislu svrstati u vodeći grad u Srbiji, rekao je Zdravković, koji je u timu za pregovore s „Fijatovim“ predstavnicima.
On je podsetio da predstoji izgradnja deonice autoputa Kragujevac-Batočina sa obilaznicom, kao i da će u fabričkm krugu biti podignuta nova energetika i trafo-stanica. U potpunosti će, kazao je, biti rekonstruisana železnička pruga Kragujevac-Lapovo i pruga u fabričkom krugu.
„Dolazak ‘Fijata’ znači novi početak za čitav metalski kompleks ne samo u Kragujevcu već u i celoj Srbiji, koja će postati centar automobilske industrije u jugoistočnoj Evropi“, rekao je Zdravković.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=52845
 
Samo im jos i aerodrom fali. Mislim da bi u potpunosti mogao da se iskoristi aerodrom Ladjevci ukoliko ispunjava uslove za saobracaj koji je njima neophodan.
 
Vrh