Pendolino
Advanced
- Učlanjen(a)
- 15.11.2012.
- Poruke
- 3.300
- Pohvaljen
- 5.883
Nije baš 8, nego, da kažemo 13 ili 14 i to da ne računamo naknadnu dogradnju zaustavne trake na delu dole ka Nišu.. Gradnja je počela 1969. kroz NBG i do Mostara je završna brzo, ali je dalje nastavljena sa velikim problemima oko Autokomande. Tada je istovremeno rađena čitava deonica do Batočine.Pun profil od Beograda do Nisa je izgradjen za 8 godina.
Za danasnje uslove nezamislivo. Danas za pojedine sekcije prodje po par godina dok se raspise tender i krenu radovi.
Olakšavajuća okolnosti, u odnosu na ove sadašnje gradnje su:
- Trasa je već bila probijena. Gotovo čitava deonica ide starom trasom, tako da skoro ni nije ni bilo eksproprijacije
- Stari put "bratstva i jedinstva" je korišćen kao podloga za traku od BG ka Nišu.
- petlje su projektovane najprostije moguće, sa vrlo kratkim nadvožnjacima, koji su tipski, osim na petlji Smederevo.
- Većina starih mostova je zadržana kao jedna traka.
- umesto skupe gradnje tunela, zadržani su ozbiljni usponi, na 4 mesta, prilično neprimereni autoput
- stotine omladinaca su radile u ORA
otežavajuće:
Stari nadvožnjaci su svi rušeni ekplozivom i građeni novi.
Izmeštana je Morava kod Bagrdana.
Od Pojata na jug (uključujući brdo Mečka) je put građen potpuno novom trasom, kao i kratka deonica kod Paraćina.
Kako ne preduzimaju, uveli su putarinu. A tek to plaćanje na svakih 15km kroz Makedoniju i Grćku...Inace vidim da se nekada ovde pisalo i o autoputu kroz Grcku, prosle nedelje sam isao kolima do Atine. Autoput od Soluna do Atine je besprekoran, ja sam se odusevio. Na mnogim deonicama je sa 3 trake, a nema guzve uopste. Tuneli su brutalni, najduzi je 6km. Putarina se placa na 11 mesta i kosta nesto preko 30 evra.
Iskreno i dalje sam zgranut da Grci deonicu od Evzonija do Soluna drze u onom stanju, pricao sam sa nekim ljudima i rekli su mi da im je to najgori put u mrezi drzavnih puteva prvog rada u celoj Grckoj!!! Bukvalno se secam kada sam tuda prolazio pre 20 godina, put je u sve gorem i gorem stanju svake godine i nista ne preduzimaju kao da ih bas bas briga.
Da, put Solun-Atina je odličan. I sviđa mi se široko razdelno ostvro i što dobrim delom ima i paralelne lokalne puteve na koje može da se preusmeri saobraćaj.
Dobar je i ovaj novi za Kavalu. Na severu Grčke je posle Solunskog Ringrouda, najopterećeniji put 24 koji ima kategoriju motoputa, iako je do Kalikratije (2+1) +(2+1)
Nisam vozio, ali kažu da je i oko Atine ozbiljna gužva.
Onih desetak kilometara od Soluna (1+1) + (1+1) ka granici su mi najteža deonica igde, gde vozim. Kad bi samo malo proširili i odvojili trake bilo bi ekstra. Mada, jednostavno im nije bitno, jer Grci vrlo retko voze ka Makedoniji. Gotovo da ih nema uopšte.
Poslednja izmena: