Šta je novo?

Koridor 10

Pročitah negde kalo vlasti smeraju da reše problem nedostajuće trake na k10 tokom letnje sezone: zabraniće kamionima preticanje, tj. kamioni će biti getoizirani u desnoj, a autobusi i automobili u levoj.
Njihovoj jalovoj inventivnosti nema kraja
 
Pročitah negde kalo vlasti smeraju da reše problem nedostajuće trake na k10 tokom letnje sezone: zabraniće kamionima preticanje, tj. kamioni će biti getoizirani u desnoj, a autobusi i automobili u levoj.
Njihovoj jalovoj inventivnosti nema kraja
Зашто је то јалова инвентивност? Шта је алтернатива - да се због шест оптерећених викенда годишње Србија задужи још ххх милиона и избетонира још ххх квадратних километара њива и ливада, што ће после додатно подићи трошкове одржавања? Каква је то инвентивност?
 
Pročitah negde kalo vlasti smeraju da reše problem nedostajuće trake na k10 tokom letnje sezone: zabraniće kamionima preticanje, tj. kamioni će biti getoizirani u desnoj, a autobusi i automobili u levoj.
Njihovoj jalovoj inventivnosti nema kraja
Daj bože da to urade, i to ne samo preko leta.
 
Зашто је то јалова инвентивност? Шта је алтернатива - да се због шест оптерећених викенда годишње Србија задужи још ххх милиона и избетонира још ххх квадратних километара њива и ливада, што ће после додатно подићи трошкове одржавања? Каква је то инвентивност?
Da uzmemo da je neka norma za 2+1 negde do 40.000 vozila/dan
Na deonici NS-Niš je opterećenje preko norme za 2+1 nekih 40 dana godišnje, a ima delova i gde je mnogo više, kao npr. do Malog Požarevca gde je toliko svakodnevno.

Drugi parametar je bezbednost. Ako pratite, deonica Inđija-Mali Požarevac je postala opasanija nego Ibarska nekad.

Ne treba mnogo para.
Par miliona za uvođenje istinskog sistema za elektronsko upravljanje saobraćajem i desetak miliona za proširenje na 3+1 do MP. Za početak i više nego dovoljno.
A što se kamiona tiče, sasvim je dovoljno zabraniti preticanje brzinom manjom od 95km/h na 2+1 deonicama. I strožije kontrolisati ulazak kamiona u krajnju levu na 3+1
 
Pročitah negde kalo vlasti smeraju da reše problem nedostajuće trake na k10 tokom letnje sezone: zabraniće kamionima preticanje, tj. kamioni će biti getoizirani u desnoj, a autobusi i automobili u levoj.
Njihovoj jalovoj inventivnosti nema kraja

Ideja nije loša, sve zavisi od toga kako će da se realizuje. Da se paušalno postavi zabrana preticanja nema smisla, baš zbog toga je bitno da se odradi dinamično upravljanje saobraćaja kroz displeje koji vise nad auto putem da se ta zabrana odnosi samo na kritične vremenske periode ili na određene deonice. Vozio sam se dosta autoputeva sa po 2 trake po smeru gde je bilo zabrane preticanja i to sa elektronskim upravljanjem - funkcioniše sasvim dobro.

A za kamione koji se jedva vuku sa 60 kmh u desnoj traci treba da se pozabavi policija, da se ispita da nisu pretovareni i sl. ali to je sasvim druga, veoma problematična tema.
 
Kad bi svi kamioni koji ide našim autoputem bili kao oni koji špartaju zapadpm Evrope, možda bi to imalo smisla.
Ali, ovo je Srbija, Balkan, gde ima još mnogo vozila sa 250-300ks koji na ravnom možda i mogu da drže tempo 90 koliko je ograničenje. Ali, šta ćemo na usponima, kada neki od njih u brutu od 40t padne na 40?Onda će da se stvore kolone, čepovi...i još veće gužve, naravno.
Kad bi sva vozila imala 380-400+ks, imalo bi smisla. Među takvima se jesu javljali oni što su polazili u preticanje koje traje nekoliko kilometara, jer imaju razliku na limitatoru i naduvanijim ili istrošenijim gumama. Podsećam da su kamioni preko 7500kg elektronski limitirani na 92-94.
Mera zabrane preticanja zgusnuće još više kamione u desnoj, biće češća naletanja i sustizaja. Ne voze ni svi automobili 130, pa onda sporiji neće imati kud da se sklone od kamiona, pa će i levoj početi da se prave kolone. Kad se još ubaci između neki autobus sa tempom 90-95, ne ginu nam opet kolone i zastoji
 
Po meni nema smisla da se totalno zabrani preticanje kamionima strihtno i svuda. Deonice na kojima treba zabraniti, postoje, to je ok. Situacije koje sam imao su bile da se zalaufam i sleper krece da pretiče drugi sleper, a u retrovizor nije ni pogledao, pa ja moram naglije da spustam brzinu. A da me je neki kamion kilometrima usporio na autoputu, jer je preticao, to nisam imao, mislim da i ljudi preteruju.

A kad smo kod opasnih deonica, recimo, pametno bi bilo da se ona nizbrdica pred Bubanj Potok ili posle nekadasnje rampe, ako se gleda iz drugog pravca, kompletno osvetli, jer je posebno nocu zeznuta. Po meni najopasnija neka stotina metara od Beograda do Soluna. Nizbrdo, noc, a tobogan-krivina.
 
Doživljavao sam preticanje kamiona na blokadi sa razlikom brzne od 2km/h. Pa to traje, otprilike od Jagodine do Paraćina.
Bez obzira, na ap treba red uvoditi na drugi način. Jedan je i teranje kamiondžija da drže odstojanje kako bi se neko nako preticanja mogao ubaciti između.
A drugi je sklanjanhe onih koji misle da im je leva traka gradska ulica i da njome mogu lagano da krstare
 
Branik, na usponima na Koridoru 10 imamo treću traku.

Ali i na ravnom ta preticanja umeju da budu katastrofalna.
 
Da bi ovo uveli, prvo mora da bude uveden sistem aktivnog upravljanja saobraćaja.
 
Ne, bila bi dovoljna i minimalna kolegijalnost i kultura vozača kamiona, ako vide da ih obilazi kamion koji je evidentno brži, ali vrlo malo, zar ne bi bilo normalno da samo pusti gas, ne mora ni da koči, i pusti ovog da ga obiđe u nekoliko desetina (stotina) metara a ne da to obilaženje nekada traje po dva-tri minuta
 
Ali bukvalno. Strah me kad prolazim pored njih. Obavezno su im noge u visini volana, u rukama drže telefon i tu je šansa za bilo kakvo reagovanje 0.
Šta ga briga, on je visoko i ništa mu se neće desiti.
 
Gledaju filmove na tabletu, a mnogi imaju i laptopove.

ovo (TV) ima i za manje od 50 evra

IMG-043e7c42dc0f29372ffae71f34c1b9a3-V.jpg
 
Branik, na usponima na Koridoru 10 imamo treću traku.

Ali i na ravnom ta preticanja umeju da budu katastrofalna.
Imaju, ali ako imaš zabranu preticanja za kamione, tu će se napraviti kolona koja se može protegnuti i mnogo pre uspona. Ne zaboraviti tehnološke i generacijske razlike između kamiona na našim putevima.
Rešenje je u kontroli rastojanja i insistiranju na poštovanju minimalnog rastojanja između kamiona. Tada bi neko iz leve trake imao gde da se skloni na nekoliko trenutaka i oslobodi je bržim vozilima. Tu bi se moglo mnogo naučiti od nemačka policije. Oni to rade pomoću fikanih kamera, dronova, direktno iz vozila... Sistem za parcijalno merenje prosečne brzine može da se prilagodi i to da radi. A samim tim što on radi, oslabađa se deo kapaciteta policije da se pozabavi regulisanjem saobraćaja kamiona koji često voze prilično blizu jedan drugom koristeći zavetrinu, umesto da drže 100m odstojanje.
 
Ne, bila bi dovoljna i minimalna kolegijalnost i kultura vozača kamiona, ako vide da ih obilazi kamion koji je evidentno brži, ali vrlo malo, zar ne bi bilo normalno da samo pusti gas, ne mora ni da koči, i pusti ovog da ga obiđe u nekoliko desetina (stotina) metara a ne da to obilaženje nekada traje po dva-tri minuta
Da se postave sudije sa zastavicama kao u formuli i uvede pravilo prednjeg točka. 🤣
Problem su tvrde glave koje će krenuti u preticanje sa minimalnom razlikom u brzini od 1-2km/h, samo zato što njegov kamion trenutno ima nove gume na vučnim točkovima. Svi oni imaju limiter, obično na 92, ali zbog razlika u prečniku guma zbog stepena potrošenosti, može da se javi razlika i kod istovetnih vozila, a kada se pojavi i mali uspon, razlike postaju primetnije. Onda ga vožnja u zavetrini zavara, izlazi u preticanje i ne ubrzava koliko bi želeo i to onda traje u kilometrima i minutima.
 

Tako se nekad radilo... malo kamionče, malo više lopata...
Parče po parče - kad nađu pare... veoma zanimljiva emisija.
Posebno zadovoljstvo je gledate sve te stare tipove automobila kako jure putevima dok majstori lopatama nabacuju asfalt :) .
 

Ових дана се преговарало о уласку наших суседа у Шенген зону. Хрватска је добила зелено светло, док ће за Румунију и Бугарску одлучити почетком децембра, тренутно их Холандија блокира. Наша земља би од јануара ударала на чак четири спољне шенгенске границе.
Не само да ће се укинути граничне контроле између Румуније и Бугарске већ ће уједно и појачати контролу на спољним границама Шенген зоне. Самим тим би српски део коридора 10 постао мање атрактиван, пре свега за транзитни теретни саобраћај.

Већ видимо како то функционише у пракси на Хоргошу/Реске, замислите од лета ако крену појачане контроле и на Калотини и Бајакову, камионџије би пролазиле као кроз пакао, вероватно би се добар део одлучио за пут према Европи преко Видина без икаквих задржавања. Велика је предност што имамо аутопут целом дужином, мада не знам да ли је и то више предност или ће само време путовања бити одлучујући фактор.
 
Vrh