Kad bi svi kamioni koji ide našim autoputem bili kao oni koji špartaju zapadpm Evrope, možda bi to imalo smisla.
Ali, ovo je Srbija, Balkan, gde ima još mnogo vozila sa 250-300ks koji na ravnom možda i mogu da drže tempo 90 koliko je ograničenje. Ali, šta ćemo na usponima, kada neki od njih u brutu od 40t padne na 40?Onda će da se stvore kolone, čepovi...i još veće gužve, naravno.
Kad bi sva vozila imala 380-400+ks, imalo bi smisla. Među takvima se jesu javljali oni što su polazili u preticanje koje traje nekoliko kilometara, jer imaju razliku na limitatoru i naduvanijim ili istrošenijim gumama. Podsećam da su kamioni preko 7500kg elektronski limitirani na 92-94.
Mera zabrane preticanja zgusnuće još više kamione u desnoj, biće češća naletanja i sustizaja. Ne voze ni svi automobili 130, pa onda sporiji neće imati kud da se sklone od kamiona, pa će i levoj početi da se prave kolone. Kad se još ubaci između neki autobus sa tempom 90-95, ne ginu nam opet kolone i zastoji