Па шта би било да је најезда Турака....јул или август?
Ne prave Turci i ostali stranci čepove, jer oni dolaze prilično ravnomerno u toku 24 sata. Naši prave čepove i to mahom oni koji putuju do 150km od BG. Neće ni Vranjanac, Pazarac ili Subotičanin da napravi čep, jer je on na "putu", nego Čačanin, Jagodinac, Kragujevčanin, Mladenovčanin ili Beograđanin koji ide u ta mesta, jer to je priča tipa "
idem da trknem do Kragujevca, pa do Jagodine, stižem na ručak".
Razlog je prost, mi idemo ili ujutru ili popodne. Nećeš noću u 3 da kreneš u Niš, ali Turčin hoće ako tako prođe granicu. Čitav X je tokom leta prilično opterećen i noću. A bude i zakrčenja.
Nakon onih lančanih sudara kod Jagodine, i onoga što je bilo kod Doljevca, meni je najveći strah kod ovih zakrčenja da me neko ne zakuca otpozadi dok sam u poslednjih desetak redova.
Mada, moram da priznam da su ovi vozači koji voze duge ture od Evrope su vrlo vešti i strpljivi kod ovakvih situacija.
Nema tu leka, osim da brže rade, kao i da postave sistem za aktivno upravljanje saobraćajem kako bi se na vreme najavilo zakrčenje, sa ograničenjem brzine. Naravno i mediji bi morali da prenose obaveštenja o zakrčenjima. Ne
vesti nego
zvanična obaveštenja.
Niije toliko tragično što će neko da čeka, ali to je mnogo ljudi. Npr. samo u toj koloni kod Velike Plane danas je, kako ja računam bilo oko 3000 vozila u jednom trenutku, a to je bar 6000 ljudi. I tako nekih 6 sati.
Bilo bi lepo i da saobraćajna policija bude ispred zakrčenja sa uključenom rotacijom kako bi svojim prisustvom upozorila vozače, a ne bi im bilo dosadno sigurno. Ima tu prekršaja koliko hoćeš, od vožnje u zaustavnoj do svačega drugog.
Najopasnije je mesto gde je kraj kolone.
A za dan pred neki veliki praznik, kao i za poslednji dan praznika, mogli bi da uvedu zabranu za teška vozila, tokom popodneva, npr. od 15-20, ako nigde drugde, onda na NS-Niš jer tu prave veliki problem