Šta je novo?

Koridor 10

Maj mesec ništa sezona, ništa praznici. Put ozbiljno opterećen, a u zonama radova kolaps.
Najsmešnije što ima ljudi koji se isključuju kod Pojata da bi išli starim putem do Ražnja, ali ćorak, mora skroz do Ćićevaca.
Zezamo kolegu svi.
 
I da dodam. Na usponu od Bubanj potoka ka gradu i u zoni radova kod Pojata su gotovo svakodnevno sudari.
 
Rekli su da ce prosiriti i drugu stranu jednako, na to mislim...
Što se tiče zgrade nema potrebe za većim prostorom ali pošto je stari deo jako star zbog bezbednosti će verovatno morati da poprave i preprave krov i verovatno je vest išla zbog toga.
Donji deo se neće dirati bar za sada a obzirom da su najave sa sajma automobila od strane čelnih ljudi bile u smeru MLFF teško da će se ići u neka velika ulaganja.
 
ЈБТ!!! Они свечарски отварају пресвучену и реконструисану деоницу. Е ово још нисам видео.
Nemoj tako, ovo je zemlja u kojoj su se svečano otvarale i kapitalne investicije kao što je ugradnja lifta ili pak farbanje pešačkog prelaza. Tako da se može reći da su izlivi sreće i radosti, kao i pokazivanje ljubavi prema vođama u ovom slučaju skroz opravdane!
 
Stara Pazova u smiraj kišnog dana.
Screenshot_2023-06-02-20-03-28-928_com.viber.voip-edit.jpg
 
Sve je ovo lepo, ali retko kad je naša strana uzrok kolapsa na granici. Dok god je na mađarskoj strani procedura očajno spora, ili dok oni ne odluče da koriste sve postojeće trake, ili prošire prelaz, jedini efekat ovog proširenja će biti još duže čekanje između dve granične kontrole.
 
Potpuno je pogrešno svaljivati svoju političko-nacionalnu krivicu na druge. Granica Bosne i Hrvatske je takođe granica EU, ali tamo se kamioni zadržavaju po par sati osim nekih izuzetaka. I druge države imaju sporazume o granicama, gde su obaveze koliko vozila dnevno moraju da propuste. U tim slučajevima se nekoliko dana u godini dešava preopterećenje, ali ostale dane se prelazi za standardno vreme. Na granici Belorusije se Evropskom unijom su ogromni poremećaji i usporavanja vezani za političko neprijateljstvo, kakvih za razliku od Ukrajine nije bilo u mirnim vremenima. Da li je Srbija pored Ukrajine jedina zemlja koja ne brine o protočnosti granica čak i kada ne postoji zvanično političko neprijateljstvo? Bio Peter Sijarto ministar spoljnih poslova Mađarske u Beogradu, zašto? Na govoru "super odnosi Srbije i Mađarske", a ne rešavaju se bar dva pitanja: protočnost granice i odpriznavanje Kosova. Prijatelji do jaja s kobasicom.
 
Danas na putu ka Nišu gledam ostatke starog Autoputa Bratstva i Jedinstva kod Vodnja i Smedereva(mostove,potpornr zidove itd) i ne bi mi teško da malo izguglam istoriju gradnje te deonice koja ustvari i nije postojala već je nova trasa i dodjoh do frapantih podataka da je ta deonica koje je tada imala radni naziv Osipaonica -Kružni put Avala najavljena recimo 1962 krajem te godine napravljeni kampovi za radnike Kolari,Umčari i Mali Požarevac i već 1963 za dan oslobodjenja Beograda 20 Oktobra Aleksandar Ranković je otvorio put.Pritom deonica kao što i tekst kaže nije laka imali su ukrštanja sa prugom itd,Begaljičko brdo itd

Mislim da danas svi koji pričaju o gradnji puteva treba da se postide takvog rezultata i da ove tri slike treba okačiti na svaku novoplaniranu deonicu. kao podsetnik...

1962.JPG


63.JPG


1963.JPG
 
Poslednja izmena:
Готови су радови на делу од Добановаца према Батајници а постављена је сигнализација за следћу деоницу према Бановцима. Завршени су радови и на Бешки 1.

ryRVOl8.jpg
 
Mislim da danas svi koji pričaju o gradnji puteva treba da se postide takvog rezultata i da ove tri slike treba okačiti na svaku novoplaniranu deonicu. kao podsetnik...
Ako se ne varam to nije tada bio pun profil autoputa.
 
Nije, bila je 1+1 betonska magistrala sa denivelisanim raskrsnicama.

Trasa puta od Pojata do Bubanj potoka se potpuno poklapa sa današnjom (osim u tuh par km o kojima Mo priča i možda 1km kod Paraćina)
Dalje se išlo kružnim putem do Avalskog pa dalje za BG.
Ovaj detalj mi nije najjasniji ali tako sam čuo da je bilo do završetka trase punog autoputa Gazela- Bubanj potok.

Ostaci statog puta se vide oko Kolara i Paraćina, a funkciji regionalnog puta su kod Ražnja i Leskovca.
Zapravo veći deo deonice od Pojata na jug je ponovo trasiran.
 
Poslednja izmena:
Ako se ne varam to nije tada bio pun profil autoputa.
Naravno da nije ali gradjevinska operativa,kapaciteti bagera i kamiona,ručni alati,opremljenost projektnih biroa,razmena informacija i komunikacije sveukupno pre toliko godina sadržani u toj jednoj traci mogu se apsolutno uporediti sa deonicama kojima danas svedočimo poluautoputa kod Merošine a svakako sa deonicama brzih puteva kao recimo Požarevac Golubac itd...
 
Serija ozbiljnih sudara koji dovode do velikih zakrčenja.
Problem je što vozači koji dolaze nisu informisani o nezgodama, pa dolazi do lančanih kao što je današnji kod Ćuprije.
Krajnje je vreme da se uvede sistem "digitalnog" puta na X.
 

 
Vrh