Šta je novo?

Koridor 10

Kako mi je slikovito kazao jedan od naših vodećih geologa, to rešenje u Grdelici je kao da heftalicom hoćeš da zaustaviš lavinu. Trebalo je graditi sa druge strane brda, ili eventualno jako dug tunel.
 
Kako mi je slikovito kazao jedan od naših vodećih geologa, to rešenje u Grdelici je kao da heftalicom hoćeš da zaustaviš lavinu. Trebalo je graditi sa druge strane brda, ili eventualno jako dug tunel.

Mogao je i vijadukt iznad reke, barem na kritičnim tačkama, tako je Behtel gradio autoput na Kosovu na praktično istom terenu.

thumbs_b_c_1a27c5039bc9987310d6b461f80d4266.jpg

PTWYPj7_d.webp
 
Ma ko brine za tamo neko brdo gde će proći tek na leto a lokalci ionako idu starim putem zbog putarine.....Šta je sa crnim panterom ljudi pobogu????
 

Tako se nekad radilo... malo kamionče, malo više lopata...
Parče po parče - kad nađu pare... veoma zanimljiva emisija.
Posebno zadovoljstvo je gledate sve te stare tipove automobila kako jure putevima dok majstori lopatama nabacuju asfalt :) .
Zanimljiva emisija.

Ako sam dobro shvatio voditelja te 1978 srbija je imala autoput u punom profilu od Bg aerodroma do Batocine, to je oko 130 km, gradnja zapoceta 1969, ispada oko 14 km godisnje, a do 1991 je izgradjen pun profil od Sida do Nisa, sto je jos 220 km, oko 18 km godisnje.
Nije to uopste naivan rezultat za ono vreme.
(nisam racunao poluauto-put do NS)


A Makedonci su mi show, frljau se nekim ciframa o broju vozila i rokovima, a trebalo im 40 godina da urade 170 km autoputa.
 
Cemu uopste sluze one papirne kartice (one sto uzimas pa vracas) kad ionako imaju citace tablica?
 
Civilizacijska je uvreda za mene kao poreskog obveznika Republike Srbije što su remontovali deo iznad Aleksinačkih rudnika (sasvim pristojno ruku na srce) u pravcu ka Beogradu i uspeli da NE dodaju zaustavnu traku na delu gde nedostaje. Pa bemmumisha, kolko može da košta dodatna eksproprijacija, zaštita kosine, štagod, na tih 1-2km da proširiš AP za fakin' 2 (slovima: DVA) fakin' metra. Tamo gde pre par godina izginuše Slovaci. Ajd da razumem da bi to bilo muka na Mečki, na nadvožnjacima oko Ražnja, pa neka su i čoljavi ti nadvožnjaci... Isto i za one podvožnjake i mostove oko Plane i Orašja, most preko Morave kod Mijatovca (tamo gde je visio onaj kamiondžija), tu bi moralo da se rešava i dole, ne samo gore. Ali ovo je ravno, u nivou tla i ti prebaciš sav saobraćaj u susednu (koja ima zaustavnu), radiš remont i ne nađeš za shodno da dodaš zaustavnu, stvarno šupičku...
Btw. i dalje me kraduckaju za 23 km putarine. Od Pojata do Aleksinca vozi se u koloni iz pravca BGD ka Nišu, redom 4+8+8+3 km. Ka BGD je nepodnošljivo, kolona sa čepovima na prelasku iz leve u desnu i obratno (radi se leva na svim poddeonicama, pravac NI-BG), jer šleperi i busevi tu moraju lagano, pa ih mi čekamo. Podnošljivije je u desnoj (pravac BG-NI) jer se iz dvosmernog saobraćaja nastavlja pravo, a kolona je u 2 trake, pa ima i uviđavnih vozača šlepera i putničkih vozila, koji pređu u zaustavnu i propuste te, kad vide da si rešio da ne voziš ograničenih 60.
Na tih 4+8+8+3 u levoj su na nekim poddeonicama radovi pri kraju (rade finišeri), na nekim se tek počelo, nešto možda završe brzo, nešto (nadajmo se) tek do početka udarne letnje sezone, tokom koje ćemo (nadajmo se) ovog leta biti lišeni kilometarskih kolona. Or not...
 
А, ево и луде ситуације, где због радова на врху бегаљичког брда у смеру ка Нишу, колона стоји чак на наплатној рампи Врчин.

Предвидивост божићне најезде тетовско-гњиланских скакаваца, равна нули.
20221223_140446.jpg
 
Civilizacijska je uvreda za mene kao poreskog obveznika Republike Srbije što su remontovali deo iznad Aleksinačkih rudnika (sasvim pristojno ruku na srce) u pravcu ka Beogradu i uspeli da NE dodaju zaustavnu traku na delu gde nedostaje. Pa bemmumisha, kolko može da košta dodatna eksproprijacija, zaštita kosine, štagod, na tih 1-2km da proširiš AP za fakin' 2 (slovima: DVA) fakin' metra. Tamo gde pre par godina izginuše Slovaci. Ajd da razumem da bi to bilo muka na Mečki, na nadvožnjacima oko Ražnja, pa neka su i čoljavi ti nadvožnjaci... Isto i za one podvožnjake i mostove oko Plane i Orašja, most preko Morave kod Mijatovca (tamo gde je visio onaj kamiondžija), tu bi moralo da se rešava i dole, ne samo gore. Ali ovo je ravno, u nivou tla i ti prebaciš sav saobraćaj u susednu (koja ima zaustavnu), radiš remont i ne nađeš za shodno da dodaš zaustavnu, stvarno šupičku...
Btw. i dalje me kraduckaju za 23 km putarine. Od Pojata do Aleksinca vozi se u koloni iz pravca BGD ka Nišu, redom 4+8+8+3 km. Ka BGD je nepodnošljivo, kolona sa čepovima na prelasku iz leve u desnu i obratno (radi se leva na svim poddeonicama, pravac NI-BG), jer šleperi i busevi tu moraju lagano, pa ih mi čekamo. Podnošljivije je u desnoj (pravac BG-NI) jer se iz dvosmernog saobraćaja nastavlja pravo, a kolona je u 2 trake, pa ima i uviđavnih vozača šlepera i putničkih vozila, koji pređu u zaustavnu i propuste te, kad vide da si rešio da ne voziš ograničenih 60.
Na tih 4+8+8+3 u levoj su na nekim poddeonicama radovi pri kraju (rade finišeri), na nekim se tek počelo, nešto možda završe brzo, nešto (nadajmo se) tek do početka udarne letnje sezone, tokom koje ćemo (nadajmo se) ovog leta biti lišeni kilometarskih kolona. Or not...
Ista stvar me je interesovala oko proširenja na tom delu. Saznah da tu ima par problema zbog kojih navodno nema zaustavne trake:
1. Aleksinački rudnik (blizina podzemnom delu)
2. Nekoliko izvora vode,
3. Aleksinačka deponija
4. visok nivo podzemne vode.
 
Trenutno je totalni kolaps od Malog Požarevca ka gradu, iako je dobar deo te trase 3 trake u smeru.
Slično je dole u zonama radova.
 
Da li ima nekih informacija kako tece rehabilitacija kolovoza na Koridoru 10 (Subotica-Novi Sad, Beograd-Nis, Beograd-Batrovci) i kakvi su planovi i timeline za dalje unapredjenje infrastrukture na ovom koridoru i kakvo je generalno stanje?
 
Nastavlja se.
Poslednjih meseci i nisam mnogo na putu, ali mi deluje da više nema baš loših deonica, osim one oko Dobanovca u pravcu Ostružnice.
Lepo je što radi, ali je loše što razvlače.
Skoro svakodnevno su sudari u zonama radova, kao npr. jutrošnji kod Ražnja.
 
Zanimljiva emisija.

Ako sam dobro shvatio voditelja te 1978 srbija je imala autoput u punom profilu od Bg aerodroma do Batocine, to je oko 130 km, gradnja zapoceta 1969, ispada oko 14 km godisnje, a do 1991 je izgradjen pun profil od Sida do Nisa, sto je jos 220 km, oko 18 km godisnje.
Nije to uopste naivan rezultat za ono vreme.
(nisam racunao poluauto-put do NS)


A Makedonci su mi show, frljau se nekim ciframa o broju vozila i rokovima, a trebalo im 40 godina da urade 170 km autoputa.

Pun profil od Beograda do Nisa je izgradjen za 8 godina.
Mostarska petlja-Bubanj potok 1977
Bubanj Potok - Umcari 1977
Umcari - Batocina 1978
Pojate-Deligrad 1980
Batocina - Cuprija i Deligrad-Nis 1982
Cuprija-Pojate 1985

Za danasnje uslove nezamislivo. Danas za pojedine sekcije prodje po par godina dok se raspise tender i krenu radovi.

Inace vidim da se nekada ovde pisalo i o autoputu kroz Grcku, prosle nedelje sam isao kolima do Atine. Autoput od Soluna do Atine je besprekoran, ja sam se odusevio. Na mnogim deonicama je sa 3 trake, a nema guzve uopste. Tuneli su brutalni, najduzi je 6km. Putarina se placa na 11 mesta i kosta nesto preko 30 evra.
Iskreno i dalje sam zgranut da Grci deonicu od Evzonija do Soluna drze u onom stanju, pricao sam sa nekim ljudima i rekli su mi da im je to najgori put u mrezi drzavnih puteva prvog rada u celoj Grckoj!!! Bukvalno se secam kada sam tuda prolazio pre 20 godina, put je u sve gorem i gorem stanju svake godine i nista ne preduzimaju kao da ih bas bas briga.
 
Vrh