Šta je novo?

Koridor 10

Sajmon Grej, šef kancelarije Svetske banke u Beogradu
Kredit za Koridor 10 mogao bi biti doveden u pitanje
Beograd - Šef kancelarije Svetske banke u Srbiji Sajmon Grej rekao je da bi novi kredit za finasiranje južnog dela Koridora 10 mogao biti doveden u pitanje, ako se ratifikacija postojećih ugovora o zajmovima koje je ta finansijska institucija ranije odobrila Srbiji i dalje bude odlagala. "Ako realizacija drugih kredita i dalje bude zadržavana, onda će nama biti teško da pronađemo argumente za finansiranje novih projekata dok ostali čekaju", upozorio je Grej u izjavi objavljenoj na sajtu B92. On je istakao da nije sporna namera Svetske banka da učestvuje u finansiranju Koridora 10 i potvrdio da su se čelnici Vlade Srbije obratili Svetskoj banci povodom novog kredita za finansiranje tog projekta. Grej je objasnio da ne postoje rokovi za realizaciju projekata za koje su ranije odobreni krediti Svetske banke u iznosu od 240 miliona evra i koji čekaju na ratifikaciju u srpskom parlamentu, ali je istakao da se sa odlukom ne može čekati u beskraj. Šef kancelarije Svetske banke u Beogradu istakao je, takođe, da je optimista i da se nada da će projekti biti ubrzo aktivirani. Svetska banka, prema njegovim rečima, "želi da Srbija nastavi putem brzog razvoja, što bi pomoglo da postane ekonomski stabilna i razvijena država". Na ratifikaciju ugovora o kreditima Svetske banke u Skupštini Srbije se čeka duže od godinu dana.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Juce sam bio do Preseva. Mogu vam reci da se zestoko radi na deonici od Bujanovca do granice sa Makedonijom..Sve je raskopano i mnogo kamiona i bagera sam video. Mrka je stvarno udarnicki krenuo.. Granicni prelaz se prosiruje i bice mozda i lepsi od onog na Horgosu. Molova pumpa i Interspeedov trzni centar su takodje pri kraju bice to lep sadrzaj sve kad se zavrsi, nece biti vise sto juznije to tuznije..
 
Kad se zavrsi ta deonica koliko ostaje kilometara da se spoji taj deo i deo kod leskovca?

SRB-RS-CG-RSK
 
ta deonica koja se radi je duga 21 km. A posle ima da se radi jos dosta oko 80-ak km..
 
Bice sjajno kada se do sledece turisticke sezone zavrsi prelaz Presevo i bar veci deo 21-kilometarskee deonice do Levosoja. To ce bitno smanjiti guzvu na putu, a o napetosti da ne govorim. Onih 80-ak kilometara ce tada mnogo lakse pasti. Nisam pratio, da li neko zna postoje li projekti za deonicu kroz grdelicku klisuru? Ako postoje, mozda bi bilo mudro poceti sa busenjem tunela...
Mrka je u Vremenu rekao da će ići pored pruge i sadašnjeg puta kroz klisuru...
 
Projekat postoji, ali ga do sada niko nije video :) Velja je radio na njemu jedno 2 mandata. Inace, deonica kroz Grdelicu je najskuplja deonica na Koridoru 10, tako da ce tih 20ak kilometara groz samu klisuru verovatno biti ostavljeno za neka bogatija vremena.
 
Pa koliko sam ja cuo i jedna i druga deonica prelazi cenu od 450 miliona evra svaka. Ako toliko kosta onda to podrazumeva punu deonicu do same granice sa Makedonijom i Bugarskom. U suprotnom sigurno ce nas 'oladiti' za silne pare ako ispadne da nije tako. :/
 
Da, podrazumeva i deonice kroz klisure (onih 1,66 mrd. Evra). Mislio sam na to da ce se kao najteze deonice verovatno ostaviti za kraj.
 
Iako gradjevinska logika kaze da bi to trebalo prvo krenuti.... :bash:
 
U Srbiji se na zalost vec dugi niz godina izbegavaju "teze" deonice. Jel ti zapalo za oko da na srpskim autoputevima ne postoji ni jedan jedini tunel? Prvi koji se gradi je Strazevica (prvi ozbiljniji), a prvi ozbiljniji most, posle mnogo godina, je Beska II. Bolje sacekati jos koji mesec / godinu da se nase firme opskrbe boljom tehnologijom i krenu u nova iskusenja.
Deonica kroz Grdelicu treba da bude izuzetno komplikovana.
 
Prosto mi nije jasno kako stvaranje uskog grala moze da bude bilo kakvo resenje problema. Naravno da mi je sve jasno za teze deonice, ali razlog nikako nije tehnologija vec nepostojanje plana i neodgovorno raspolaganje sredstvima. Uvek kad se 'teza' deonica ostavi za kasnije, to kasnije bude za 20 godina iako ce se u slavlju otvoriti taj autoput na sledecim izborima. :notok:
 
Horgoš-Novi Sad iz delova
"B92"":1crcybcz je napisao(la):
Beograd -- Nacionalni savet za infrastrukturu odlučio da se autoput Horgoš-Novi Sad podeli na više deonica i da se izvođači izaberu na tenderu.

Sinoćnjoj sednici Saveta predsedavao je predsednik Srbije Boris Tadić. U saopštenju nije jasno navedeno da odluka Saveta znači raskid ugovora sa koncesionarom Alpina Por, a da je sporni ugovor o koncesiji konačno raskinut, smatraju ekonomski novinari Miša Brkić i Miodrag Ćulibrk.

Brkić kaže da prethodna Vlada Vojislava Koštunice nije poslušala Međunarodni monetarni fond koji je predlagao da se autoput zbog finansijske sigurnosti gradi na tenderu. Brkić, ipak, smatra da je loše to što se kratka deonica deli na nekoliko etapa.

"Ovo znači da je ugovor sa Alpinom Por raskinut i da se Srbija opredelila da to parče autoputa gradi na tenderu. Ono što je nejasno to je zašto se Savet odlučio za varijantu da autoput podeli na više parcela, pa da onda raspisuje više tendera za tako malu deonicu. To može da znači samo odugovlačenje sa izgradnjom tog dela autoputa, odnosno da smanji efikasnost te investicije", kaže Brkić.

Urednik svih izdanja Ekonomist grupe Miodrag Ćulibrk smatra da je ovo odličan potez Saveta za infrastrukturu. On ne misli da je podela deonica na etape i raspisivanje posebnih tendera problem jer će to biti podsticaj za domaće putare.

"Dobro je što će deonica biti izdeljena na nekoliko delova, tako da će moći da se angažuje više kompanija i preduzeća. Tako da će biti posla i za građevinare iz Srbije. A da je slučajno odobreno da Alpina taj posao gradi za 220 miliona evra, svako bi od građana Srbije mogao da sumnja da tu nisu baš najčistija posla", kaže Ćulibrk.

Alpina Por je kao koncesionar za ceo autoput do Požege u pregovorima za sporazumni raskid ugovora tražio 220 miliona evra za izgradnju deonice od mađarske granice do Novog Sada. Stručni tim vlade je ocenio da radovi ne vrede više od 150 miliona evra.

Celu koncesiju od početka pratili su problemi i afere jer je javnost, tek posle velikog pritiska, upoznata sa koncesionim ugovorom i to ne u celini. Koncesionar je tražio odlaganje početka izgradnje jer nije imao bankarsku garanciju za ceo posao.

Prema stavu nove srpske Vlade, apsolutni saobraćajni prioritet je završetak autoputa do granica sa Makedonijom i Bugarskom.
Izvor: B92
Link
 
KiD":3bbjqj01 je napisao(la):
Prosto mi nije jasno kako stvaranje uskog grala moze da bude bilo kakvo resenje problema. Naravno da mi je sve jasno za teze deonice, ali razlog nikako nije tehnologija vec nepostojanje plana i neodgovorno raspolaganje sredstvima. Uvek kad se 'teza' deonica ostavi za kasnije, to kasnije bude za 20 godina iako ce se u slavlju otvoriti taj autoput na sledecim izborima. :notok:
Nemam nikakvu informaciju, ali pretpostavljam, a stiska s vremenom govori tome u prilog, da ce se verovatno pralelno graditi deonice kroz Grdelicku klisuru i ona od Vladicinog Hana do Bujanovca. Nasi graditelji su "skinuli mrak" izgradnjom tunela na beogradskoj obilaznici, pa bi ovo trebaslo da prodje glatko. Najteze je prvi put:)

U stvari, verovatno su gradili tunele na autoputevima u inostranstvu, ali sigurno ne u Libiji i Iraku?
 
Nenad":2w3y4yt5 je napisao(la):
U Srbiji se na zalost vec dugi niz godina izbegavaju "teze" deonice. Jel ti zapalo za oko da na srpskim autoputevima ne postoji ni jedan jedini tunel? Prvi koji se gradi je Strazevica (prvi ozbiljniji), a prvi ozbiljniji most, posle mnogo godina, je Beska II. Bolje sacekati jos koji mesec / godinu da se nase firme opskrbe boljom tehnologijom i krenu u nova iskusenja.
Deonica kroz Grdelicu treba da bude izuzetno komplikovana.
Verujem da su sada snabdeveni iskustvom i boljom tehnologijom, mada bih vise voleo da su vezbali na nekom drugom mestu, a ne na obilaznici...

Ono sto me najvise brine jeste logistika, organizacija i planiranje dinamike radova. Cini mi se da se i dalje planira kao da je period '93-2000. god. kad se gradilo forme radi. Novca ima, samo treba videti sa koliko se mesta moze organizovati istovremena izgradnja. Umesto toga, angazuje se sti broj radnika i kolicina mehanizacije, kao da se "raducka" dok ne dodju bolja vremena.
 
A meni nikako nije jasno kako se autoput od Horgosa do NS procenjuje na 150 miliona evra, a deo obilaznice od Batajnice do Dobanovaca na 110 miliona, kad je teren slican, a radi se o mnogo kracoj deonici?
 
Black":1t5hf730 je napisao(la):
A meni nikako nije jasno kako se autoput od Horgosa do NS procenjuje na 150 miliona evra, a deo obilaznice od Batajnice do Dobanovaca na 110 miliona, kad je teren slican, a radi se o mnogo kracoj deonici?
Na deonici od Horgoša do Novog Sada već postoje petlje, nadvožnjaci, pristupni putevi i slično, jedino što fali su ostale 3 trake. Na deonici Batajnica - Dobanovci treba da se izgrade jako velike petlje Batajnica i Dobanovci koje su prilično skupe, zahtevaju velike zahvate posebno u Batajnici, pre svega se misli na reorganizaciju postojeće saobraćajne infrastrukture, rušenje objekata u okolini i slično.

Ovde imaš primer toga kako bi trebao da izgleda čvor Batajnica

cvorbatajnicauq8.jpg


Čvor Dobanovci
cvordobanovcipj0.jpg
 
Black":2k68tjrg je napisao(la):
A meni nikako nije jasno kako se autoput od Horgosa do NS procenjuje na 150 miliona evra, a deo obilaznice od Batajnice do Dobanovaca na 110 miliona, kad je teren slican, a radi se o mnogo kracoj deonici?
Deonica od Novog Sada do Horgosa ide kroz ravnicu i osim nekolko kracih mostova, nema narocitih prepreka. U Batajnici petlja treba da "opkoraci" i gasovod, sa svim instalacijama, jer je tu blizu i merno-regulaciona stanica.
 
Austrijanci ne odustaju od posla u Srbiji
„Alpina“ traži deonicu od Ostružnice do Lajkovca
Autor: I. C. - B. S. | Foto:B.Vučković | 13.09.2008. - 08:56

autoput-foto-b-vuckovic-v.jpg


Austrijsko-španski konzorcijum „Alpina-Por“ uputio je predlog Vladi Srbije da zadrži koncesiju za izgradnju autoputa u Srbiji, ali da se, umesto gradnje puta od Horgoša do Požege, usmeri na kraću deonicu od Ostružnice do Lajkovca. Ovaj predlog, kako „Blic“ nezvanično saznaje, prihvatljiv je za Vladu Srbije samo ukoliko je takva promena ugovora pravno moguća i ukoliko kompanija „Alpina-Por“ snosi sve troškove izgradnje.

Na taj način će Vlada Srbije zadržati 10 miliona evra koje je „Alpina -Por“ uplatila kao garanciju. Naš sagovornik upoznat sa detaljima pregovora tvrdi da je austrijski konzorcijum zainteresovan za izgradnju ove frekventne deonice puta zbog profitabilnosti, a da je Vladi Srbije ovakva ponuda u interesu zato što „ne postoje planovi da u narednom periodu ovaj deo puta bude izgrađen“. Kako saznajemo, odmah po pristizanju pismene ponude kompanije „Alpina-Por“, stručnjaci će proceniti da li je ovakva promena ugovora moguća po zakonu.

Deonice dobre za domaće izvođače
Nacionalni savet za infrastrukturu, kojim predsedava predsednik Srbije Boris Tadić, složio se pre dva dana da je najbolje rešenje da se autoput Horgoš - Novi Sad, dužine 106 kilometara, podeli na više deonica i da se izvođači radova izaberu na javnom tenderu.
Ovo bi praktično trebalo da znači da je ugovor sa „Alpinom“ raskinut i da će se ovaj deo autoputa graditi putem tendera. Na ovaj način biće angažovano više kompanija i preduzeća, tako da će posao dobiti i građevinari iz Srbije.
Ministar životne sredine i prostornog planiranja i član Nacionalnog saveta za infrastrukturu Oliver Dulić izjavio je za B92 da je država odlučila da posao izgradnje dela autoputa od Horgoša do Novog Sada ne poveri konzorcijumu „Alpina-Por“ i da se sada sa njima pregovara o uslovima raskida koncesije koji bi omogućili da se izbegne arbitraža.
Ministar ekonomije Mlađan Dinkić za „Blic“ objašnjava da je odluka da se autoput Horgoš - Novi Sad podeli na deonice doneta radi brže izgradnje i nižih cena.
- Eksproprijacija zemljišta izvršena je za sve delove autoputa, ali ne i za petlje. Ako bismo i to sada čekali, kasnio bi ceo proces izrade glavnog projekta, kao i početak radova - kaže Dinkić i objašnjava da su zato stručnjaci procenili da je mnogo brže ako se autoput razdeli na deonice i odmah nakon izrade glavnog projekta raspišu tenderi za delove puta koji su u pravnom smislu čisti, dok će se posebno raspisati tenderi za petlje, instalacije i sve ostalo.

Konkurencija obara cene
On ističe da „na ovaj način Vlada Srbije obezbeđuje daleko veću konkurenciju i samim tim niže cene“.
- Ideja je da se napravi tipski ugovor po međunarodnim standardima, te da pobedi onaj ko da najnižu ponudu. Istovremeno, ugovor treba da predviđa mogućnost da, ukoliko izvođač radova kasni sa izradom svoje deonice, državi plaća penale, a da izvođač koji je ranije završio svoju deonicu može da uskoči i gradi deonicu na kojoj su kašnjenja - kaže ministar ekonomije za naš list.
Kako Dinkić ocenjuje, postoji daleko više domaćih izvođača koji mogu direktno da konkurišu za ovako kraće deonice, a takođe, više izvođača će moći da radi istovremeno, tako da će autoput pre biti završen. Najverovatnije taj bi projekat u potpunosti finansirala Republika Srbija.
Ekonomista Aleksandar Stevanović kaže za „Blic“ da je u osnovi plana da se autoput podeli na više etapa ideja o upošljavanju domaćih preduzeća.
- To vam onda dosta govori u kakvom su domaća preduzeća stanju kada je potrebno ovako kratku deonicu da dele na toliko delova kako bi izvođač to mogao da završi. Međutim, na tender se mogu javiti i strane firme i pokupiti sav posao - ističe Stevanović.
On ipak dodaje da, u svakom slučaju, treba izaći iz ugovora sa „Alpinom“, jer su njihovi zahtevi bili potpuno pogubni po nas, kao i da je dobro što će se ići na tender jer ćemo tako moći da izaberemo najboljeg ponuđača.

Koncesija ili tender
Na pitanje zašto se odmah nije išlo na ovaj model izgradnje autoputa, Stevanović odgovara da je tender inferioran model u odnosu na koncesiju, pa je država najverovatnije želela da ga izbegne.
- Najbolje bi bilo da je odmah samo deonica od Horgoša do Novog Sada rađena preko koncesije, onda ne bi bilo problema, jer je to isplativo zbog frekventnosti puta. Zbog toga ćemo verovatno neko vreme zaobilaziti ovaj model finansiranja infrastrukture - kaže Stevanović.

Zahtevi „Alpine“ i stavovi Vlade Srbije
- zatražili da se ugovor sporazumno raskine, a da taj konzorcijum bez tendera gradi autoput Novi Sad - Horgoš
- Vlada nije prihvatila zahtev, pa je koncesionar zatražio sporazumni raskid ugovora
- stručni tim Vlade procenio je da je neprihvatljiv zahtev koncesionara da se ugovor sporazumno raskine
- savet za infrastrukturu donosi odluku da se deonica autoputa Horgoš - Novi Sad gradi putem tendera
- „Alpina“ zatražila da gradi deonicu od Ostružnice do Lajkovca

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/temadana.php?id=56710

Ovo je verovatno najbolje rešenje, koridor 10 će se graditi putem tendera, a dobićemo ipak i autoput do Čačka.
 
ма нек се изгради макар и до лајковачке пруге за сада, само нека машинерија крене са радовима. па да ми на мапу аутопутева србије убележимо нове километре. :)
 
U ogromnoj smo docnji sa izgradnjom puteva, pa ovakva vest zvuči sjajno. Brine me samo kako će rešiti naplata putarina, kad (jednog dana) bude izgradjena i deonica do Pozege. Bice bar dva zaustavljanja na svega 140km. Neka bude. Ipak je to mali problem u odnosu na sedenje i cekanje "dobrog trenutka" za izgradnju ovog autoputa.:p

Podela deonice Novi Sad - Horgos na parcele omogućava znatno bržu izgradnju, jer će više izvođača moći da radi istovremeno, a kompletne radove neće zaustavljati svaka prokleta administrativna imovinsko-pravna zavrzlama :kk:​
 
Srbija ulaže 600 miliona evra u izgradnju Koridora 10
Autor: Beta | 14.09.2008. - 13:05

horgos-v.jpg


Predstavnik JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak izjavio je da će tokom 2009. godine u izgradnju tri najvažnija putna pravca biti uloženo 600 miliona evra.

Drobnjak je naveo da će po 200 miliona evra biti uloženo u tri deonice saobraćajnog Koridora 10 - od Horgoša do Novog Sada, od Niša do makedonske granice i od Niša do Dimitrovgrada. On je rekao da ce radovi na koridoru 10 biti završeni za najviše četiri godine, dodajući da je za to potrebno oko 1,75 milijardi evra. Taj novac se, prema njegovim rečima, može vratiti za 10 godina i to od naplate putarine.

Drobnjak je ocenio i da je potrebno je da se što pre uradi i autoput Beograd-Čačak, dodajući da bi već sledeće godine mogli da počnu pregovori sa bankama.
"Da bi autoput imao ekonomsku opravdanost, dnevni saobracaj treba da bude oko 12.000 vozila, a na nekim deonicama Ibarske magistrale, kao što je Lipovačka šuma i deo ka Lazerevcu ima 27.000 vozila, dok na delu Kraljevo-Čačak ima 21.000 vozila", rekao je Drobnjak.

Prema njegovim rečima, za dve-tri godine trebalo bi da se proceni opravdanost izgradnje autoputa od Čačka do granice sa Crnom Gorom.
Drobnjak je najavio i da će 1. aprila 2009. biti objavljen tender za održavanje autoputeva, magistralnih i regionalnih puteva, odnosno drzavnih puteva prvog i drugog reda, a preduzeća će imati vremena da do 15. oktobra nabave opremu koja će im biti potrebna za zimsko održavanje.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=56863
 
Vrh