Šta je novo?

Koridor 10

Ovo su najobičnije gluposti: Pa na svakoj granici su kilometarske kolone šlepera.

Sa druge strane SRB i HR imaju najskuplje putarine u regionu, i nisu jedan drugom alternativni pravci. Putarine u SRB su skupe u odnosu na RO, BG i HU, koji jesu alternativni pravci.
 
Ro i Bg su alternativni pravci? A gde se to naplacuju putarine po seoskim putevima? Idi na Google Earth, pa malo browsuj od granice Hu-Ro do Sofije.

A podaci koje sam postavio u prethodnom postu su za zvanicnog sajta Uprave carina Srbije. Ni meni nije jasno.
 
hehe možda misle na prosečno zadržavanje kad šleper dođe kod carinika!!!!!

Što se tiče RO i BG, samo sam pomenuo da je to alternativni pravac, a ne da je autoput. Na kraju krajeva gazdu prevoznika bole brige dal šoferi teraju mašinu preko autoputa ili preko sela. Bitni su trajanje puta, troškovi puta i administrativna procedura, i to sve kad se sabere.
 
Pa ako lokalnim putem kroz Ro i Bg ides 80 na sat (ako i toliko uslovi dozvoljavaju), s' tim sto se kroz naseljena mesta saobracaj znatno usporava, pa semafori itd., a autoputem ides 110 (pricam o sleperima), mal te ne bez stajanja, pitanje je koja ce se opcija izabrati. A ona stara "vreme je novac" i dalje vazi. Inace, trasa od nisa do Dimitrovgrada, iako prolazi kroz neka naseljena mesta, je skoro 100% denivelisana i nezavisna od lokalnog saobracaja.

A evo nekoliko primera kuda prolazi "alternativna" trasa kroz Bg i Ro:

http://maps.google.de/?ie=UTF8&ll=43.739941,22.729597&spn=0.021704,0.052357&t=h&z=15
http://maps.google.de/?ie=UTF8&ll=43.409069,23.221321&spn=0.021824,0.052357&t=h&z=15
http://maps.google.de/?ie=UTF8&ll=43.207616,23.553143&spn=0.043792,0.104713&t=h&z=14
http://maps.google.de/?ie=UTF8&ll=44.116184,23.392467&spn=0.086269,0.209427&t=h&z=13
http://maps.google.de/?ie=UTF8&ll=46.144161,20.917969&spn=0.166509,0.418854&t=h&z=12
 
Isti tekst, drugi de, malo o mukama Novosađana...

19. novembar 2008.
Obilaznice - kamen spoticanja
(...)
Temerinska petlja ”petljavo”
I izgradnja novosadske obilaznice teče mnogo sporije nego što se očekivalo. Prvomajski rok završetka produžen je na 11. novembar, međutim, nema ni govora o poštovanju tog roka. Iako je država obezbedila čak 43 miliona evra za izgradnju obilaznice iz evropskog kredita, velike probleme predstavljaju nerešeni imovinsko-pravni poslovi i izmeštanje instalacija sa trase koji ne samo što usporavaju, nego gotovo blokiraju radove.
Tako se, na primer, mesecima rešava problem sporne parcele koja prolazi delićem dvorišta preko kojeg treba da prođe prilazni put za Temerinski most. Prema rečima glavnog inženjera za puteve ”Intermosta”, Ivana Pavlovića, u toku je asfaltiranje glavne saobraćajnice na pravcu Temerin - Novi Sad, za čiji je završetak planiran kraj oktobra. Nije rešen imovinski problem na izlaznoj rampi na pravcu Subotica - Novi Sad, što je u nadležnosti investitora, JP ”Putevi Srbije”.
U toku su radovi na glavnoj trasi i petlji ”Sever”, gde još uvek nisu rešeni problemi s izmeštanjem dalekovoda i instalacija gasa. ”Naftagas”, navodno, traži od grada da im obezbedi slobodan koridor za izmeštanje kompletnog gasovoda, što komplikuje kompletan posao na izgradnji obilaznice. Slično je i s ”Elektrovojvodinom”, koja mora da ubrza izmeštanje instalacija sa trase, kako bi izvođači mogli da rade.

Kako dalje
Dok god se ne pusti u saobraćaj Temerinski most, ne može da počne izgradnja mosta u Sentandrejskoj ulici, a pre njegovog završetka, ne može se početi izgradnja dva mosta na Kaćkoj petlji, objašnjavaju izvođači radova. Sve to dovodi u pitanje dalji nastavak radova, koji su do sada završeni nešto više od 50 odsto. To znači da obilaznica oko Novog Sada neće biti izgrađena i puštena u saobraćaj pre kraja sledeće godine, a moguće je da će dočekati i proleće 2010.
Projekat izgradnje obilaznice poveren je preduzeću ”Intermost”, koje je u sastavu francuske kompanije ”Vinči”, kao i beogradskoj firmi ”Energoprojekt - Niskogradnja”, a obuhvata izgradnju dve trake auto-puta i dve prateće saobraćajnice, ukupne dužine oko 10 kilometara i 15 mostova raspona od 15 do 110 metara. Njenim puštanjem u rad, Novi Sad će dobiti novi imidž i rasteretiće se saobraćajni Koridor 10, kojim će se moći voziti brže, jer će za lokalni saobraćaj na raspolaganju biti servisne saobraćajnice.
Piše: Ranka Dautović, Vrele Gume
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/automobili/istrazujemo.php?nav_id=329631
 
U ovom slucaju je za kasnjenje kriva jedino Drzava. Inter-most odlicno radi posao, ali Drzava nije uspela svoj deo da zavrsi na vreme. Inace, rok za zavrsetak radova (best case) je bio u maju 2008. godine.
 
Из Мркоњићевог интервјуа Блицу

A koliko je realno da u ovoj finansijskoj krizi bude završen koridor 10?
- Koridor 10 probija finansijsku krizu i nema veze sa njom. Sigurno će biti završen za dve i po godine. Koridor 10 je jedini put Srbije u Evropu. Završićemo ga pre Rumunije i Bugarske kako bi tranzitni saobraćaj išao preko Srbije. Obećavam to.

Čime to garantujete?
- Čvrsto garantujem da će biti završen u tom roku. Oko 200 miliona evra biće izdvojeno iz državnog budžeta, što mi je malopre potvrdio i premijer Cvetković. Ostalo ćemo finansirati iz kredita i nema nikakve sumnje da ćemo ih dobiti.
извор Блиц
линк http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=68768
 
Модернизација железничког Коридора 10

У изградњу железничког Коридора 10 у наредних седам година биће уложено око 4,6 милијарди евра, најавио је министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић. Коридор 10 је национални пројекат који има највиши приоритет, каже министарка за НИП Верица Калановић.

Министарка за Национални инвестициони план Верица Калновић најавила је да би у 2010. години требала да почне модернизације пруге на друмско-железничком Коридору 10 кроз Србију.

"Буџет неће угрозити изградњу Коридора 10, јер ће следећа година бити посвећења изградњи пројектне документације за Коридор, а реализација би требало да почне 2010. године", најавила је Калановићева на скупу о инвестицијама у железнички део Коридора.

Калановићева је навела да ће из буџета Србије за следећу годину бити издвојено пет милијарди динара за инфраструктуру, а 12 милијарди динара за НИП и додала да је за развој железничког саобраћаја предвиђено 282 милиона евра, од чега 100 милиона евра за Коридор 10.

Укупни трошкови изградње железничког дела Коридора 10 у Србији дужине 770 километара процењени су на 4,6 милијарди евра.

Бржи возови

Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић рекао је да је планирано да се за седам година направи двоколосечна пруга на деоници друмско-железничког Коридора 10 кроз Србију која ће омогућити кретање возова брзинама од 160 до 250 километара на час.

"У наредне три године у Коридор 10 биће инвестирана 1,1 милијарда евра", најавио је Мркоњић и напоменуо да пројекти још нису завршени, али да ће извођачи радова бити бирани на тендерима.

Министар није могао да изнесе прецизније планове за извођење радова, пошто се, како је навео, данас бира ново руководство Железнице Србије.

"Даћемо месец дана новом руководству да се упозна са плановима па ћемо говорити о детаљима", најавио је министар за инфраструктуру.

У 2009. години, најавио је Мркоњић, у Србији ће се радити на модернизацији пруге Ниш-Димитровград, која није електрификована, на завршавању београдског железничког чвора, на прузи код Инђије и на деоници од Крагујевца до Лапова.

Помоћник министра за инфраструктуру Србије Дејан Ласица казао је да ће Јавно предузеће "Железница Србије" у 2009. години добити нови оснивачки акт којим ће бити раздвојени инфраструктура и превоз.

Економски аналитичар Милан Ковачевић је рекао да је железнички саобраћај у Србији потпуно занемарен, да железнички у укупном путничком саобраћају учествује са девет одсто, и истакао да би приоритет требало да буде реструктуирање предузећа "Железнице Србије" тако што ће се одвојити саобраћај од инфраструктуре.

Представници Саобраћајног факултета истакли су да због изградње Коридора 10 не би требало занемарити друге железничке саобраћајнице у Србији и препоручили да би пројекте за Железнице Србије требало да раде и друге стручне институције у земљи, а не само ЦИП.
Izvor:http://www.rts.rs/page/stories/ci/s...5/Модернизација+железничког+Коридора+10+.html
 
Помоћник министра за инфраструктуру Србије Дејан Ласица казао је да ће Јавно предузеће "Железница Србије" у 2009. години добити нови оснивачки акт којим ће бити раздвојени инфраструктура и превоз.
Надам се да ово значи да се отварају врата приватизацији превоза на одређеним линијама
 
Evo i konacno se ove nedelje u Novom Sadu na petlji "Temerin" nadvoznjak otvorio.

s1030515cz8.jpg

s1030513gj9.jpg

s1030509oy1.jpg

s1030510su7.jpg

s1030511uj5.jpg
 
Posto ovde jos nema thread o koridoru 10 evo da ja krenem. Kako je Mrkonjic najavio ove godine treba punom parom 90 km autoputa da se gradi. Bice znaci dosta toga o cemu cemo imati da pisemo i diskutujemo. Ali kako stvari stoje nece sve bas tako glatko ici. Evo jedan interesantan clanak iz Blica:

Koridor 10 u ćorsokaku, kriminalci se bogate

Nastavak radova na izgradnji preostalih 300 kilometara autoputa na koridoru 10 (od ukupno 835 kilometara kroz Srbiju), najavljen za proleće ove godine, sudeći prema broju i veličini problema s kojim se država suočava, krajnje je neizvestan. Iako nadležni šire optimizam, najavljujući u ovoj godini izgradnju 90 kilometara koridora 10 u vrednosti od 500 miliona evra, ne samo da nisu izvesna finansijska sredstva za to i ne samo da je nosilac posla, „Putevi Srbije“, u ogromnoj dubiozi, nego ne postoji ni glavni projekat koridora, bez koga je nemoguće raditi.

O brojnim problemima koje treba rešiti u svega tri predstojeća meseca, jer radovi treba da počnu najkasnije 1. aprila, za „Novac“ svedoči i Aleksandar Cvetanović, državni sekretar u Ministarstvu za infrastrukturu. Prema njegovim rečima, Svetska banka, Evropska investiciona banka i Evropska banka za obnovu i razvoj pristale su da daju kredite, ali su postavile i uslov. „Naime, one će krajem februara doći da provere da li smo završili naš deo posla, odnosno da li je urađen glavni projekat za koridor 10, elaborat za eksproprijaciju i da li su za nju obezbeđena sredstva. Mi sada nemamo ništa od toga“, zaključuje Cvetanović.

autoput2-x.jpg


autoput-x.jpg


„Putevi Srbije“ treba da naruče projekte, a kako dalje objašnjava naš sagovornik, u međuvremenu treba da se osnuje i ćerka firma „Puteva Srbije“, pod nazivom „Koridor 10“, koja treba sve to da radi.
Još se, međutim, ne zna ni kada će biti osnovana ta firma ni šta će ona tačno raditi. Sredstva za izradu projekata nisu jasno naznačena, odnosno to treba da finansiraju „Putevi Srbije“ koji imaju dug od 35 milijardi dinara. Oni iz te dubioze treba da nađu pare da finansiraju glavni projekat koridora, glavni projekat eksproprijacije, kao i samu eksproprijaciju zemljišta. Pri tome „Putevi Srbije“ imaju dug od 29,5 milijardi dinara izvođačima radova (preko 50 firmi) i pet milijardi na ime kredita koje su uzimali. Vlada Srbije je odlučila da im da garanciju za 20 milijardi dinara kredita, ali ostaje 15 milijardi duga. Oni se spremaju i za taj iznos da uzmu komercijalni kredit, ali to nije rešenje. Svi beže od rešavanja tog problema, a to mora da reši Vlada Srbije - tvrdi Cvetanović.
I dok u „Putevima Srbije“ tvrde da je preduzeće osnovano sa 10,2 milijardi dinara duga, nasleđenog od Direkcije za puteve, koji je kasnije nastavio da se uvećava, aktuelni premijer Mirko Cvetković je letos, tada još u funkciji ministra finansija, ustvrdio da „u tom grmu ne leži zec“ i ocenio da je poslovanje JP „Putevi Srbije“ - „obavijeno mrakom“. Cvetković je tada istakao da veliki dug koji postoji prema putarima nije rezultat nestašice novca u budžetu, već da za to odgovornost snosi sama firma. I dok se država i „Putevi Srbije“ uglavnom međusobno optužuju za dugove, rešenje je izgleda nađeno u osnivanju ćerke firme - „Koridor 10“. Po odluci Vlade Srbije na poslednjoj prošlogodišnjoj sednici, nova firma treba da bude osnovana u januaru i da preuzme sve poslove vezane za koridor 10. Tako će iz posla, na posredan način biti izbačen gubitaš, „Putevi Srbije“, a nova firma će povlačiti kredite od međunarodnih institucija i voditi čitav projekat. Kako nezvanično saznajemo, u „Putevima“ postoji veliki otpor prema ovom predlogu Vlade, pa je krajnje neizvesno kako će teći formiranje novog preduzeća u kome će osim stručnjaka iz postojećeg javnog preduzeća raditi i nezavisni konsultanti.
Kao drugi problem, državni sekretar Cvetanović ističe kašnjenje u izradi glavnog projekta za koridor 10, napominjući da su sadašnji projekti samo na nivou idejnih. I oni će morati da se dorađuju, a trenutno njihovu reviziju radi Ministarstvo za prostorno planiranje i zaštitu životne sredine. I tu, prema nezvaničnim saznanjima, ima dosta problema, jer su stručnjaci Svetske banke, koji su pregledali idejne projekte, uočili nepotrebno komplikovanje trase, koje gradnju poskupljuje za blizu 100 miliona evra. Tako je, kako saznajemo, u idejnom projektu, zbog protivljenja opštine Dimitrovgrad da autoput prolazi kroz grad, došlo do izmeštanja cele trase u nepristupačna brda, čime se cena posla znatno podiže. Do izmena idejnog projekta će, po svoj prilici, ipak teško doći, jer to zahteva i promenu prostornog plana, što je komplikovana procedura za koju je neophodna saglasnost lokalnih samouprava. Zato će se pribeći ubeđivanju stručnjaka Svetske banke i drugih institucija da „drugačije nije moglo“. Inače, idejne projekte su radile tri firme: Saobraćajni institut CIP, Institut za puteve i Centar za puteve Vojvodine.
- Sada treba da se rade glavni projekti i logično je da oni koji su radili idejne projekte urade i glavne projekte, jer već imaju podatke. Realno bi od idejnog do glavnog projekta trebalo godinu dana da se to završi ljudski, kako treba. Međutim, pošto nemamo vremena, mi smo odredili najlakše deonice, bez objekata, bez tunela i hteli smo da nateramo projektante da u prvoj fazi urade te deonice, koje treba da budu gotove u 2009. Izvodljivo je da se glavni projekat za te deonice uradi za tri meseca, pa bi radovi mogli da počnu već u aprilu da nam ne bi propala građevinska sezona - tvrdi Cvetanović. Međutim, tu se javio novi problem. Uprava za javne nabavke odbila je polovinom decembra zahtev Ministarstva za infrastrukturu i „Puteva Srbije“ da se zbog hitnosti postupka izbegne tender za glavni projekat, već da se ide na direktnu pogodbu sa ove tri firme.
- Ne razumem ponašanje Uprave za javne nabavke. Sada nema vremena za tendere, jer su procedure dugačke. Ako se ide na tendere, onda od gradnje u 2009. nema ništa. Onda sve pada u vodu. Tim pre što su ove tri firme pristale da rade glavni projekat za bagatelne sume, odnosno ukupno traže oko osam miliona evra - kaže Cvetanović, napominjući da sada Nacionalni savet za infrastrukturu mora da reši ovo pitanje.
Predrag Jovanović, direktor Uprave za javne nabavke, za „Novac“ objašnjava da je Ministarstvo za infrastrukturu tražilo da postupkom sa pogađanjem dodeli posao izrade glavnog projekta koridora 10 trima firmama, i to po izdeljenim deonicama.
- Nismo dali saglasnost za postupak sa pogađanjem, jer mislimo da se mora ići na tender. Saglasni smo sa podelom posla na pet partija ili deonica, ali mislimo da upravo zbog toga postoji mnogo više zainteresovanih firmi za taj posao. Tenderom će se pojačati konkurencija i dobiće se povoljnije ponude - kaže Jovanović. Naš sagovornik ističe da tenderska procedura traje najduže mesec i po do dva, što znači da ima vremena da se ispoštuje zakonska procedura do proleća.
- Ukoliko Vlada proceni da je nemoguće ispoštovati rokove, može da donese odluku da se zbog hitnosti postupka izbegne tender i tada im ni po zakonu ne treba naša dozvola - tvrdi Jovanović.
Ne manji problem uoči radova na koridoru 10 predstavlja i činjenica da nije završena eksproprijacija čak 60 odsto zemlje duž deonica koje treba da se rade u ovoj godini. Prema rečima Gorana Tomića, direktora pravnih poslova u „Putevima Srbije“, eksproprijacija je započeta u avgustu 2008, i to za deonicu od granice Makedonije do Bukurevca, gde je od ukupno 500 predloga za eksproprijaciju, opština Preševo donela 274 rešenja, potpisano je 200 sporazuma.
- Cena na ovoj deonici je 10 evra po kvadratu, što je dosta visoko. Očekujemo da na ovoj deonici završimo postupak eksproprijacije da kraja januara - kaže Tomić. Na većini drugih deonica postupak eksproprijacije započet je u oktobru 2008, a cene se kreću od četiri do 10 evra po kvadratu. Ipak, Tomić priznaje da, od planiranih 100, za šezdesetak kilometara još nije ni započeta eksproprijacija i očekuje da će se to desiti do juna ove godine. Za planirane eksproprijacije duž ovih 100 kilometara, potrebno je oko 74 miliona evra, a novac isplaćuju „Putevi Srbije“.
- Za sada isplata ide normalno, u roku od sedam dana i plaća se iz redovnog priliva od putarine. Ostaje da se vidi hoće li biti sredstava i za sve ostalo - tvrdi Tomić.
Prema mišljenju državnog sekretara u Ministarstvu za infrastrukturu, cena od četiri do 10 evra po kvadratu je previsoka.
- Realna cena eksproprijacije treba da bude evro-dva po kvadratu, a mi plaćamo i po deset evra, tako da cena eksproprijacije ispadne veća od cene gradnje. To je apsurd i posledica je toga što su se neki bogataši dosetili da kupe tu zemlju pre eksproprijacije i da sada ucenjuju državu visokom otkupnom cenom. To su sve kriminalne radnje, neko se preko noći obogatio i treba ispitati sve kupovine zemljišta u poslednjih godinu-dve dana - kaže Cvetanović. On ističe da izgradnja koridora 10 u 2009. godini zavisi pre svega od toga hoće li biti uopšte para i hoće li biti glavnog projekta.
- Još nismo ni završili eksproprijaciju na tim deonicama koje treba da radimo ove godine, a problem je pre svega obezbediti pare. Poenta je da moramo do 15. marta da imamo celu papirologiju ili nema gradnje, a to znači da imamo i glavni projekat koridora 10 i elaborat eksproprijacije i obezbeđena sredstva za eksproprijaciju. Eksproprijacija bi se radila sukcesivno kako teku radovi. Ako se sve ovo reši, 1. aprila bi počeli radovi i „napala“ bi se sva ova mesta istovremeno. Istovremeno s tim morali bismo da raspisujemo i konkurs za izvođača radova i od 1. aprila bi mogli da počnu radovi - objašnjava Cvetanović i dodaje da bi se u naredne dve godine radile teže deonice, odnosno preostalih 200 kilometara.
Međutim, kako nezvanično saznajemo, da bi se završila eksproprijacija, uradili projekti i raspisali potrebni tenderi, potrebno je minimum šest meseci, pa je malo verovatno da se ozbiljni radovi mogu očekivati pre septembra. A tada je građevinska sezona već pri kraju. Moguće je da će, u aprilu nadležni ministri, otvoriti radove na deonici kod Levosoja (koja je već započeta) i time simbolično pokazati kako ovaj prioritet nije zaboravljen, ali upućeni veruju kako je i 2009, zbog neozbiljnosti države, još jedna izgubljena godina za koridor 10.

Zoran Drobnjak: Koridor 10 mora biti gotov pre Koridora 4
I pored složenosti radova, Zoran Drobnjak, direktor JP „Putevi Srbije“, naglašava da bismo koridor 10 morali da kompletiramo bar godinu dana pre završetka koridora 4. U tome nam „pomažu“ tehničke teškoće koje naši susedi imaju oko mosta na Dunavu kod Kalafata, uslovljene velikim meandrom reke usred Karpata. Međutim, Drobnjak naglašava da nas prevoznici zaobilaze i zbog relativno skupe putarine, nesinhronizovanih carinskih pregleda i kontrola. Zbog toga put kroz Srbiju, inače kraći za 250-400 kilometara, zavisno o kom evropskom gradu je reč, traje deset sati duže. Stoga vozači pristaju da plaćaju prelaz preko mosta kod Rusea 50 evra ili vožnju feribotom od Krajove do Vidina 120 evra, samo da bi nas zaobišli. Izvesno je da ćemo putarinu morati sniziti, izjednačiti za domaća i strana vozila, koja sada plaćaju oko 45 odsto višu taksu.
U Mađarskoj vinjeta za celodnevnu vožnju šlepera košta 11 evra, u Slovačkoj se plaća 35 evra za sedam dana, u Rumuniji (mada nema nijedan autoput) 11 evra dnevno, u Bugarskoj oko 24 evra za dan.
Cvetanović računa da bi autoput godišnje donosio oko 300 miliona evra, na održavanje bi se odvajalo 15, što znači da bi dobit bila 285 miliona evra. Pun efekat autoput bi, međutim, doneo tek ako bi se izgradili logistički centri na ukrštaju koridora 10 i Dunava, koji se u evropskom saobraćaju posmatra kao koridor 7, kao i u većim gradovima, poput Niša, Subotice...
Ž. L.

„Alpina“ nije uradila ni idejni projekat
- „Alpina“ nije uradila ni metar idejnog projekta za deonicu Horgoš - Novi Sad, već je samo geodetski snimila trasu i platila sasvim mala istraživanja. Prema mojim informacijama, ceo njihov rad ne vredi više od 600.000 evra. Više od toga ne bi smelo da se plati i ako bi neko to pokušao, morao bi da snosi odgovornost - tvrdi Cvetanović.
K. P.

Postupak eksproprijacije
Goran Tomić, direktor pravnih poslova JP „Putevi Srbije“, objašnjava postupak eksproprijacije i kaže da nakon utvrđivanja opšteg interesa za eksproprijaciju, odeljenje za imovinsko-pravne poslove „Puteva“ priprema dokumentaciju i podnosi nadležnom organu lokalne samouprave predlog za eksproprijaciju zemljišta i, eventualno, objekata na trasi budućeg autoputa. Nadležni organ lokalne samouprave je dužan da u roku od dva meseca od dana kada su predlozi za eksproprijaciju podneti donese rešenja o eksproprijaciji ili da odbije predlog ukoliko nisu ispunjeni uslovi. Nakon pravosnažnosti rešenja o eksproprijaciji, korisnik eksproprijacije, u ovom slučaju je to JP „Putevi Srbije“, dužan je da u roku od 15 dana da pisanu ponudu o visini naknade za eksproprisane nepokretnosti. Naknada se određuje prema tržišnoj ceni eksproprisanih nepokretnosti, a njenu visinu određuju veštaci. Ukoliko se u roku od dva meseca od dana pravosnažnosti rešenja o eksproprijaciji ne postigne sporazum, nadležni organ lokalne samouprave dostaviće spise predmeta nadležnom opštinskom sudu radi određivanja naknade.
K. P.

Finansiranje pod sumnjom
Finansijska konstrukcija za izgradnju koridora 10 trenutno izgleda kao čardak ni na nebu ni na zemlju. Jedino se zna koliko to treba da košta, a ni to precizno: 1,6-1,7 milijardi evra. Po najavama zvaničnika, oko 1,2 milijarde trebalo bi da se obezbedi kreditima, a ostalo, dakle 400-500 miliona evra iz sopstvenih sredstava. Ali, problem je što je malo od tih kredita zaista i ugovoreno, tj. odobreno. Recimo, još krajem septembra je obnarodovano da će nam Svetska banka odobriti 600 miliona dolara pri čemu je prva tranša od 400 miliona trebalo da bude odobrena do kraja 2008. godine, što se, međutim, nije desilo. Doduše, za ovaj posao još ima dovoljno vremena, pošto će se ta sredstva najvećim delom koristiti u naredne dve godine, ali, s obzirom na našu ažurnost, ne bi bilo čudno da se opet sve radi u zadnji čas.
Prema izjavama zvaničnika, milijardu i 200 miliona evra kredita trebalo bi da obezbede tri finansijske institucije: Svetska banka (WB), Evropska investiciona banka (EIB) i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD). EIB treba da da kredit od 540 miliona evra, od čega će 240 miliona biti za finansiranje deonice Leskovac - Preševo, a 300 miliona za deonicu Niš - Dimitrovgrad. Zajam će biti na 25 godina, sa počekom od pet do sedam godina i kamatom u visini eurolibora plus 0,2 odsto. Prva tranša zajma Svetske banke, od 400 miliona dolara, biće podeljena na deonicu Leskovac - Preševo (250 miliona) i na deonicu Niš - Dimitrovgrad. EBRD će obezbediti 150 miliona evra za istočni krak koridora 10, od Niša prema Dimitrovgradu. Iz budžeta Srbije za koridor 10 biće ove godine izdvojeno pet milijardi dinara (nešto manje od 60 miliona evra).
E. N.

Izvor: http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=73529
 
Ovo je nacionalni projekat i podržavam otvaranje teme ovde.

Voleo bih da se malo zalufamo i raspilimo ovu temu, zbog čega su Putevi Srbije toliko zaduženi, ko je to unapred trošio državne pare.....i dokle će u državi Srbiji da se radi sve po političkoj direktivi i telefonskom pozivu.

Kao najodgovornijeg za ovakvo stanje u Putevima vidim bivšeg ministra Kapitalnog, onog kome je u redu kraduckanje....
Ne mogu da se opasuljim koliki je pad morala u Srbiji i koliko postoje dvostruki standardi.....
Ovde je po onoj narodnoj : što jedna bu**** upropasti deset normalnih nemože da popravi....
 
Vlada dala saglasnost na osnivanje preduzeća Koridor 10
22. Januar. 2009 | (17:05 -> 17:06), Izvor : Beta, Komentari: 0 komentari

Vlada Srbije dala je saglasnost za osnivanje preduzeća Koridor 10, koje će rukovoditi izgradnjom evropskog saobraćajnog Koridora 10 kroz Srbiju.

Prema ranijim najavama ministra za infrastrukturu Srbije Milutina Mrkonjića, preduzeće Koridor 10 bi trebalo da definiše putne pravce i kontroliše finansiranje izgradnje autoputa i pruge na Koridoru 10 kroz Srbiju.

Nacionalni savet za infrastrukturu Srbije odlučio je 19. novembra 2008. godine da formira posebno preduzeće Koridor 10, kao ćerku firmu Javnog preduzeća Putevi Srbije.

Novoosnovano preuzeće radiće određeno vreme, odnosno dok traje izgradnja Koridora 10.

U izgradnju autoputa kroz Srbiju na tom koridoru trebalo bi da bude uloženo oko 1,7 milijardi evra do 2011. godine. Za investicije u modernizaciju i izgradnju drugog koloseka pruge na tom putnom pravcu potrebno je 4,6 milijardi evra.
извор Студио Б
линк http://www.studio-b.rs/info/vest.php?id=33900
 
Ako je verovati onda prvi 20 km od Makedonske granice prema Vranju uskoro gotovo...
Da li ima nekogo koji je prolazio tuda, da nam kaze kako napreduju radovi?!

Prva deonica do 1. maja

VRANJE - Govoreći o trenutnoj situaciji sa gradnjom Koridora 10 kroz Pčinjski i Jablanički okrug, ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić juče je rekao da je rešen problem otkupa zemlje za izgradnju autoputa i da se trenutno otkupljuje po ceni od dva do deset evra po metru kvadratnom.

- Za izgradnju deonice od graničnog prelaza Preševo do Levosoja, koja će biti završena do 1. maja ove godine, biće utrošeno oko 44 miliona evra, a od Levosoja do Neradovca 76 miliona evra, i ona će biti završena do maja 2010. godine - kazao je Mrkonjić i dodao da je novac obezbeđen, a na graditeljima je da poštuju dogovorene rokove.

Treći deo izgradnje najteže deonice autoputa kroz Grdeličku klisuru biće završen do 1. maja 2011. godine, rekao je Mrkonjić. On je istakao da mora biti gotov čitav autoput, jer je sklopljena celokupna finansijska konstrukcija od 1,5 milijardi evra.
Izvor: Kurir
http://www.kurir-info.rs/clanak/vesti/kurir-04-02-2009/prva-deonica-do-1-maja
 
Vlada: Koridor 10 izmamio 475 miliona evra

BEOGRAD - Vlada Srbije usvojila je danas akcioni plan izgradnje putnog i železničkog Koridora 10 kojim je predviđeno da se ove godine u dovršetak tog putnog pravca uloži 475 miliona evra.

"Iz domaćih izvora će biti obezbeđeno 340 miliona evra, ostatak kreditima međunarodnih finansijskih institucija", rekao je na konferenciji za novinare u Vladi Srbije ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.

On je kazao da će se prvo uraditi svi projekti za putni i železnički saobraćaj i okončati eksproprijacija zemljišta.

U investiciju uključena i obilaznica oko Beograda

U planu je, kako je rekao, da se do 1. maja završi deonica autoputa na jugu Srbije od Preševa do Levosoja, dužine 20 kilometara, zatim počnu radovi na deonici dužine 10 kilometara od Novog Sada do Horgoša, i deonice od Subotice do Novog Sada dužine 10 kilometara.

Novac za te radove je već obezbeđen iz domaćih izvora, tako da je, prema rečima Mrkonjića, izvesno da će, uključujući i obilaznicu oko Beograda, ove godine biti izgrađeno više od 40 kilometara novih autoputeva u Srbiji.

Mrkonjić je dodao da je obezbeđen i novac za nastavak radova na Prokopu, koji je deo beogradskog železničkog čvora.

Dinkić: Uskoro krediti i tenderi za saobraćajnice

Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić je rekao da će u drugoj polovini godine biti dostupni krediti međunarodnih institucija namenjeni izgradnji saobraćajnica.

On je naglasio da je realno da se u avgustu ili septembru objave tenderi za izvođače radova koji se finansiraju inostranim kreditima...
Izvor: RTV Vojvodina
http://www.rtv.rs/sr/vesti/privreda/ekonomska_politika/2009_02_05/vest_111788.jsp
 
OVE GODINE U PLANU GRADNJA 45 KILOMETARA AUTOPUTEVA

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je da ćemo do 1. januara sledeće godine imati završeno 45 kilometara autoputa na Koridoru 10, čija će izgradnja biti finansirana iz domaćih izvora, a možda i 100 kilometara, ukoliko do juna ove godine stignu obećani međunarodni krediti, što zavisi, kako je istakao, od ministra Mlađana Dinkića. Međutim, niko nije rekao kada će početi radovi.

U planu je da se najpre, kako su ministri najavili, do kraja marta, objavi tender za izgradnju autoputa Horgoš – Novi Sad, jer će se izgradnja 20 kilometara finansirati iz budžeta. Osim te deonice, ove godine će se nastaviti izgradnja autoputa na jugu Srbije Preševo–Levosoje, dužine 21 kilometar. Kao sigurnu ovogodišnju izgradnju ministar Mrkonjić navodi i pet kilometara obilaznice oko Beograda, dakle, ukupno oko 45 kilometara.

Ministar Dinkić kaže da su u toku pregovori sa Svetskom bankom o kreditu za autoput Leskovac – makedonska granica i Niš–Dimitrovgrad i, ukoliko se do kraja maja kredit odobri, odmah će se objaviti tenderi, što znači da bi se već u septembru zaključili prvi ugovori o izgradnji.

Kako se ulaganje u infrastrukturu pokazalo kao sigurna investicija u uslovima krize, predviđeno je da odmah počne izgradnja koja će se finansirati sa 135 miliona evra iz budžeta. Svetska banka je upravo saopštila da je, načelno, dogovoreno ulaganje 388 miliona dolara za izgradnju 158 kilometara autoputa na Koridoru 10, dok ostale međunarodne finansijske organizacije treba da obezbede 750 miliona evra. Tako bi se omogućila izgradnja 84 kilometra autoputa između Proseka i Dimitrovgrada i 74 kilometra između Leskovca i Levosoja. U Svetskoj banci očekuju da će detalji finansiranja biti dogovoreni do kraja aprila.

Ukoliko se pregovori završe u predviđenom roku, projekat mora najpre da odobri Odbor izvršnih direktora Svetske banke, pa da ga ratifikuje srpski parlament, što znači da bi na jesen mogli početi radovi, ukoliko se na vreme pripremi sva neophodna dokumentacija i raspiše međunarodni tender. Da bi se dobilo na vremenu, moraju se uraditi projekti izgradnje, koji su, po rečima ministra Dinkića, ovih dana naručeni za sve neizgrađene deonice Koridora 10. Međutim, dokle god se ne završi eksproprijacija zemljišta, ne treba gajiti nadu da će se zakopati ašov u zemlju, a upravo taj posao se pokazao kao kamen spoticanja u više projekata.

Koridor 10 ima dva kraka: jedan dolazi iz Mađarske preko Novog Sada, a drugi iz Austrije kroz Hrvatsku prema Beogradu. Od glavnog grada do Niša putni pravac je jedinstven, a onda se grana prema Bugarskoj i Makedoniji. Ukupna dužina puteva na Koridoru 10 u Srbiji je 835 kilometara, više od polovine je izgrađeno, a oko 300 kilometara tek treba da se završi. Kod nas se procenjuje da bi Koridor mogao biti kompletiran za oko tri godine, dok u Svetskoj banci nisu takvi optimisti i rok izgradnje su procenili na četiri do pet godina.
Izvor: Dnevnik online
http://www.dnevnik.co.yu/modules.php?name=News&file=article&sid=51201
 
Znaci ako uspu da nabave sve neophodne planove za gradnju, okončaju eksproprijaciju zemljista bice 100 km autoputa, ako ne onda nema ni kredita od banaka i tako ce samo 45 km autoputa da se gradi, sto se iz budzeta finansira.
 
Pocese li ti radovi na autoputu Novi Sad-Subotica i obrnuto? Tom tenderu ni traga ni glasa . :notok: :rant:
 
Radi se nesto kod Novog Sada.. To je valjda ta "obilaznica", mada je to u sustini deo koridora E75.
 
Pozdrav! Prekjuče sam bio u Beogradu na Sajmu automobila, a usput sam napravio puno slika sa autoputa.

Prva slika - uključenje kod Bačke Topole
jj2r93.jpg


Poluautoput između Bačke Topole i Feketića
14vjyoy.jpg


Isključenje za Srbobran i Feketić
2zybq7l.jpg


Ova deonica je u solidnom stanju, asfalt je koliko-toliko kvalitetan, što se ne može reći za deo ispred Novog Sada - slikano sa nadvožnjaka na Sentandrejskom putu
idat4w.jpg


Nekoliko kilometara posle kaćke petlje prema Beogradu počinje autoput punog profila:
2isv9sl.jpg


Vmax je uobičajenih 120 km/h
2yulr2x.jpg


Na par stotina metara zbog rekonstrukcije nekog mostića prelazimo na smer predviđen za saobraćaj iz pravca Beograda
123y6tg.jpg


Teramo dalje - koviljska petlja
200aauv.jpg


Ispred beščanskog mosta završava se autoput, dalje se vozimo poluautoputem:
117z3ti.jpg


Most-blizanac se gradi, vide se čak i novi stubovi, videćete na slikama napravljenim u povratku:
jsg7r4.jpg


Stalno ograničenje na mostu nije nikakvo iznenađenje:
1z6bj12.jpg


Na sremskoj strani se proširuje put, opet imamo šest traka:
2rzxag2.jpg


Kako je lepa brojka u crvenom kružiću! :)
bdut91.jpg


Beščanska petlja:
2cff8jp.jpg


Lepo napravljen rigol na brdskom terenu:
qqa6n4.jpg


Izlaz kod Inđije (autoput je i dalje u dobrom stanju, čak je i ograđen):
i4pbvm.jpg


Tu smo se isključili sa autoputa, a vratili smo se kod Stare Pazove. Uključenje pored tog gradića:
2mxluol.jpg


Put između Stare Pazove i Batajnice. Vidi se da je zaustavna traka svetlije boje što znači da ima manju nosivost. To je sasvim u redu pod uslovom da se koristi samo za zaustavljanje:
vy4nzp.jpg


Banovački izlaz:
110dmjr.jpg


U blizini batajničke petlje. Autoput ovde nema zaustavnu traku, čak je blato naneseno na koridor. Ne treba reći koliko je ovo daleko od evropskih standarda:
1606h76.jpg


Nisam ukapirao zbog čega je ograničena brzina na nadvožnjaku kod Bataje:
2a4vkog.jpg


Nakon par kilometara truckanja kod batajničke petlje, dokopavamo se solidnog asfaltnog sloja:
14btjps.jpg


Moderno i dobro rešenje - tabla iznad autoputa:
j6h7i9.jpg


Portal sa tablama-poslednje isključenje pre Gazele:
oh09d3.jpg


U povratku sam mogao uslikati ove table (toga nema na smeru ka BG gledano iz pravca NS):
29pau0z.jpg


Kraj punog profila ispred mosta na Dunavu - idemo ka NS:
fwps9g.jpg


Radovi na mostu:
20k3ma.jpg


Evo i jednog stuba u izgradnji - bačka strana:
nqsm4n.jpg


Nakon prelaska mosta opet izbijamo na autoput:
2zio8s5.jpg


Između kaćke i koviljske petlje grade još tri mosta oko poluautoputa - da li neko možda zna iz kog razloga će ih biti toliko?
jado8x.jpg


Toliko.

Pozdrav od Davida
 
Tender za deo autoputa Horgoš-Novi Sad

autoput3.jpg


Vlada Srbije raspisala je tender za izgradnju 10 kilometara autoputa od Horgoša do Novog Sada, potvrdio je za RTS ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.

Ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić potvrdio je za Radio-televiziju Srbije da je Vlada Srbije raspisala tender za izgradnju 10 kilometara autoputa od Horgoša do Novog Sada.

Tender će trajati do 27 aprila, a radovi bi trebalo da počnu do 5 maja, najavio je ministar obilazeći radove na mostu kod Beške.

Rok za završetak je 6 meseci, a kako je rekao Mrkonjić, cilj je da se u krizi uposli domaća radna snaga i građevinska operativa.

Još uvek nije poznato da li će Vlada Srbije i austrijski konzorcijum "Alpina Por" povodom sporne koncesije za izgradnju autoputa Horgoš-Požega postići dogovor, ili će doći do međunarodne arbitraže.

Ministar ekologije i prostornog planiranja Oliver Dulić ranije je rekao da Vlada Srbije, neće pokretati međunaordnu arbitražu i izrazio očekivanje da to neće učiniti ni koncesionar.

Iz kompanije "Por", čije je sedište u Beču, najavili su da će ukoliko ne bude dogovora sa vladom do kraja aprila, ipak pokrenuti međunarodnu arbitražu.

"Nažalost, izgleda da su pregovori sa Vladom Srbije definitivno propali, iako još očekujemo njihov odgovor", izjavio je direktor kompanije Valter Rekercugl.

Austrijski konzorcijum "Alpina-Por", koncesionar autoputa "Horgoš-Požega", jednostrano je raskinuo, 16. decembra prošle godine, Ugovor o koncesiji. Predloženo je otpočinjanje formalne medijacije.

U slučaju da sa vladom Srbije ne bude postignut dogovor, Ugovor o izgradnji autoputa vredan 1,5 milijarde evra, naći će se pred arbitražom Međunarodne privredne Komore u Parizu.
bi trajao 60 dana.

Ukoliko taj proces ne bi bio uspešno okončan, ugovor o izgradnji autoputa bio bi preispitan u skladu sa arbitražnim pravilima Međunarodne privredne komore u Parizu, početkom 2009. godine.
Izvor: RTS
http://www.rts.rs/page/stories/sr/s...4/Tender+za+deo+autoputa+Horgoš-Novi+Sad.html
 
"ddavid " ti dodatni mostovi su za drugu stranu punog profila autoputa i za kolektore koji ce cjelom duzimon pored Novog Sada da ide u duzini od nekih 10 kilometara. Znaci bice autoput sa 8 traka i po dve zaustavne :) Ljepo ce da izgleda kad se zavrsi a rok je ako se ne varam sad august ili septembar. :vops:
 
Vrh