Šta je novo?

Koridor 10

Znam ja na sta je Nenad mislio ali smatram da je primarni faktor cena. Ukoliko njima cena odgovara onda ce sacekati malo na granici. Naravno ne sme se dozvoliti da cekaju dva dana kao sto je sada slucaj!!
 
Ambassador":3gpre2ym je napisao(la):
Pa zbog granica, ako smo unutar šengen zone, nema granica....
'Nema granica' ?! .. otkad to? .. nema granice između Nemačke i Francuske?!

Ni prelaz granice, kao ni Šengen, nema veze sa prometom na K10 kroz Srbiju.
Na graničnim prelazima mogu da se odvoje kola i kamioni iz Šengena na posebne
prelaze, da ne bi čekali kao ostali, a pregled bi bio kao 'kod njih' - letimičan, bez zadržavanja.

Treba im samo pristojan autoput i cena slična kao u Mađarskoj ili već na koju su navikli.
 
Da, Dragane, ali to će se desiti nikad.. Ili možda kad uđemo u EU.. Sad je renoviran Horgoš, da li se to uradilo? Renoviranje Horgoša je finansirala EU. Nije stvar u tome da li ćemo mi detaljno pregledati neki kamion, već da li će to činiti oni. Jer je jedna od suština šengena koliko se dobro čuvaju spoljne granice. TIme bi oni praktično napravili rupu kroz koju bi se lako moglo švercovati u šengen zonu.

Ono što mislim da je naš mnogo veći problem, pored visokih putarina i loših puteva, činjenica da određeni broj kamiona zaobilazi autoput, i ide lokalnim putevima, što je pogubno..
 
dragan":hta7wggt je napisao(la):
Ambassador":hta7wggt je napisao(la):
Pa zbog granica, ako smo unutar šengen zone, nema granica....
'Nema granica' ?! .. otkad to? .. nema granice između Nemačke i Francuske?!
Pa nema graničnih prelaza unutar šengena voziš i prođeš, to je velika razlika pogotovu za transport.... a na horgošu kamiondžije čekaju po 8 sati da pređu...
 
Ambassador":3sbsilw9 je napisao(la):
...
Ono što mislim da je naš mnogo veći problem, pored visokih putarina i loših puteva, činjenica da određeni broj kamiona zaobilazi autoput, i ide lokalnim putevima, što je pogubno..
To je problem i u Nemackoj. Kamioni ne zele da placaju putarinu pa nalaze alternativne pravce sto izludjuje ljude koji zive duz tih puteva. Negde je to regulisano zakonom negde nije.
 
Hteo sam da kažem da je bitno da Mi omogućimo brz ulaz u Srbiju, a Oni neka
kontrolišu koliko hoće. ... i da je sada bitno da uopšte imamo autoput - deo K10.

Ako, pritom bude neka standardna cena putarine, biće i značajan promet....
... a, o 'Šangaju' :) sada još nema potrebe ni pisati. ...ima vremena i za to - kad dođe.
 
919e728f83.jpg


Opširan članak : http://www.biznisnovine.com/cms/item/stories/sr.html?view=story&id=15402&sectionId=1
 
^^Naravno. Zasto bi neko cekao da se ovi nasi skrase da krenu da zavrsavaju ono sto je vec moralo da bude gotovo.
 
Osnovni principi Shengenskog sporazuma su olaksavanje kretanja ljudi i robe unutar te zone. Ako kamion treba da ceka 8 sati da predje iz Bugarske u Srbiju, i jos 8 da iz Srbije udje u Madjarsku, pa verovatno ce taj prevoznik izabrati neku alternativnu trasu, gde ce mozda zbog loseg puta izgubiti 2-3 sata voznje.
Granicne sluzbe Srbije i dalje funkcionisu kao u srednjem veku, a njihova modernizacija ce potrajati ko zna koliko. Kada Srbija bude u EU, a roba se bude carinila na terminalu u mestu sa koga se krece i u ciljnom mestu, sve ce kamiondzije, pa i one koje su se u medjuvremenu preorijentisale na BG i RO, da ponovo izaberu Srbiju.
Alternativna trasa autoputa preko Bugarske i Rumunije ne postoji, a taj most u Vidinu vreme puta skracuje za pola sata (koliko traje voznja trajektom na mestu mosta koji se gradi). To nije nikakav argument. A to sto se trasira novi koridor, na kome trenutno nema ni jednog jedinog kilometra autoputa kroz Rumuniju, je vrlo lepo za te zemlje, ali su potrebne neverovatno ogromne investicije, koje eventualno mogu da se izvedu za jedno 20 godina. Do tada ce valjda Mrkonjic da ispreseca Srbiju autoputevima kao Holandiju :)
 
U korist nam ide i korupcija u Bugarskoj :p Ovi iz EU su im sad zamrzli neku odredjenu kolicinu sredstava.
 
POČETAK PRIPREMNIH RADOVA NA AUTOPUTU E 80
BEOGRAD , 22. jula - Pripremni radovi na autoputu E 80, na deonici Prosek - Dimitrovgrad, počeće sutra, saopštilo je Javno preduzeće "Putevi Srbije".

Deonica Prosek-Dimitrovgrad je na putu Niš - Dimitrovgrad, dugom 84 kilometra, na trasi Koridora 10, navedeno je u saopštenju.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić i generalni direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak, sa saradnicima, prisustvovaće početku radova i razgovarati sa izvođačima.

Pripremni radovi na izgradnji autoputa počinju na ukrštanju sa regionalnim putem R-121, u dužini 1.000 metara, na kome se nalazi jedna od građevinski najtežih i najkritičnijih petlji na tom putnom pravcu, navedeno je u saopštenju.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu

:kk:
 
Mrkonjic stvarno ne casi casa. Lepo! Nadam se da nije samo marketinski trik kao kod onog sto smo imali pre Mrke.
 
Posle ovog nocas kontam da ce ova vlada manje da se za**bava :D
 
Haha.. "pre Mrke"... Sviđa mi se, ali treba biti oprezan, kog Mrke? Prvog ili drugog? To je kao kad kažeš "pre rata"... Kog rata? :lol:
 
Zna li neko e-mail od ovih glavonja i ministara infrastrukture i saobracaja.? Poslao bi im jedan e-mail i pitanja pa da vidim imali neko nedlezan i da odgovara gradjanima ....

SRB-RS-CG
 
Ambassador":39g3dbvj je napisao(la):
Haha.. "pre Mrke"... Sviđa mi se, ali treba biti oprezan, kog Mrke? Prvog ili drugog? To je kao kad kažeš "pre rata"... Kog rata? :lol:
Ako ne znas koji je Mrka u pitanju onda znas na koga sam mislio kad sam rekao "onaj" jer ne zelim ni ime da mu spominjem. :D
 
Tihi_SRB":2531ia4q je napisao(la):
Zna li neko e-mail od ovih glavonja i ministara infrastrukture i saobracaja.? Poslao bi im jedan e-mail i pitanja pa da vidim imali neko nedlezan i da odgovara gradjanima ....

SRB-RS-CG
Ministarstvo infrastrukture, tj. kapitalnih investicija (da ne kazem Veljino ministarstvo) je jedino koje nije imalo nikakvu web prezentaciju svoga rada i zbog toga je cesto bilo kritikovano od nadleznih. Ne verujem da je Mrka stigao da vec napravi nesto novo, tako da mozes jedino Puteve Srbije da kontaktiras preko maila, a za ministra, tj. ministarstvo stoji samo ovo:

Министарство за инфраструктуру
Београд, Немањина 22–26
тел: 3616-431; факс: 3617-486
 
mislim da su valjda napravili prezentaciju pre nekih mesec, dva
 
Mrkonjić: Koridor 10 za dve do dve i po godine
Autor: Beta | 23.07.2008 - 16:00

Ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić izjavio je danas u Dimitrovgradu da će autoput od Niša do bugarske granice na Koridoru 10 biti izgrađen za dve do dve i po godine.

Mrkonjić je, obeležavajuću početak pripremnih radova na delu obilaznice oko Dimitrovgrada na toj budućoj međunarodnoj saobraćajnici, rekao da je taj projekat veoma značajan za Srbiju.
"Ovaj projekat se u ministarstvu infrastrukture pripremao tri-četiri godine, a o njemu se govori godinama. Sada je došlo vreme da se to i realizuje", rekao je Mrkonjić, dodajući da paralelno sa tim radovima počinju i radovi na deonici od Proseka kod Niša prema Pirotu i Dimitrovgradu.
Mrkonjić je naglasio da razvoj regiona zavisi od tog autoputa.
"Autoput je veoma važan za ceo ovaj kraj i zato smo krenuli od granice ka Beogradu", rekao je Mrkonjić, i istakao da je najvažnije da je "država donela odluku da se krene s tim projektom i da se on završi".
Koridor 4, koji ide kroz Bugarsku i Rumuniju, prema njegovim rečima, može da preuzme međunarodni saobraćaj i zato, kako je rekao, najkasnije za dve i po godine koridor kroz Srbiju mora da se završi.
On je dodao da će vrednost planiranih radova na autoputevima kroz Srbiju biti 1,7 milijardi evra.
"To su deonice od Horgoša do Novog Sada, od Leskovca do makedonske granice i od Dimitrovgrada do Pirota", objasnio je Mrkonjić.

Izvor:Blic
http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=50353
 
Evo male dopune vesti...

Обилазница око Димитровграда
....Од границе до обилазнице код Пирота дужина аутопута је 21 километар и ти радови ће, како је процењено, коштати око 160 милиона евра, а цела деоница од Просека до границе са Бугарском је дугачка 83,5 километра.

"Изградња те трасе костаће око 600 милиона евра, заједно са пројектовањем и експропријацијом земљишта", рекао је Дробњак.

Дробњак је најавио и да ће ове године бити реконструисана и заобилазница око Пирота у дужини од осам километара.

Мркоњић и председници општина Пирот, Бела Паланка и Димитровград обишли су и радове на заобилазном путу код Беле Паланке и разговарали са челницима локалних самоуправа из све четири општине Пиротског округа.
Izvor: RTS
Link: http://www.rts.co.yu/page/stories/ci.html?view=story&id=7341&sectionId=5
 
Hm... Sad sam nešto gledao na google earthu, Bugari od Sofije polako grade autoput, doduše bez zaustavne trake, i nema ga mnogo, a ostatak je kao poluautoput do Subotice, samo mi se čini da nije fora kao do Subotice da se samo dogradi jedna traka, već da će imati više drkanja. Onda uđeš u Srbiju, i imaš autoput nekih 600 metara, možda više, pa je dalje relativno fino i široko i kroz Dimitrovgrad, pa ta obilaznica oko Pirota, koja je po jedna traka u svakom smeru, ima i neki fini tunelčić. Sad, ono što mi nije jasno, oni će graditi oko Dimitrovgrada autoput? Sa po dve trake u svakom smeru + 2 zaustavne? Ili će graditi samo polu autoput? Ili autoput sa po dve trake, bez zaustavne? :)

Onda posle Pirota ima malo još ravno, koliko sam uspeo da vidim, pa onda kreće dr*****, žešće..

E da, i nije mi jasno da li će proširivati obilaznicu oko Pirota?!
 
Autoput bez zaustavne trake ? hm..
Kapiram da ce graditi puni autoput svuda, to je valjda cela poenta Koridora 10. Inace, bila je reportaza o trenutnom stanju puta do BG na SAT sa potpunim pregledom cele deonice, ali sad im nesto ne radi sajt (http://www.ampress.co.yu) :(
 
Predvidjena cena autoputa punog profila sa zaustavnim trakama je jos pre par godina procenjena na oko €600m. S' obzirom da se sada tom cifrom barata u javnosti, to znaci da ce se graditi pun profil autoputa od granice do Nisa, nezavisno od postojece trase magistrale.
Evo clanka gde je opisana trasa:

Branislav Kostić, zamenik predsednika opštine Pirot o izgradnji autoputa Niš - Dimitrovgrad
Ne smemo ostati bez međunarodnog saobraćaja
Pirot - Zamenik predsednika opštine Pirot Branislav Kostić kaže za "Danas" da se nedavno u Regionalnoj privrednoj komori u Nišu razgovaralo o izgradnji autoputa Niš - Dimitrovgrad. Prema njegovim rečima, trasa ovog autoputa podeljena je na četiri etape. Prva etapa je od Niša preko Ploča do Crvene Reke, druga od Crvene Reke do Bele Palanke, treća od Bele Palanke preko Ponora, seče magistralni put Pirot - Babušnica i spušta se u pirotsku kotlinu kod Velikog Jovanovca, a četvrta trasa je od Jovanovca do Dimitrovgrada, zaobilazi Dimitrovgrad sa severoistočne strane i tu će se graditi dva tunela u dužini od dva kilometra i završava se na granici sa Bugarskom.
- Cena izgradnje autoputa po kilometru varira u zavisnosti od konfiguracije terena i najniža je 4,6 miliona evra po kilometru u pirotskoj kotlini do Dimitrovgrada, a najviša je na delu puta kod Ploča - 8,2 miliona evra po kilometru. Prosečna cena je 6,2 miliona evra po kilometru. Ukupna cena za 83,6 kilometara autoputa je 565 miliona evra. Krak Dimitrovgrad - Niš praktično je završetak Koridora 10. Mislim da su naši stručnjaci najzad shvatili svu ozbiljnost izgradnje ovog Koridora jer se na granici između Bugarske i Rumunije gradi veliki most. To znači da će oni premostiti Dunav i krenuti u izgradnju Koridora 4 koji bi praktično zaobilazio našu zemlju. Zato je vrlo bitno da se što pre krene u izgradnju završnog kraka Koridora 10 kako ne bismo ostali bez međunarodnog saobraćaja na našim autoputevima - kaže Branislav Kostić.
Još se, međutim, ne zna kada će početi izgradnja ove važne međunarodne saobračajnice od Niša do Dimitrovgrada, koja je od strateškog značaja za ceo ovaj region. Z. Panić
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu

Evo ovo je trasa autoputa od Nisa prema Beloj Palanci:
Link: http://maps.google.de/maps?f=q&hl=d...93013,22.099342&spn=0.038483,0.10746&t=h&z=14

A ovuda bi prosao put od Bele Palanke do Pirota:
Link: http://maps.google.de/maps?f=q&hl=d...171257,22.451763&spn=0.03856,0.10746&t=h&z=14

A ovde bi se ukrstali novi autoput i stara magistrala i onda dalje za Dimitrovgrad:
Link: http://maps.google.de/maps?f=q&hl=d...10421,22.648659&spn=0.019301,0.05373&t=h&z=15
 
Moze li neko da napravi update kod Preseva da vidimo dali se pravi autoput i dali se zavrsava novi granicni prelaz. Kazu da ce extra da izgleda..Hvala unapred
 
Taj granicni prelaz gradjen je u ona kakana crvena vremena kada se unapred razmisljalo. Bugari su tek skoro izgradili prelaz koji lici na nas.
 
Vrh