Šta je novo?

Karađorđeva ulica

RioBL, moram da priznam da ti je predlog odlican i neverovatno mi je da se to resenje nije samo nametnulo.
Naravno to jos treba dodatno razraditi ali mnogo mi se svidja sto bi se ovakvim resenjem otvorio plato ispod mosta + naravno konacno dobijanje trotoara, gde te nije strah da prolazis.
Sjajno, imas plus od mene.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412316#p412316:28y2k0oz je napisao(la):
relja » Нед Окт 23, 2016 8:26 pm[/url]":28y2k0oz]@Došljak - ako neko hoće postojeći pravac prav kao strela da zameni uskom i skučenom "S" krivinom na petoparcu i sa ukrštanjem sa tramvajem, sa usporenjem saobraćaja, sa gužvama, zastojima, zbog kretanja pešaka sa tramvajske stanice koju je video samo na slikama, a to pravda slikama neurbanističkog rešenja Zarićevog mosta, prinudnim provlačenjem tramvaja preko njega i nedovršenom saobraćajnicom na NBG, taj ne da nije "ubo pun pogodak" nego je ga je onaj gore promašio...
Ali Ria vadi to što nije iz Beograda pa nema blage veze o temi.

Видиш, ја сам размишљао да се извуче максимум аутономије трамваја што би ту могао, померањем друмског саобаћаја лево од трамвајских шина, тако да би смо од Савског трга до Пристаништа имали следећа укрштања друмског саобраћаја и трамваја: раскрсницу са Михаила Богићевића, излазак из Личке, лево скретање трамваја ка Зарићевом мосту, десно скретање у Коче Поповића, кружни ток код Задруге, и на раскрсници са Црногорском - скретање десно у њу преко шина, и наставак право у њу или из ње у правцу раскрснице са Браће Крсмановић, као и на крају, прелазак колосека преко Карађорђеве лево ка пристаништу, где улица иде десно ка раскрсници са Париском и булеваром војводе Бојовића.
 
Ako ima toliko ukrštanja, onda tu nema autonomije. Ako se ne varam, čak se dobija više ukrštanja nego što ih sada ima.
Ispod Brankovog, između stuba i oslonaca, nema mesta za toliko traka, sama putanja oko stuba bi bila oštra S krivina koja bi usporila celu Karađorđevu, glavni pravac bi sekao tramvajske šine na dva mesta na rastojanju od 400 metara.
To je saobraćajni kolaps.
 
Meni se Riov predlog dopada i podržao bih ga, jedino imam dileme zbog uskraćivanja regularnog kolskog prilaza bloku zgrada uz ulicu, što je, koliko god neki mislili da će dronovi uskoro moći da zamene drumska vozila, ipak značajno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412383#p412383:33f3cqnl je napisao(la):
Пантограф » 24 Oct 2016 12:07 pm[/url]":33f3cqnl]Meni se Riov predlog dopada i podržao bih ga, jedino imam dileme zbog uskraćivanja regularnog kolskog prilaza bloku zgrada uz ulicu, ...

Dodatni razlog protiv: ako uz trotoar ide dva koloseka, nema mesta za zaustavljanje drugih vozila i npr taksija... a toliko smo pričali da je ovo idealno mesto za hotel, neku "instituciju kulture"...osim ako ne želimo i na ovom mestu :bg4: na šinama...zatim odnošenje đubreta iz nekih konačno normalnih podzemnih kontejnera, vatrogasne i ostale hitne intervencije - još jedan od razloga zbog kojeg se koloseci i pomeraju na sredinu, gde god to može.
 
Kontisi mogu stajati i sa druge strane to je najmanji problem zar morju kola do vrata samo pitam
 
Da ljudi idu na pešački i semafor da prelaze dva kloseka i četiri trake da bace kesu u kontejner?

Niko i ne traži da kola "idu pod prozor" - niko i ne traži parkiranje ni zaustavljanje, ali kad taksi mora da stane, moraće da stane na šinama, ili će putnici taksija morati preko dva koloseka... a ova Riova ideja ljudima gura tramvaj pod prozor.
 
Relja, razumem tvoju zabrinutost, donekle ima logike, ali ako primetis, u Riovoj ideji, tramvaji nisu nista blizi nego danas zgradama. Samo je trotoar prosiren na racun jedne saobracajne trake za motorna vozila.
 
Relja naravno da moze da se izvede, a oba ukrstanja imas i sada...ne vidim zasto si toliko protiv ideje koja bi znacajno doprinela protok pesaka i naravno usporila malo saobracaj ovde...a zasto da ne uspori ? Pa to ce se svakako desiti pre ili kasnije. A lokali u Brace Krsmanovica, Crnogorskoj i celom kvartu ce biti tu jos dugi niz godina - to je klabing zona.
 
Relja nevidm problem u tome sto neko mora da proseta do kontisa ljudi toliko prelaze da dodju do kalisa i do kontsia bogami
Nevidim zasto ce taksi da staje na sinama staje li sad oko kalemegdana samo u bg taksisti staju i gdje se smije i nesmije
U cemu je problem prelazak preko sina na pijesackom prelazu kao to funkcjonise u zg
E sine nece biti pod prozorom vec ce dobiti jos siri trotar pod prozorima sine ostaju skoro na istom mjestu
Meni vise problem sta ce biti sa okretnicom pristaniste da je ne oskate
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412383#p412383:g8ywxg9l je napisao(la):
Пантограф » Mon Oct 24, 2016 12:07 pm[/url]":g8ywxg9l]Meni se Riov predlog dopada i podržao bih ga, jedino imam dileme zbog uskraćivanja regularnog kolskog prilaza bloku zgrada uz ulicu, što je, koliko god neki mislili da će dronovi uskoro moći da zamene drumska vozila, ipak značajno.

Slazem se Pantograf.
Parkiranje je bitno i za stanare i za posjetioce koji bi ovde dolazili.

Veliki problem sa regulisanjem stanja u ovoj ulici nastao je prosirenjem mosta i suzavanjem ulice u dijelu izmedju mosta i prve zgrade do mosta. time je parkticno odredjen raspolozivi prostor za organizovanje saobracaj a on je trenutno tako iskoristen da tu imamo 3 kolovozne povrsine i gotovo nimalo prostora za pjesake. Ako zelimo ulici dati pjesacki karakter, omoguciti kretanje pjesaka, otvaranje radnji, povezivanje Savamale i Kalemegdana i uopste zivot i rad u ulici onda je takvo stanje neodrzivo i jedino sto se moze uciniti je svodjenje ove 3 kolovozne povrsine na 2. Naravno, u izboru sadrzaja te dve kolovozne povrsine ja bih prednost dao tramvaju iz ocitih razloga.

Sto se tice automobilskog saobracaja, sretna okolnost je to sto sa suprotne strane ulice, prema Savi imamo prakticno slobodan prostor koji se moze iskoristiti za pomjeranje automobilskih traka. To je dio izmedju mosta i kapetanije. U tom dijelu mozemo dodati prema Savi, jednu ili dvije kolovozne trake od kojih jedna moze biti i za poduzno parkiranje.

Recimo...



0 - dodjeljeno pjesacima
1,2 - tramvaj
3,4,5 - automobili. Od ove 3 automobilske mogli bi uzeti (3) ili (5) za poduzno parkiranje. Mozemo cak uzeti i (5) za poprecno parkiranje. Postojala bi i opcija da budu samo dve vozne povrsine (3) i (4) ali da se napravi parkiraliste u dijelu izmedju pruge i ulice. ima mnogo opcija ali ja bih u svakom slucaju zadrzao ne vise od 2 vozne povrsine za automobile!

U perspektivi bih isao na potpuno ukidanje automobilskog saobracaja bulevarom Vojvode Bojovica i mozda ostavio automobilsku vezu samo sa Pariskom ulicom. Tramvaj bi dobio sansu da trasom bulevara udje u Donji Grad i time bi se Savamala jos lakse povezala sa Kalemegdanom i Donjim Gradom i ova ulica bi dobila potpun pjesacki karakter umjesto tranzitnog kakav sad ima.
 
Alo kakv parking cemu to kad ni 150 m odatle ima beton haala i parking na istoj netreba parking
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412515#p412515:1kx7p6vq je napisao(la):
Galeks » 24 Oct 2016 07:51 pm[/url]":1kx7p6vq]Relja, razumem tvoju zabrinutost, donekle ima logike, ali ako primetis, u Riovoj ideji, tramvaji nisu nista blizi nego danas zgradama. Samo je trotoar prosiren na racun jedne saobracajne trake za motorna vozila.

Po Riovoj "ideji" tramvaji bi ostali na istoj razdaljini od kuća kao sada.
Po projektu, tramvaji bi bili pomereni dalje od kuća.
projekat je bolji od Riove "ideje".


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412524#p412524:1kx7p6vq je napisao(la):
zexland » 24 Oct 2016 08:12 pm[/url]":1kx7p6vq]Relja naravno da moze da se izvede, a oba ukrstanja imas i sada...ne vidim zasto si toliko protiv ideje koja bi znacajno doprinela protok pesaka i naravno usporila malo saobracaj ovde...a zasto da ne uspori ? Pa to ce se svakako desiti pre ili kasnije. A lokali u Brace Krsmanovica, Crnogorskoj i celom kvartu ce biti tu jos dugi niz godina - to je klabing zona.

1 - Može, ali na silu, uz mnogo štete.
2 - Koja dva postoje i sada? U smeru ka Kalemegdanu, ne postoji ni jedno. Ovako, dobili bi smo prvo to kod mosta, kada se skreće levo u tu Riovu pogibeljnu "S" krivnu, i posle 400 metara drugo, kada tramvaji treba da uđu u svoju okretnicu. Od ni jednog do dva.
3 - ne bi usporila "malo" saobraćaj, već drastično, i stvorila kolone duž cele Karađorđeve zbog uske i oštre "S" krivine i dva ukrštanja sa tramvajem
4 - "Značajno doprinela protoku pešaka"? Zeks, mi ovde pričamo o jednoj tramvajskoj stanici, koja će da služi ljudima iz nekoliko prvaca, ne samo iz tog o kojem ti pričaš. Najviše će ljude da dovodi i odvodi sa savkog šetališta i u "novu" Karađorđevu.
5 - Igor je postavio skicu plana na kojoj se ne vidi saobraćajno rešenej na suprotnoj strani stuba, Ona tvoja skica je uzela u obzir sadašnje stanje - na tom mestu,a ne buduće i nje uzela u obzir novi pešački kod nove tramvajske.
6 - "To je klabing zona" - to je jedna tako privremena kategorija, koja nema ama nikakvog uticaja na širenje i trasiranje ulica i ostale infrastrukture. Razvaljena dvorišta i kuće bez krova u koje su minimalnim investicijama useljeni ugostiteljski objekti ne mogu stajati na putu trasiranju ulice.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412527#p412527:1kx7p6vq je napisao(la):
direktor » 24 Oct 2016 08:18 pm[/url]":1kx7p6vq]Relja nevidm problem u tome sto neko mora da proseta do kontisa ljudi toliko prelaze da dodju do kalisa i do kontsia bogami
Nevidim zasto ce taksi da staje na sinama staje li sad oko kalemegdana samo u bg taksisti staju i gdje se smije i nesmije
U cemu je problem prelazak preko sina na pijesackom prelazu kao to funkcjonise u zg
E sine nece biti pod prozorom vec ce dobiti jos siri trotar pod prozorima sine ostaju skoro na istom mjestu
Meni vise problem sta ce biti sa okretnicom pristaniste da je ne oskate

Ja prosto ne verujem šta čitam.
Da, staraima i firmama bi se stvarno stvorio problem ako budu morali da umesto u obližnji kontejner idu na semafor i prelasze 4 trake i 2 koloseka. Ja to nekome ne bih uradio.
Taksiji su samo jedan primer - npr neki novi hotel u Karađorđevoj (ja bih voleo)
Situacija iz života: stane taksi ispred hotela da putnici uđu ili izađu, plate, izvade, ubase prtljag.
Taksista je stao ili na šine (pošto si uz trotoar) i zaustavio tramvaj. Ili je stao na kolovozu, otvorena vrata koja zalaze u bašticu, putnici prelaze preko šina, vuku prtljag, ili to radi osoblje hotela...samo fali muzika iz bioskopa u vreme čaplinovih filmova.



Pre nego što prihvatite neku ideju, stavite je na test, kako bi funkcionisala u realnim uslovima i okolnostima.
Nemojte da se nekritički oduševljavate crtežima.

Srećom, mi već imamo idejni projekat koji je u proceduri - ovo što je Igor postavio.
Uostalo, ako vam je toliko stalo, pišite peticiju i stavite ime prezime iza Riove "ideje" ( :D šala, ne preporučujem)
 
Zanimljiv je slucaj Bordoa kad je rjec o Karadjordjevoj ulici...

Taj grad je imao tramvaj jos u XIX vijeku ali zbog globalne krize tramvaja sredinom 50-tih godina i u Bordou su odlucili da tramvaj potpuno izbace 1957-e. Tek pocetkom ovog vijeka su se predomislili i odlucili da ponovo pocnu sa uvodjenjem tramvaja. Uzeli su Citadise dugacke po 40 metara i sto je jos zanimljivije, u starom dijelu grada su se odlucili da na mnogim mjestima kolosjeke postave uz jednu stranu ulice a automobile uz drugu.

Koga zanima kako izgledaju te ulice moze pogledati na street view-u a ja sam ovde uporedio samo dvije sa Karadjordjevom Ulicom...

Ulice sa tramvajom i dvosmjernim automobilskim saobracajem...

Pogledajte prilog 1


Ulice sa tramvajem i jednosmjernim automobilskim saobracajem...

 
Evo jos primera iz svjeta da vidmo koji je model najbolji za bg plus kamioni su nadamo se proslost karadjordjeve sto se kolskog prilaza tice postoje 3 neka ih u buducnosti bude i 8 nemjenja cinjencu da moze da se uradi po rijovom pedlogu

Temišvar:
https://goo.gl/maps/8n5DPzephjK2

Zagreb:

1. (a la Beogradska, smer ka Slaviji):
https://goo.gl/maps/XbLkiUcrVhp

2. https://goo.gl/maps/AAL77x9dbrN2

3. https://goo.gl/maps/3dAg3GqVsrD2

4. https://goo.gl/maps/H6Y6XnX7fPF2

Zagreb 2
1. https://goo.gl/maps/aChaV7uZqFN2
2. https://goo.gl/maps/g4UqhVWn9Jn

Zagreb 3:
1. https://goo.gl/maps/6WagXSyBuRS2
2. https://goo.gl/maps/YXzJPHZaqXu
3. https://goo.gl/maps/3FGuCPnp53U2

Segedin:
https://goo.gl/maps/fjQmCYTXNTF2

Budimpešta, bezbedni (tupi) ivičnjaci tram baštice:
https://goo.gl/maps/DLq4esaUjiM2

Lion:
https://goo.gl/maps/3WztSAqeqqn

Inače, prelazak kod pristaništa se može urediti jednim prostim detektorom.


Osijek:
https://goo.gl/maps/TdUNfpx7t8S2

2. Slučaj kao u Osijeku, samo sa dva koloseka:

Lijepaja, Letonija:
https://goo.gl/maps/ZdcZLfgEY452

Od ovih primera vecini bg vozaca bi se zavrtjelo u glavi pogtovo nacin parkiranja koji se vidi u Zagrebu i prelasci i ukrstanja sina
tu bi tek probleme imali gsp genjaalci

Beograd:
https://goo.gl/maps/weZJndmda4D2

Lijepaja, Letonija:

1. Kolski prilaz:
https://goo.gl/maps/1HdsMFiXB5R2


2.Daugavpils, Letonija:

Tram. pruga obnovljena sredstvima EU:
https://goo.gl/maps/X6dHdrRtuG12

Zahvaljujem se na strucnoj pomoci oko pronalzenja rijesenja CKD-KT4 sa gsp foruma

Puno rijesenja postoji samo treba odabrati najbolji nacin primejene u bg
 
I ni jedan od nabrojanih primera nema sličnosti sa Karađorđevom na potezu od mosta do Pariske.
Na svim primerima imamo kuće i objekte sa obe strane ulice.
U Karađorđevoj imamo ulični front okrenut prema reci i desetine metara otvorenog, slobodnog prostora za novo uređenje saobraćaja, na mnogo optimalniji način nego na ovim primerima.
U Karađorđevoj imamo dve konstante: položaj šina na raskrsnici sa Crnogorskom (a opet zbog rešenja sa kružnim tokom kod zadruge), i položaj ulaska koloseka u okretnicu kod Pariske (manje zbog okretnice, više zbog krivine za uspon uz Parisku).
I svo planiranje je podređeno tim konstantama i što manjem ukrštanju sa automobilima.

E sad, ta nova stanica koja vam tolko smeta i zbog koje bi ste žrtvovali desetine važnijih stvari:

od ovoga

Pogledajte prilog 1

dobijamo nešto poput ovoga (smejte se, ali nemam bolji alat za crtanje od kad sam stavio 10-ku)



gde je na sivoj površini ta nova stanica, možda još bliže reci. I koliki je onda problem obići peške stub?
Ne znamo šta je po planu iza stuba, možda je novi, široki pešački?
Imamo i jedan kod stepenica, zar je malo?
 
Izgradnjom Mosta Mihajla Pupina, mnoge ulice su prestale da budu tranzitne i otvorile su se neke nove ideje za njihovo uređenje i urbanizovanje. Na prvom mestu je svakako Karađorđeva. Podrzavam ove ideje, samo sto dalje od toga nista ne mogu da uradim. I zbog toga mi je najvise zao.
 
Relja primjeri su tu ne da bi nasli identicnu situaciju i kopirali vec da se rodi ideja za neko novo rijesenje .
Dalje zasto mislis da riovo rijesenje nevalja a da je gradsko odlicno .
A NIJEDNO se nije pokazlo u praksi i moze da bude podjednako dobro ili problematicno .
Treba porediti jedo rijesenje sa drugim .
U ostalom sine mogu i oko stuba mosta recimo pa nemoraju da idu uopste karadjordjevom do zadruge
Mogu od pristanista da idu u brace krsmanovica pa da izbiju kod zadruge tj bristola
Treba sva rijesenja uzeti u razmareanje a ne tvrdoglavo odbacivati da je katklizmicno rijesenje
Postoji program koji se zove vissim za saobracajna rijesenja naprvi se model i testira se pa se mjenjau parametri itd
Pa moze riovo rijesenje ima bolju protocnosti ili neko trece
I sam si rekao da treba predloge testirati .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412757#p412757:32b9en14 je napisao(la):
direktor » 25 Oct 2016 08:22 pm[/url]":32b9en14]
Dalje zasto mislis da riovo rijesenje nevalja a da je gradsko odlicno .
A NIJEDNO se nije pokazlo u praksi i moze da bude podjednako dobro ili problematicno .
Treba porediti jedo rijesenje sa drugim .
...

Hajde onda samo o ova dva:
Riovo "rešenje":
- na tom prostoru gde je on zamislio S krivinu nema prostora za toliko kolovoznih traka (konstrukcija mosta iznad, instalacije ispod, stub)
- dva ukrštanja automobila sa tramvajjima, tamo gde danas ne postoji ni jedno, niti će ih niti po gradskom
- oštra S krivina na malom prostoru koja će uz dva ukrštanja sa tramvajima paralisati saobraćaj u Karađorđevoj
- otežan kolski prilaz zgradama zbog koloseka
- blokiranje tramvaja zbog odnošenja đubreta (alternativa - sada pređi perko ulice da baciš đubre - svašta)
- taksiji na šinama
- interventne službe na šinama
- benefit: pešaci koriste postojeću stanicu - ali od toga oduzmi da prelaze ulicu gde je već S krivina i dodatno usporavaju saobraćaj

Gradski projekat:
- sve je skockano, jedina, i ponavljam jedina stvar koja je nama u ovoj besmislenoj diskusiji za sada nepoznata - nismo videli šta je planirano sa druge strane stuba, prema Braće krsmanovića: gde će tu biti pešački za parnu stranu Karađorđeve i za Braće Krsmanovića. Da li će biti tamo gde je danas, ili će se pomeriti ka Braće Krsmanovića - videćemo. A Braće Krsmanovića će biti rasšćišćena, "klabing zona" (Zex) nije nešto što je zaštićeno zakonom.
Sve ostale pešačke veze poovom planu postoje: sa nepranom stranom Karađorđeve, sa Crnogorskom, sa šetalištem pred reke. i forsiraju deo ulice koji svi želimo da se revitalizuje.

I usput - ovo je na potezu od mosta do Pariske jedna i jedina ulica, ključna gradska ulica, tako da bilo kakve analogije sa nekim slikama nekih nasumično izabranih ulica u nekim drugačijim delovima nekih drugih gradova, pronađenim na googleu - "a kako su tamo mogli da postave šine" - su bespredmetne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412757#p412757:3ad366ns je napisao(la):
direktor » Tue Oct 25, 2016 8:22 pm[/url]":3ad366ns]Relja primjeri su tu ne da bi nasli identicnu situaciju i kopirali vec da se rodi ideja za neko novo rijesenje .

:kk:
Svaka cast direktore na trudu. Vidim da si "obisao" mnogo gradova. Ima mnogo zanimljivih rjesenja u svjetu i vjerujem da se bolje od planiranog moze naci i za Karadjordjevu.

EDIT:

evo i neka "umjetnicka" vizija s moje strane. Nemam nikakvo znanje oko uredjenja trgova i javnih povrsina pa sam nabacao klupe i rasvjetu bezveze. A ni moj CAF nije bas kao beogradski. Siguran sam da bi neko s vise smisla i znanja bolje uredio model.

Pogledajte prilog 1

 
Vrh