Šta je novo?

Karađorđeva ulica

Samo za Zeksa - njegova "ideja" o "rešenju" bez početka i kraja ima smisla i logike isto kao rekonstrukcija Mosta kralja Aleksandra sa jednim nosećim stubom na sred raspona koji nema oslonac u koritu Save :wink:
 
Под условом да никад не заврше Беко, Риова варијанта би евентуално покрпила потребе
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413372#p413372:3sdfs0bx je napisao(la):
relja » 28 Oct 2016 09:24 pm[/url]":3sdfs0bx]Samo za Zeksa - njegova "ideja" o "rešenju" bez početka i kraja ima smisla i logike isto kao rekonstrukcija Mosta kralja Aleksandra sa jednim nosećim stubom na sred raspona koji nema oslonac u koritu Save :wink:

Ne shvataj sve licno :) a st ose mosta tice, pa ljudski je gresiti :) ja shvatam da ti sada branis svoj stav do kraja, ali ne znam sto je problem reci - zaje*******ao sam se :)

Kada ti budes ikada dao 10% nekakvih kreativnih "ideja" onoliko koliko sam ja predlagao ovde godinama onda ces moci sebi da kazes da si na nekakvom pocetku u cemu te ja svakako podrzavam ;)
 
Zex, između onoga i ovog njegovog stoji znak jednakosti.
To što meni savetuješ, treba da savetuješ njemu.

Nema tu ni zrna kreativnosti, to je fantaziranje i nerazumevanje i još gore- neobaveštenost i nesposobnost spoznavanja svih složenih aspekata problema koji se želi "rešiti".

Mi već imamo projekat koji rešava problem.

Ja se čudim što svi hvale "kreativnost", a niko se, na primer, nije setio da je moguće da se zgrada stare Kapetanije, premesti bliže reci, ciglu po ciglu, da bude sa druge strane koloseka. Em bi postala pristupačna, em bi stajala na prirodnom mestu, em bi smo dobili širu Karađorđevu ulicu i jednostavniji ulaz tramvaja u okretnicu i krivinu za Parisku.
 
Eto vidis kad kako to kreativnost izlazi iz tebe sa novim rijesenjima .
Pomjeranhem kapetanije zo bjese svojevremeno z stanica cini mi se
Ali govoriti da gradsko rijesenje rijesava problem bez analize u saobracajnom programu
plus kakv ce saobracaj generisati bgh2o
Premjestite kapetaniju
 
Pa, direktore, suština i jeste odrediti šta je problem.
Problem je to što Karađorđeva, čije se fasade upravo, konačno, rekonstruišu, nema dovoljno širok trotoar ispred tih zgrada. Zbog tako uskog trotoara ta ulica je zamrla, zbog tih pola metra širine za kretanje niko nije ni mogao da razmišlja o revitalizaciji.
I ovo "gradsko", kao ga zovemo, rešenje rešava taj problem.
Usput, reguliše i kolovoz - pogledaj bolje skicu, u pravcu ka Kalemegdanu se nakon nove stanice kolovoz širi i koliko se meni čini dobijaju se dve trake.
Gradsko rešenje ne stvara nove probleme.
Riova "ideja", kada bi je neko sproveo (a neće) bi stvorila mnogo problema.
Rio ne kapira, on ne zna, ne može da zna, nije odavde. On je video umeren saobraćaj u Karađorđevoj i za njega je to "gužva u špicu".
On bi da ulicu koja je jedina u tom delu grada, koja je jedina veza dva dela grada na tom prostoru, koja je veza sa Brankovim mostom i Novim Beogradom u oba smera, da suzi na po jednu traku (ejjj????) da uvede oštru "S" krivinu i napravi gužve, kolone, da napravi dva ukrštanja automoila sa tramvajima tamo gde sada nema ni jednog, da napravi barijeru između kolovoza i trotoara kada se svigde gde je to moguće tramvajske šine premeštaju na sredinu ulice... Ja se njemu ne čudim, ja se čudim vama koji u tome vidite napredak.

U krajnjoj liniji, zar ne misliš da tako nešto nisu razmatrali i projektanti rešeneja koje je Igor postavio?
Jer - to je konačno rešenje, u procesu su razmatrali razne varijante, zašto misliš da njima kojima je to posao i projektni zadatak isto to nije palo na pamet i da su to odbacili, zašto misliš da se "RioBL" kao fol toga prvi setio? Ovo su neke elementarne stvari.


A za ideju o pomeranju Kapetanije i svime što bi se time dobilo - u, baš jaka stvar. Zar nije očigledno?
 
Relja poznajuci ove iz cipa koji projektuju trase sina koji se plase da javno stanu ko je projktovao buduci izgled kruznog toka slavija uz to da sami sebi budu nadzor itd itd.Nebi me cudilo da nisu razmatrali druge opcije .
Kako i bespotrebno usko grlo na okretnici na banovom b
Itd itd .
 
Карађорђева улица је, и сада, са по једном траком по смеру. то што се вози трамвајским шинама је проблем бахатости и безобразлука
 
Biće da nisi u pravu.
Ulica je upravo tako regulisana:

Pogledajte prilog 1

A ovako je od postavljanja kružnog toka kod Zadruge, gde je baštica kroz kružno ostrvo rezervisana za tramvaje:

 
Upravo tako Karadjordjeva je sada moze se reci 2x2

Cak su obelezene i trake na ukrstanju kod okretnice tramvaja. Mada se zbog loseg stanja kolovoza u okviru tramvajske bastice cesto vozi iskljucivo trakama za automobile.


Inace ovo je planiran profil nakon uredjenja
http://beobuild.rs/shared/Kradjordjeva- ... nje-07.jpg
Kradjordjeva-kej-uredjenje-07.jpg


http://beobuild.rs/shared/Kradjordjeva- ... nje-06.jpg
Kradjordjeva-kej-uredjenje-06.jpg


Riov predlog jeste elegantniji ali manje funkcionalan tj manje protocan sa vise ukrstanja.
 
Igore, gde se mogu videti i ostali preseci? Jel to već negde postavljeno?
 
To je to nema vise preseka :)
 
стварно? ја сам убеђен да је Карађорђева 1+1, а да се вози по трамвајским баштицама зато што су возачи бахати. све у свему, кугле као што су у Будимпешти и решен проблем, нема кола по шинама
 
Onda je malo jasnije - drugačije prepoznajemo probleme.
Problem nije što automobili voze po šinama, vožnja po šinama je dozvoljena jer je problem što je ova ključna ulica uska pa je to jedino rešenje za protočnost saobraćaja.
 
Danas sam se i prvi put provozao ovom ulicom i to po šinama :)
Postoji mali ivičnjak između prve trake i koloseka ali sam prešao preko njega jer je ispred bio parkiran neki kamionić. Imam utisak da bi sav saobraćaj lako mogao u tu jednu traku odnosno da ulica zaista bude 1+1 pogotovo ako se uklone kamioni kojih je bilo poprilično kad sam ja bio danas i juče u Karaćdjordjevoj. Danas sam čak vidio i tri velika kamiona koje je saobraćajna policija zaustavila odmah na ulazu u ulicu kod okretnice i tako dodatno otežala saobraćaj.
Što se tiče ukrštanja sa tramvajem mislim da to nije veliki problem. Tramvaji ne idu svaki minut kroz ulicu. U Bordou Citadisovi 40metarski tramvaji prolaze svakih 10 minuta. Za tih 10imin mnogo automobila prođe.
 
Rio, svakako si prevideo da je subota, kada je manje saobracaja

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ma prohodna je Karadjordjeva i preko nedelje, i ja idem preko sina da bi zaobisao kamione i autobuse i to nije protivzakonito.
Problem u toj ulici je kako sacuvati tockove i amortizere koliko je propala.
 
у Војводе Степе је трамвај одвојен. јасно стоји уцртана жута линија. е сад, што се то код нас не поштује, то је друга прича (овде не рачунам када мора да се уђе у жуту траку да се претекне непрописно паркирано возило)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413381#p413381:1tfrv4yt je napisao(la):
relja » Fri Oct 28, 2016 10:10 pm[/url]":1tfrv4yt]
Ja se čudim što svi hvale "kreativnost", a niko se, na primer, nije setio da je moguće da se zgrada stare Kapetanije, premesti bliže reci, ciglu po ciglu, da bude sa druge strane koloseka. Em bi postala pristupačna, em bi stajala na prirodnom mestu, em bi smo dobili širu Karađorđevu ulicu i jednostavniji ulaz tramvaja u okretnicu i krivinu za Parisku.

Takva kreativnost u prvi plan stavlja protok automobila ulicom. Izmjesta se zgrada (kapetanija) iz ulice da bi vise i lakse automobili prolazili. Moje rezonovanje je upravo suprotno. Izmjestiti automobile da bi vise pjesaka moglo prolaziti ulicom. Prioritet u ovom dijelu ulice, gdje se nalazi psristaniste, setalista, Kalemegdan, Brankov most, Savamala,...moraju biti pjesaci a ne automobili.

Zato je moj predlog, umjesto 2+2, saobracajanica 1+1 uz ukidanje bulevara VB za motorna vozila.

Bulevar VB generise veliki dio saobracaja Karadjordjevom i cini da ni profil 2+2 nije dovoljan. Rjesenje ne moze biti u izmicanju zgrada da bi automobili lakse prolazili vec u gasenju bulevara VB. Tako se na mjestu gdje je benzinska pumpa i okretnica, moze dobiti prostor za pjesacki trg i polazna tacka za pjesacko biciklisticko kretanje prema Kalemegdanu.Moze se ostvariti direktna veza pristaniste - Kalemegdna. Moze se u cjelosti obnoviti savakapija, vanjski bedemi tvrdjave u Donjem Gradu. Nikakve pasarele izmedju beton hale i kalemegdana nece biti potrebne.

Eventualno sta se moze uciniti, dodatno, je da se po uklanjanju transportne zeljeznice oko Kalemegdana, na njenoj trasi, formira novi bulevar VB koji bi tunelom kroz beton halu spajao Savamalu i Dorcol. Tako bi se dobila terasasta konfiguracija saobracaja u dijelu izmedju beton hale i mosta. U gornjem dijelu Karadjordjeva sa tramvajem i 1+1 za automobile, a u donjem dijelu kroz tunel, bulevar VB koji bi dalje, ispod zidina donjeg grada i Kule Nebojse isao prema Dorcolu.

Kako god, strategija planiranja i organizovanja prostora u tom dijelu grada treba da se krece prema smanjenju broja automobila, kamiona i autobusa a povecanju broja pjesaka.
 
Samim tim što si izvalio biser da jedna ulica generiše saobraćaj u ulici na koju se nastavlja, pokazao si da osim o Beogradu, nemaš ni elemntarnog pojma o saobraćaju.

Pa ne generiše ulica saobraćaj, ulica (tj sistem ulica-saobraćajnica) ga sprovodi od objekata i celina koje ga generišu.

Aj, kad si toliki inovator, evo ti realna situacija iz svakodnevnog života: udes u Karađorđevoj, učesnici u udesu začepili ulicu.
Tvoja ideja - samo jedna traka po smeru.
I sad imamo kolone vozila koja ne mogu napred ni nazad, blokirao si jedan od samo tri prilaza Brankovom mostu iz tog dela grada (ako je udes u smeru ka mostu), ako je u smereu ka Kalemgdanu napravio si zastoj do Železničke stanice. Hitne službe mogu da priđu samo iz suprotnog smera - i to možda.
Čestitam.

Na sreću, tako nešto bilo kome ko se bavi ovim poslom ni ne pada na pamet.
 
Relja, ja sam inzinjer saobracaj koliko i ti. Dakle, govorimo laicki o ovoj temi.

kazes...

Pa ne generiše ulica saobraćaj, ulica (tj sistem ulica-saobraćajnica) ga sprovodi od objekata i celina koje ga generišu.

...i tu nisi u pravu.

Odavno je poznato da bas ulice generisu saobracaj. Odavno je primjeceno, da kad se neka ulica rekonstruise, stavi joj se samo novi sloj asfalta, na njoj se odmah primjecuje pojacan saobracaj. Isto tako, kad se doda nova traka, poveca se broj automobila. Nigdje se dakle ne mora napraviti nova zgrada da bi se generisao saobracaj. Dovoljno je da se izvrsi intervencija na saobracajnici pa da se poveca broj vozila na njoj.

I suprotno ovom, primjeceno je da kad se smanji broj traka u nekoj ulici, da se smanji i broj vozila u njoj. Zasto? Zato sto vozaci znaju da je saobracaj usporen i biraju druge pravce.

Sta bi se dogodilo kad bi zatvorili Bulevar VB? Bila bi guzva u Karadjordjevoj? Stajale bi kolone automobila sa zacudjenim vozacima koji se pitaju kad ce se bulevar ponovo otvoriti? Ne. Oni se uopste nebi vozili tom ulicom. Isli bi negdje drugdje. I samim tim postojao bi saobracaj manjeg intenziteta, sasvim dovoljan da se trake svedu na 1+1 i da vise prostora pjesacima i tramvajima.

A sto se tice ovog dijela "sta bi bilo kad bi bilo"...ajmo svugdje udariti po 4 trake za nedaj Boze. I da li bi i to bilo dovoljno? Naravno ne.
 
Рио,
То је упрошћено виђење дела саобраћајних инжењера, које се не може буквално схватити и доследно примењивати на сваки случај.
Вероватно је, наиме, да постоји оптималан број саобраћајних трака у некој улици: ако би биле две, био би чеп, а осам би могло да генерише нежељени саобраћај, док је 4, рецимо, таман, а 6 није штета итд. Замисли Београд са Кнеза Милоша у профилу 1+1. То је крај Београда.
Саобраћајни стручњаци служе да оптимизују саобраћајну мрежу, да се, као ваљани инжењери, баве финесама и налажењем решења за конкретне случајеве, а када их чујеш да декламују опште истине и доктринарне ставове - обавезно промени канал на телевизору.
 
Odavno je primećeno?
Rio, da si ti meni živ i zdrav, ne sedaju ljudi u svoje automobile zato što je neko popravio i upristojio postojeću ulicu.

Da "biraju druge ulice"?
Pa svakim svojim novim postom ti sve više otkrivaš koliko ne znaš.
Znaš li koje su to druge ulice, koje bi trebalo da prime saobraćaj koji bi ti sklonio iz Karađorđeve i prebacio u njih?

Sudar u ulici sa jednom trakom nije ŠBBKBB. Znaš, ovo je Beograd, malo veći grad, ima puno ljudi, svašta se dešava, a udesi i nesreće na žalost svakog dana.

Kao što rekoh, na sreću, tako nešto bilo kome ko se bavi ovim poslom ni ne pada na pamet.
 
Vrh