[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413381#p413381:1tfrv4yt je napisao(la):
relja » Fri Oct 28, 2016 10:10 pm[/url]":1tfrv4yt]
Ja se čudim što svi hvale "kreativnost", a niko se, na primer, nije setio da je moguće da se zgrada stare Kapetanije, premesti bliže reci, ciglu po ciglu, da bude sa druge strane koloseka. Em bi postala pristupačna, em bi stajala na prirodnom mestu, em bi smo dobili širu Karađorđevu ulicu i jednostavniji ulaz tramvaja u okretnicu i krivinu za Parisku.
Takva kreativnost u prvi plan stavlja protok automobila ulicom. Izmjesta se zgrada (kapetanija) iz ulice da bi vise i lakse automobili prolazili. Moje rezonovanje je upravo suprotno. Izmjestiti automobile da bi vise pjesaka moglo prolaziti ulicom. Prioritet u ovom dijelu ulice, gdje se nalazi psristaniste, setalista, Kalemegdan, Brankov most, Savamala,...moraju biti
pjesaci a ne automobili.
Zato je moj predlog, umjesto 2+2, saobracajanica 1+1 uz ukidanje bulevara VB za motorna vozila.
Bulevar VB generise veliki dio saobracaja Karadjordjevom i cini da ni profil 2+2 nije dovoljan. Rjesenje ne moze biti u izmicanju zgrada da bi automobili lakse prolazili vec u gasenju bulevara VB. Tako se na mjestu gdje je benzinska pumpa i okretnica, moze dobiti prostor za pjesacki trg i polazna tacka za pjesacko biciklisticko kretanje prema Kalemegdanu.Moze se ostvariti direktna veza pristaniste - Kalemegdna. Moze se u cjelosti obnoviti savakapija, vanjski bedemi tvrdjave u Donjem Gradu. Nikakve pasarele izmedju beton hale i kalemegdana nece biti potrebne.
Eventualno sta se moze uciniti, dodatno, je da se po uklanjanju transportne zeljeznice oko Kalemegdana, na njenoj trasi, formira novi bulevar VB koji bi tunelom kroz beton halu spajao Savamalu i Dorcol. Tako bi se dobila terasasta konfiguracija saobracaja u dijelu izmedju beton hale i mosta. U gornjem dijelu Karadjordjeva sa tramvajem i 1+1 za automobile, a u donjem dijelu kroz tunel, bulevar VB koji bi dalje, ispod zidina donjeg grada i Kule Nebojse isao prema Dorcolu.
Kako god, strategija planiranja i organizovanja prostora u tom dijelu grada treba da se krece prema smanjenju broja automobila, kamiona i autobusa a povecanju broja pjesaka.