Šta je novo?

Kako unaprediti javni gradski prevoz? Nove linije, vozila i sli

Personalizovana karta? Pada mi na pamet izraz "staklena musterija".
 
Pozz svima!
Vec neko vreme posecujem ovaj sajt i iako vise ne zivim u Bgu pratim koliko mogu sta se dole desava i voleo bih da dam svoj doprinos, da i Beograd jednog dana stame rame uz rame sa ostalim prestonicama u Evropi.

Nesto sto me jako rastuzuje, i sto pod hitno mora da se promeni jeste stanje, tj. haos u gradskom prevozu....znamo svi te price i neka obecanja o metrou, vozovima, 'prokopima', novim tramvajima i sl. .... ali ljudi, daj najpre da uradimo sto se moze uraditi od onoga sto se ima, i sto mozemo.
Sta bih ja hitno uradio i sto ne mogu nikako da razumem jeste da beograd ima tako zaostao nacin placanja tj. otkucavanja karata i apsolutno nikakav integrisan sistem tj. ozvucenje u prevozu i table koje bi pomogle ljudima da se snadju.

Konkretno...

1. KARTE za prevoz - bruka i sramota je da beograd nema dnevne karte, vec samo pojedinacne. O trodnevnim, sopping, vikend ili kartama za decu bolje da ni ne govorim. Mozda to beogradjani ne primecuju i o tome ne razmisljaju jer vecina ima mesecne karte, ali za nekog ko dodje u beograd kao turista, poslovno ili u bilo kom drugom svojstvu, ovo je zaista nelagodno....licno sam proslog leta bio u Bgu sa drugarom, austrijancem, i sam na svojoj kozi osetio sta to znaci...na njegovo pitanje zasto nema cak ni dnevnih karata, nisam imao odgovor. I zato smo, po onom haosu, lomu, guzvi, svaki put kad bi se uslo u bus, trazili one kutijice, kucali...po dzepovima bezbroj karata, sto starih kucanih iz proslog busa, sto novih, ma haos. Ja sam cak pisao i GSP-u, direktno na mail koji sam nasao na netu...naveo primer zagreba ili jedne bratislave koja je po velicini selo za Bg...zar je to tolko skupo, da se uvede elektoronski sistem placanja, pa da onda postoji mogucnost da imamo makar jos DNEVNE karte....mislim, to je minimum....ali u beogradu kao da se sve radi da se ljudima i eventualnom turisti oteza snalazenje po gradu.

2. TABLE I OZVUCENJE- takodje, veoma bitna stvar. Osnovno je da jedna linija ima pocetnu i krajnju stanicu i izmedju odredjen broj stajalista. Zar je toliki problem da na svakom stajalistu stavimo tablu na kojoj su lepo naznaceni pravac i sve naredne stanice odredjene linije..da ljudi lepo vide i procitaju kuda idu. Ovo nije problem samo za turiste vec sam primetio i za same beogradjane...x puta me je neko pitao da li taj i taj bus ide mozda do te i te pijace itd. . Lepo je da su oni uvele one tabe sa kompletnom mapom grada i svim linijama...ali takve table ne govore puno...dakle, potrebne su one male, na svakoj stanici po jedna za svaku liniju koja tu prolazi + u prevozu. To ne moze zaista puno da ih kosta i to napominjem jer znam da se u srbiji uglavnom sve vrti oko novca.
Kada ovo imamo, onda dolazi i ozvucenje....lepo u prevozu 'Cin,....Sledece stanica je Bul. Kralja Aleksandar- Vukov spomenik...presednite na linije ...12, 13 bla bla' .... ovo bi zaista bila senzacija za Beograd! Takodje sam i to naznacio GSPu opet pominjuci Bratislavu, Zagreb a da ne pominjem zapadnije gradove. Da lepo covek cuje i zna gde treba da izadje....a ne, ko zna zna....ko ne zna, moze da pogadja. Opet se vracam na pricu o strancima koji su me i sami pitali....kako vi znate gde trebate da sidjete? E, pitanja li...a licno sam video da ni sami beogradjani cesto nisu sigurni, jer recimo prvi put koriste neku liniju da stignu do nekog dela grada. I ovo im ne bi bilo toliko skupo, pogotovu jer sam video da su u par autobusa uveli tv i muziku, mislim da je linija 52 ili tako nesto....ali sve je to smesno dok ne bude bio jedan jedini integrisani sistem ozvucenja u prevozu, sa autenticnim signalom i glasom.
Bio sam u Azerbejdzanu, u Bakuu..i oni cak ni nemaju linije po utvrdjenim trasama i stajalistima....vec sve funkcionise po principu, mahnes kad vidis neki bus pa ti stane. E ja sam bio u soku kad sam to video i pitao sam kako znate u koji trebati uci i gde izaci? E pa izgleda da se slicno dogadja i sa Bgom...isto pitanje, kako ljudi znaju gde trebaju sici:) jedini odgovor bi bila pretpostavka da u Beogradu nema turista niti ikoga sa strane i da Beogradjani odlicno i napamet znaju sve delove grada, sto je delimicn i tacno:)
..........Za intervale duzine voznje izmedju stanica, kao i table na kojima stoji za koliko minuta dolazi naredni bus, tramvaj (voz?) jos je rano, naravno, i to sad nije tema!

Sto se mojih predloga i pitanja tice, iz GSPa mi odgovorise kratko i sturo da oni vec duze vreme rade tu studiju o novom sistemu placanja karata, da imaju to u vidu itd....?!?! Heh, studiju? Meni to zvuci kao da uvode vozove sa kompjuterskom navigacijom pa je potreban citav tim eksperata i studija! No, bilo kako bilo.....sta vi mislite o svemu ovome?....mozda ovo nekome zvuci i kao sitnica, finesa i nesto kao..ma bezi bre, mi imamo vaznije probleme:) ali ja mislim da jako puno znaci i da komplet menja sliku i utisak u gradu....

M.
 
Sve u svemu, mi koji smo u drugoj zoni (Bataja) smo (opet) nadrljali... :/ Ali dobro, verovatno je sve bolje od sadasnjeg sistema prodaje/placanja karata...
 
jedno vreme pre desetak godina (manje / vise) su neki noviji tramvaji (CKD) imali razglas sa sve najavom stanica na koje se staje i "cing" pre toga... ali kratko je to trajala, a onda i nestalo... ali bice toga jednog dana siguran sam... :grand:
 
teshke":15babl91 je napisao(la):
jedno vreme pre desetak godina (manje / vise) su neki noviji tramvaji (CKD) imali razglas sa sve najavom stanica na koje se staje i "cing" pre toga... ali kratko je to trajala, a onda i nestalo... ali bice toga jednog dana siguran sam... :grand:
neki tramvaji? Ma to ne cini nista...moraju sva vozila imati i da svaka stanica ima svoje ime, i da se zna koje linije tu prolaze.
Ja ne znam zasto im je to problem...kosta li puno? Jednog dana...jednog dana kada i Tirana bude imala...verovato je Beograd i po tome poslednji grad u Evropi.
 
ja ne znam sto ne mogu recimo da naprave nesto ovako za sve linije:



ovaj primer je za 24ku. lepo naprave, zalepe na svako vozilo iznad vrata unutra, ili vec gde ima mesta, i gotovo. ulaganje nikakvo (nadjes 2-3 klinca da se zezaju u photoshopu ili ilustratoru par sati - 100% ce napraviti nesto bolje nego ja, odstampas par hiljada nalepnica) a benefit ocigledan.
 
Slazem se potpuno, shabanajzeru, burazeru.

Ne znam stvarno, to sam pitanje i ja postavljao, mozda bas na ovoj temi. Mislim, to su vec postavili na sajtu... Mozda da im posaljes mejl sa slikom ovog predloga, pa da ti objasne?
 
Treba da vidite na sta lici marketing i dizajn centar GSPa. Onda bi shvatili da je dobro sto uopste imamo i ono malo oznaka po vozilima sto stoji.
 
ali zato mogu svake sezone po deset vrsta plakata o novim markicama, pa ono bizarno uvo od pre par godina sa 'mi vas slusamo', pa laptop najboljim djacima (ok, ovo poslednje je kul akcija, al ajde prvo sredi svoju kucu pa se furaj da si dobrotvor - ipak je gsp javno preduzece)... sve sama sminka, a supstance nigde. kad malo bolje razmislim, ko i cela zemlja, ne?
 
P.a.u.L.i.":1c56awzd je napisao(la):
teshke":1c56awzd je napisao(la):
jedno vreme pre desetak godina (manje / vise) su neki noviji tramvaji (CKD) imali razglas sa sve najavom stanica na koje se staje i "cing" pre toga... ali kratko je to trajala, a onda i nestalo... ali bice toga jednog dana siguran sam... :grand:
neki tramvaji? Ma to ne cini nista...moraju sva vozila imati i da svaka stanica ima svoje ime, i da se zna koje linije tu prolaze.
Ja ne znam zasto im je to problem...kosta li puno? Jednog dana...jednog dana kada i Tirana bude imala...verovato je Beograd i po tome poslednji grad u Evropi.
hahaha ne poredi tiranu pls ;)) oni nemaju organizovan gradski transportni sistem, kod njih je sistem kao kod nas 90tih, imaš privatne autobuse, nema gradskih koliko sam ja primetio, i nit postoje organizovane linije, mi smo se otelili dok smo saznali koji bus ide u koji deo tirane;)


preterujem za 90te... ali je užasno loš ;) kod nas je i tad bio bolji..
 
praguc":2680dpe6 je napisao(la):
P.a.u.L.i.":2680dpe6 je napisao(la):
teshke":2680dpe6 je napisao(la):
jedno vreme pre desetak godina (manje / vise) su neki noviji tramvaji (CKD) imali razglas sa sve najavom stanica na koje se staje i "cing" pre toga... ali kratko je to trajala, a onda i nestalo... ali bice toga jednog dana siguran sam... :grand:
neki tramvaji? Ma to ne cini nista...moraju sva vozila imati i da svaka stanica ima svoje ime, i da se zna koje linije tu prolaze.
Ja ne znam zasto im je to problem...kosta li puno? Jednog dana...jednog dana kada i Tirana bude imala...verovato je Beograd i po tome poslednji grad u Evropi.
hahaha ne poredi tiranu pls ;)) oni nemaju organizovan gradski transportni sistem, kod njih je sistem kao kod nas 90tih, imaš privatne autobuse, nema gradskih koliko sam ja primetio, i nit postoje organizovane linije, mi smo se otelili dok smo saznali koji bus ide u koji deo tirane;)


preterujem za 90te... ali je užasno loš ;) kod nas je i tad bio bolji..
Pa sa cim drugom da poredim? Mozda sa Becom ili Parizom? heh....bas nam je to uteha, sto je Tirani tako :)
 


ok, evo mog predloga :) naravno, dizajn je podlozan promenama sto je sad manje vazno..., nisam siguran da li sam tacno naznacio linije presedanja, i eventualno se moze dodati u kom intervalu saobraca odredjena linija. Slabijom bojom su oznacene stanice koje su prosle, jasno je markirana stanica na kojoj se putnik trenutno nalazi i nakon toga stanice koje slede. To bi trebalo da se nalazi na svakom stajalistu...ljudima bi puno znacilo. Eto, to je moja ideja, i uostalom kako je u mnogim gradovima.
 
Pa jel su pokušali onda sa onim velikim stubovima, sve normalno da stave, da imaš red vožnje, čitavu mapu grada - dnevnu/noćnu.. ALI NE, onda je tu morao 24H da se pojavi! Užas, umesto da sami naprave svoje kockice sa kojih će ljudi uzimati papir, ako baš žele, oni su lagano uništili te mape, nakaradno nakačili novine (dobro, nije ni da su stubovi bila poslednja reč dizajna, ali su bili korisni)... Tragedija.. :rolleyes:

I da, kao jedan dan je odmah po objavljivanju 24H delio u sebi onu mapu linija.. Tragedija.
 
citava mapa grada? Pa ko se tu moze snaci i cemu ona sluzi? Meni to nije jasno...ok ono, da se vidi gde se covek nalazi i otprilike kojom linijom moze ici do drugog dela grada, to treba da postoji na 'udarnim' mestima, stanicama sa velikim brojem presedanja....ali na toj mapi nema ista vise osim neke osnovne orjentacije, nema lepo naznacenih stanica, tj. stajalista i brojevi autobusa su toliko nacickani pored onih linija koje prikazuju trasu prevoza, da ih cas vidis cas ne vidis...

dakle, po jedna tabla za svaku liniju na stanici, naravno manja, nesto manjeg formata od A4 otprilike onako kako sam ja naveo. A za unutrasnjost prevoznih sredstava se slazem sa predlogom korisnika koji je dao horiznontalan prikaz i bez linija za presedanje.
 
@Ambassador

To je bilo shitty resenje, em sto je mapa bila losa, em sto je raspored vremenski bio los. Sad, sto je to veliki pomak u odnosu na predjasnje (i sadasnje) stanje, ne znaci da ne treba to da radimo... Poenta je da nema volje. Ovo sto je P.a.u.Li postavio (sa boljim fontom, naravno), uz jos jednu stranicu na kojoj bi bio raspored polazaka bi bilo vrlo jednostavno odraditi. Cak se razmisljam da odradim gerila akciju i posramim sve ove iz GSP tako sto cu napraviti ove za svaku liniju, otici u fotokopirnicu i pljunuti 500dingera da plastificiram fotokopije, probusim dve rupe i zakacims za stub autobuska stanice...

majkemi, to uopste ne bi bilo lose resenje. mislim, iskreno, dao bih lovu za tako nesto, posebno ako bi neko prihvatio saradnju pa da odradimo par linija po centru, da se ljudi prime na to, pa posle mogu da dodaju i svoje. jbs GSP, ne zavisimo od njih. zasto stati tu? samolepljivi papir (imam inkjet stampac, hvala) i lepi na bus. kad mogu ovi reklame, mogu i ja nesto pametno!!! ;)
 
Ma naravno da su bile kriminalno urađene, ono što je bilo dobro na njima je da su imale i na engleskom i na srpskom.
Elem, mnogo mi se sviđa gerila ideja.. :D
Avanti popolo, alla riscossa
Bandiera rossa trionfera!
 
Aj bacicu se na Photoshop ovih dana, pa cu postaviti template - a vi mozete da editujete za svoje linije.
 
jovanovm":16g3bd8s je napisao(la):
Aj bacicu se na Photoshop ovih dana, pa cu postaviti template - a vi mozete da editujete za svoje linije.
Ova moja mapa vazi za stajalista, konkretno je kod mene savski trg :) Naravno, bolje bih ja to uradio, ovo je samo primer i na brzaka....a sto se tice akcije, i ja to podrzavam i tako nesto sam i ja mislio, samo sto ne zivim vise u Bgu....mozda kad opet navratim. Zasigurno bi bila neka reportaza na studiju B o inicijativi gradjana ili tako nesto :D
 
Ovo sam crtao pre žilion godina, ali vidim da je aktuelno, otprilike kako sam zamislio kartu za mrežu i tramvaj a i to. Probao sam da crtam za buseve ali je užasno kompleksno :(

de1i4k.gif


:vops:
 
Fina je ta mapa Stevo, ali je to po mom misljenu nesto samo za vaznija i prometnija stajalista, kao celokupan pregled tramvajskih linija. Licno mislim da su table sa tacnim stajalistima i mogucim presedanjima jako znacajne. Evo jos jedne moje, malo modifikovane.. prosli put sam izostavio natpis koja je stanica i boju u zavisnosti od vrste prevoza :)
naravno, font i sl. treba modifikovati, svejedno nemam foto shop.

dajte jos neki predlog, izmenu, i sl. pa da vidimo sta je najbolje.

 
Meni se sviđa Stevina mapa jedino bi je možda postavio tako da ove linije ka dorćolu i bogosloviji budu gore.Sever i to...Zbog orijentacije lakše.
 
Mala digresija apropo tramvajskih stanica. Ne sviđa mi se što su ukinuli stanicu u Karađorđevoj koja je postojala blizu ugla sa ulicom koja vodi ka tramvajskom mostu. Sad linija 2 staje ispod Brankovog mosta pa tek kod Ž.stanice, a 13 još dalje - kod pošte.

A Stevin plan linija sam još davno video i odmah mi se mnogo dopao...
Fina je i mapa koju je postavio P.a.u.L.i. samo je mana što se može koristiti samo za par stanica, a ne na celoj liniji.
 
Vrh