Šta je novo?

Kako unaprediti javni gradski prevoz? Nove linije, vozila i sli

Dobar post posebno ovo za povlasticu.
evo recimo mog predlog za 56E
Zeleni Venac
Nemanjina
Sajam
Čukarička padina
Žarkovo spomenik
Labudovo Brdo
Jugopetrol
Alije Alijagića
Petlovo Brdo
Mislim da bi bila linija od koristi a išla bi na recimo 15 minuta a možda i 10.


29 recimo isto zaslužuje Espres varijantu evo i tog predloga a bi vozio midibus.
29E
Dorćol (Okretnica Trolejbusa)
Trg Repubike
Terazije
Slavija
Mačvanska (Gradić pejton)
Crveni krst
Škola Vojislav Ilić
Šumice
Medaković 3
 
"Senke"":2rcym3ep je napisao(la):
ali spojiti 75 i 604 je ludost jer onda ljudi sa B. Kose neće moći da normalo uđu u vozilo
Ako bi ta linija postala BRT onda ne bi bila ludost. Treba i o tome razmišljati. Najzad postoje i busevi sa dva zgloba, samo dajem ideju...

Ako govorimo šta treba prvo uraditi, po meni prvo treba promeniti način naplate i tarifu. Ja hoću da imam dnevnu kartu i kartu koja kad se poništi važi 2 sata i kojom mogu da presedam i vratim se! Primer: U Perthu karta se kupuje kod vozača i košta 2,30 AU$ (izračunajte koliko je to u dinarima). Znači, karta u prvoj zoni važi 2 sata mogu da presedam koliko hoću do određenog cilja i da se vratim od tog cilja do početne tačke puta. Ajde vi uđite u gsp autobus presedajte jednom i isto tako se vratite i kupite karte u trafici gde je jeftinije, 4x32 din=128 din. A koliko bi vas koštalo da kupite sve četiri karte kod vozača? E, hoću to da vidim, nov način naplate. A Beograd je uvek imao problematičan način zona i naplaćivanja. Prmera radi, pre rata su dobrim delom tramvaji 3 i 12 imali zajedničku trasu od okretišta na Trgu Republike do Mostara, a desilo se da jedna od njih ima za 50 para skuplju kartu. Kad se sredi naplata, onda neće biti nekih potreba za produženjem i izmena linija.
 
Ja bi napravio recimo 10 zona u gradu ali tu bi ušla i Lasta.
Prigradskog saobraćaja nebi bilo tj sve linije bi se vodile kao gradske.
Rupe u nomenklaturi bar do 100 bi trebalo što pre popuniti.
 
Nikad mi nije bilo jasno zasto linija 95 mora da bude toliko dugačka - danas je to od okretnice tramvaja u Bloku 45 do Borče. Veeeeliki krug za liniju koju koriste stanovnici blokova 70,45,44,61-64, Ivana Ribara, pa i blokova duž Milentija Popovića da stignu do centra. Ne bih se iznenadio da 95 posto njih radnim danom ikada prelazi Pančevački most. Ne znam koje su alternativne linije za stanovnike sa one strane Dunava, ali koliko njih uopšte dnevno ide na Novi Beograd?
To je jedna od najdužih linija u gradu a i prolazi kroz dva-tri uska grla: Brankova, ex-29 novembar i Pančevački most, i vrlo često zn a da zataji...
a onda gledamo autobuse na liniji 16 kako poluprazni prolaze na svaka 3-4 minuta.
Mislim da bi svi mnogo dobili kada bi se 95 razdvojila na 2 linije, slično onome što je napisao Shabanajzer - da "prekid" bude recimo negde u okolini Panačavačkog mosta.
 
Ljudi sa Novog Beograda je koristi uglavnom za dolazak do centa, a ljudi iz Borče je korsti i do NBGa jer kako sam čuo od ortaka dosta njih radi na NBGu.
Nekad je 95 vozio (Trg republike - Borča 3), a još ranije je okretao kod Botaničke Bašte. 96 je uveden tek 1992/1993 godine.
a na NBG je vozio 66 (Zeleni Venac - Blok 61) i bio je ekspres.
Ovo bi moglo odamh da se uradi samo da 66 ili neki drugi broj ide do Trga ili Dunav stanice (ali nikako kroz 29. Novembra)
A sadašnji 95 ne bi ukida već bi ga samo produživo do Surčina i to bi bio metrobus M95.
 
"Senke"":8yj7treq je napisao(la):
A sadašnji 95 ne bi ukida već bi ga samo produživo do Surčina i to bi bio metrobus M95.
U tom slučaju bi se postavilo pitanje daljeg opstanka 71 i možda čak 601.
 
66-tica, prvi autobus kojim sam se sam vozio :)
 
Lako, uz nikakav trosak:

- povlastice maximalne velicine kreditne kartice(uopste sva dokumenta bi trebalo da budu standardizovane velicine, vozacka mi se nikako ne
uklapa u novcanik)
- povlastice koje traju 2-3 sata, dan , 3 dana, nedelju dana , dve nedelje i postojeca od mesec dana.
- bolje obelezavanja koja je stanica(i u autobusu i na samoj stanici)
- autobusi da se peru maximalno na dva dana(spolja i iznutra).
- reklame na autobusima da budu na tacno odredenom mestu (do 70% povrsine autobusa(bez prozora), tako da se uvek vidi koja je osnovna
boja autobusa)
-sa uvodjenjem komunalnih policajaca maksimalno poostriti kontrolu koriscenja zute trake


Lako, uz mali trosak :

-potpun prelazak na elektricne buseve (vec sada ima dosta modela koriscenje elektricnih buseva: postoje oni sa malim baterijama koji se brzo pune (5-10 minuta na terminalima i prelaze 20-ak kilometara) i oni koji su potpuno autonomni i prelaze npr. 250 km. Cena im je veca ali su im ulaganja tokom eksploatacije nesto manja, trose 10-ak puta manje na "gorivo", ne moramo ulagati u trolebusku infrastrukturu. Izbacujemmo iz centra grada znatno zagadjene prouzrokovano gradskim prevozom i za razliku od trolebusa su potpuno autonomni. Za ovo ne treba nikakvo vece ulaganje nego sto se sad ulaze u buseve. Mozda je tad cak i tramvajski sistem, koji nije nezavisan, potpuno ne potreban.


Lako , uz malo veci trosak , koji moze na kraju biti i nikakav, ako se sve odradi kako treba i sve to zazivi:

-bolje koriscenje Beovoz-a: nove (ili polovne a remontovane i sredjene kompozicije) koje su prilagodjene gradskom prevozu, obnova sina gde je potrebno, veliko ulaganje u 20-ak stanica (pokretna stepenista , nadstresnice, ...) Za tih 20-ak linija po bar 4 autobusa koji ce se koristiti samo za saobracaj prema toj stanici( i to tako da od stanice ide 3-4 km bez zaustavljanja do neke tacke, a ka stanici da ima 5-6 stanica na kojim ce kupiti putnike. Po dva autobusa u jednom pravcu od stanice(obezbedjuje se interval polazaka na 8-10 min) i dva autobusa u drugom pravcu(ukupno 4 autobusa po jednoj stanici i 80 ukupno za ceo sistem Beovoza). Sa zeleznicom Srbije se maximalno
izsihronizovati tako da se vozni red moze postovati u meri od bar 90%). Interval polaska Beovoz-a treba da bude 10-20 minuta u zavisnosti da li je spic i koliko je opterecena linija.



Na kraju kad se iscrpe sve mogucnosti poboljsanja sadasnjeg sistema treba uci u projekat nezavisnog sinskog sistema(ne vezano da li je to LRT ili "teski" metro). U taj projekat mislim da ipak treba uci kad se rese neki drugi saobracajni problemi grada. Misljenja sam da zavrsetak UMP-a i obilaznice oko Beograda (potpune obilaznice, znaci i na Banatskoj strani, sa mostom na Dunavu u visini Batajnicke petlje)
i uvodjenja neke vrste naplate za ulazak u centar grada autom( dnevno , nedeljno , polu mesecna ili mesecna naplata - ne mora neka velika cena) bi znacilo vise za funkcionisanje celukupnog prevoza, pa i gradskog, u celom gradu u odnosu na jednu liniju metroa koja bi kostala kao sve ovo. Plus ta jedna linja, da bi se koristila, mora biti kompletno zavrsena(ili bar u najveci deo), a sve ovo ostalo se moze koristiti u manjoj ili vecoj meri tempom kojim sa zavrsava.

Takodje, ako je moguce treba napraviti , liniju LRT koja ce povezivati Savski Amfitetar i Ada Huju kao dva buduca velika centra (linja moze da ide trasom danasnje pruge(iskopaj zakopaj fora). Takodje, ako bi bilo moguce, ta linija bi trebala da ima mogucnost da se ukljucuje na stanicu Prokop sa jedne strane i u podzemnu zeleznicu(kod pacevackog mosta) sa druge strane i tako se napravi kruzna linja. Ako je moguce, cak i ako je skupo, trebalo bi se ici na to, jer se na taj nacin koristi u mnogo vecoj meri jedan mnogo skuplji tunel kroz grad.



Jos jedna tema za razmisljanje za finasiranje gradskog prevoza:

Mozda bi bila dobra ideja da svaki zaposleni u Beogradu ima obavezu da plati u proseku 30 eura mesecno na prevoz, a da zauzvrat
svi mogu da se voze besplatno.Ta bi cena bila dovoljna da pokrije celokupan sadanji budzet GSP-a. Budzet ne bi morao da se dodatno finansira iz budzeta vec bi se ta cifra mogla utrositi u druge projekte(UMP, metro,..).

Za jednu prosecnu cetvoroclanu porodicu nema neke velike razlike:
-porodica sa jednim zaposlenim placa 30 eura za sve ukucane prevoz sto je gotovo sigurno manje nego sada(socijalno opravdano).
-porodica sa dva zaposlena clana i skolskom decom koja koriste prevoz u proseku placa isto
-porodica sa dva zaposlena clana i ne skolskom decom placa malo vise (tu mogu da budu neke manje benificije)

Ovakav nacin naplate prevoza pogadja one:
-koji koriste spostveni prevoz (mislim da nije strasno da oni budu u malom minusu u odnosu na sadasnji sistem, jer oni, ako se voze po gradu koriste ograniceni resurs grada(ulice) u mnogo vecoj meri nego oni koji se voze autobusom
-kojima uopste ne treba prevoz do posla ili skole: tu bi takodje mogle da da postoje neke benificije

Razlika u odnosu na sadasnji sistem se ostvaruje najvise prema tome sto bi prevoz sad placali i oni koji se voze sopstvenim prevozom i
sto bi se prevoz placao svih 12 meseci (a ne 10-11 meseci, zbog odmora i bolovanja).
Ako bi poslodavac mogao da prevoz radnika zavede kako trosak proizvodnje, ta prosecna cena bi bila 20 eura po zaposlenom, sto bi cak bilo i manje opterecenje na budzet gradana nego sada.
 
Dnevna karta je karta najkraćeg vremenskog intervala koja bi trebalo da postoji u okviru ITS-a. Karta koja traje 2 sata je glupost i bacanje para jer u Beogradu nikada nije izvesno da ćeš se za to vreme i prevesti tamo gde si naumio.

I nije TROLEBUS nego TROLEJBUS.
 
jedna jedina stvar koje treba pre svega:
RFID karte. Cena RFID cipa je sada 10 evro centi - 8 dinara. Te karte se mogu bacati (a ne bi trebalo)...

Pa onda ubaci u kompjuter broj putnika, ubaci mrezu ulica i varijable za gustinu saobracaja i reci mu da sam plotuje koje su linije najefikasnije, gde treba da bude najvise autobusa, i kako...

to je prva i osnovna stvar kako bi mogli unaprediti gradski prevoz, jednostavna, VRLO jeftina i apsolutno nema nikakvog razloga zasto tako nesto se ne moza ODMAH uvesti.
 
Goldstein":du066kya je napisao(la):
Dnevna karta je karta najkraćeg vremenskog intervala koja bi trebalo da postoji u okviru ITS-a. Karta koja traje 2 sata je glupost i bacanje para jer u Beogradu nikada nije izvesno da ćeš se za to vreme i prevesti tamo gde si naumio.
Zašto? Možda nekome ne treba karta za čitav dan, već za kraće vreme. Slažem se da treba uvesti (tačnije, ponovo vratiti) dnevne karte, ali treba da postoje razni tipovi karata. Znam da u Pragu pojedinačna karta za metro vremenski taje sat vremena, s kojm takođe možeš da presedaš i vratiš se natrag.
I da se na kratko vratim na Perth, tamo je centralna zona za autobuse besplatna. Unutar zone postoje još tri kružne bus linije koje voze od 7 ujutru do 6.30 naveče. Naravno, ovako nešto ne očekujem da će ikada zaživeti u Beogradu.
 
Upravo sam i napisao zašto. Sa kartom koja traje jedan ili dva sata ništa nismo uradili, gde možeš da stigneš za 1 sat u Beogradu, osim na kraćim relacijama a tu su onda pogodne i karte za 1 vožnju.
 
To se slažem s tobom, ali ako se jednog dana sredi saobraćaj, izgradi metro, onda će biti funkcionalna karta od dva sata. Nadajmo se...
 
Siniša":3e3vh9nk je napisao(la):
"Senke"":3e3vh9nk je napisao(la):
A sadašnji 95 ne bi ukida već bi ga samo produživo do Surčina i to bi bio metrobus M95.
U tom slučaju bi se postavilo pitanje daljeg opstanka 71 i možda čak 601.
Pa 601 ide sa Savskog Trga tako da ostaje, 71 takođe bi ostao možda uz male izmene.
M95 trasom stare 95 samo bi bila izmena umesto Milentija popovića išao bi recimo Ulicom Antifašističke borbe tako da bi bila posebna linija.
Uostalom M95, 601 i 71 bi se preklapali tek od Surčinske ulice.
M95 bi možda mogao da ide i Vinogradskom ulicom ako bi se ista ulica osposobila za saobraćaj.
relja":3e3vh9nk je napisao(la):
66-tica, prvi autobus kojim sam se sam vozio :)
Je to bila stara 66(Zeleni venac - Blok 61) ili ona koju su držaili privatnici (Visnjica - Blok 44)?
 
@Senke
Z Venac - MZ Kozara (blok 61)
 
jovanovm":2r158t5r je napisao(la):
Ne znam da li sam pogodio sa otvaranjem nove teme, ali posto smo govorili o unapredjenju javnog prevoza, mislim da bi ovo bilo dobro mesto gde bi mogli da koncentrisemo sve ideje...
Od mene za pocetak evo nekih iskustava...

Bilo bi dobro da angazujemo par ljudi koji su ovo uradili u Njujorku, ili bar da poklonimo Direkciji za GSP koju knjigu o tome kako se sredjuju vozila gradskog prevoza...
Njujorski metro vagon osamdesetih

1983NewYorksubwaycar-754052.jpg


Njujorski metro vagon danas

nyc-subway-inside1.jpg
 
Da, ali takvi vagoni su samo na par linija.. Doduse, na ostalima nisu baš kao na gorepomenutoj grafičkoj interpretaciji, ali... Bio sam pre par dana metroom nekih desetak stanica iznadn Kolumbije, Harlem... Koji je ono užas od stanica...
 
^^ Dobro, pokusao sam da nadjem sliku slicnih vagona (klupe, sipke, itd) zbog poredjenja, ali cak i drugi vagoni su manje-vise isto cisti (po mom iskustvu, od perifernih linija sam cesto koristio 7, E, R i Q.
 
Ma da, vagoni su čisti i dobro održavani, ovi su novi, ima dosta starijih, koji su jezivo izrabljeni, ali su čisti.
Ja sam mislio konkretno na stanice, ove stanice gore su bile strašno jezive. A evo Blikera iz Vilidža:
DSC_0829.JPG

I novi vagon koji si postavio - spolja.
DSC_0839.JPG

A ovo su stariji vagoni, na R, za Helovin (nisam ja slikao).
2008-10-31-53.jpg
 
Sledeće godine novi sistem plaćanja prevoza
Autor: Beta | Foto:G.Srdanov | 02.02.2009. - 21:12

autobusi-v.jpg


Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) će od sledeće godine uvesti novi sistem plaćanja za vožnju u javnom prevozu "tiketing", najavio je danas direktor Direkcije za javni prevoz Željko Đukanović.

Đukanović je na konferenciji za novinare rekao da tiketing podrazumeva jedinstveni tarifni sistem gde će svaki putnik plaćati samo onoliko koliko se vozio, a da će se to pratiti preko personalizovane kartice koju će novi sistem koji budemo uveli prepoznati.

GSP će od danas zameniti autobuse, koji saobraćaju na linijama 60, 34 i 406, minibusevima u kojima će važiti pretplatne i pojedinačne karte, jer je na tim linijama utvrđeno da se i sa manjim kapacitetima mogu zadovoljiti potrebe putnika.
Trase autobuskih linija 404 i 405 biće spojene, nosiće oznaku 405 i saobraćaće od Vozdovca do Glumčevog brda.
Povodom najnovijeg poskupljenja karata za prevoz, generalni direktor GSP-a Radoslav Nikolić je rekao da se to preduzeće subvencioniše sa 40 odsto iz budžeta i 60 odsto iz sopstvenih sredstava, pa je zbog cene goriva koje je ponovo poskupelo morao poskupeti i prevoz.

GSP planira da u narednom periodu omogući besplatan prevoz za sve penzionere koji imaju preko 65 godina starosti i penziju manju od republičkog proseka, a ta odluka će biti sprovedena tek kada se napraviti procena koliko još sredstava za to treba izdvojiti.

U proseku kontrola GSP-a mesečno napiše 1500 kazni građanima koji se voze bez karte i kazne im se prosleđuju na kucnu adresu.
"Najveća greška GSP-a je prošlogodišnje uvođenje rečnog prevoza, koji nije dao očekivane rezultate, tako da razmišljamo da ove godine uvedemo važenje markica u određenom intervalu za tu vožnju i da tako poboljšamo i taj vid saobraćaja" rekao je Đukanović.
Nikolić je najavio da će GSP uskoro raspisati tender za nabavku novih uniformi za vozače.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/beograd.php?id=77138
 
tiketing podrazumeva jedinstveni tarifni sistem gde će svaki putnik plaćati samo onoliko koliko se vozio
Ako ovo podrazumeva razlicite cene za razlicite distance, to moze da bude dobro i lose... Sa jedne strane, odlicno je jer ce se najzad razdvojiti prigradski prevoz (linije sa 3 cifre) od gradskog, ali sa druge, imam osecaj da to moze da dovede do poskupljenja...

a da će se to pratiti preko personalizovane kartice koju će novi sistem koji budemo uveli prepoznati.
Odlicno, ali stoji pitanje - magnet ili RFID? Hoce li i markice biti personalizovane kartice?

Nikolić je najavio da će GSP uskoro raspisati tender za nabavku novih uniformi za vozače.
I slag na tortu, prilika za novi muftakis... ;)
 
ne bih da budem poslovicno negativan, ali g. direktor direkcije zapravo je rekao sledece:

g. direktor direkcije":3ggyx43n je napisao(la):
Ove godine mogao bi da bude raspisan tender za uvođenje tiketing naplate vožnje u Beogradu.
(izvor danas http://www.danas.rs/vesti/iz_sata_u...e_za_putnike_u_beogradu.83.html?news_id=4022)

odnosno,

g. direktor direkcije":3ggyx43n je napisao(la):
U planu Direkcije za javni prevoz je uvođenje „ček in – ček aut” sistema koji podrazumeva, „uvođenje potpuno personalizovanih kartica koje bi omogućile da se građani voze tačno onoliko koliko su vožnji platili”, najavio je Đukanović. Taj sistem će obezbediti integraciju gradskog i prigradskog saobraćaja, rekao je on i dodao da će, najverovatnije, taj projekat početi ove godine i završiti do polovine 2010. godine.
(izvor politika http://www.politika.rs/rubrike/Beog...vozacha-kazna-za-zaboravnost-putnika.lt.html)

mogao bi da bude, ali mozda i nece, a u svakom slucaju ne opravdava naslove u novinama tipa 'uvodi se' itd. elem, koliko ja poznajem javna preduzeca, polovina 2010. godine je prosto neverovatno optimistican rok.
 
To personalizovano sta ima znaci? Jel to kao ovde da mozes da se vozis sa jednom kartom na primer sat vremena, pa bez obzira koliko autobusa promenis. Pretpostavljam da je to. I jos plus ista ta karta u drugoj zoni bude nesto skuplja, i onda u trecoj jos vise itd..
Ko zna sta je cika hteo reci...
 
Vrh