Šta je novo?

Kako unaprediti javni gradski prevoz? Nove linije, vozila i sli

Da, pogotovo te rupice ali jos vise me nerviraju unutrasnje reklame koje treba da se stavljaju po krovnim side panelima a ne izmedju sipki pa kad te zagrade print rupicama sa obe strane vozila a napred (na polovini ispred druge osovine gde je mesto za kolica a kod nas za stajanje tj sardinisanje) stoje reklame pa kad se vozilo napuni onda te i ljudi blokiraju i osecas se ko u liftu i ne vidis grad. Nije preporucljivo klaustrofobicarima.

Mislim da bi trebali da pisemo peticiju za to jer su stvarno preterali i to je jako neodgovorono pre svega prema svojim korisnicima/stalnim musterijama (putnicima).

Izgleda je gsp samo pokretna reklama posto su zabranili toliko reklama na tv. Ja bi kao sto je Madrid zabranio neonke na zgradama u starom delu grada, zabranio reklame na i u vozilima javnog prevoza gde to nije regulativom propisano dakle na side panelima unutra i na spoljasnjem delu oko 30% lepljeno ili bilbordi. I to samo na 30% vozila na najopterecenijim linijama gde je najveca mogucnost da veliki broj ljudi vidi reklamu. Zamislite kad bi lepili po metro vozovima svim na sta bi to licilo. Zato i hoce LRT jer je to tramvaj da mogu od poda do plafona da ga oblepe da bi zgrnuli pare u svoje dzepove bez dna!

Jos jedna vazna stavka regulative bi bila da i od tih panela bude samo 50% namenjeno u propagandne svrhe a drugih 50% za mape doticne linije na kojoj doticno vozilo radi kao i dodatne mape svih linija u gradu sa specijalno oznacenim presedanjima sa doticne linije kao i npr ta linija je crvena a ostale sa kojima se ukrsta i moze da se preseda su plave. Sve ostale su neka neutralna boja a te su boldirane.

Posebni paneli bi oznacavali listu stanica i sve linije tj mogucnosti presedanja na stanicama kao i gde te ostale idu. Ne bi bilo zbrke ako bi se kvalitetno odradilo. Bilo bi pozeljno samo odstampati sve to sa novoformiranog sajta koji objedinjuje gsp, privatnike, beovoz ukupno sve prevoznike a ne ovako gspov se ne azurira a svaki privatnik ima razlicito. Sajt direkcije ne treba da pravi zbrku sam u sebi tako da je najbolje oformiti potpuno novi sajt integrisanog i s beovozom jedinstvenog sistema javnog prevoza.
 
:shok: Аух, људи, ала је вама зај*****. Те диоптрија, те клаустрофобија, те Индија... Сетите се само на шта је личио јавни саобраћај у Београду до пре неку годину. И, макар на силу, набаците осмех на лица. Здравије је. :D :D :D
 
Sizife, procitaj kako se zove ovaj topic pa onda razmisli sta ces da napises :kk:

Kako unaprediti a ne unzaditi odnosno vracati se u 90te... ;)

Pozdrav
 
Поправљање и унапређивање је процес. Нема на Ташмајдану рупа пуна злата из које се захвати колико треба, па само од памети и укуса оних који пројектују саобраћај у Београду зависи да ли ће бити униформна возила или ће их фарбати тотал дизајном. Да, Загреб купује једнообразне столице за сва своја возила, али у Загребу нема приватника, а и буџет главног града Хрватске је дупло већи од буџета дупло већег Београда. Тотал дизајном ГСП зарађује пристојну своту новца и то је у овом тренутку важније од нечије жеље да све буде униформно.
 
и то је у овом тренутку важније од нечије жеље да све буде униформно.
Tačno. Osim što Direkcija za saobraćaj ima monopol nad tržištem autobuskog reklamiranja, i ako bi smanjila fizički reklamni prostor, to (teorijski) ne bi trebalo da se odrazi na cenu. Hoće li proizvođači da se reklamiraju na nekom drugom javno-prevoznom sistemu? :)

Mislim da je autobuski saobraćaj dovoljno različit kao medijum reklamiranja da bi dobro istrpeo ovakve promene, jer odlazak klijenata na druge medije ne bi bio toliko efektivan... Mada, siguran sam da o tome postoje ozblijnije analize.

Druga stvar je što ne postoji nikakva nezavisna kontrola tih sredstava - koliko se naplaćuje, kome, kako se određuje cena...?
 
Malo žice, par bandera i ... napravljeno.



Uploaded with ImageShack.us

Linija br 40 od Zvezdare do Banjice je predugačka za trolejbuse, a ulazak tih trola linije u uži centar kroz Svetogorsku i Makedonsku je skučen i spor.

Malim produžetkom mreže od Takovske do Dunav stanice bi se stvorila linija Banjica-Dunav stanica, (trola ne bi išla kroz opterećenu 29 novembra već bi je samo sekla) a nešto većim produžetkom mreže od Rudog preko Topčiderske zvezde sa ulaskom u Senjak bi se dobila linija Senjak-Zvezdara. Time bi se koridor mreže kroz Kneza Miloša i Takovsku bolje iskoristio sa okretnicama van uže zone centra.

Ovo proširenje mreže se ne poklapa sa strateškim pravcima metroa, a obe linje bi prolazile kroy strogi centar i pored Prokopa.

Ako se zadržavaju trolejbusi kao vid prevoza, ovo proširenje mi se čini vrlo opravdanim.
 
Podržavam, uz okretnicu trole kod Prokopa i dodatnu liniju od Banjice do Sajma, ako ne stalno, a ono kad se održavaju neki veći sajmovi..

Ustvari, mislim da ako se već produžava trola ka Dunav Stanici, može još bolje da se iskoristi okretnica 48, 58 i 37..
 


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Pošto je Savska pretvorena u kapacitetan bulevar, tako da sada imamo duplu traku od Ekonomskog sve do Mostarske petlje, otvara se mogućnost drugačijeg korišćenja koridora Sarajevska-Gavrila Principa, pa bi se to pretvaranjem u dvosmernu saobraćajnicu 1+1 moglo iskoristiti kao relativno brz i rasterećen koridor za gradske autobuse od Mostara do Zelenjaka. Sa dobro rešenim sistemom kratkih obaveznih skretanja za privatna auta bi se sprečilo opterećenje tranzitnim auto saobraćajem, a dozvolio pristup stanarima do svoje zgrade i parking. Taj koridor bi u celoj dužini mogli koristiti i taxi vozila kao i službena vozila.

Ovaj koridor bi bio dopunjen dodatnom okretnicom na Zelenjaku, za koju ne bi trebalo puno uložiti a povećala bi realan kapacitet terminusa. Dodatna okretnica bi imala spoljno i unutrašnje stajalište za dve superjake linije ili 4 srednje jake linije. Sada su na tom mestu privremeni prizemni objekti i dugačka baraka, nema rušenja višespratnica. Tu su i stepenice ka Gavrila Principa zrele za renoviranje.

Tuda bi pre svega trebala ići linija za Petlovo Brdo i Vidikovac, da se relativno brzo provuku kroz uži centar, obrnu bez zastoja i stoje čekajući termin polaska. Pa linija za Petlovo brdo kao zglobni bus (na okretnici roze boje), a za Vidikovac preko filmskog grada kao solo bus (na okretnici zelena boja) A sa izgradnjom metroa do Petlovog Brda taj koridor bi mogli koristiti kao linija Sremčica-Železnik-Čukarička Padina, neće se baš sve pokriti metroom.
 
Vrh