Šta je novo?

K-District [Nekadašnji Beko Projekat]

Posto je dimnjak vam funkcije moze se osmisliti niz kreativnih resenja sta od njega napraviti.
Ne mogu sada da nadjem, ali mislim da su negde od industrijskog dimnjaka napravili nesto poput svetionika - lampe.
Prvo bi trebalo ukloniti crvene pruge sa njega.
 
Drakche":1ooarphx je napisao(la):
Posto je dimnjak vam funkcije moze se osmisliti niz kreativnih resenja sta od njega napraviti.
Ne mogu sada da nadjem, ali mislim da su negde od industrijskog dimnjaka napravili nesto poput svetionika - lampe.
Prvo bi trebalo ukloniti crvene pruge sa njega.


Van fukncije? Da li ti to ozbiljno?
U šta se pretvara Beobuild?
Pa to toplana ne radi u julu mesecu ne znači da je "dimnjak van funkcije".

Postoji propis kako se obeležavaju visiki dimnjaci, kako ne bi bili opasnost za helikoptere i ne daj bože avione.

A što se tiče "industrijskog dimnjaka -svetionika lampe" i "deo svemirskog programa": znam na šta mislite, pronašao sam taj "incident" na netu.
Baš me zanima ko je taj junak koji će na ovoj temi da postavi te slike, i da ispod napiše: "mogli bi i na Dorćolu da naprave ovako nešto" i "evo kako se to radi u svetu" i slično. Nije izazov, nije poziv za dokazivanje.
 
Relja

Jel ti mene namerno zaje*******avaš? Mi sve vreme ovde pričao o pogledu sa Dunava a ti o pogledu sa Brankovog mosta? Da, definitivno me namerno i bezobrazno zaje*******avaš.

I da, dimnjak na Konjarniku je dizajniran verovao ti ili ne. Kao recimo i sam Beko, fabrička zgrada. Eto, funkcija i dizajn itekako idu zajedno iako ti zastupaš stav da ne idu, da dizajn smeta funkciji i da je ona jedina bitna i iznad svega. Jel treba dalje da nabrajam primere fenomenalne simbioze estetike i funkcije? Izgleda da treba. Sajam (i stari i novi), stari Aerodrom, Bigz, Avalski toranj, stara dorćolska centrala sa gornjih slika ... a nasuprot tome imaš primera radi BIP koji je inžinjerski užas na padini najlepšeg brda u Beogradu ... i tako redom ... Dakle, sve se svodi na to da li inžinjer i arhitekta rade zajedno ili ne, a ako ne, da li inžinjer ima smisla za estetiku ili ne.

A kada se gradi tako vizuelno dominantan objekat koji menja siluetu celokupnog grada treba malo da se vodi računa. Ti očito misliš da ne treba, kao i odgovorni za gradnju basena Bor u sred centra Beograda.

Bulevarac

Ne razumem tu konstataciju kraljevske porodice i njen cilj u celoj diskusiji? Da, obale Dunava kroz Srbiju su možda i najlepše, to potvrđujem jer sam skoro krstario i da, prepune su nedirnute prirode. I ti si sad tu istinitu konstataciju uzeo kao odbranu ubedljivo najodvratnije deonice dunavske obale na celom toku Dunava od Nemačke do Crnog mora ... ?

Pa da li si ti iole ozbiljan?

Zuma

Treba biti natprirodno nerealan što ti očito jesi pa braniti dunavsku obalu Beograda kao ne znam ni ja kakvu lepotu. Tamo nema ništa lepo. Džonijeve fotografije su načinjene sa Banatske obale i nisu relevantne za diskusiju o vizurama SA REKE. Takođe su napravljene iz povoljnog ugla a i pseće g***o se iz dobrog ugla i dobrom fotografijom može predstaviti kao moderna skulptura zar ne?

Ok, ti smatraš da moje fotografije nemaju dobre kontraste i da samim tim nisu dokaz. A ja kažem da si ti upotrebio najsavršenije fotografije koje se mogu naći da dokažeš šta? Da se tvrđava vidi? Pa vidi se to apsolutno niko ovde ne spori. Ne znam sa kojim vetrenjačama ti biješ bitku. Ovde se radi o tome da novi kompleks NEĆE zakloniti ni fragment tvrđave ni iz jednog jedinog ugla što potvrđuju i moje i tvoje fotografije.

Ne možeš da braniš neodbranjivo i da kritikuješ nešto a nemaš na osnovu čega. Postavio si do sada tonu slika iz raznih vrbaka, jama, šikara da se upreš da dokažeš zaklanjanje tvrđave i nisi uspeo.

NISI USPEO.

Tvrđava sa Dunavske strane NEĆE BITI ZAKLONJENA. Kraj priče. Dalje možemo samo da se vrtimo u krug.
 
@Relja

Evo ja ću :)

Ovaj '100voda' mi se sve više sviđa :)

Dakle ovo je ta toplana u Beču:

District_heating_plant_spittelau_ssw_crop1.png


Evo i malog objašnjenja.

http://www.mimoa.eu/projects/Austria/Vi ... ng%20Plant

E sad, niko ne kaže da ovako isto može da izgleda kod nas, ali da može bolje od sadašnjeg - može i te kako
 
STF
Kao što ranije napisah: razgoror sa tobom je avantura: nikad ne znaš kuda vodi sledeći post.
Kakve veza imaju druge zgrade, različitih namena, podignute na drugim lokacijama, sa ovim dimnjakom. Nikakve, osim ako ti je baš stalo da teoretišemo o principima, koje arhiteke i dizajneri i sami obožavaju da ruše. Meni nije stalo.
Pričam konkretno o dimnjaku toplane koji je tu gde je sa razlogom i koji je izgrađen u obliku u kojem je izgrađen sa debelim razlogom.
Ne, ne z. te. Ja iz Zemuna prema gradu uvek idem putem kojim se ne vidi dimnjak toppale Dunav - zato što ne idem brodom po Dunavu ili motornim zmajem. Ne znam da li putujemo na isti način.

Ti misliš da ja mislim? Super. Grešiš, jer ti si taj koji razmišlja samo u ekstemima, kao i uvek.
 
Au, Mekbejn, šta ti je ova "estetika" trebala...
 
Mekbejn, cini mi se da ti primer sam po sebi udara kontru.

Odnosno mislim da si dao primer bas kako ne treba dizajnirati dimnjak.
 
Hundertwasser ima specifičan stil, koji u nekom slučaju i okruženju može da izgleda super, nekad ne.

Jesam li ja rekao da mora da izgleda isto ovako? Ne

Moja poenta (a verujem i STFova) je da je ovome u Beču posvećena pažnja sa strane dizajna.
 
spatiotecte":24x7i1iv je napisao(la):
Mekbejn, cini mi se da ti primer sam po sebi udara kontru.

Odnosno mislim da si dao primer bas kako ne treba dizajnirati dimnjak.

Zato sam ga i nazvao "incident".
 
Relja uspri malo, imam utisak da tek sto nisi razbio monitor tastaturom...

Ono sto mi se kod hundertwasserovog dimnjaka u Becu dopada je plemenitost ideje, jer ima fukciju da prociscava dim i time cini ekoloski ispravnijim. O estetici se moze diskutovati , ali je to je taj njegov prepoznatljiv stil, drugacije je, leprsavije, sareno, pozitivno. To je meni ok. U svakom slucaju bolje od ovog beogradskog o kome govorimo..

Mislim da je glupost da ako se skinu crvene pruge sa dimnjaka da ce helikopteri i avioni udarati u njega. Postoji vise oblika signalizacije, a ova je bas zastarela. To nije najveci problem ovde.
 
Pogrešan ti je utisak.
Iz komentara o ovoj bečkoj elektrani deluje da svi gledaju slike: ovo je "nalepljeno" na postojeću elektranu.
Praksa je pokazala da se, srećom, ideja nije raširila po svetu.

A propisi o bezbednosti postoje sa razlogom. Da, postoje i propisi o svetlosnoj signalizaciji, a šta ako taj sistem otkaže? Dupliranje sistema je više nego poželjno.
 
Реља,

Заједничко за све објекте је да имају специфичну и јасну функцију и да су и поред тога дизајнирани, тј. посвећена им је пажња. Зашто торањ на Авали није само стубчина по могућству црвено-бела? Зашто Бигз није једноставно - хала? Зашто сајам нису бараке као што је то базар? Све је то могло и све би вршило функцију и било неупоредиво јефтиније али и ружније.


Уосталом, ако су прописи прописи, хајде да торањ на Авали обојимо у црвено-бело. А могли бисмо и Рудо на коњарнику, Мост на Ади, Београђанску, пет идиота на Бањици ... то не пије воду.
 
STF
Opet pokušavaš da skreneš u neke analogije. Pričamo o objektu koji ti smeta - dimnjak toplane Dunav.

Najviše bih voleo da mogu da nađem konkretan propis po kojem je dimnjak obeležen kako je obeležen.
Sigurno nije urađeno zbog toga što je "neko birao dezen".
A i bez propisa mogu da ti dam logičan odgovor na potpuno nelogično postavljen problem:
Dimnjak je usaljena vetikalna građevina u odosu na svoju okolinu, ali pri potencijalnom udaru letelice opasnost postoji u široj, naseljenoj zoni, plus što se odmah ispod njega nalazi sama elektrana sa rezervoarima goriva. Upravo to što je vitak (H/B) ga upravo čini manje uočljivim i upravo je to razlog zašto ga nisu "kamuflirali" da se uklopi u pozadinu.
A zgrade koje si spomenuo se ipak nalaze u sred urbanog područja koje je ipak dovoljno prepoznatljivo i uočljivo (upaljena ulična svetla, uoszalo - osvetljeni prozori). Niti su tako vitke, imaju uočljive siluete (sa i bez ugašenih svetala). Pa i Most na Adi (nepotrebno glomazno rešenje) je osvetljen, zar ne? Toranj na Avali se nalazi izvan urbanog područja. Ako ga baš zvekne avion čiji pilot nije uspeo da uoči svetlosne signale - bar će pasti na padinu Avale, ne na centar grada. Logično, zar ne?
 
Ne zidaju se građevine prema potrebama vazdušnog saobraćaja, nego se vazdušni saobraćaj uređuje prema odlikama reljefa.
 
Mozemo da polemisemo do sutra o dimnjacima, vazdusnom saobracaju, estetici, funkciji, cinjenica je da je slika Beograda sa Dunava ruzna i da daje utisak degradirane sredine.
 
relja":36g689mp je napisao(la):
Logično, zar ne?

Не, није логично.

Димњак топлане Дорћол се налази испод ваздушне висине авиосаобраћаја и налази се на најнижој рељефној коти Београда. Сем запрашивача комараца, никоме другом не представља опасност, чак ни спортској ни пољопривредној авијацији. А сва помеута авијација чак ни не саобраћа ноћу већ дању те је боја димњака апсолутно небитна.

Димњак на Коњарнику је са друге стране на највишој рељефној тачки урбаног подрушја града и далеко је већа опасност за авиосаобраћај па нити је бојадисан нити је ружан. Пољопривредна авијазија запрашивача комараца је чак прелетала између солитера Рудо из зајебанције, док им се није неко начеститао миле нове године.

Али на крају крајева, не видим поенту да даље ширимо причу када је суштина:

spatiotecte":36g689mp je napisao(la):
Mozemo da polemisemo do sutra o dimnjacima, vazdusnom saobracaju, estetici, funkciji, cinjenica je da je slika Beograda sa Dunava ruzna i da daje utisak degradirane sredine.

Дакле, димњак је ту, такав какав је и остаће ту, одвратно доминира још одвратнијом градском силуетом са Дунава и нема никаквог говора о нарушавању визура јер ништа вредно нарушавања ни не постоји са те стране.
 
Pa ne farba se dimnjak da bude uočljiv zbog letova u normalnim uslovima, već zbog smanjene vidljivosti, skretanju sa kursa i prekida u vezama, tj. vanrednih događaja, pobogu.
Nema svrhe, ne vredi. Tebi je pogled iz ugla dunavskih alasa jedini kriterijum.
 
ako me sećanje ne vara, propisi su to crveno belo bojenje ILI neka lampa na vrhu (Ada Pilon stajl)?
Ako je tako, onda nema prepreke ulepšavanju sulundara :p
 
Da imamo lepu obalu to se slažem, ali jedina lepota jeste to što nam je majka priroda podarila.

O čuvanje nekih vizura, zaklanjanju nekih građevina nema reči. O vizurama može govoriti samo neko ko
nikada nije video Beograd sa vode. U nekim delovima izgleda jezivo.

Ukoliko se ovo izgradi samo će dodatno oplemeniti i poboljšati izgled grada, o naruživanju nema ni govora,
to smo mi sami spletom istorijskih okolnosti sami već naružili.

Vezano za dimnjak, juče sam baš bio na zemunskom keju nešto malo dalje od restorana Šaran, i moram priznati
da prilično dominira svojim gabaritima.

20140730175747android.jpg


20140730175738android.jpg


Samo da budemo pametni, i da našim naslednicima znamo da sačuvamo ove prirodne lepote,
da ne dožive sudbinu savskog nasipa sa nelegalnom izgradnjom i sečom šuma.

20140730175819android.jpg


20140730175513android-1.jpg
 
Prvi rezultat koji se dobije na googlu je "SVETLOSNO OBELEŽAVANJE PREPREKA U VAZDUHOPLOVSTVU "
Dakle - svetlosno.
A šta ako ispadne osigurač, pregori lampa, ugasi se generator, crkne akumulator, pregori instalacija usled električnog pražnjenja (udari grom u gromobran na dimnjaku)? Pa čak i u toku dana po lepom vremenu, neiskusan pilot ako se nađe problemu može da ne uoči izdvojeni dimnjak ako se vizuelno "stapa" u gradsku pozadinu. Ovako ga jasno vidi, ima orijentir, pruge mu daju dodatnu referencu visine i udaljenosti...


Uostalom stalno se žalite kako nedostaju "vertikale". Eto vam vertikala.
 
Pobogu, kakva diskusija? Pa čitav smisao takvog bojenja je da se u najvećoj mogućoj meri ističe, da štrči, da odudara od svake moguće pozadine bez obzira odakle se gleda i bez obzira kakvi su vremenski uslovi. Ovo je središte grada oko koga je nekoliko aerodroma. Zamislite vandrednu situaciju u kojoj veliki avion po magli ili nevremenu pokušava da sleti bez instrumenata. Možda se desio kvar, dekompresija, bilo šta otežava upravljanje ili navigaciju. Ovako visok dimnjak je često u oblacima, a redovno je u magli kad je ima. Osvetljenje dimnjaka nije dovojno jer zbog nevremena, eksplozije trafoa, ili ratne situacije može nestati struje na duže vreme, a agregati, ako ih ima, su sumnjive pouzdanosti i trajnosti. Pilot možda ima samo delić sekunde da skrene kad mu ovoliki dimnjak odjednom iskoči iz magle ili oblaka. Svaki metar daljine manje može značiti smrt hiljada ljudi. Boing 737 može nositi 26.000 litara kerozina, a kada padne polje rasturanja delova može pokriti kilometre. Zamislite posledice pada takvog aviona u sam centar grada?

Rizici su tako ogromni da ovde nema nikakvog izbora. Ovako visok dimnjak u samom centru milionskog grada (sa niskim okolnim zgradama) MORA biti onoliko uočljiv koliko je to moguće postići, on MORA vizuelno u najvećoj mogućoj meri odudarati od svega oko njega. To nije greška, to je po dizajnu. Na Novom Beogradu imate isti takav.
 
Vrh