Šta je novo?

K-District [Nekadašnji Beko Projekat]

Преко пута Бека - http://binged.it/1rTbDZn
- Не 5, не 7 већ 15ак спратова оронуле, безличне соц солитерчине која очигледно не смета "струци"

Мало даље беградски урбани фронт на Дунаву - http://binged.it/1n6S08n
- Соц насеље које је архитектонски и урбанистички у радикалној колизији са свиме што представља урбанистичко и архитекотнско наслеђе остатка Дорћола и што је његова урб. матрица.

И за крај Беко - http://binged.it/1rTciKt
- Бетонски, визуелни и сваки други бедем између Дунава и тврђаве који, да ствар буде још гора, представља фабрику и то пропалу. А ни то очигледно не смета "струци".

Ово није заштита Београда, ово је његово провлачење кроз блато.
 
Ne predstavlja pretnju avionima jer je njihova najmanja visina na kojoj moraju da budu iznad naseljenog mesta (gradova) 1000ft (~300m) i 2000ft (~610m). Ako bi ikada doslo do situacije da je avion prinudjen da nisko leti, kontrola aviosaobracaja to sigurno nece dozvoliti da ide preko naseljenih mesta. U tezem slucaju, ako je neki kvar na avionu, isto se radi, let preko naseljenih mesta se uvek izbegava. Avio saobracaj se prilagodjava gradu, a ne obrnuto, kao sto lepo kaze Arahne.
Sam dizajn ovog dimnjaka je kao i u celom svetu, ali te toplane ili sta god da su, retko kad se nalaze par kilometara od centra milionskog grada. Udaljeno, bezbedno.
Evo ulepsanih dimjnaka, malo ironican motiv sa pticama...
1024px-Taichung_Thermal_Power_Plant.JPG

99_big.jpg


Koga zanima, Taichung thermal power plant na guglu.
 
To je termoelektrana, nije toplana. Zato je van grada.
 
Relja i Zuma

Да ли се то ви шалите? Боинг 737 на висини од 30 метара од тла? Па тај је завршио каријеру било димњака или не. Јасно је мени зашто је димњак обојен, али та прича вам не пије воду јер шта је кад нестане струје на осталим грађевинама у граду које нису црвено-беле а на незгоднијим су положајима?
 
Mare, nisi baš tako napisao.
Uostalom, u Srbiji se dimnjaci termoelektrana boje u uočljive boje - a nalaze se izvan gradova.
Toplane su blizu potrošača - zbog smanjenja toplotnih gubitaka.
U Beogradu ima 10 toplana, zato što se grad postepeno razvijao, zato što leži na dve reke i zato što se prostire na terenima različitih konfiguracija.
http://www.beoelektrane.rs/?cat=9&lng=cir

STF - kako ne kapitaš - dimnjak je visok i vitak objekat (uzan, tanak, ako već hoćeš), nalazi se na samom obodu grada, u delu u kojem nema ni jednog drugog visokog objekta, i podignut je na najnižoj tački u gradu - dovoljan razlog da se dodatno vizuelno istakne za slučaj smanjene vidljivosti. Pilot zna konfiguraciju terena - ima kartu, ali potrebno je i da uoči objekat u prostoru - koji je visok, vitak i usamljen.
Ako hoćeš i eksplicitno: dimnjak namerno nije "lep", obeležen je da bude upadljiv i da štrči.
 
pa ja ne znam, onoliko dimnjaka, tornjeva, kula i nebodera po belosvetskim gradovima sa samo svetlosnom signalizacijom (crvena lampica na vrhu), ili bez ikakave, a ovaj na dorcolu ispade veliki problem, a svi se slazemo, valjda, da je fakat ruzan s obzirom na polozaj na kome se nalazi.

mogu da razumem ako je neko emotivno vezan za dimnjak kakav jeste iz nekog razloga (u stvari ne razumem),
ali ako se svi slazemo da je ruglo, onda ne bi trebali da prosipamo vreme i energiju na ovakvu raspravu, vec na resenje kako da ne bude ruglo, posto je tako dominantan u vizuri grada, bez obzira na pomenute probleme tipa slaba vidljivost za letelice, u slucaju nestanka struje, ratnog stanja itd.


nesto sam malo isprobavao u photoshopu:
http://www4.slikomat.com/13/0731/2va-dimnja.jpg
 
Благи Боже о чему озбиљни људи причају!?
 
Delija":2f9set55 je napisao(la):
Преко пута Бека - http://binged.it/1rTbDZn
- Не 5, не 7 већ 15ак спратова оронуле, безличне соц солитерчине која очигледно не смета "струци"

Мало даље беградски урбани фронт на Дунаву - http://binged.it/1n6S08n
- Соц насеље које је архитектонски и урбанистички у радикалној колизији са свиме што представља урбанистичко и архитекотнско наслеђе остатка Дорћола и што је његова урб. матрица.

И за крај Беко - http://binged.it/1rTciKt
- Бетонски, визуелни и сваки други бедем између Дунава и тврђаве који, да ствар буде још гора, представља фабрику и то пропалу. А ни то очигледно не смета "струци".

Ово није заштита Београда, ово је његово провлачење кроз блато.

Nista ne moze biti toliko ruzno ako se odrzava i ako mu se pridaje malo paznje, maste, pa ako hocete i ljubavi.
Soc zgrade i naselja nisu vrhunac arhit. dostignuca, nisu ni humane, ali se ne mogu bas ni sravniti sa zemljom.
Bolje bi bilo pogledati ono sta se nalazi oko tih zgrada, evo konkretno - u kakvom je stanju dunavska ulica?
kakavi su travnjaci, parkovi i koliko ih ima, kolovozi, trotoari, ivicanjaci itd? Sta je to sto taj kraj cini humanim i prijatnim kada se izajde iz zgrade? Sta bi decu koja rastu u tim naseljima ucinilo da ne odrastaju kao divljaci u sumi?
Moze zgrada biti ruzna i oronula, ali je mnogo gore kada je sve okolo u istom ili losijem stanju.
 
stf":2symo3xc je napisao(la):
Relja i Zuma

Да ли се то ви шалите? Боинг 737 на висини од 30 метара од тла? Па тај је завршио каријеру било димњака или не. Јасно је мени зашто је димњак обојен, али та прича вам не пије воду јер шта је кад нестане струје на осталим грађевинама у граду које нису црвено-беле а на незгоднијим су положајима?

Kakvih 30m? Geneksova kula ima 135m, bivši CK ima 115, a ovaj dimnjak ima čitavih 150m, a nije baš ni toliko uzak koliko izgleda. Ne mora da bude Boing, bilo kakav avion ili letilica može u gusto naseljenom područiju napraviti tragediju. Oko dimnjaka nema drugih visokih objekata, pa pilot u magli neće imati imati nikakvo drugo rano upozorenje sve dok ne naleti na njega. A što se tiče pitanje šta će tu avion, Boing ili ne, ova zaštita je i predviđena za vandredne situacije koje ne bi trebale da se dešavaju, ali se ipak dešavaju.

88860-6.jpg


Samo da nas vetar ne oduva!
http://www.alo.rs/vesti/reportaza-srbij ... oduva/2246
 
Drakche":3plxfggl je napisao(la):
Nista ne moze biti toliko ruzno ako se odrzava i ako mu se pridaje malo paznje, maste, pa ako hocete i ljubavi.
Soc zgrade i naselja nisu vrhunac arhit. dostignuca, nisu ni humane, ali se ne mogu bas ni sravniti sa zemljom.
Bolje bi bilo pogledati ono sta se nalazi oko tih zgrada, evo konkretno - u kakvom je stanju dunavska ulica?
kakavi su travnjaci, parkovi i koliko ih ima, kolovozi, trotoari, ivicanjaci itd? Sta je to sto taj kraj cini humanim i prijatnim kada se izajde iz zgrade? Sta bi decu koja rastu u tim naseljima ucinilo da ne odrastaju kao divljaci u sumi?
Moze zgrada biti ruzna i oronula, ali je mnogo gore kada je sve okolo u istom ili losijem stanju.
Не заговарам ја рушење било чега и слажем са тобом.

Али зато истичем сву бесмисленост аргумената "струке" која наводно штити нешто што је:

1. Тешки просек па и ругло, одавно оронуло, лоше испланирано, позиционирано и изведено. Дакле све ово са та три линка.

2. Нешто што би можда и било вредно заштите са дунавске стране да претходно одавно није нарушено и заклоњено од стране свега онога из ставке под бројем 1.

Дакле, струка говори о заштити Калемегдана а заправо штите постојеће ругло око и испред њега.
 
relja":21zt6poy je napisao(la):
Mare, nisi baš tako napisao.
Ne razumem te. :| Lepo sam napisao u novom redu "Evo ulepsanih dimjnaka, malo ironican motiv sa pticama...", a onda slike dimnjaka koji su ulepsani... Nema nikakve veze sa lokacijom.
I da si razumeo tako kako jesi, cinjenica da su ulepsali dimnjake koji su van grada govori da se barem malo brinu o estetici.
 
Delija":3t2pm85q je napisao(la):
Мало даље беградски урбани фронт на Дунаву - http://binged.it/1n6S08n
- Соц насеље које је архитектонски и урбанистички у радикалној колизији са свиме што представља урбанистичко и архитекотнско наслеђе остатка Дорћола и што је његова урб. матрица.

Nikad mi neće biti jasno koji je to genije, kako i zašto došao do ideje da je dobro posaditi te zgrade baš tu. Uvek kada tuda prođem u totalnom sam čudu. Zna li neko istorijat ovog dela grada i tog bloka?
 
У начелу је идеја смислена и то је једино стамбено насеље у старом делу града које је заиста изашло на реку али уместо да су наставили и мало разудили урбанистичку матрицу Дорћола неко се нашао паметан и ударио контру, ценим из идеолошких разлога.
 
Реља је гори од Бекса, криви неког за скретање и извртање теме, а је.. кеву колико то ради!
 
Да је икоме од "градских отаца" у овом граду било стало до визура Београдске тврђаве и са Саве и са Дунава, након њеног напуштања од стране војске и рушења касарни, све у улици Тадеуша Кошћушка на непарној страни до Дунава је требало порушити и не дозволити градњу, такође то важи и са савске стране за бараке у булевару Војводе Бојовића, касније бетон халу.
Како то није био случај, сада је, како ствари стоје, за визуре касно..
 
hazard":9zrycnzt je napisao(la):
Delija":9zrycnzt je napisao(la):
Мало даље беградски урбани фронт на Дунаву - http://binged.it/1n6S08n
- Соц насеље које је архитектонски и урбанистички у радикалној колизији са свиме што представља урбанистичко и архитекотнско наслеђе остатка Дорћола и што је његова урб. матрица.

Nikad mi neće biti jasno koji je to genije, kako i zašto došao do ideje da je dobro posaditi te zgrade baš tu. Uvek kada tuda prođem u totalnom sam čudu. Zna li neko istorijat ovog dela grada i tog bloka?

Komentar i zbog Šomija...da spokojno čita temu...

Da čovek ne zna da je iza tih zgrada pruga, rekao bi da je jedan od najlepših delova grada.
Sećam se kada sam pre 10-tak godina poslom dolazio u jedan od lokala i prvi put peške prošetao tim krajem.
Lep letnji dan, zelenilo, hladovina, Dunav (nema vetra) stanovi sa pogledom na reku...odmah sam poželeo da tu stanujem. Kraj je dostaje ruiniran od tada. Mnogo novih automobila, malo održavanja, grafiteri koji mrze sve lepo i uređeno, lokali se pozatvarali...
 
Вожд":1e0dsztx je napisao(la):
Да је икоме од "градских отаца" у овом граду било стало до визура Београдске тврђаве и са Саве и са Дунава, након њеног напуштања од стране војске и рушења касарни, све у улици Тадеуша Кошћушка на непарној страни до Дунава је требало порушити и не дозволити градњу, такође то важи и са савске стране за бараке у булевару Војводе Бојовића, касније бетон халу.
Како то није био случај, сада је, како ствари стоје, за визуре касно..

Svasta, gluplju izjavu davno nisam procitao na forumu!

Taj redosled zgrada u Tadeusa Koscuskog je jedan od najlepsih u gradu sa starim zgradama.
Stititi vizure ne znaci imati pustinju 3 km naokolo.
 
relja":1bmm9v7l je napisao(la):
Da čovek ne zna da je iza tih zgrada pruga, rekao bi da je jedan od najlepših delova grada.
Sećam se kada sam pre 10-tak godina poslom dolazio u jedan od lokala i prvi put peške prošetao tim krajem.
Lep letnji dan, zelenilo, hladovina, Dunav (nema vetra) stanovi sa pogledom na reku...odmah sam poželeo da tu stanujem. Kraj je dostaje ruiniran od tada. Mnogo novih automobila, malo održavanja, grafiteri koji mrze sve lepo i uređeno, lokali se pozatvarali...
И ја бих волео тамо да живим јер је заиста сјајна локација на самој обали Дунава што је привилегија само по себи.

Али то ни на који начин не оправдава толику "саможивост" и необазривост тог насеља на околину и урбанистичку матрицу Дорћола које је ту посађено без икаквог осврта на околину. Притом, архитектура ламела је недопустиво просечна за тако вредну локацију.

Иначе, погледајте на бинг мапсу. Та трансвезала по којој се сада налази распала пруга и гомила колосека просто сама тражи да постане зелена трака обогаћена лрт линијом и парковима која би практично оивичила цели Стари Град и повезала скоро све путне правце града и сва до сада скрајнута и одсечена насеља која су таква између осталог и баш због те пруге.
 
Slazem se da su usrali taj deo Dorcola sa tim rasporedom lamela i ulica koji nema blage veze sa urbanom matricom Dorcola. I sto kaze Delija, arhitektura zgrada je prosecna. Prefabrikovani elementi i oker opeka. Klasika za Commie naselja iz 80tih.
 
Pa i taj deo obale je praktično "otet" od Dunava, izgradnjim obaloutvrde sa one strane pruge, zar ne? Sa urbanom matricom nije ni mogao da ima dodirne veze zbog ograđenih koloseka. Zato su ga valjda i tako proketovali, za sebe, na obali. Komunikacije kroz podvožnjake i preko pasarela...

Ono što je karakteristično za "commie naselja iz 80-tih" kako je nazivaš (a i 70-tih) je da su autori mislili da će njihova ostvarenja ostati očuvana, da će jedina promena biti drveće koje će porasti u stabla sa hladom,da će okolina uvek biti čista, zelena, da neće biti četiri puta više automobila, uzurpacije, nadogradnje, zastakljivanja, uličnog vandalizma, da će zgrade biti održavane i uvek izgledati nekako toplo i humano....
E - trt. Sve je pošlo naopako, probudio se "drekavac", pa i ta naselja danas izgledaju kako izgledaju.
 
relja":3t6de155 je napisao(la):
Sa urbanom matricom nije ni mogao da ima dodirne veze zbog ograđenih koloseka. Zato su ga valjda i tako proketovali, za sebe, na obali. Komunikacije kroz podvožnjake i preko pasarela...
А то и не одговара баш истини. Беков град на води је леп пример како је то и те како могло.
 
Ne bih to poredio. Ovo je realizovano, i to na uskom parčetu zemlje između koloseka Dunav Stanice i Dunava.
"Grad na vodi" (Luka Beograd) em što nije realizovan projekat, em što na raspolaganju ima (imao) i veće zemljište i bitno manji broj koloseka za "preskakanje".

Malopr pogledah BingMape:da li je moguće da je u funkciji samo jedan kolosek kod pasarele, od ukupno osam koliko ih ima (ili možda čak devet)?
 
Zgrade koje spominjete kao ružne su projektovane po najmodernijem standardima urbanizma, stila i opreme stanova. Naselje ima prostor oko zgrada, parking (tačno je da nemaju svi mesta za parking, ali to je druga priča). Neke slike možete pogledati ovde:

Stan 1. u ulici Dunavski kej

Stan 2. u ulici Dunavski kej

Stan 3. u ulici Dunavski kej

Stanari kada su dobili stanove i kada su se uselili verovatno im je rečeno da će se pruga izmestiti kada se završi "Beogradski čvor" od tada je prošlo 30 godina, ali oni danas imaju odlične stanove i na ceni i na lokaciji i ako je dalje tu pruga u blizini koja sada ima manji obim saobraćaja. Arhitekte i urbanisti su odlično to izveli jer je tih godina uvedena zabrana gradnje stambenih objekata viših od 8 spratova, možda bi izgradili nešto veće zgrade kao u Zemunu, ali nisu mogli, 80-te su ipak bile teže ekonomski od 60-tih i početak 70-tih.

42920908.jpg
 
Vrh