Šta je novo?

K-District [Nekadašnji Beko Projekat]

stf":3j93aifv je napisao(la):
Саобраћај.
Ево, сви кукају како је Славија неизграђена. А шта ћемо кад се изгради? Како ће то саобраћај да поднесе? Боље да остане онда оваква :roll:
У блоку 26 боље да не граде солитере. Па не може саобраћај то да подржи. :roll:
Делта планета боље да се не гради јер Аутокоманда то не може да подржи :roll:
ИМТ боље да се не урбанизује. Јурија Гагарина то не може да подржи :roll:
Аквапарк боље да се не гради, блоковске саобраћајнице то не могу да подрже :roll:
У Булевару боље да се не руше страћаре, јер Булевар то не може да подржи......

Upravo si uporedio velike automobilske saobraćajnice koje POSTOJE GODINAMA sa Dunavskom ulicom za koju su predlagali da postane VELIKA AUTO SAOBRAĆAJNICA. Više puta sam čuo na Beobuildu komentare kako je autoput koji prolazi kroz grad jedna od najvećih grešaka u planiranju grada, a pravljenje autoputa od Dunavske ulice je odjednom u redu.

Ti automobili neće širokom Dunavskom da dođu do Beka i ostanu tu pa da se širokom Dunavskom i vrate, nego će da se ulivaju i u Dušanovu i u Bulevar Vojvode Bojovića. Dušanova mora postati ljudskija ulica i nadam se da će to rekonstrukcija doneti, Francuska/Tadeuša Košćuška ne smeju biti magistrale kakve već sada jesu zbog blizine istorijskog i prirodnog ambijenta tvrđave i zbog blizine pešaka; Bulevar Vojvode Bojovića NE TREBA DA POSTOJI jer deli tvrđavu na dva dela, kao što ni industrijska pruga ne treba da postoji.

Na teritoriji Starog grada, bilo šta što ima veze sa poboljšanjem protoka automobilskog saobraćaja ne mogu da shvatim. Ovaj grad je bolestan od automobila. Ne radi se o automobilima, već o kvalitetnom intermodalnom javnom prevozu, pešacima i drugim održivim vidovima prevoza, zaštiti istorije, ambijenta, o bezbednosti, tišini. I HOĆEMO DA DIŠEMO!
 
@ Relja

Слажем се потпуно да су урбанисти опет подбацили, тј. изашли су у сусрет инвеститору и никоме више. Та раскрсница је неприродна и лоша и морала је да се среди. Мене занима како би је то ти средио? Продужио Војводе Бојовића укосо преко Беко плаца?

Ево мог предлога за сређивање саобраћајног ужаса:
mvn2c3.jpg


jlaki":1mykhn42 je napisao(la):
Odgovorio je Feanor ono što sam i ja hteo:

Feanor":1mykhn42 je napisao(la):
Zgrada je sjajna, na ocajnoj lokaciji... Taj pogled sa Kalemegdana na Dunav moramo da stitimo kao nesto najsvetije...
Поштујем став, али ме занима шта то у том погледу има спектакуларно да би се сматрало светињом? Па и Сланкамен има лепши поглед на Дунав од Калемегдана.....људи, излазите ви мало ван БГ-а? Знате ли како изгледа леп поглед на Дунав?
 
Je l' ne shvataš da tvoj predlog podrazumeva rušenje jedne od zidina tvrđave, u istoriji strateški najbitnije zidine pristaništa? Od raskrsnice na levo, ta saobraćajnica ne treba da postoji.

A problem je u tome što se ne sećam da sam u neposrednoj blizini bilo koje istorijske celine uporedive sa Beogradskom tvrđavom video objekat koji svojim gabaritima konkuriše istorijskoj celini, a vizuelno nema veze sa istom.
 
@STF
To što još negde postoji takođe lep (ili lepši) pogled na Dunav, ne opravdava delimično zaklanjanje pogleda na Dunav u Beogradu... Tim zgradurinama jednostavno nije mesto tu, kao ni famoznom "oblaku"...

Ovaj render je dovoljan dokaz da će širina vidika sa Kalemegdana biti trajno narušena, i da je greška dodeljivanje ove lokacije za takav projekat...
IMG_2505.jpg


Problem postoji i iz suprotnog pravca - prilazeći Beogradu brodom duž Dunava, shvatate da jedina zona duž koje obale i ono iza njih na nešto liče i privlače pažnju je Ušće i pogled na Kalemegdan. Ova zgradurina će i to delimično zakloniti.

Investitorima je naravno slatko da udenu svoje građevine na ovako atraktivnu lokaciju, ali da ima i malo dalekovidosti i odgovornosti u gradskoj upravi, zona oko celog Kalemegdana bi, kao najstarija i najlepša ambijentalna celina u gradu, trebala da bude pod trajnom zabranom gradnje bilo kakvih objekata.
 
Dopuna postojece vesti koju predlazem da procitate na linku http://www.beobuild.rs/read.php/575.html

dodatni info odnosi se na preraspodelu prostora u okviru kompleksa

Stambeni prostor ~35.000m2
Ekskluzivni penthouse apartmani 5.400m2
Robna kuca ~9.200m2
Trgovinski prostor ~3.500m2
Komercijalni prostor ~11.400.m2
Hotel, spa i konferencijski prostor ~25.800m2
Apartmani ~3.700m2

Poslebno isticem podezmni prostor garaze i sl. od 50.000m2 koji ne ulazi u kvadraturu od 94.000m2 koliko ce nadzemno imati kompleks
 
Felix55":36qv00d6 je napisao(la):
Problem postoji i iz suprotnog pravca - prilazeći Beogradu brodom duž Dunava, shvatate da jedina zona duž koje obale i ono iza njih na nešto liče i privlače pažnju je Ušće i pogled na Kalemegdan. Ova zgradurina će i to delimično zakloniti.
[/b].

onaj ko je dosao tim pravcem i video je adu huju, raspali pancevac i raspalu luku, toplane na dorcolu... prezivec i taj sok da ugleda ovu grdobu, zar ne? a onada ce moci da uziva u pogledu na tvrdjavi isto kao i sad.. ja ne znam nikoga ko je rekao.."hej, ajde da uzivamo u pogledu na kalemegdan, idemo u podvoznjak na 25. maju,.."

sramotno je pricati ovde na temu vizura dok na 95% beogradske obale stoje skljunkare, groblja brodova, sikara, toplane i sta sve ne...
 
stf":2xov4f2l je napisao(la):
@ Relja

Слажем се потпуно да су урбанисти опет подбацили, тј. изашли су у сусрет инвеститору и никоме више. Та раскрсница је неприродна и лоша и морала је да се среди. Мене занима како би је то ти средио? Продужио Војводе Бојовића укосо преко Беко плаца?
.......

Pošto je fudbal na TV večeras očajan...jer igraju naši :roll:

Pre svega - činjenica je da su postojeća Dunavska i Bulevar vojvode Bojovića na tom mestu ulice sa samo dve trake, 1+1.
Pa samim tim, svako uključenje ili isključenje vozila na ulice oko ovog bloka bi izazvalo zastoj.
Bar bi Dunavsku valjalo proširiti, svakako i pre svega na samoj raskrsnici. Ako se raskrsnica proširi -a može samo na račun bloka BEKO (osim anko ne bi rušili bedeme) , ceo idejni projekat pada u vodu.
Svakako ne bi valjalo pored ovolikog objekta i dalje imamo usku ulicu sa dve krivine pod pravim uglom na samo 100 metara rastojanja. Više od ispravljanja Dunavske bih voleo neki kružni tok, ili bar široku raskrsnicu.

BTW, sinoć i preksinoć sam prošao pored Belvila kroz Đorđa Stanojevića i bio u Ušću.
U Đorđa Stanojevića je jedna cela traka postala - parking. Naravoučenije - kada se kd izgradnje velikih kompleksa ne vodi računa o generisanju saobraćaja i povećanog broja automobila, automobili zauzimaju svako slobodno parče asfalta.
Kod Ušća, već poznata situacija u Milentija Popovića kod Hajata - postojeća raskrnica postaje zakrčena zbog toga što je TC izgrađen kao je izgrađen, gde mu mesto nije, a ulice ostale iste kao pre.
 
razgradjevinar":2u38zpmt je napisao(la):
Felix55":2u38zpmt je napisao(la):
Problem postoji i iz suprotnog pravca - prilazeći Beogradu brodom duž Dunava, shvatate da jedina zona duž koje obale i ono iza njih na nešto liče i privlače pažnju je Ušće i pogled na Kalemegdan. Ova zgradurina će i to delimično zakloniti.
[/b].

onaj ko je dosao tim pravcem i video je adu huju, raspali pancevac i raspalu luku, toplane na dorcolu... prezivec i taj sok da ugleda ovu grdobu, zar ne? a onada ce moci da uziva u pogledu na tvrdjavi isto kao i sad.. ja ne znam nikoga ko je rekao.."hej, ajde da uzivamo u pogledu na kalemegdan, idemo u podvoznjak na 25. maju,.."

sramotno je pricati ovde na temu vizura dok na 95% beogradske obale stoje skljunkare, groblja brodova, sikara, toplane i sta sve ne...

Pa po tome se nameće drugi zaključak - da ovakve velelepne građevine treba graditi upravo na zabitim i raspalim mestima koje si naveo, a stvarne grdobe proterati van grada.
Tako su podignuti i hotel Jugoslavija, SIV, Inetrkonti...
 
@ ljaki

Свестан сам. То је мало парче зида који је у ужасно лошем стању, сам се обрушава већ годинама и нестаје у корову, а исти тај бедем је већ уклоњен на једном делу због исте улице (испод Победника). Елем, том циглом која би била скинута реконструисао би се неки други део тог бедема, који се у међувремену сам срушио, те ништа не бисмо изгубили.

Објекат не конкурише тврђави, већ је својим контрастом додатно наглашава. Хармонија по контрасту је нешто тотално непознато нашој средини. Цео Београд је хармонија по контрасту, и то га издваја у односу на остале градове, и то оправдава да се у БГ овако нешто изгради у односу на неке друге градове где овакав објекат не би био оправдан.

@ Felix

Са постојеће тачке (рендер) лепо се види Дунав и само фрагмент визуре, само фрагмент је заклоњен (која је иначе досадна), те ја не видим да се ишта спектакуларно изгубило. Осим тога, са те тачке, акценат је на Ушћу са којим визура Дунава једноставно не може да се пореди.

Да ли си дошао некада бродом одатле да би то тврдио или причаш напамет? Као што Разграђевинар рече, после депонија, рушевина, шљункара и Луке види се 25. мај (не Калемегдан), а док брод дође до тачке одакле се уопште види Калемегдан, Беко одавно више ничему не смета. Уосталом, да ли је ико био на крстарењу ? Да ли је неко са обале видео докле иду ти туристички бродићи? До 25. маја и онда назад. Даље нема ништа.

@ Relja

Мислим да се и даље улица може довољно проширити јер ни планирани објекат није набијен на тротоар. Уосталом, зар није централни улаз у компекс из Дунавске? Ја бих то парће Душанове затворио за све осим за трамвај и мислим да би се тиме спречила свака евентуана гужва. Из комплекса би директ излазио на магистралу-Дунавску и онда или према Панчевцу или према Бранку.
 
Поштујем став, али ме занима шта то у том погледу има спектакуларно да би се сматрало светињом? Па и Сланкамен има лепши поглед на Дунав од Калемегдана.....људи, излазите ви мало ван БГ-а? Знате ли како изгледа леп поглед на Дунав?

Pogled sa Kalemegdana na NBG i Vojvodinu generalno i preko Save i preko Dunava je nesto najlepse sto Beograd ima... To malo koji grad ima, recimo da sam osrednji putnik i to jos nisam video... Najlepse je jer ti je iza ledja zgusnuti, urbani, neorganizovani haos, a gledas u mir prostranstvo i zelenilo sa visine i jos ti je prelepo usce ispod nosa... DAAAA, totalno logicno daj da sa jedne strane postavimo oblak, a sa druge zgradurinu (koja je inace prelepa)... Vama bre nista nije sveto...

Slankamen je vikend naselje i sam po sebi prostor za uzivanje, tamo mozda ide 1% Beogradjana... Beograd je visemilionska kosnica i glavni grad koji ima tako sjajan pogled i prostor koji po meni od sadasnje zgrade Beko do onog trougla kod beton hale ne sme da ima nista novo...

I oblak i ova zgrada u buducnosti treba da ukrasavaju savski amfiteatar...
 
stf":1ljq8c8t je napisao(la):
@ Relja

Мислим да се и даље улица може довољно проширити јер ни планирани објекат није набијен на тротоар. Уосталом, зар није централни улаз у компекс из Дунавске? Ја бих то парће Душанове затворио за све осим за трамвај и мислим да би се тиме спречила свака евентуана гужва. Из комплекса би директ излазио на магистралу-Дунавску и онда или према Панчевцу или према Бранку.

I do tog (ili tih) ulaza treba doći nekuda, a ako zatvoriš jednu ulicu, samo ćeš izazvati još veći haos. Kuda bi išao saobraćaj ka Savskoj, Brankovom i NBG iz Dušanove? Kroz Parisku? Nekuda mora da se ide.

Jednotavno, treba prvo prošiti ulice i urediti ukrštanja, pa tek na preostalom zemljištu graditi ovoliko kvadrata...
ukoliko može da stane.
 
Krajnje jednostavno resenje za saobracaj: Tunel ispod Kalimegdana. Ionako je brdo. Zasto da to ne koristimo?

Vec je planirano da se taj tunel pravi, pa ovo nije nikakava radikalna promena planova. Samo ga treba pomeriti malo ka Savi. Potpuno ukidamo Vojvode Bojovica. Vise od pola ulica oko Centra na strani ka Savi, dakle levo od ulaza u njegov podzemni nivo, postaju samo uske servisne ulice ili mogu biti potpuno ukinute. Nema nezgodne raskrsnice Dunavske i Vojvode Bojovica. Dunavska se lako moze prosiriti. Izmedju nje i pruge su neka stovarista koja ni u jednoj varjanti nemaju buducnost na tom mestu. Ako ni taj prostor ne bude dovoljan, a bice, moze se ukinuti neki od blizih koloseka. Cemu danas sluzi osam(!) naporednih koloseka pored zeleznicke stanice, ili sta god da je ta zgrada danas. Nije valjda i sad bas to najzgodnije mesto za parkiranje vozova? U tako oslobodjeni prostor mozemo smestiti pravi siroki bulevar koji ce, sem Centra, omoguciti razvoj citave Dunavske obale od 25. maja nizvodno. A prema Savi smo dobili vise prostora i veliki, neprekinuti zeleni pojas potpuno lisen automobilskog saobracaja koji, sem toga, naglasava Tvrdjavu posto ju je sada moguce posmatrati iz vise razlicitih uglova. Ostaje samo jedan kolosek pruge i relativno retki vozovi, a to se za sad moze premostiti tunelima ili pasarelama koje vise ne moraju biti dugacke i upadljive. Tako se jedinim potezom, tunelom, koji je ionako u malo razlicitim obliku vec planiran, resava citava gomila problema.

KalimegdanSaobracaj.jpg
 
Zuma ovo bi bilo uzasno skupo da se uradi, pre bi dodale 2 trake ulici tadeusa koscuskog i Pariskoj nego da prokopaju tunel od skoro kilometar.
 
spatiotecte":3a43yf73 je napisao(la):
Zuma ovo bi bilo uzasno skupo da se uradi, pre bi dodale 2 trake ulici tadeusa koscuskog i Pariskoj nego da prokopaju tunel od skoro kilometar.

Bilo bi jeftinije nego sto izgleda, a resilo bi i druge probleme koji MORAJU da se rese: Povezivanje pesackih zona Knez Mihajlove i Kalemegdana, i spustanje dela grada na reku. Ili, po stavkama:

Probija se brdo, ne kopa se u dubinu. To znaci da

1) Nema problema sa izbegavanjem podzemnih instalacija
2) Spajaju se dve tacke na istom medjusobnom nivou, na istom nivou kao i okolne ulice, a sve je iznad nivoa reke i podzemnih voda. Posledica je jednostavno i jeftino spajanje sa postojecim ulicama i malo problema pri busenju.
3) Jedan jedini pravolinisjki segment, nema krivina.
4) Iznad je uglavnom zelenilo. Lako i jeftino pronalazenje mesta za ventilacione otvore.

Plan za pravljenje tunela ispod kraja Knez Mihajlove ulice i ulaza u Kalimegdan postoji i, koliko sam ja shvatio, vec je odobren. Dakle,

5) Planovi za nesto vrlo slicno i na prakticno istom mestu su vec uradjeni, pa je i to usteda.
6) Reasava se povezivanje pesackih zona Knez Mihajlove i Kalemegdana i to, po meni, na kvalitetniji nacin.
7) Oslobadjamo od saobracaja i zagadjenja citavu okolinu tvrdjave, tj vec sad mozemo spojiti obalu Save, Donji grad, Dunav, Tvrdjavu i Knez Mihajlovu u jednu neprekidninutu turisticku i pesacku zonu. Pruga je ovde mnogo manja prepreka od puta.
8 ) Saobracaj sa prosirene Dunavke ulice (sto je takodje planirano) ima gde da ode, a da to ne bude oko tvrdjave. Time se omogucava veca protocnost Dunavske ulice i ubrzava pristup Dunavskoj obali sto koristi drugim projektima na tom mestu.

Zar je sve ovo malo za 700m najjeftinijeg moguceg tunela kroz brdo?
 
jlaki":3g98zwfy je napisao(la):
stf":3g98zwfy je napisao(la):
Саобраћај.
Ево, сви кукају како је Славија неизграђена. А шта ћемо кад се изгради? Како ће то саобраћај да поднесе? Боље да остане онда оваква :roll:
У блоку 26 боље да не граде солитере. Па не може саобраћај то да подржи. :roll:
Делта планета боље да се не гради јер Аутокоманда то не може да подржи :roll:
ИМТ боље да се не урбанизује. Јурија Гагарина то не може да подржи :roll:
Аквапарк боље да се не гради, блоковске саобраћајнице то не могу да подрже :roll:
У Булевару боље да се не руше страћаре, јер Булевар то не може да подржи......

Upravo si uporedio velike automobilske saobraćajnice koje POSTOJE GODINAMA sa Dunavskom ulicom za koju su predlagali da postane VELIKA AUTO SAOBRAĆAJNICA. Više puta sam čuo na Beobuildu komentare kako je autoput koji prolazi kroz grad jedna od najvećih grešaka u planiranju grada, a pravljenje autoputa od Dunavske ulice je odjednom u redu.

Ti automobili neće širokom Dunavskom da dođu do Beka i ostanu tu pa da se širokom Dunavskom i vrate, nego će da se ulivaju i u Dušanovu i u Bulevar Vojvode Bojovića. Dušanova mora postati ljudskija ulica i nadam se da će to rekonstrukcija doneti, Francuska/Tadeuša Košćuška ne smeju biti magistrale kakve već sada jesu zbog blizine istorijskog i prirodnog ambijenta tvrđave i zbog blizine pešaka; Bulevar Vojvode Bojovića NE TREBA DA POSTOJI jer deli tvrđavu na dva dela, kao što ni industrijska pruga ne treba da postoji.

Na teritoriji Starog grada, bilo šta što ima veze sa poboljšanjem protoka automobilskog saobraćaja ne mogu da shvatim. Ovaj grad je bolestan od automobila. Ne radi se o automobilima, već o kvalitetnom intermodalnom javnom prevozu, pešacima i drugim održivim vidovima prevoza, zaštiti istorije, ambijenta, o bezbednosti, tišini. I HOĆEMO DA DIŠEMO!


Sjajno receno ! Jedino sto bi Dunavska ipak morala da postane bulevar, da bi se ostvarilo to sto pises o Dusanovoj i ostalim ulicama ili da stanovnici Dorcola predju na recna prevozna sredstva.

Koliko god da se raspravlja o prevozu u centru ovde se uvek zaboravlja da bez metro resenja tesko moze da se iskljuci saobracaj u nekim ulicama. Glavno pitanje je veza savske i dunavske strane. A odgovor je ili auto tunel ili metro umesto automobila.
 
Sva ta saobraćajna rešenja koja spominjete su, za sada, ipak, samo na nivou ideja i, ne zamerite - lepih snova.

U pitanju su ozbiljni infrastrukturni poduhvati, koji, zbog nekog našeg normalnog života i funkcionisanja bi već morali da budu realizovani u trenutku otvaranja ovog kompleksa.

O ograničenosti gradskih resursa je izlišno pisati, a mislim da nije prioritet da zato što je desetak ljudi spremno da plate za pogled ka Ušću i tvrđavi Grad uzima još jedan kredit za tunel ispod Kalemegdana ili nešto slično.

Neka "naši" redukuju plac, a projekat da se prilagodi novoj površini.

Još jednom sam pogledao osnovu:

th_65d1300db123ce22f6e2569fb36764f8_120914_560_view_plan.jpg


i sad sam još više ubeđen da ovo tek treba da se razradi. Džaba vertikale i "vizure", kad je osnova ostala na nivou 1920-tih.


beko1930.jpg


Zuma (prema kojem sam bio preterano oštar na temu liftova na Adi) je lepo objasnio i problem železnice.
Ja moram da se zapitam koliko je mudar investitor koji ulaže užasan novac da gradi tik uz prugu za koju se samo zna da je "u planu" za uklanjanje. Ako voz tuda prolazi i samo dva puta dnevno u sledećih 5-10 godina (ja uočio vikendom), mnogo je.
 
A propos pogleda na Dunav, da li bi neko mogao da skokne do tvrđave i škljocne par snimaka baš sa tačke sa koje je rađen render - živo me zanima kakvo je trenutno stanje, odn. šta se sada vidi odatle? Ne ulazeći u problem saobraćaj(nic)a, mislim da je projekat dobar, i da se tu gubi malo a dobija mnogo....
 
Mozda ima nade da se Dunavska malo zasece i napravi kruzni tok?
 
relja":32rp5p4r je napisao(la):
I do tog (ili tih) ulaza treba doći nekuda, a ako zatvoriš jednu ulicu, samo ćeš izazvati još veći haos. Kuda bi išao saobraćaj ka Savskoj, Brankovom i NBG iz Dušanove? Kroz Parisku? Nekuda mora da se ide.
Скрећеш у Тадеуша па поред подвожњака у Дунавску. Тадеуша може лепо да се прошири на тој деоници.

У том случају добијамо Т раскрсницу уместо X, трамвај је ионако планиран у средину а губи се и она незгодна раскрница ко којој причамо. На крају крајева неки циљ треба да буде у блиској будућности да Дунавска одмени Душанову и постане Дорћолска главна улица, па самим тим, и Душановој треба већ сада полако одузимати на саобраћајном значају.

relja":32rp5p4r je napisao(la):
Jednotavno, treba prvo prošiti ulice i urediti ukrštanja, pa tek na preostalom zemljištu graditi ovoliko kvadrata...
ukoliko može da stane.
Нисам баш сигуран да сам успео сконтати на шта си тачно мислио? Исте позиције улица само шире за 2 траке? Или дислоцирање раскрснице?
 
Kada se sklone sine, na Dorcolu ce nastati mogucnost stvaranja jedne vrlo lepe prirodne celine iz koje postoji pogled na Zvezdarsko brdo na jednoj strani i pogled prema Uscu i Kalemegdanu na drugoj, ta povrsina je povezana sa drugim velikim prirodnim celinama na obali i kalemegdanskim Gornjim i Donjim gradom.

Da li je pametno stvarati auto put ili bulevar na tom mestu ?

Dunavski bulevar je neophodna saobracajnica, ali trebalo bi da postoji izmedju Pancevackog mosta i Dubrovacke ili Francuske.

Dusanova ulica je bitnija, jer iz nje saobracaj moze da se razvodi i preba gornjem i prema donjem Dorcolu, pri tom u nekoj blizoj buducnosti to bi trebalo da bude saobracaj koji cine samo stanari tog dela grada i taksi prevoz. Za ostale tramvaj ili metro.
 
beli grad":2deksi9m je napisao(la):
Sjajno receno ! Jedino sto bi Dunavska ipak morala da postane bulevar, da bi se ostvarilo to sto pises o Dusanovoj i ostalim ulicama ili da stanovnici Dorcola predju na recna prevozna sredstva.

Koliko god da se raspravlja o prevozu u centru ovde se uvek zaboravlja da bez metro resenja tesko moze da se iskljuci saobracaj u nekim ulicama. Glavno pitanje je veza savske i dunavske strane. A odgovor je ili auto tunel ili metro umesto automobila.

Ja mislim da je postojeće stanje sasvim zadovoljavajuće. Ako bi se definisali glavni pravci u kojima bi saobraćaj bio kao što je sada, a ulaz u Gornji i Donji Dorćol bili otvoreni samo za stanovnike + Zona 30 (možda i manje), a naplaćivani za posetioce parking u garažama na obodima ove zone koja je praktično zatvorena za automobilski saobraćaj, imali bismo mnogo manje automobila, dok bi električni saobraćaj nastavio da funkcioniše savršeno i pri postojećoj infrastrukturi. Vremenom bi se otvorio dodatni prostor za pešake, biciklističke trake...

Za Dunavsku max 2+2 trake, i to sumnjam da je neophodno pri postojećem stanju i pri završetku obilaznice. Ako se Zaha izgradi, onda 2+2.
 
beli grad":38exwyog je napisao(la):
samo stanari tog dela grada i taksi prevoz

Od spominjanja taksista u kontekstu javnog prevoza i davanja im prava koji imaju ostali modaliteti javnog prevoza, ospice dobijem. Ne postoji parking na kome piše da je to parking za određeni broj taksija, a da taj broj nije prekoračen, najčešće duplo više vozila bude nego što je dozvoljeno. Ko to kontroliše uopšte?

Studentski trg je zatrpan automobilima, a otvoren je SAMO ZA JAVNI PREVOZ; koji nesrećno uključuje i TAKSIJE. Kontroliše li neko broj taksista u ovom gradu?

U nekim gradovima imaju sistem gde jedan taksi može koristiti više osoba, na oznaci na krovu postoji LED displej koji pokazuje broj osoba koji se prevozi. Tek kada je taj broj 3, vozilo ima pravo na žutu traku.
 
Da se složim sa Lakijem. Jedan od ključnih argumenata prilikom određivanja žutih traka za buseve je što jedan autobus zauzima 3-4 puta više mesta od auta, a preveze nekoliko desetina više putnika. Pa kako onda taksisti mogu da idu svuda gde i busevi? I oni zauzimaju i parking mesta, često i po strogom centru grada.
 
jlaki":1pwvdwuk je napisao(la):
beli grad":1pwvdwuk je napisao(la):
Sjajno receno ! Jedino sto bi Dunavska ipak morala da postane bulevar, da bi se ostvarilo to sto pises o Dusanovoj i ostalim ulicama ili da stanovnici Dorcola predju na recna prevozna sredstva.

Koliko god da se raspravlja o prevozu u centru ovde se uvek zaboravlja da bez metro resenja tesko moze da se iskljuci saobracaj u nekim ulicama. Glavno pitanje je veza savske i dunavske strane. A odgovor je ili auto tunel ili metro umesto automobila.

Ja mislim da je postojeće stanje sasvim zadovoljavajuće. Ako bi se definisali glavni pravci u kojima bi saobraćaj bio kao što je sada, a ulaz u Gornji i Donji Dorćol bili otvoreni samo za stanovnike + Zona 30 (možda i manje), a naplaćivani za posetioce parking u garažama na obodima ove zone koja je praktično zatvorena za automobilski saobraćaj, imali bismo mnogo manje automobila, dok bi električni saobraćaj nastavio da funkcioniše savršeno i pri postojećoj infrastrukturi. Vremenom bi se otvorio dodatni prostor za pešake, biciklističke trake...

Za Dunavsku max 2+2 trake, i to sumnjam da je neophodno pri postojećem stanju i pri završetku obilaznice. Ako se Zaha izgradi, onda 2+2.

Meni je iskreno vise muka od specijalnog tretmana "stanovnika" nego taksista. Ako hoces da zivis u centru i imas automobil izvoli zakupi/izgradi parking, radi sta hoces a ne da zauzimas prevredan prostor ispod stvarne cene. Taksi je javni tako da je to demokratskije, a ako se negde nagomilavaju taksiji to se da regulisati, ako nema mesta kruzi dalje ili idi u drugi deo grada gde ima.
 
Vrh