Šta je novo?

JKP Infostan - Обједињена наплата комуналних услуга

Боца
Ево овако. За потрошљу струје за лифт имате свој сат - бројило у стубишту. За светло у стубишту такође. Председник скупштине станара има кључеве од тих ормана тако да стање на тим бројилима можете контролисати и сами (ако сумњате да нису добро очитана).
Бројило које бележи утрошену струју за погон циркулационе пумпе за централно грејање налази се у подстаници која вас снабдева са грејањем.
У ЕДБ ваш предсеник може тражити (и они ће му то обавезно дати) копију рачуна за свако од набројаних бројила (и то можете радити сваки месец). Е сад, њих (ЕДБ) треба питати како се укупна потрошња дели на станове јер та подстаница не снабдева само ваш улаз и та утрошена струја се дели на све улазе (ламеле или како већ) који су прикопчани на њу.
Те копије, односно рачуне, ЕДБ доставља инфостану који нама доставља рачуне. И њих у инфостану може питати како се која од оних ставки у њиховом рачуну наплаћује, да ли по стану или броју чланова.
Циркулациона пумпа би требала да се гаси када и престаје грејање.
Наш улаз има 25 станова, лифт нам потроши од 350 до 450 киловата (није сваки месец исто, некад се више возимо, кад су годишњи мање). Стубишног светла трошимо пуно мање, можда сто и неки киловат?? (аутомат стубишне расвете подесите на најкраћи разумни импулс).
Када се расподели потрошња циркулационе пумпе, на наш улаз допадне киловата отприлике колико нам потроши лифт.
Ето толико. Наш председник је сусретљив човјек па ако те, након овога, буде још нешто занимало ту смо.
 
rasho62
Vrlo jasane i korisne informacije , to je to :kk:
verujem da su ti mnogi dr. zahvalni
+ 1 :)
 
Ponovo haos sa računima, ovaj put za komunalije
M. Nikolić - Z. Lazarević | 11. 03. 2014. - 15:30h izmena vesti 16:02h | Foto: D. Danilović | Komentara: 100
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/448931 ... komunalije

Samo što se stišala bura s očitavanjem brojila za struju, stiglo je novo iznenađenje: do četiri puta veći iznosi za vodu na uplatnicama “Infostana”.

Potrošnja vode za februarskih 28 dana veća je nego ostalih meseci, a niko da nam objasni zašto, navode Beograđani koji su se javljali “Blicu”. Da nije u pitanju kvar ili pucanje cevi dokazuje i to što su se sugrađani sa spornim računima javljali iz različitih krajeva grada. Pometnja je nastala i u zgradi sa osam stanara u Ulici Milice Rakić u Batajnici. Oni inače troše po 5,25 kubna metra vode, a na računima za februar potrošnja im je naprasno skočila na 23 kubika.

- Broj stanara je isti, a računi duplo veći. Na sve to, u istoj smo zgradi, koristimo zajedničku vodu, a podaci se ne poklapaju. Kod komšinice na računu je naša zgrada potrošila 15 kubika, a na računima drugih stanara 23,25. Računi imaju istu šifru, pa očigledno neko igrao sa brojevima - priča Milanka L. Ona ističe da toliko vode ne troše ni leti.

INFOSTAN: GRAĐANI MOGU DA ULOŽE REKLAMACIJE
- Račun se formira na osnovu parametara koje nam dostavljaju komunalna preduzeća i on stiže korisnicima na kućnu adresu. Ako je iskazana povećana potrošnja neke komunalne usluge, korisnici mogu da ulože reklamaciju - ističu u Infostanu i dodaju da je i stopa PDV-a podignuta sa osam na 10 odsto.

Ništa bolje nisu prošli ni stanari iz Bulevara Zorana Đinđića. Njima su računi viši za 1.000 dinara, opet zbog vode i kanalizacije.

- Svaki mesec plaćamo greške, prvo za struju, a sada za vodu. Dokle više ovako? - ogorčen je Bojan Kovač. On ističe da će se žaliti i da neće platiti sporan račun dok mu neko ne objasni šta plaća.

Vlasnik stana u Vojvode Stepe u decembru i januaru vodu je plaćao 697,81 dinar, a za najkraći mesec u godini 744,11 dinara. Ali, to nije sve.

- Zajednička struja nam je sa 456,47 skočila na 1.693,43 dinara. Pa, to je oko 370 odsto više - požalio nam se on.

KOME SE ŽALITI?
Za sve informacije i reklamacije u vezi sa potrošnjom i naplatom vode, građani mogu da se obrate „Vodovodu“ telefonom 011/3402-053 ili u korisničkim centrima u Kneza Miloša 27, Danijelovoj 32 i Severnom bulevaru 3. Reklamacije se mogu uložiti i u poslovnicama “Infostana”. Za pogrešno obračunatu zajedničku struju ili neispravna brojila, žalba se podnosi na šalterima Elektrodistribucije.

Pokušavajući da saznamo kako je to moguće, pozvali smo “Infostan”. U “Infostanu” navode da oni reklamacije samo prosleđuju komunalnim preduzećima, nadležnim da utvrde da li su opravdane.

U EDB-u tvrde da oni samo očitavaju brojila za utrošenu zajedničku struju, a podatke dostavljaju „Infostanu“ koji to obračunava.

Ni u „Beogradskom vodovodu i kanalizaciji“ ne priznaju da je propust njihov i tvrde da grešaka na računima nema, pozivajući se na manji broj reklamacija.

Oni su prošle nedelje potrošače obavestili da je u toku podela računa posle redovnog očitavanja vodomera i poslali su pisma svima čiji su računi uvećani zbog registrovane povećane potrošnje vode.
 
Bilo je i dosta komentara na ovu temu
mara
Utorak, 11. 03. 2014. 15:34h
neregistrovan korisnik
Pa moj muž i ja smo dobili da smo u januaru potrošili 44m3 vode ???? E više je DOSTA BILO i VREME JE za promene !!! Kradu nas za strujum kradu nas za vodu, na poreze, na vazduh !!! Jel to ta njihova reforma ?? Sebi plate od preko 500.000 dinara a nama je dosta 35.000 ...... MRŠ !!!!!

[komentar sa blic mobile] Alibaba-i-40-razbojnika
Utorak, 11. 03. 2014. 16:27h
neregistrovan korisnik
@mara : NAPRED samo NAPREDNO i nedaj im da dišu.

Utorak, 11. 03. 2014. 16:41h
neregistrovan korisnik
@mara : Ja dobih 5600 din, 80 i nesto kubika, mazda imam bazen a da to i ne znam.

Naduvavanje
Utorak, 11. 03. 2014. 16:46h
neregistrovan korisnik
@mara : Da li je normalno da u stambenoj zgradi sa 10 stanova, u kojoj zive pretezno penzioneri, troclana porodica trosi dnevno po clanu svako po 2 bureta od po 200l vode?!

Igor
Utorak, 11. 03. 2014. 16:54h
neregistrovan korisnik
@mara : Pa i Vodovod kao i EPS mora da kaže da su poslovali sa dobitkom prošle godine.

[komentar sa blic android] Marko
Utorak, 11. 03. 2014. 17:13h
neregistrovan korisnik
@mara : Pazite sta radite 16. marta.

Vlajko
Utorak, 11. 03. 2014. 15:35h
neregistrovan korisnik
Sta ste zapeli, znate valjda da napredni kadar nije u ljubavi sa matematikom.

Odakle-pa-nismo-nemci
Utorak, 11. 03. 2014. 16:48h
neregistrovan korisnik
@Vlajko : Meni je dosao infostan za 80 kvadrata 20.000 din. Ovo je postalo neizdrzljivo!

lopovska-zemlja
Utorak, 11. 03. 2014. 15:36h
neregistrovan korisnik
Isto i na Voždovcu, Medaković naselje. Ma kako ih nije sramota da toliko kradu! LOPOVI STE SVI DO JEDNOG!

[komentar sa blic android] Andreja
Utorak, 11. 03. 2014. 16:56h
neregistrovan korisnik
@lopovska-zemlja : Meni je drago zbog toga.Bice toga jos sa naprednim kadrom.Najvise mi je drago zbog ovih njihovih verujucih.Samo neka ih ponovo izglasaju.Uzivancija.Pozdrav za kvalifikovanog,za srbina 100,za lenu,za glavnog i pomocnog arhivatora i sve ostale SNS botove.

Sinisa-Mali
Utorak, 11. 03. 2014. 15:36h
neregistrovan korisnik
I za ovo je kriv Djilas! Namerno podriva svetlu buducnost Beograda na vodi! C

[komentar sa blic android] I-tako
Utorak, 11. 03. 2014. 16:14h
neregistrovan korisnik
@Sinisa-Mali : Samo ovce neka bleje a korbac udaraaaa jace i još jače

Dokle
Utorak, 11. 03. 2014. 15:36h
neregistrovan korisnik
Ko kaže da nema sistema kod nas? Evo, i EDB, pa sada i Infostan, pa će redom svi da dižu nogu za potkivanje. A mi, gradjani, ne treba ništa da se pitamo nego samo da plaćamo. Dokle? Kako ovako može da se radi a da niko ne odgovara!? Ni vlast, ni direktni izvršioci obračuna. Upravo smo u predizbornoj kampanji, posle njihove dve godine rada i evo nama rezultata koji su za naš život itekako bitni. Ja znam da neću za njih da glasam ali nikako da nadjem nekog za koga hoću!

miljaana
Utorak, 11. 03. 2014. 16:17h
neregistrovan korisnik
@Dokle : Stvar je u tome da i nema za koga. Predhodni su lopovi, sadašnji idu njihovim stopama, a budući .......ne postoje. Ugasili smo svi do jednog.
 
Friški (zaokruženi)podaci radi nastavka opšteg poredjenja
Usluga ......................................Januar...........Februar..............Mart
za 66 kvadrata u Bataji .....11.360 din.......14.000 din............. :bash:

Grejanje ...................................... 7.599...........7.599
Zagrevanje vode DEC 2013.......... 488
Zagrevanje vode JAN 2014 ......... 994...........3.319
Hladna voda DEC 2013................ 236
Hladna voda JAN 2014 ............... 480............1.186
Kanalizacija DEC 2013................... 95
Kanalizacija JAN 2014 ................ 194.............479
Koriscenje vodenog dobra ............... 3................6
Naknada za ispustenu vodu............. 3................6
Iznosenje smece............................ 299.............299
Ciscenje ulaza ......................... ..... 169.............169
Odrzavanje zgrade sa liftom........... 581.............581
zaj. el. energija DEC 2013.............. 166.............331
Ekoloska zastita .............................. 52.............52
Zaokruzenje ......................................0 ..............0

U januaru su,,ispeglalane,, merne razlike
Cemu sada u još kracem februaru ovolike razlike- bez i jedne reci objašnjenja :rant:
 
Боца.
Код нас: 80 квадрата, 4 члана, са поустом 5%

хладна вода дец.2013........ 274 јан.2014 ....... 558 феб. 783
канализација дец.2013........ 110 јан.2014........ 225 феб. 316
зај.струја дец.2о13........ 451 јан.2014........ 437

Е сад. Ови из водовода, чини ми се рекоше, очитавају водомере на 6 месеци. Значи они "као" гледају просечну потрошњу за тих протеклих шест месеци и ребну нам за наредних шест неку цифру, као што видимо већу. Додуше нисам анализирао претходне рачуне а нисам се нити распитивао коју они потрошњу достављају инфо стану.
Ако је овако како сам навео значи да нам је следећих шест месеци увек иста потрошња за сваки месец јер водомере не очитавају месечно па да буде један месец више или други мање. Ако није овако онда нас краду јер не знају колико смо воде потрошити у протеклом месецу.

За канализацију немам појма, поскупили су а нисам нигде чуо ништа о томе, да су тражили поскупљење и да/ли им је одобрено.

А и ови из инфо стана раде курвањски нигде не назначавају колико је нас четверо потрошило кубика воде и киловата заједничке струје.

У сваком случају не вреди кукати између себе него да председници кућних савета траже објашњења како се све то обрачунава и дели на чланове домаћинства и квадрате стана.

П.С. Можда неко зна, од кога инфо стан наплаћује своје услуге, да ли од нас или од фирми које нам услуге пружају"
 
Za visoke račune u „Belvilu” niko nije kriv
M. L. JANKOVIĆ | 13. mart 2014. 21:41 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -nije-kriv

Svi beže od odgovornosti zbog enormnih iznosa koje su stanari „Belvila“ dobili za zajedničku struju. U februaru potrošeno manje struje nego u januaru, a troškovi pet puta veći

MUKE stanara „Belvila“ sa naglo povećanim računima za zajedničku struju izgleda nema ko da reši. Iako je februarski račun za potrošene kilovate veći čak pet puta u odnosu na januarski, od odgovornosti za ovaj problem - beže svi. U „Elektrodistribuciji Beograd“ kažu da oni samo očitavaju potrošnju na brojilima i da nisu nadležni za određivanje iznosa na računu. „Infostan“ koji račune šalje, tvrdi da oni, opet samo, rade obračun na odnosu naloga koji im - EDB dostavlja.

Na sve ovo, podaci koje je „Elektrodistribucija“ dostavila „Novostima“ svedoče da su meštani „Belvila“ u februaru palili svetlo u zgradi manje nego mesec dana ranije!

- U januaru je u jednoj zgradi u „Belvilu“ aktivne veće tarife, koja podrazumeva utrošak električne energije, potrošeno ukupno 11.189 kilovata, a u februaru 9.075 - kaže Sandra Alagić iz EDB. - To praktično znači da su stanari u mesecu kada im je naplaćeno mnogo više, potrošili manje. Ne znamo kako je to moguće, pošto su naši radnici uredno očitali brojila i ove podatke dostavili „Infostanu“, koji je dalje obračunavao iznos na računima. Mi sa krajnjim računom nemamo ništa.

PRITUŽBE STIŽU I SA VOŽDOVCA
Kada su videli šta se desilo u „Belvilu“, redakciji „Večernjih novosti“ počeli su da se javljaju i stanovnici drugih delova grada koji tvrde da imaju slične probleme. Duplirane ili trostruko veće račune za utrošenu zajedničku struju prijavili su i stanari čak šest stambenih zgrada u Strumičkoj ulici na Voždovcu.

U JKP „Infostan“, pak, kažu da će u koordinaciji sa EDB odgovoriti na sve reklamacije korisnika, ali da o tome da li će građanima žalba biti uvažena odlučuje samo „Elektrodistribucija“.

- Mi radimo obračun mesečnih računa na osnovu naloga komunalnih kuća, u kojima su iskazani parametri o potrošnji - objašnjavaju u ovom komunalnom preduzeću. EDB mesečno dostavlja JKP „Infostan“ stanje očitanih strujomera u dinarima, a naše preduzeće potom vrši raspodelu utrošene zajedničke električne energije korisnicima. Kada primi reklamaciju, naše preduzeće je prosleđuje davaocu usluge, koji je jedini nadležan da utvrdi da li je ona opravdana ili ne.

NAPLATA MOGUĆA NA DVA NAČINA

Zajednička potrošena struja u zgradama, garažama, kao i voda naplaćuje se na dva moguća načina: prvi je da se potrošnja podeli na stanove u zavisnosti od toga koliko je prijavljeno ljudi na toj adresi, a druga da se svakom stanu naplaćuje deo troškova po tome kolika mu je kvadratura. O tome koji će sistem odabrati, odlučuje skupština stanara ili predsednik kućnog saveta.
 
Građani koji su dobili uvećane račune mogu da reklamiraju, ali EDB tvdi da nije bilo greške
Tanjug | 14. 03. 2014. - 15:07h | Komentara: 0
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4497 ... ilo-greske

Svi korisnici koji sumnjaju da su im povećani računi za Infostan, mogu da ulože reklamacije tom preduzeću, koje će te pritužbe proslediti davaocima usluga koji vrše očitavanje, što je u slučaju zajedničke struje-Elektrodistribucija Beograd (EDB), izjavila je Tanjugu portparol Infostana Milica Paunović.

U EDB-u, međutim, tvrde da su, posle pritužbi na februaraske račune za zajedničku struju, prekontrolisana brojila i da nisu ustanovljene greške, ali su naveli da će proveriti sve pritužbe.

Posle pritužbi građana na uvećane decembarske račune za struju, neki građani se sada žale i na uvećane februarske račune za zajedničku struju i vodu, koja im se naplaćuje preko uplatnica Infostana.

Posle pritužbi stanovnika naselja "Belvil" da im je februarski račun za zajedničku struju povećan čak pet puta u odnosu na januarski i neki gradjani Vračara su naveli da im je za februar za zajedničku struju obračunato 540 dinara, umesto prosečnih nešto više od 100 dinara.

Među onima koji se žale na uvećane račune za zajedničku struju je i stanovnik Čukarice, kome je za februar stiglo da plati oko 800 dinara, umesto uobičajenih oko 350 dinara.

Osim uvećanih računa za zajedničku struju, pritužbe se odnose i za uvećane stavke za zejdničku potrošnju vode, pa jedan stanovnik Zemuna navodi da mu je za februar stiglo da za vodu plati 1.000 dinara, umesto ranijih 450 dinara.

Korisnici, kao i svakog meseca, i sada u periodu prispeća računa za Infostan, ulažu pritužbe i reklamacije na svoje račune, izjavila je Tanjugu portparol Infostana Milica Paunović, koja je dodala da je za prethodni mesec najviše pritužbi bilo na stavke za zajedničku struju i vodu.

Svi korisnici koji sumnjaju da su im povećani računi za Infostan, mogu da ulože reklamacije tom preduzeću, koje će tU EDB-u, međutim, tvrde da su, posle pritužbi na februaraske račune za zajedničku struju, prekontrolisana brojila i da nisu ustanovljene greške, ali su naveli da će proveriti sve pritužbe.

Posle pritužbi građana na uvećane decembarske račune za struju, neki građani se sada žale i na uvećane februarske račune za zajedničku struju i vodu, koja im se naplaćuje preko uplatnica Infostana.

Posle pritužbi stanovnika naselja "Belvil" da im je februarski račun za zajedničku struju povećan čak pet puta u odnosu na januarski i neki građani Vračara su naveli da im je za februar za zajedničku struju obračunato 540 dinara, umesto prosečnih nešto više od 100 dinara.

Među onima koji se žale na uvećane račune za zajedničku struju je i stanovnik Čukarice, kome je za februar stiglo da plati oko 800 dinara, umesto uobičajenih oko 350 dinara.

Osim uvećanih računa za zajedničku struju, pritužbe se odnose i za uvećane stavke za zejdničku potrošnju vode, pa jedan stanovnik Zemuna navodi da mu je za februar stiglo da za vodu plati 1.000 dinara, umesto ranijih 450 dinara.

Korisnici, kao i svakog meseca, i sada u periodu prispeća računa za Infostan, ulažu pritužbe i reklamacije na svoje račune, izjavila je Tanjugu portparol Infostana Milica Paunović, koja je dodala da je za prethodni mesec najviše pritužbi bilo na stavke za zajedničku struju i vodu.

Svi korisnici koji sumnjaju da su im povećani računi za Infostan, mogu da ulože reklamacije tom preduzeću, koje će te pritužbe proslediti davaocima usluga koji vrše očitavanje, što je u slučaju zajedničke struje-Elektrodistribucija Beograd (EDB), istakla je Paunović.

Infostan će sa EDB-om, kada je reč o zajedničkoj struju, odgovoriti na sve reklamacije korisnika i za sve, za koje EDB utvrdi da su opravdane, Infostan će obavestiti korisnike i izvršiti korekciju računa, dodala je Paunović.

Infostan ne očitava brojila nego EDB, istakla je Paunović i pojasnila da Infostan vrši obračun računa, na osnovu naloga o potrošnji, koje im dostavljaju komunalna preduzeća.

Isključivo na osnovu tih naloga se vrši raspodela zajednički potrošene struje, kao i vode i to se radi ili po kvadraturi stana ili po broju članova domaćinstva.

Portparol EDB-a Sandra Alagić rekla je Tanjugu da je bilo pritužbi potrošača na februaraske račune za zajedničku struju i da je EDB obavio kontrolu ispravnosti brojila i da nisu ustanovljene greške.

Ne prebacujemo loptu ni na koga, sve pritužbe ćemo proveriti i ne bežimo od toga da uvek postiji mogućnost ljudske greške, rekla je Alagić i apelovala na sve korisnike da prethodno sve dobro provere i da imaju u vidu da se računi za zajedničku struju obračunavaju i po broju članova domaćinstva ili po kvadraturi stana i da ne plaća isto vlasnik stana od 150 kvadrata i onaj od 40 kvadrata, kao ni onaj ko ima jednog i četiri člana domaćinstva.

Ona je ukazala da je bilo slučajeva da su neke prostorije privedene nekoj drugoj nameni, pa je i potrošnja struje zbog toga veća, kao na primer neke garaže na Novom Beogradu, koje su pretvorene u radionice.

Alagić je najavila da će uskoro na temu zajedničkih računa za struju i vodu biti održana konferencija za novinare EDB-a, Infostana i Beogradskog vodovoda i kanalizacije.

Te pritužbe proslediti davaocima usluga koji vrše očitavanje, što je u slučaju zajedničke struje-Elektrodistribucija Beograd (EDB), istakla je Paunović.

Infostan će sa EDB-om, kada je reč o zajedničkoj struju, odgovoriti na sve reklamacije korisnika i za sve, za koje EDB utvrdi da su opravdane, Infostan će obavestiti korisnike i izvršiti korekciju računa, dodala je Paunović.

Infostan ne očitava brojila nego EDB, istakla je Paunović i pojasnila da Infostan vrši obračun računa, na osnovu naloga o potrošnji, koje im dostavljaju komunalna preduzeća.

Isključivo na osnovu tih naloga se vrši raspodela zajednički potrošene struje, kao i vode i to se radi ili po kvadraturi stana ili po broju članova domaćinstva.

Portparol EDB-a Sandra Alagić rekla je Tanjugu da je bilo pritužbi potrošača na februaraske račune za zajedničku struju i da je EDB obavio kontrolu ispravnosti brojila i da nisu ustanovljene greške.

Ne prebacujemo loptu ni na koga, sve pritužbe ćemo proveriti i ne bežimo od toga da uvek postiji mogućnost ljudske greške, rekla je Alagić i apelovala na sve korisnike da prethodno sve dobro provere i da imaju u vidu da se računi za zajedničku struju obračunavaju i po broju članova domaćinstva ili po kvadraturi stana i da ne plaća isto vlasnik stana od 150 kvadrata i onaj od 40 kvadrata, kao ni onaj ko ima jednog i četiri člana domaćinstva.

Ona je ukazala da je bilo slučajeva da su neke prostorije privedene nekoj drugoj nameni, pa je i potrošnja struje zbog toga veća, kao na primer neke garaže na Novom Beogradu, koje su pretvorene u radionice.

Alagić je najavila da će uskoro na temu zajedničkih računa za struju i vodu biti održana konferencija za novinare EDB-a, Infostana i Beogradskog vodovoda i kanalizacije.
 
Lažni flajeri o poskupljenju struje
D. N. | 15. 03. 2014. - 14:27h | Komentara: 5

Struja neće poskupeti, to je apsolutna laž, sračunata na izazivanje haosa, nemira i nasilja u Srbiji - rekao je Aleksandar Obradović, v.d. direktora EPS, povodom pojavljivanja na delovima Novog Beograda, Zvezdare, Obrenovca i još nekim delovima Srbije na desetine hiljada falsifikovanih flajera, na kojima se najavljuje navodno poskupljenje struje za 20 odsto od 1. aprila.
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4498 ... nju-struje (ceo tekst)
 
Папрени рачуни за заједничку струју
И поред опсежних провера још се не зна ко је крив за драстично увећане фебруарског рачуна обједињене наплате у појединим деловима Београда – ЕДБ или „Инфостан”
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... ju.sr.html

Сви корисници који сумњају да су им последњи рачуни за „Инфостан” увећани због погрешног обрачуна заједничке струје могу да уложе рекламације, последња је информација саопштена из овог предузећа које шаље уплатнице обједињене наплате.

Поједини потрошачи жале се последњих дана да им је за ставку „заједничка струја” обрачунат и пет пута већи износ него ранијих месеци иако се ништа није променило у њиховој потрошњи. Таквих примера било је на Чукарици, Врачару, Раковици у новобеоградском насељу Белвил…

Међутим, ни овога пута, као и у афери са драстично увећаним рачунима за струју крајем прошле године, још није јасно како је дошло до грешке у рачуну за заједничку електричну енергију у зградам у неким деловима Београда. И ко је крив за шетању грађанаод шалтера до шалтера за рекламације као што се дешавало неким нашим читаоцима – „Инфостан” или ЕДБ?Како тврде у оба предузећа, нема системске грешке већ је реч о појединачним случајевима које треба испитати. У ЈКП „Инфостан” уверавају да ће у координацији са „Електродистрибуцијом Београд” одговорити на све рекламације корисника.

– Притужбе грађана проследићемо даваоцима услуга који очитавају бројила, шо је у случају заједничке струје – Електродистрибуција Београд . Инфостан ће са ЕДБ-ом одговорити на све рекламације корисника. Ако ЕДБ утврди да су оправдане, ми ћемо обавестити кориснике и кориговати рачуне– истичу у „Инфостану”.

Проблем утврђивања надлежности овога пута је то што „Инфостан” не очитава бројила већ обрачунава и доставља рачуне на основи извештаја ( налога) о потрошњи које им достављају ЕДБ и друга комунална предузећа. Кажу да се искључиво на основу тих налога расподељује заједничка потрошене струје ( или воде) и да се то ради на основу два модела– или по квадратури стана или по броју чланова домаћинства.

На који начин ће се расподелити заједнички утрошени киловати ( рецимо заједничко осветљење, рад подстаница, пумпи за воду, лифта, струје у склоништима, заједничким просторијама…) одлучују скупштине станара која је такође дужна да сваку промену броја житеља пријави „Инфостану”. Уколико зграда нема органе управљања потрошња се обрачунава по броју квадрата стана.

У ЕДБ-у тврде да су, после притужби на фебруарске рачуне за заједничку струју преконтролисали сва та бројила и да нису установљене грешке у очитавању, а такође и демантују нагађања да су фебруарски рачуни већи јер ЕДБ није неколико месеци очитравао потрошњу.

– Додатно ћемо проверити све притужбе, не пребацујемо лопту ни на кога и не бежимо од тога да увек постоји могућност људске грешке, све ће се знати до краја недеље – рекла је портпарол ЕДБ-а Сандра Алагић и истакла да рекламације оверене печатом могу да поднесу искључиво председници скупштина станара.

Како каже, током провере рачуна и потрошње установљене су и неке неправилности на терену. Рецимо, да рад подстанице која служи за грејање пет зграда плаћају само станари једне вишеспратнице. Или да је 2.000 квадрата пословног простора пријављено на заједничку струју. Поставља се поново питање шта су све инвеститори пријављивали на заједничку електричну енергију у Београду,рекла је Алагић, најављујући да ће до краја недеље ова два предузећа издати заједничко саопштење поводом новонасталог проблема.

----------------------------------------------

Платити или не

Највећа дилема за потрошаче које су уложили жалбе је да ли да, без обзира на то, измире рачун у року или, ипак, сачекају са плаћањем „Инфостану” док не добију одговор, мада у том случају губе право на попуст. У „Инфостану” кажу да грађани који желе да остваре умањење рачуна треба да га измире у предвиђеном року, а уколико ЕДБ буде прихватио рекламацију, корисницима ће тај износ бити враћен кроз обрачун наредних рачуна за заједничку струју.

И.А.–Ј.А.
објављено: 18.03.2014.
 
Efikasnija kontrola potrošnje zajedničke električne energije
Sreda, 19. 03. 2014.|15:57 | Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... e-energije

JKP "Infostan" i "Elektrodistribucija Beograd" će efikasnije rešavati reklamacije za zajedničku električnu energiju, saopšteno je iz JKP "Infostan". EDB je na svojim punktovima u gradu otvorio posebne šaltere za reklamacije za zajedničku električnu energiju.

Skupštine stanara koje smatraju da imaju povećanu potrošnju zajedničke električne energije mogu da prijave problem, a EDB će uraditi dodatnu kontrolu i proveru. Reklamacije se mogu podneti i na šalterima "Infostan"-a, koji će ih proslediti na kontrolu EDB-u.

Kako se navodi u saopštenju, biće preduzete sve mere kako bi se efikasno kontrolisali računi i potrošnja, a korisnici u najkraćem vremenskom periodu dobili obaveštenje o ishodu reklamacija.

Osim šaltera, EDB je otvorio adresu info.centar@edb.rs, za korisnike koji imaju povećanu potrošnju zajedničke električne energije.

Iz JKP "Infostan" apeluju na Skupštine stanara da redovno obaveštavaju to preduzeće o promenama broja članova domaćinstva u stambenoj zgradi i obrate pažnju da li su neke od zajedničkih prostorija privedene drugoj nameni, kao i to da li su svi koji koriste zajedničku električnu energiju prijavljeni JKP "Infostan".

Ukoliko postoji sumnja skupštine stanara da neko neovlašćeno koristi zajedničku struju sa njihovog mernog instrumenta, takođe mogu da se obrate "Infostan"-u i EDB-u.

U zajedničkoj koordinaciji ispitaćemo svaki pojedinačni slučaj i predložiti moguća rešenja, nakon utvrđivanja činjeničnog stanja na terenu, navodi se u saopšštenju JKP "Infostan".
 
Infostan: 105 reklamacija na visoke račune za zajedničku struju
Tanjug | 22. mart 2014. 10:45 | Komentara: 0

Javnom preduzeću "Infostan" ove nedelje prijavljeno je 105 reklamacija građana na visoke račune za struju na objedinjenoj uplatnici. U infostanu i EDB očekuju da će naredne nedelje problemi biti rešeni
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... cku-struju (ceo tekst)
 
Martovski računi Infostana bez struje
M. L. JANKOVIĆ | 01. april 2014. 22:20 | Komentara: 0

Na narednim uplatnicama "Infostana" neće biti i stavke za zajedničku električnu energiju. Beograđani će, ipak, posle dodatnih kontrola, sve platiti u aprilu
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... bez-struje (ceo tekst)
 
2.4.2014.
Ускоро нови обрасци рачуна за струју

БЕОГРАД – Потрошачи у Србији добиће до 15. априла рачуне за електричну енергију на новим обрасцима, на којима ће бити наведена просечна цена киловат-сата, изјавио је данас вршилац дужности директора ЕПС Снабдевања Жељко Марковић.
http://www.politika.rs/vesti/najnovije- ... ju.sr.html (ceo tekst)
 
četvrtak 3.04.2014. | 08:19
Da li su novi računi jednostavniji?
Izvor: RTS

Beograd -- Šta zajedničko imaju Irska, Australija, Kina, Južna Afrika i Srbija? Od pre nekoliko dana imaju sličan izgled računa za struju jer imaju slične tarifne sisteme.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=832009
(ceo tekst)
 
Seku struju zbog duga od 10.000 dinara
M. L. J. - M. N. S. | 03. april 2014. 21:30 | Komentara: 9

Elektroprivreda Srbije započela oštar obračun sa potrošačima koji ne plaćaju električnu energiju. Prvi na udaru neće se naći najveći dužnici, već se spisak pravi po delovima grada
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... 000-dinara (ceo tekst)
 
Tekst iz Politike 7.4.2014g
img271.jpg


Baš me zanima koje su to posebne obuke za očitavanje vodomera i strujomera ? :shock:
 
Dug za struju će naplaćivati prinudno od plate
Gordana Bulatović | 09. 05. 2014. - 21:53h | Foto: Đ. Kojadinović | Komentara: 1
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4636 ... o-od-plate

EPS Snabdevanje je od građana ovih dana zatražilo da dostave matični broj i ime oca onog na koga glasi brojilo.
U EPS Snabdevanju uporište za naplatu dugova mimo volje dužnika našli su u zakonu o izvršenju i obezbeđenju i propisima po kojima rade privatni izvršitelji

Razlog za to je, kažu u EPS-u, ažuriranje baze podataka o potrošačima kako bi lakše naplatili utrošenu struju.

- Znam da mi traže ove podatke kako bi mogli da mi dug za struju naplate sa tekućeg računa. Zato sam i došao direktno u Elektrodistribuciju. Imam dugovanje koje ću platiti u narednom periodu, kada mi gazda uplati zaostale plate - kaže za “Blic” Svetozar Jokanović iz Beograda, koga smo zatekli na šalteru EDB-a.
---
30 milijardi dinara je u sudskim postupcima
40 milijardi dinara tek treba da uđe u sudsku proceduru
110 privatnih izvršitelja radi na dugovanjima za struju
---
U EPS Snabdevanju demantuju da će se dugovi za struju naplaćivati skidanjem novca s računa potrošača i dodaju da za to nema zakonskih mogućnosti bez obzira na to da li imaju ažurirane podatke. S druge strane, ne isključuju, kao moguću meru, administrativnu zabranu na zaradu.

- Zatražili smo lične podatke od kupaca kako bismo ažurirali postojeću bazu podataka. Kupci koji imaju dug za struju mogu da dođu u situaciju da im privatni izvršitelj to prinudno naplati. Potrošači su dužni da svoje podatke dostave, kao i njihove izmene ukoliko je do njih došlo u roku od pet dana od nastale promene. Nažalost, u našoj bazi za 80 odsto kupaca nisu ažurirani podaci - kažu za “Blic” u EPS Snabdevanju.

Privatni izvršitelji dužnicima za koje je pokrenut postupak izvršenja mogu dug naplatiti u skladu sa Zakonom o izvršenju i obezbeđenju, na način koji oni odrede kao najefikasniji. To je najčešće putem administrativne zabrane na primanja, a ređe prodaja pokretne ili nepokretne imovine.

MOŽE I SA TEKUĆEG RAČUNA
Prema Zakonu o izvršenju i obezbeđenju, dug može da se namiri i sa tekućeg računa dužnika. Za naplatu komunalnih usluga nadležan je privatni izvršitelj, a u ostalim slučajevima potrebna je sudska presuda.
 
milos.tro":266o512u je napisao(la):
Dug za struju će naplaćivati prinudno od plate
Gordana Bulatović | 09. 05. 2014. - 21:53h | Foto: Đ. Kojadinović | Komentara: 1
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4636 ... o-od-plate

EPS Snabdevanje je od građana ovih dana zatražilo da dostave matični broj i ime oca onog na koga glasi brojilo.
U EPS Snabdevanju uporište za naplatu dugova mimo volje dužnika našli su u zakonu o izvršenju i obezbeđenju i propisima po kojima rade privatni izvršitelji

Razlog za to je, kažu u EPS-u, ažuriranje baze podataka o potrošačima kako bi lakše naplatili utrošenu struju.

- Znam da mi traže ove podatke kako bi mogli da mi dug za struju naplate sa tekućeg računa. Zato sam i došao direktno u Elektrodistribuciju. Imam dugovanje koje ću platiti u narednom periodu, kada mi gazda uplati zaostale plate - kaže za “Blic” Svetozar Jokanović iz Beograda, koga smo zatekli na šalteru EDB-a.
---
30 milijardi dinara je u sudskim postupcima
40 milijardi dinara tek treba da uđe u sudsku proceduru
110 privatnih izvršitelja radi na dugovanjima za struju
---
U EPS Snabdevanju demantuju da će se dugovi za struju naplaćivati skidanjem novca s računa potrošača i dodaju da za to nema zakonskih mogućnosti bez obzira na to da li imaju ažurirane podatke. S druge strane, ne isključuju, kao moguću meru, administrativnu zabranu na zaradu.

- Zatražili smo lične podatke od kupaca kako bismo ažurirali postojeću bazu podataka. Kupci koji imaju dug za struju mogu da dođu u situaciju da im privatni izvršitelj to prinudno naplati. Potrošači su dužni da svoje podatke dostave, kao i njihove izmene ukoliko je do njih došlo u roku od pet dana od nastale promene. Nažalost, u našoj bazi za 80 odsto kupaca nisu ažurirani podaci - kažu za “Blic” u EPS Snabdevanju.

Privatni izvršitelji dužnicima za koje je pokrenut postupak izvršenja mogu dug naplatiti u skladu sa Zakonom o izvršenju i obezbeđenju, na način koji oni odrede kao najefikasniji. To je najčešće putem administrativne zabrane na primanja, a ređe prodaja pokretne ili nepokretne imovine.

MOŽE I SA TEKUĆEG RAČUNA
Prema Zakonu o izvršenju i obezbeđenju, dug može da se namiri i sa tekućeg računa dužnika. Za naplatu komunalnih usluga nadležan je privatni izvršitelj, a u ostalim slučajevima potrebna je sudska presuda.

Evo primera te problematike oko EPS-a,

Da li će prodajom stana računi za komunalne usluge automatski prestati da se vode na Vas?

http://www.youtube.com/watch?v=tn0ib1V9x8s

Trenutno radimo na prilogu koji se bavi gospodjom koja je prodala stan pre 15tak godina, a i dalje stižu računi na nju. Naravno, tužio ju je infostan i sada je situacija apsurdna.

@Igor Izmeni naziv teme u objedinjena naplata komunalnih usluga jer proizvodi su nešto fizički opipljivo dok su usluge ono što nam je adekvatno za ovu temu.
 
Vrh