Šta je novo?

JKP Infostan - Обједињена наплата комуналних услуга

mogucnosti da trajno ili na odredjeno vreme odjavim grejanje elektranama
ne mali broj korisnika sa radijatorima jednostavno nema ni dimljak za dogrevanje ili privremenu odjavu
Zasto JKP infostan taj nedostatak ne uzima u obzir kao umanjenje zbog projektne uslovljenosti na toplanu


Dodatnu muku muce gradjani koj isto po projektnoj uslovljenosti nemaju i bojlere,
vec su takodje prikljuceni na toplanu
Redovna pojava je da voda nije dovljno zagrejana ili je i nema

Razmisljam dal bi vredelo beleziti termine, satnicu i temperaturu
te sa dva svedoka (komsije) traziti da se racun umanjuje u odnosu na ne isporucenu uslugu :roll:

ono sto se naplati , a ne isporuci , je kradja :dil:
 
Pa svaki stan ima svoj sat, i svaka zgrada ima sat. Toplana posalje u gradu odredjenu kolicinu tople vode, a onda dalje po stanovima. Na kraju meseca toplana posalje izvestaj, i razlika tj gubitak se podeli po stanovima. Kada su samo neki stanovi useljeni vise ces da trosis jer su ti hladni okolni zidovi.
Svaki stan placa fiksni deo u zavisnosti od broja radijatora + koliko potrosi + gubitak u zgradi koji se deli na sve stanove valjda. Glupost
 
Beogradski vodovod i kanalizacija upozorili da bi neki računi mogli da budu veći
Beta | 12. 02. 2014. - 22:20h |
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4423 ... -budu-veci

JKP "Beogradski vodovod i kanalizacija" (BVK) upozorilo je danas potrošače da bi prvi sledeći račun koji dobiju mogao da bude veći nego što su očekivali, zato što u zimskom periodu nije bilo očitavanja vodomera, već su se računi akontaciono obračunavali.

Kako je navedeno u saopštenju, zbog nepovoljnih vremenskih uslova nije bilo očitavanja vodomera, već su se potrošači akontaciono zaduživali, odnosno po proseku iz prethodnog perioda očitavanja.

"Nove vrednosti porede se sa prethodno registrovanim, na osnovu kojih je vršena naplata, i ukoliko se prilikom očitavanja utvrdi da je potrošnja vode mnogo veća nego u prethodnom periodu, potrošačima koji su u direktnoj naplati kod BVK šalju se upozorenja", navodi se u saopštenju i dodaje da drastično povećanje potrošnje najčešće ukazuje na moguć kvar na kućnim instalacijama.

Iz BVK-a je saopšteni i da se očitavanja obavljaju najpreciznijim aparatima, na pouzdan i efikasan način, zbog čega je "greška u čitanju svedena na minimum".

Oni su apelovali na potrošače da radnicima BVK-a dozvole pristup mestu na kome se vodomer nalazi, kako bi merenje proteklo neometano i bez problema.
 
Za 35 godina moj vodomer je menjan nekoliko puta. Bez obzira na to prosecna potrosnja je bila uobicajena i imala je normalne sezonske oscilacije. U septembru, ponovo zamenjen vodomer i po njemu potrosnja uvecana 3 puta!
Na reklamaciju dobijam odgovor da su njihovi vodomeri bazdareni i ispravni. Znaci, logicno, posto iz meseca u mesec raste potrosnja,
verovatno sam u decembru punio bazen, prao kola, zalivao travu i tusirao se po celo popodne...
Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Oko 15 jan.2014 bio u infostanu , ne dugujem nista-redovan platisa
Sobzirom da je na racunu pisalo da umanjenje iz predhodnog meseca nije uslo u obracun
isti mi otstampali novu uplatnicu - umanjenje racuna oko 600 din - te i to platih

Danas dobih novu cestitku za 819 din uvecanu , za nesto i od pre tri meseca :twisted:
a najavljene izmene u racunu
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/440292 ... ma-za-vodu
valjda im treba od svih po jedna crvena novcanica vise

Usluga (za 2,5 stan u Batajnici) ........................................ za uplatu

Grejanje ............... 7.599
Zagrevanje vode DEC 2013.............. 488
Zagrevanje vode JAN 2014 ................ 994
Hladna voda DEC 2013........... 236
Hladna voda JAN 2014 ............... 480
Kanalizacija DEC 2013........... 95
Kanalizacija JAN 2014 .............. 194
Koriscenje vodenog dobra ............... 3
Naknada za ispustenu vodu............... 3
Iznosenje smece............... 299
Ciscenje ulaza ............... 169
Odrzavanje zgrade sa liftom............... 581
zaj. el. energija DEC 2013............... 166
Ekoloska zastita ................ 52
Zaokruzenje ................. 0

Ovaj racun tesko da mogu da shvatim kako je formiran , te ,,vracaju,, te otimaju :notok:
a napisah ga da mogu svi da se porede a i utese kako je nj. harac manji :)

Od sada, pare za Kradostan- stavljam sa strane - ne uplacujem
dokle god ne dobijem opomenu. . . to je par meseci provereno :lool: :laugh: :lool:
pa da vidim kakao ce bez mojih para kad NE DAM NISTA

A Vi ? kako hocete , od sada ja haraca ne dam vise tako lako :grand:
 
Treba mi tumačenje o kakvim naknadama se radi za ove dve stavke
Koriscenje vodenog dobra ............... 3
Naknada za ispustenu vodu...3
 
Vodno dobro je drzasvni resurs ta 3 din su za cistu vodu
A ovo za ispustenu vodu je za kanalizaciju 3 din
 
kanalizacija je posebna stavka a šta je ispuštena voda i ko je ispušta.
Postoji i stavka za hladnu vodu i to je valjda državni resurs.
 
Pa ako imas vremena raspitaj se u zderostanu pa nas obavjesti ako odem ranije do njih pitacu da mi pojasne svaku stavku
 
petak 14.02.2014. | 08:22
Plaćaju jer ih greje zid komšije?
Izvor: B92
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=812072

Vrbas -- Mnogi građani Srbije plaćaju grejanje i van grejne sezone, ali ima i onih koji nemaju nikakvo grejanje u svojim domovima, ali su primorani da plate.

U pitanju je takozvano "indirektno grejanje", koje je ovih dana iznenadilo mnoge Vrbašane na njihovim računima za komunalne usluge.

Njima je na računima ponovo uračunata usluga grejanja, iako nju već godinama ne koriste. Nije u pitanju greška, već novi pravilnik Javno komunalnog preduzeća "Standard".

Odjava grejanja ili plombiranje radijatora više ne pomažu, jer "indirektno grejanje" mora da se plati.

To je grejanje koje stiže u stanove ili lokale preko komšijskih zidova, plafona ili poda, a u JKP "Standard" kažu da je novi pravilnik donet u skladu sa načinom poslovanja u Srbiji i da će se time zaštiti i preduzeće i redovni korisnici.

Preduzeće je beležilo finansijske gubitke zbog gubljenja energije tokom sezone, a razlozi su brojni, ali najznačajniji su u takozvanom "indirektnom zagrevanju" odjavljenih korisnika čiji su se stanovi grejali preko instalacija i zidova.

Navodno, time su ugrozili i kvalitet grejanja postojećim korisnicima, ali preduzeću doneli dodatne troškove od preko tri miliona dinara po grejnoj sezoni.
 
Peduzece ce morati tu idijotsku odluku da ponisti posto je ustavni sud donjeo odluku da se to nemoze naplacivati pa ni 30% posto za sbog prolaza cijevi
 
Cita li ko ranije postove??
Pa to sam jesenas vec pominjao. Da bi eventualno i uspeli da odjavite grejanje , izmedju ostalog vam treba saglasnost komsija da:
- pristaju da im racuni za grejanje eventualno budu uvecani :!: :?:
- daju saglasnost da se nece zaliti u koliko im temperatura u stanovima nije u propisanim okvirima :!: :?:

Sve da i uspete da prevarite komsije da vam daju potpise na ovo (a necete uspeti, sigurno), ostaje vam da placate minimum trecinu racuna.
Ovo ne pricam napamet vec na osnovu iskustva koleginice koja je 3 meseca potrosila pokusavajuci da se odjavi u Beoelektranama. :!: :!:
 
- daju saglasnost da se nece zaliti u koliko im temperatura u stanovima nije u propisanim okvirima :!: :?:

Sa jednim zidom se granicim sa stanom
u kome su iz toplane prinudno iskljucili grejanje (zbog ne placanja) , bez pribavljanja icije saglasnosti

Onda, moralo bi da važi i umanjene racuna u tim situacijama za sve ,,granične,, stanove -
ima li osnove za dalje ,,istazivanje,, u tom pravcu :roll:
 
Naravno da ima a kako su izveli to prinudno iskljucivanje
 
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomij ... ba.sr.html
Прихваћена свака двадесета притужба

Грађани којима су прихваћене рекламације могу да добију новац назад или да им се преплаћено пребаци за следећи рачун за струју
eps-redovi-ispred-salter.jpg

Као да су редови испред шалтера били беспотребни (Фото Фонет)

Електродистрибуцији „Београд” одбацила је 95 posto од укупно 10.300 притужби на астрономске децембарске рачуне за струју, истичући да je од овог броја оправдано и основано свега 470 рекламација и то искључиво због грешака у очитавању електричне енергије.

То практично значи да је ова електродистрибуција признала тек пет одсто рекламација, што је потврдила њихова накнадна анализа и контрола жалби грађана.

Ако је то тако, остаје нејасно ко је крив за (не)основане тврдње у јавности, да су само у овој дистрибуцији за 50 одсто повећане рекламације на децембарске рачуне. Према последњим подацима од укупно рекламираних 47.000 рачуна, електродистрибуције Србије су погрешиле у 50 одсто случајева.

Упитани да ли су дистрибуције већ надокнадиле оштећеним грађанима погрешно очитане рачуне и вратиле им паре, у електродистрибуцијама кажу, да ће се онима којима су рекламације прихваћене, уколико на томе буду инсистирали, новац вратити на руке. С тим што то треба да предоче електродистрибуцији где су рекламацију приложили.

Пракса је да се вишак новца уз оправдану рекламацију пребаци на нов рачун и то прикаже као преплата за струју. За тај износ, од хиљаду динара па навише, грађани ће платити мање јануарске рачуне.

У Националом удружењу потрошача сумњају у веродостојност ових бројки ЕДБ-а, тврдећи да свака дистрибуција која је поништила скоро 95 одсто рекламација мора да има дебели доказ да то и докаже. Односно да приложи аргументацију на основу чега је накнадна провера то потврдила, јер им је доста обмане грађана.

Горан Паповић, председник овог удружења, каже, да електродистрибуцијама после свега нико више не може да верује на реч. Народ од извињења званичника за надуване милионске рачуне, нема ништа. На основу чега ЕДБ прихвата само пет одсто рекламација. На крају ће испасти да су грађани сами надували рачуне, а медији дизали халабуку без основа. Морају да докажу своје најновије тврдње, каже он.

Радној групи која заједно с ресорним министарством ради на утврђивању грешака за препумпане рачуне за струју и гас ова дистрибуција, као и све остале, морају да доставе конкретне доказе о провери накнадних жалби и рекламација. Како су они то утврдили?

– На крају крајева и да је проценат њихових грешака мањи и од пет одсто, у ЕПС-у, морају да реше проблем да грешака уопште не буде. Јер, док се и један потрошач жали од 3,5 милиона њих који имају бројила, значи да неко прави грешку, категоричан је он.

Паповић истиче да ће се коначни резултати о надуваним рачунима знати за неколико дана, а да сви подаци до којих се до сада дошло, указују да није тако како тврде у београдској електродистрибуцији.

Прегледајући све те примедбе на рачуне овај заштитник потрошача слаже се са изјавом првог човек ЕПС-а, Александра Обрадовића, да у ЕПС-у ништа није транспарентно, баш као и на рачунима који су у јануару стигли грађанима, каже Паповић.

С обзиром на то да се издавање нових рачуна за струју одлаже за месец до два, Удружење потрошача ће, каже он, искористити прилику да подсети на замерке на новим рачунима за струју, како би се уклониле.

– Тражићемо да се уклони дијаграм о потрошњи струје, јер је толико ситан да тешко ко на тај начин може да очита колико је потрошио струје у претходном месецу. Тај графикон о наводном поређењу потрошње струје само би могао да повећа трошкове штампе рачуна, објашњава он.
Ј. Петровић-Стојановић
објављено: 11.02.2014.
 
Последњи коментари

vlastimirka vlastic | 11/02/2014 10:41

smesno vi ove ubedjujete da rade svoj posao kako treba,dobro su se gradjani izvukli ovaj put da ne budu osudjeni sto su se drznuli da naucnicima pokazu toplu vodu..dakle ovo je srbija..greske se mere u procentima..sta ce tek biti kada narod opametni pa pocne merit protok voltaze i traze odstete za stradanje kucnih aparata masina.opreme..zamislite da se takav incident desio u recimo ,,rodi,,ili nekom od proizvodjaca..vec bi bilo uhapsenih..ovako..lakonska greska u granicama 40000 stanovnika..

пајсије пајсије | 11/02/2014 19:30

Tek se po januarskom računu vidi da je u decembru bilo neke mućke. U hladnom januaru u odnosu na topli decembar struja mi manja za 20%. EPS je verovatno krao kroz smanjenje napona kad u šporetima ništa nije moglo da se ispeče. Sramota.

stevan Vucetic | 12/02/2014 04:12

Kakva je to drzava,koja se godinama bavi obrascima za obracun utroska el.energije i kako je verodostojno naplatiti,Kada to ne znaju sami neka prepisu od drugih zemalja,Kako onda znati sagraditi neki novi elekto energetski objekt.Ovo je besumnje najneuspesnija Ministarka u ovoj oblasti.ona egzistira kao ministarka na pol.stakama stranke.Tko zna dali razlikuje jedinicu mjere za snagu i energiju.
 
Potrošači o komunalijama: Račune plaćaju, usluge ne dobijaju
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... e-dobijaju

Istraživanje Asocijacije potrošača Srbije o zadovoljstvu korisnika komunalnih usluga

POTROŠAČI nisu u potpunosti zadovoljni komunalnim uslugama, koje im pružaju njihovi distributeri i teško dolaze do potpunijih informacija. Iako postoji zakonski osnov, i dalje nema potrošača u institucijama, koje odlučuju o njihovim pravima i obavezama. Zakon o komunalnim delatnostima je zakon koji nije po meri svih zainteresovanih strana, i koji potrošače prepoznaje samo kada se određuju obaveze, pokazalo je istraživanje Asocijacije potrošača Srbije APOS.

Na osnovu anketiranja 200 domaćinstava, ali i ispitivanjem na šalterima javnih komunalnih službi i putem telefona, ustanovljeno je da "komunalci" često ne obaveštavaju potrošače o kvalitetu i ispravnosti svojih proizvoda i usluga, iako se time određuje njihova cena. Primer je svakako neobjavljivanje ili neredovno objavljivanje analiza kvaliteta gasa, ali i kivaliteta pijaće vode. Nejasno je i kako se po Zakonu o komunalnim uslugama može odrediti visina subvencionisane cene za ugrožene kategorije, jer za to još ne postoji uredba Vlade Srbije o ugroženom potrošaču.

Velika je i neobaveštenost samih potrošača o svojim pravima, kada su komunalije u pitanju. Čak dve trećine njih ne zna da će od 1. janura 2015. godine imati mogućnost da bira svog distributera električne energije.
 
Дужник плаћа и награду за извршитеља
http://www.politika.rs/rubrike/potrosac ... ja.sr.html

Када је у фирму у којој је запослен стигло решење о принудној наплати комуналних услуга један наш читалац следећег месеца остао је без позамашног дела зараде. За реакцију није било времена, јер је одлука о извршењу коначна и баш као и у много сличних случајева са којима се последњих месеци суочавају многе фирме у Србији, преостало му је само да на овај начин плати своја заостала дуговања.

Међутим, из документације коју је доставио редакцији „Потрошача”, а и према његовом сведочењу у 2012. години није плаћао режије за гаражу у износу од 145 динара месечно. Укупан дуг за ту годину износи око 1.700 динара, међутим у решењу које је послато његовој фирми за наплату овај дуг нарастао је на невероватних 14.767 динара.

Истраживали смо које су то ставке које оволико увећавају дуг који није ни приближно једнак просечном рачуну за комуналије. Показало се да је страх грађана од приватних извршитеља, односно решења која они носе, и те како оправдан, јер износи са којима терете дужнике далеко превазилазе финансијске могућности многих грађана. Шта је платио наш читалац са почетка приче?

Осим дуга од 1.700 динара , он је платио припадајућу камату, трошкове извршења и извршитеља (око 9.000 динара) и оно што је најзанимљивије – награду извршитељу за „успешно спровођење извршења”.

Тачније, частио га је што га је натерао да плати дуг. – Очекивао сам да ће макар ту ставку платити фирма која ме терети, а овако звучи као виц, мада ништа није смешно у ставкама које можете наћи у многим рачунима које плаћамо, каже наш читалац чије је име познато редакцији.

Како је наведено у решењу које је достављено фирми, послодавцу се налаже да одмах по пријему дописа новчани износ или дуговање наплати све до потпуног измирења потраживања. Треба напоменути да је фирма дужна да месечно определи до две трећине зараде, у зависности од висине дуга, односно половину зараде у случају да запослени прима „минималац”.

У случају да радник већ има административне забране на плату, рецимо да плаћа летовање или неку робу, то задужење се обуставља, јер предност има „папир” који је доставио извршитељ. – Све трошкове извршног поступка сноси дужник, укључујући и награду за извршитеља, кажу у Комори извршитеља на питање зар није логичније да бар награду плаћа фирма која је ангажовала приватног извршитеља.

Они објашњавају да фирма или поверилац који ангажује њих да би наплатили потраживања за комуналне и друге услуге плаћају само аванс за доношење закључка о извршењу који се опет наплати од дужника, заједно са другим трошковима.

Практично, та предузећа немају никакве издатке за ангажовање извршитеља осим у случају када се дуг не наплати, па им „пропадне” аванс. Према подацима које смо добили из Коморе извршитеља, наплата потраживања комуналних и других предузећа повећана је откако су посао преузели извршитељи.

За кратко време колико раде, од маја 2012. године, када је принудна наплата комуналних предузећа по Закону о извршењу и обезбеђењу прешла из надлежности судова искључиво код професионалних извршитеља, резултати су бољи него раније. Највише предмета имају „Телеком”, „Електропривреда”, „Инфостан”, „Информатика” из Новог Сада, „Србијагас”, па је и ефекат увођења извршитеља за њих највећи.

Наводно је то повећало и дисциплину и уредност у измиривању дугова према јавно комуналним предузећима, управо због ефикаснијег извршног поступка. Бојазан да због неколико неплаћених рачуна приватни извршитељ може да закуца на врата и без објашњења крене у пленидбу ипак је неоснована.

Да подсетимо, пре него дође до подношења предлога за извршење, предузећа дужнике, по правилу, опомињу да постоји неплаћено потраживање. Уколико дужник не реагује на опомене, повериоци најпре подносе предлог надлежном суду за извршење. Уколико суд оцени да је предлог оправдан, доноси решење којим дозвољава извршење на имовини дужника. Решење се доставља дужнику и повериоцу, наравно, препоручено, са повратницом, као доказом уручења. Од дана пријема судског решења, грађани имају право да, у року од пет дана, поднесу приговор (не жалбу, ни притужбу или томе слично).

Примили или не примили судско решење, закон предвиђа начине да се, у кратком року стекну услови за „уредну доставу”. Уколико дужник одбије да прими решење или игнорише његово постојање, оно ће бити изложено, онолико дана колико закон прописује, на огласној табли суда, после кога ће се сматрати да је оно ипак уручено. У пракси, непримањем решења дужник практично признајете свој дуг.

Ивана Албуновић

Јелица Антељ
објављено: 16.02.2014
 
Poslednji komentari na prethodni post

021 perić | 17/02/2014 09:33
Pa vi vidite narode za koga ćete glasati? Izadjimo na ulice, motke i preuzmimo stvar u svoje ruke.

Zoran Vukov | 17/02/2014 09:41
Sadržaj računa koji izdaju JKP ne sadrže elemente (kao datum očitavanja brojila :vodomera, strujomera za zajedničku električnu energiju , kalorimetra za isporučenu toplotnu energiju objektu, očitana stanja stanja brojila prethodno i poslednje na osnovu koje razlike je utvrđena količina utrošene vode ili električne energije kao i isporučene toplotne energije). Računi bez ovih podataka su neispravni i nezakonito se vrši zaduživanje korisnika. OVO NIKO NEĆE DA KONSTATUJE A SUD KOJI DONOSI REŠENJE O IZVRŠENJU MORA DA ZNA DA SU IZNOSI OVAKO PRIKAZANIH OBAVEZA NISU VALIDNI I VERODOSTOJNI . Sudovi donose nezakonita REŠENJA O IZVRŠENJU, samo naosnovu netačnih podataka dobijenih od JKP: RAČUNI JKP su NETAČNI zašta bi morali oni da polažu račune za lažno i fiktivno zaduživanje (što je krivično delo ) ali vlast štiti ovakav ne transparentan rad jer ima korist od ostvarenih prihoda. Ovo nije teško dokazati. Pogledajte račune Infostana, Telekoma Srbije (za fiksni telefon) kao i račun EPS -a

Zoran Vukov | 17/02/2014 10:47

Vlast je izmanama zakonskih propisa na štetu građana stvorila takav zakonodavan ambijent da može da građane zadužuje za izmišljene ili uvećane obaveze,pa bi građani morali svakog meseca da ulažu reklamacije na svaki račun koji dobija od JKP jer su neispravni. Ako to ne učine u datom roku ispada da je priznao neispravno zaduženje. Kada prođe rok od 8 dana i plati neispravan račun (račun se tretira kao da je ISPRAVAN) i oni koji su ga uputili mogu da nakrive kapu i da uz pomoć Suda donesu Rešenje o izvršenju i kasnije daju izvršiteljima da ti takva lažna zaduženja naplate sa kamatom i dodsatnim troškovima izvršitelja. Neosporna je činjenica da sve počinje od nepravilno utvrđene OBAVEZE , koju sud ne razmatra već prihvata sve što JKP dostavi ,kao da su ti podaci ISPRAVNI ŠTO NIJE TAČNO. OVO SE ZOVE "PRAVNO NASILJE" i iznuda kada građanin nemože da ospori REKLAMACIJOM neispravno zaduženje jer službenik neće da izvrši obavezu jer ga vlast štiti od krivične odgovornosti. Ko preživi pričaće
 
pa godinama se radi po sistemu Ako prodje, prodje. Gde god zagrebeš. Naravno da idu na to što gotovo niko neće da se smara sa reklamacijama u redovima na šalterima, inspekcijama koje prebacuju nadležnosti, a ponajmanje advokatima i sudovima. I to prolazi.
 
Нема рекламација за јануарске рачуне
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomij ... ne.sr.html

Ни после месец дана радна група није изашла са закључцима ко је крив за превелике децембарске рачуне за струју и гас
Тачно очитана потрошња – потрошачи без замерки

Да су електродистрибуције по Србији заиста озбиљно схватиле свој посао, а тиме и упозорења својих директора види се и по томе што нема гужви и рекламација за јануарске рачуне за утрошену струју или грађанима обрачуни тек треба да стигну па зато влада тренутно затишје. Све ће се, међутим, знати за који дан.

Оно што ја за сада извесно, јесте да су представници Националног удружења потрошача, пре два дана обилазећи шалтере Електродистрибуције Београд били пријатно изненађени што нису затекли колоне незадовољних грађана да рекламирају јануарске рачуне за струју.

– Ситуација у ЕДБ је много боља него у децембру, стога се закључује да је главни проблем с рачунима био у томе што у Србији има пет електродистрибуција где свака има свој систем обрачуна потрошње струје, што се полако решава, Горан Паповић, председник овог Националног удружења.

Много је тежа ситуација с децембарским рачунима за гас.

– Тражићемо додатне податке од „Србијагаса” и Агенције за енергетику око рачуна за гас, јер оно што смо до сада добили не може да се прихвати као релевантно, каже Паповић.

У извештају који је достављен овом Удружењу нема података о калоричности, о притиску гаса, као ни који је дистрибутер током децембра највише гаса потрошио и због чега. У Агенцији за енергетику кажу да радна група још ради на утврђивању грешака, те да за сада не могу да кажу шта је прави разлог високих рачуна.

Радомир Ћириловић, председник Удружења за заштиту права потрошача „Просперитет”, каже, да су прве анализе показале да су јануарски рачуни за гас за петину нижи од децембарских, али да још чекају одговор радне групе при Министарству енергетике зашто је то тако.

– Претпоставља се да је то због лошије калоричне вредности домаћег гаса који се меша с руским, иако главни снабдевач „Србијагас” то демантује. Подаци који су достављени ресорном министарству из „Србијагаса” непотпуни су што отежава рад и радној групи да утврди који су параметри довели до тога да рачуни буду два и по и три пута већи од новембарских или јануарских, каже Ћириловић.

Удружење, истиче, неће прихватити извештај радне групе за гас све док „Србијагас” не достави све тражене информације и додаје да му није јасно како то да 250.000 домаћинстава прикључених на гас у Србији не види на својим рачунима да им дистрибутери јефтиније зарачунавају домаћи гас, с обзиром на то да у НИС-у тврде да „Србијагасу” испоручују домаћи гас по нижој цени баш због лошијег квалитета.

----------------------------------------------

Јефтинији домаћи гас

Упитан, да ли је тачно да од НИС-а купује јефтиније домаћи гас и да ли га јевтиније и продаје, Душан Бајатовић, генерални директор „Србијагаса”, каже за „Политику” да је то тачно и да је домаћи гас јефтини за око 20 одсто од руског.

– Цена се упросечује, коригује за енергетску вредност по формули, ако је гас лошијег квалитета и тако иде у малопродају. Све то контролише Агенција за енергетику и потврђује цену и обрачун, објашњава Бајатовић. На свака четири минута аутоматски се очитава квалитет гаса. У то има увид Агенција за енергетику и надлежна републичка инспекција по захтеву Министарства енергетике, тврди први човек „Србијагаса”.
Ј. Петровић-Стојановић
објављено: 20.02.2014.
 
četvrtak 20.02.2014 | 16:45 -> 17:48
Sivac:Dužnicima seku vodovodne cevi
Izvor: B92
http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=814607

Sivac -- Umesto da zavrnu ventile i isključe dotok vode, meštanima sela Sivac dužnim za komunalne usluge nadležni bukvalno seku vodovodne cevi.

Nekoliko puta su radnici Javno-komunalnog preduzeća „Radnik“ svojim bagerima pokušavali da Darku Šukiću, kako se to popularno kaže, odseku vodu, ali je komšiluk stao u njegovu odbranu. Blato ispred kuće podseća da će, ako ne plati, ponovo pokušati već sutra.

"Sutra treba da platim pet hiljada, ako ne platim, isključiće mi vodu. Živim od socijalne pomoći koja je 4.700 dinara, ne radim nigde, a sutra treba da se isplati taj dug", kaže on.

Mnogi meštani Sivca nisu bili Darkove sreće – zbog dugova od nekoliko hiljada dinara pedesetak domaćinstava je ostalo bez vode.

Nisu želeli pred kamere, ali tvrde da ponovno uključenje košta čak sedam hiljada dinara. Građani priznaju da se voda mora plaćati, ali pitaju da li je, bukvalno seča, pravo rešenje.

Voda u Sivcu je bakteriološki i hemijski ispravna, a direktor preduzeća koje je zaduženo za vodosnabdevanje je svojevremeno tvrdio da je kubni metar vode jeftiniji čak od hleba – košta nešto manje od 35 dinara.

Iako ova tema traži da se postave brojna pitanja, B92 nije imao kome da ih postavi, jer je ekipu B92 direktor JKP Radnika Mirko Ilić gotovo fizički izbacio iz ovog preduzeća, navodeći tom prilikom da se protiv njega vodi medijska hajka.
 
Vrh