Šta je novo?

JKP Infostan - Обједињена наплата комуналних услуга

boca-ica

Expert
Učlanjen(a)
02.04.2010.
Poruke
9.717
Pohvaljen
4.641
Sobzirom da imamo teme o nekoliko komunalnih preduzeca u Beogradu , nece biti na odmet i ova tema

Za pocetak evo osnovnih ciljeva poslovanja i duboko sam uveren da ne mali broj forumasa moze da napise
svoja zapazanja koliko su zadovoljni u odnosu na ostvarene zadate osnovne ciljeve


"Инфостан" је основала Скупштина града Београда 1. фебруара 1977. Од 21. децембра 1989. послује под именом Јавно комунално предузеће "Инфостан"
radi

-Мере за повећање задовољства корисника
-Остварење лидерске улоге руководства
-Сталну модернизацију опреме и обуку кадрова
-Активно учешће запослених у планирању, спровођењу и вредновању свих активности у процесу пружања услуга
-Утврђивање и управљање процесима који доприносе задовољењу корисника
-Стално побољшавање квалитета пружене услуге и производа
-Одлучивања на основу прикупљених и анализираних података који се односе на услугу и процесе пројектовања
-Развијање партнерских односа са испоручиоцима

стандарда ЈУС ИСО 9001:2008
 

boca-ica

Expert
Učlanjen(a)
02.04.2010.
Poruke
9.717
Pohvaljen
4.641
Svaka čast kako su svi forumaši zadovljni Info stanom, sta drugo nego da Vam pozelim
jos 100 godina ovakvog Infostana :lool:

A sta bi ti ? Neko bi pitao.
Za početak , kako revnosno zastupaju davaoce usluga , mogli bi da počnu da zastupaju i
korisnike usluga od kojih uzimaju novac, a ne samo da redom šišaju
 

vucko

Professional
Učlanjen(a)
20.04.2008.
Poruke
21.040
Pohvaljen
13.521
Lokacija
Zvezdara
Sta te muci boco u vezi infostana.Navedeni neki odredjeni problem?
 

boca-ica

Expert
Učlanjen(a)
02.04.2010.
Poruke
9.717
Pohvaljen
4.641
Pravo je zadovljeno ali nepravda ostala
Pre tri godine kasnio sam sa uplatom računa nešto manje od 30 dana, na sledećem računu videh plaćen a opet kao dug , pa rekoh glomazan sistem
hajde ispravice se na sledecem . Sledeci račun opet čitam placenu cifru prikazanu kao dug
Odem u Infostan - znate radimo promenu sistema bice to od nove godine sve na svojem mestu
Prodje nova godina ono opet ištu onaj dug. Odem drugi put lepo pitam a oni meni ni pet ni šest otišlo utuženje. . . pa ćete to regulisati na sudu pokazaćete priznanicu i sve u redu. . . .
Još dva puta sam išao u Infostan prvi put tražili doplatu oko šest hiljada i dali uplatnicu drugi put tražili doplatu oko 4 hiljade i dali priznanicu (ko na pijaci sve manje i manje -sumljiva neka matematika)
naravno da nisam takve zahteve prihvatio jer je račun plačen
I stavrno dodje na red i IV opš. sud , priložih overnu kopiju placene prizanaice. i odbaciše predmet. . .
Kad ono nakon dve godine dodje poziv za sud na Vozdovcu po privatnoj tužbi kao dugujem isti račun plus kamatu plus sudske takse plus troškove javnog pravobranioca , plus po plus 16 iljade. . .
Tri puta sam morao da idem , te nije se pojavio te pretres te zaključak . . . da skratim

Presuda glasi : Odbacuje se dodatni zahtev o zastarivanju .
Tužilac odustaje od glavnog duga (kad sam im poturio pod nos sačuvanu priznanicu)
Na ime kamate ja kao tuženi za tih 10-20 dana treba da platim simboličnu cifru - platih
plus troškove postupka, metakse takse i dr. troškove angažovanog pravobranilaca
sve u svemu platih papreno i to morao sam više puta da idem u glavni Infostan
Jeste sve po pravu -sve u redu , al po pravdi nije ,
jer nikako da se oslodim osecaja obične ovce za šišanje, a od mojih para žive

Pa se setih kako se obracunava pravedeno grejanje, topla i hladna voda , kasnjenje računa (da nebi mogli dobiti onih 5 posto popusta) naplate kojekavih stavki koje niko živ nemože da utvrdi proveri , vec samo daj daj daj mada bi bolje glasilo šišaaaaj
 

vucko

Professional
Učlanjen(a)
20.04.2008.
Poruke
21.040
Pohvaljen
13.521
Lokacija
Zvezdara
Eh...Klasika infostana,ima brdo prituzbi na njih.Posebno su poznati po tome sto tuze i kada treba i kada ne treba(u tvom slucaju).

Da si znao clan 371 zakona o obligacionim odnosima mosao si se pozvati na zastarevanje duga za komunalne usluge posle 12 meseci,ali ona se tice samo sudske naplativosti a ne i pravog duga.

Popust od 5% daje infostan kao svoju odluku,niko ih ne tera da to rade,niti je to praksa.

Infostan je naravno problematican,posebno oko centralnog grejanja.

Inace pravda i pravo nisu iste stvari,a kod nas nisu ni bliske ;)

Ako i dalje imas frku sa infostanom javi se na privatnu poruku.
 

boca-ica

Expert
Učlanjen(a)
02.04.2010.
Poruke
9.717
Pohvaljen
4.641
Nemam frku ali cu da im napravim :rant:

vec dva meseca uredno na posebnoj priznanici , nicim izazvan, placam po 5 din
(ja izmislo- na ime kamate za 2013)
naravno uredno proviziji poste platim 45 din :laugh: :lool: :laugh:

i eto nigde na dobijenim racunima za naredni mesec se ne vide te uplate od po 5 dinara
e sada platicu jos po koj put pa da ih pitam
gde su moji novci prikazani i kako ih knjize ?
a moraju kao svako dr. JKP da bude sve po poropisu i jasno prikazano, a vec sada nije :)

E tako. . . pa neka oni lupaju glavu :bash: i njih. glomazni sistem nek ga prilagodjavaju meni
Tuzakali oni mene za sicu , pa sta kosta da kosta tuzakacu i ja njih, samo ako utaje i jedan dinar :grand:

Ako neko se seti jos neke pakosti-decije radosti
javi oma - pa da otvorimo igranku :lool: :laugh: :lool:
 

boca-ica

Expert
Učlanjen(a)
02.04.2010.
Poruke
9.717
Pohvaljen
4.641
Znam sta kazes ,
ali imam pravo da informaticki budem nepismen (kao sto je njihov inf. sis. bio u menjanju-trom pa je tuzba otisla)
te kao jedini zvanicni dokumet i izvor podataka - dokaz
jeste njihov dostavljen izvod sa racunom :)
 

milos.tro

Professional
Učlanjen(a)
24.12.2013.
Poruke
11.082
Pohvaljen
21.344
JKP „Infostan" nije ukinuo popuste »
16. Januar. 2014
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=96935

Svi korisnici usluga JKP „Infostan" koji redovno izmiruju svoje obaveze imaju pravo na popust i on je obračunat na uplatnicama objedinjene naplate, ističe portparol ovog preduzeća Milica Paunović.

- JKP „Infostan" sukcesivno štampa i distribuira uplatnice objedinjene naplate i zato ih svi korisnici naših usluga ne dobijaju na kućne adrese u isto vreme. „Infostan" je veliki broj uplatnica objedinjene naplate distribuirao 31. decembra i svim tim korisnicima popust je obračunat zaključno sa 15. januarom. Manji broj korisnika, koji račune plaća sa subvencijama, uplatnice je dobio posle praznika, pa im je zbog toga rok za korišćenje popusta produžen na 20. januar, kako bi oni mogli ažurno da izmire svoje obaveze i plate sa obračunatim popustom - naglašava Milica Paunović.

Prema njenim rečima, svi korisnici koji su redovne platiše imaju obračunati popust na svojim uplatnicama, samo što treba pažljivo da pročitaju da li je u pitanju 15. januar za one kojima je račun izdat ranije, ili 20. januar za one kojima je račun izdat početkom januara.

- Korisnici koji račune plaćaju sa subvencijama mogu to da urade do kraja meseca. Budući da je 31. decembar bio poslednji dan za korišćenje subvencije za novembarsku uplatnicu objedinjene naplate, izvodi iz banaka su stigli početkom januara. Upravo zbog toga su oni poslednja grupa korisnika kojima su štampane decembarske uplatnice i zato im je popust obračunat zaključno sa 20. januarom - ističe Paunovićeva.

JKP „Infostan" podseća da svi korisnici koji imaju neki problem sa obračunom popusta ili subvencijom, kao i bilo koju drugu reklamaciju, ovom preduzeću mogu da se obrate telefonom, mejlom ili mogu lično da dođu u neku od radnih jedinica ovog preduzeća kako bi se problem rešio.
 

milos.tro

Professional
Učlanjen(a)
24.12.2013.
Poruke
11.082
Pohvaljen
21.344
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/435043 ... nuo-popust

Redovne platiše ogorčene: Infostan nam ukinuo popust

Ivan S. plaća komunalije na vreme, ali mu decembarski račun nije umanjen za pet odsto. Na šalteru mu je rečeno da nije jedini redovni platiša s tim problemom.

Ivanu S. je na kuću stigao račun sa rokom plaćanja do 20. u mesecu, bez obračunatog popusta, iako je na istom računu na internetu rok bio 15. Zaposleni u poslovnici Infostana su mu rekli da je došlo do greške zbog pomeranja roka za plaćanje, pa “sistem nije prepoznao uplate nakon 15. u mesecu i zato nije obračunat popust”.


- Objasnili su mi da računar obračunava popust samo za račune plaćene do 15. u mesecu, a naš datum je pomeren na 20. i sistem je automatski dodelio nula odsto popusta. A nama je datum pomeren na 20. jer smo u grupi koja u jednoj koverti ima objedinjena tri računa - kaže naš čitalac i dodaje da je tako od novembra.

"Niko od korisnika
nije oštećen"

- Apelujemo na korisnike da pažljivo čitaju račune, a sve nedoumice mogu da reše mejlom, telefonom ili dolaskom u radnu jedinicu. Pomeranjem roka za plaćanje računa korisnici nisu oštećeni, već svi imaju dovoljno vremena da plate račun sa popustom - navode u JKP Infostan.

Reklamirao je račun i kaže da su mu u poslovnici reklamaciju ljubazno uvažili i rekli mu da je “već dolazilo više od 10 ljudi sa istim problemom".


- Nisu znali da mi kažu da li će isto biti i sledećeg meseca. Verujem da se i ovakve stvari dešavaju i drugima, jer ne čitaju pažljivo račune - kaže Ivan.


U Infostanu nisu odgovorili na pitanja "Blica" koliko ima građana koji zbog ovog nisu uspeli da ostvare popust i da li je problem u sistemu. U ovom preduzeću kažu da sukcesivno štampaju i distribuiraju uplatnice, opštinu po opštinu, pa ne dobiju svi korisnici račune u istom trenutku.


- Vaš čitalac nije čest slučaj koji se obratio nadležnoj radnoj jedinici zbog obračuna popusta, jer nam se nisu javljali korisnici u velikom broju sa tim problemom - kažu u JKP Infostan.


Korisnicima sa subvencijama su računi štampani poslednji, a produžen im je rok na 20. januar da bi svi stigli da iskoriste popust zbog praznika, ističu u Infostanu.
 

svsavic

Higher intermediate
Učlanjen(a)
25.12.2011.
Poruke
748
Pohvaljen
258
Infostan to namerno radi da bi uštedeli na subvencijama od 5%. Meni se to desilo za račun u Decembru.
Pre su namerno krili neplaćene račune, a plaćali smo kamatu na nešto što nismo znali
 

direktor

Professional
Učlanjen(a)
10.10.2008.
Poruke
31.700
Pohvaljen
22.620
Infostan lopovsko udruzenje stize mi da nisam platio racn za april odlazim da sezalim ,kazem racun je placen evo isjecka ,on potvrdjuje evidentira ,pitam da nisam imao isjecak sta onda pa platili bi ste ponovo .
Dolazim u istu firmu poslije par mjeseci trazim spisak stanara za istu zgradu odgovara vi niste u sistemu
na moju konstataciju da racuni stizu onda ko pronalazi ono sto sam trazio strasno
 

hobotnica

Higher intermediate
Učlanjen(a)
27.01.2012.
Poruke
967
Pohvaljen
206
EPS je ipak zakon. Prelazak iz jedne zone u drugu dogura do one sive u kojoj se u januaru našla većina gradjana sa astronomskim računima za struju. Iz crvene pravo u sivu.Ali sad će izbori pa treba para za kampanju, a ovaj način je najlakši. Javna preduzeća su uvek bila izvor para za predizborne aktivnosti. Ispade da su svi pekli prasiće i gibanice u rerni ,kupali se i prali veš tri puta dnevno, kuvali od jutra do sutra. Praznici su čudo.
Oni koji se greju na struju jer nemaju druge mogućnosti, neka pogledaju na računu koliki im je PDV. Sramota, kao da gradjani trguju sa strujom i ostvaruju profit pa im udri PDV. Ako vam je račun za struju npr. 20.000,00 od toga oko 3.500,00 hiljade ide na PDV, pa angažovana snaga, pa fiksni troškovi, pa zone.......A sad će i grafikon da dobijemo da nam bude lakše. Šta će da bude kad se temperatura spusti ispod nule. Izmisliće nove praznike.
Žalite se kažu, al prvo platite. A našta narod da se žali. Ko provali sistem naplate struje odnosno onaj čarobni prelaz iz zelene, u plavu a onda brzo u crvenu zonu po svim onim stavkama, treba mu dodeliti nobelovu nagradu.
 

milos.tro

Professional
Učlanjen(a)
24.12.2013.
Poruke
11.082
Pohvaljen
21.344
EPS oteo građanima 1,7 milijardi dinara
17. 01. 2014. - 21:46h
http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/4351 ... rdi-dinara

Potrošači struje u Srbiji moraju da plate najmanje 1,7 milijardu dinara više nego što su potrošili, pokazuje računica „Blica“.
Prigovore na dospele račune za struju građani mogu da predaju na šalterima distribucija

Srbija je šokirana decembarskim računima za struju. Gotovo da nema građanina koji ne veruje da mu je „EPS Snabdevanje“ obračunao više struje nešto što je zaista potrošio, u šta sumnja i ministarka energetike Zorana Mihajlović. Prema podacima do kojih smo došli, računi građana uvećani su za najmanje 20 odsto, a kako je mesečni prihod EPS 8,7 milijardi, jasno je da ova državna kompanija želi da naplati 1,7 milijardi dinara više nego što je uobičajeno.

Redovi na šalterima za reklamaciju u svih pet elektrodistribucija u Srbiji pokazuju da je došlo do očito velike greške. Novinari „Blica“ bili su svedoci da su mnogi građani, uz povike „lopovi“ i „nikada vam nećemo platiti“ napuštali šaltere EPS, nezadovoljni zbog očiglednog izostajanja pravog odgovora za očigledan problem.

EPS: Nema popusta - više ste trošili
- Uradili smo kontrolu obračuna decembarskih računa i utvrdili da su računi za struju za decembar 2013. tačno obračunati i da nije došlo do sistemske greške - kažu za „Blic“ u „EPS snabdevanju“.

- Držimo staklorezačku radnju i obično oko praznika imamo manje posla. Račun za mesec novembar je bio 6.190, da bi nam za decembar stigao 12.031 dinar iako smo u decembru kraće radili - kaže revoltirana Ljubica Arbutin.


Građani su glasno komentarisali šokantno visoke račune, a razvijale su se i „teorije zavere“: od toga da EPS namerno pušta struju nižeg napona preko dana kada je tarifa skuplja, pa samim tim se troši više struje pri kuvanju, do toga da će država oteti pare kako bi ih oprala, pa će im naknadno zbog greške umanjiti dug.

- Račun za novembar mi je bio 4.700, a decembar 10.500 dinara. Struju su mi očitali 2. januara, a danas sam sama proverila brojilo i videla da pokazuje da za period od 14 dana nisam potrošila nijedan kilovat jeftine struje, već samo skupe. A to je, priznaćete, malo neverovatno - kaže ljutito Dragana Radovanović.

Obradović: Građani imaju pravo da se žale
"Građani imaju pravo da se žale ukoliko nisu zadovoljni računima za struju, ali prvo moraju da ih plate", kaže generalni direktor EPS Aleksandar Obradović

Nišlijka Lidija Vučković dobila je petostruko veći decembarski račun za struju za stan u kojem niko ne živi. Prethodna dva računa iznosila su joj po 1.100 dinara sa TV pretplatom tako da se šokirala kada je otvorila kovertu EPS-a i videla najnoviji račun od 5.800 dinara! Iako je stan prazan i u njemu nema nikakve potrošnje!

Većina građana tvrdi da nisu trošili više električne energije tokom praznika, a i da jesu, računi za tih nekoliko dana nisu mogli biti duplo veći. Većina je iskoristila praznike i da otputuje.

- Za novembar je stiglo 7.000 a za decembar 16.000 dinara. Da paradoks bude veći, mi smo u novembru slavili Mitrovdan i tada se puno kuvalo i pripremalo - kaže Persa Veljković.
 

boca-ica

Expert
Učlanjen(a)
02.04.2010.
Poruke
9.717
Pohvaljen
4.641
kroz račun infostana placamo potrošenu zajedničku el. struju i dr.
izdvojen je račun za struju, telefon, kablovsku i . . . Zašto nisu u sistemu ?

Infostan treba ugasiti kao jedan ne potreban balast gradjanima i gradu - čista izmišljena budjetska rupa
za sve proviziju harač naplacuju a konkretno nizašta nisu nadležni
račune razdvojiti i plaćati svakom po utrošku a ne po infostan zahvatu
 

milos.tro

Professional
Učlanjen(a)
24.12.2013.
Poruke
11.082
Pohvaljen
21.344
MIHAJLOVIĆ:Dodatne provere računa, moguće i smene
Subota, 18. 01. 2014Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... 7e-i-smene


Ministarstvo energetike iskoristiće sve zakonske mogućnosti i zajedno sa Regulatornom agencijom za energetiku dodatno proveriti da li je sve u redu sa računima za struju i gas, najavila je u subotu ministarka energetike Zorana Mihajlović.

- U slučaju da se ispostavi da EPS nije nešto uradio kako treba, ljudi će snositi posledice zbog toga, a moguće su i smene - rekla je Mihajlović novinarima u Ministarstvu energetike, gde jer razgovarala sa građanima o njihvim problemima.

Mihajlović je dodala da ne misli da je bilo namere da postoji greška, ali je vrlo moguće da se ona javila u obračunima i to ne od strane "EPS snabdevanja", već od onih koji su očitavali brojila.

Ona je naglasila da Ministarstvo energetike poštuje izveštaj "EPS Snabdevanja" da nije bilo sistemske greške, ali isto smatra da nezavisna institucija, odnosno Regulatorna gencija za energetiku treba da izvrši dodatne provere.

Ministarka je istakla da se mora staviti tačka na celu priču, s obzirom da cela Srbija odnosno 80% zemje smatra da ima problema sa decembarskim računima za struju.

Prema njenim rečima, činjenica jeste da je potrošnja bila povećana i da se potrošeni kilovati moraju platiti.

Mihajlović je dodala da, ako se nakon svih provera ispostavi da jeste bilo greške u računima, lokalne distribucije će rešiti taj problem.
 

milos.tro

Professional
Učlanjen(a)
24.12.2013.
Poruke
11.082
Pohvaljen
21.344
GRAĐANE čeka neprijatno iznenađenje U novom OBRAČUNU ZA STRUJU
Veći račun i za januar
20. 01. 2014.
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4357 ... -za-januar

Posle gorkog iskustva sa decembarskim računima, građani moraju da računaju i na skuplju struju.

Nakon odluke Vlade da poveća naknadu za podsticaj proizvodnje struje iz obnovljivih izvora, računi će ponovo biti veći. Sredinom meseca doneta je odluka da se ova naknada udvostruči. Tačnije, da se umesto 4,4 pare po kilovatu, koliko je iznosila u prošloj godini, sada plaća 8,1 para po kilovat-satu.

Slaba je uteha što će na novom računu ova stavka biti posebno istaknuta. Mesečni iznos te naknade plaćaju svi potrošači električne energije u Srbiji, a obračunava se tako što se visina naknade pomnoži sa brojem potrošenih kilovat-sati.

Malo ko veruju da će novi izgled računa za utrošenu struju doneti i tačnije obračune. Kivni zbog drastično uvećanih računa koji su stigli za decembar, građani poručuju - štampajte račune i na toalet-papiru, samo nam nemojte više otimati novac.


Veća cena kilovata čeka nas već uz naredni račun, za januar 2014. godine. To je poslednji mesec u kome će “EPS snabdevanje” slati stare obrasce za plaćanje. Sa februarskim obračunom, dobićemo nove uplatnice za koje je EPS dobio saglasnost Ministarstva energetike. Iz Ministarstva najavljuju da je ovo tek prvi korak i da u toku godine možemo računati na dodatne promene obračuna utrošene električne energije.
 

milos.tro

Professional
Učlanjen(a)
24.12.2013.
Poruke
11.082
Pohvaljen
21.344
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4357 ... -za-januar

424598racun1ff.jpg


Platite, pa čekajte povraćaj
Kako je potvrđeno “Blicu”, Ministarstvo energetike i Agencija za energetiku u naredne dve nedelje obavestiće javnost da li je tačna ocena “EPS snabdevanja” da u obračunu za decembar nije bilo sistemskih grešaka.
Preporuka je da se, u svakom slučaju, decembarski račun plati, jer će, kako je najavila ministarka energetike Zorana Mihajlović, ukoliko se dokaže da je bilo grešaka, novac biti vraćen. Ili preciznije, taj novac će biti prenet za obračun utrošene struje za naredni mesec.
Slična je situacija i sa računima za gas. Veliki broj građana se žali da su im obračunati iznosi za 50 do 100 veći nego u novembru, pa se očekuje vanredna kontrola kvaliteta gasa.
 

boca-ica

Expert
Učlanjen(a)
02.04.2010.
Poruke
9.717
Pohvaljen
4.641
Platite, pa čekajte povraćaj

Slucajno okrenuh praznu poledjinu racuna infostana koj iznosi 12.500 din
i u levom cosku pri samom vrhu gotovo skriveno sitno napisano

Obavestavamo vas da su po rekalmacijama promenjeni vasi mesecni racuni za
nov.2013. na 10.400


zasto se to ne vidi na racunu- ko je reklamiro, jer ja nisam
zasto se to ne vidi na racunu- koja stavka je umanjena
zasto se to ne vidi na racunu- kao umanjenje za ovaj mesec
zasto se to ne vidi na racunu- koja i za koliko je neka stavka uvecana
zasto se to nevidi na racunu- kao obrazlozenje za povecanje od jedne petine
zasto se to nevidi na racunu- kao opcija da li se vrsi povracaj novca ili umanjenje narednog racuna
zasto se to ne vidi na racunu- kao ne opravdano prisvojen novac na koj ide pozitivna kamata
zasto se to ne vidi na racunu- njihovo izvinjenje
zasto se to ne vidi na racunu- . . . .

na stotine zasto uvek je jedan odogovor -
zasticeno lopovsko pijavicasto bahato ponasanje onih koj ne treba da postoje u Beogradu

vec svako BGkomunalno javno preduzece da naplacuje svoje
preko opste uplatnice sa mogucnoscu kvartalnog izmirenja
 

milos.tro

Professional
Učlanjen(a)
24.12.2013.
Poruke
11.082
Pohvaljen
21.344
Naknada za zemljište više nije na račnima "Infostana"
Utorak, 21. 01. 2014. Izvor: Beta
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... -Infostana


Naknada za korišćenje gradskog građevinskog zemljišta u Beogradu od januara 2014. neće se nalaziti na uplatnicama "Infostana".

Kako se navodi iz Javnog komunalnog preduzeća, ta naknada je nakon 31. decembra integrisana u porez na imovinu.

Korisnici usluga Javnog komunalnog preduzeće "Infostan" koji imaju više stanova na svoje ime ili poseduju stanove i garaže dobijaće sve uplatnice u jednoj koverti, najavljeno je iz tog JKP.

Prelazak na takav sistem pakovanja računa urađen je zbog smanjenja troškova dostave, racionalizacije poslovanja, ali i jednostavnijeg načina dobijanja računa.

Svi korisnici koji žele da promene dostavnu adresu računa, kao i oni kojima ne odgovara takav način dostave mogu da se obrate mejlom, dopisom, telefonom ili lično radnoj jedinici na teritoriji opštine prebivališta.
 

milos.tro

Professional
Učlanjen(a)
24.12.2013.
Poruke
11.082
Pohvaljen
21.344
Napamet pisali račune za struju?
22. Januar. 2014 | Izvor : Beogradski mediji
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=97125

Razlog zbog koga su decembarski računi za struju veći do 30 odsto u odnosu na novembarske je taj što su u mnogim računima su napamet upisivali potrošnju.

Radnici distribucija širom Srbije u mnogim računima su napamet upisivali decembarsku potrošnju bez očitavanja strujomera, piše "24 sata".

Računica pokazuje da potrošači u Srbiji za decembarsku potrošnju moraju da plate bar oko 1,7 milijardi dinara više nego što su potrošili. .

Do ove cifre se dolazi pod pretpostavkom da je svaki račun građana uvećan za oko 20 odsto. Najdrastičniji je bio primer jednog Nišlije koji je umesto prosečnih nekoliko hiljada dobio račun od 1,9 miliona dinara

Kako su 24 sata rekli u jednoj distribuciji, period očitavanja strujomera u toku meseca je sa 15 dana skraćen na pet, što je dovelo do toga da zaposleni koji su zaduženi da na terenu očitavaju brojila nisu bili u stanju da za tako kratko vreme pogledaju sve strujomere.

"Ovaj zahtev je na adrese distribucija stigao od EPS snadbevanja", kaže izvor 24 sata.

I ministarka energetike Zorana Mihajlović rekla je juče da EPS mora da odreaguje jer je očigledno bilo problema u čitanju struje.

"Takve stvari ne smeju više da se ponove. Javna preduzeća moraju da shvate da rade u službi građana, a ne u službi svojih fotelja", rekla je Mihajlović.

Kao najbolji dokaz da je najveći problem u očitavanju jeste slučaj jednog potrošača koji živi na Novom Beogradu, a kome je EDB na dan 3. januar očitao potrošnju od 70.653 kwh.

"Međutim, kada sam osam dana nakon toga pogledao na strujomer, pisala je potrošnja od 70.478 kWh", kaže ovaj sagovornik.

U EPS-u i dalje odbijaju da priznaju da je bilo sistemske greške u obračunu decembarskih računa za struju, a ministarka Mihajlović je najavila da je juče oformljena komisija koju čine predstavnici tog ministarstva, Agencije za energetiku i udruženja potrošača, koja će proveriti ispravnost decembarskih računa za struju. Ova komisija će međutim i ispitati pritužbe na kvalitet gasa.
 

milos.tro

Professional
Učlanjen(a)
24.12.2013.
Poruke
11.082
Pohvaljen
21.344
Niko ne veruje da su računi za struju tačni
25. 01. 2014.
http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/4373 ... ruju-tacni

EPS i dalje ne saopštava kako je došlo do grešaka u decembarskim obračunima električne energije. Zato se javnost s pravom pita - ko garantuje da i naredni računi neće biti rađeni po istom modelu.

Upravo zbog toga smo uputili pitanje ministarki Zorani Mihajlović koje glasi: šta su joj konkretno direktori pet distribucija obećali da će učiniti kako bi sledeći računi bili ispravni.

- Brojila jednom delu potrošača nisu ispravno očitana, za šta krivicu snose svi, od direktora do radnika na terenu. Da se ovako nešto više ne bi ponovilo, dogovoreno je da brojila ubuduće očitavaju zaposleni u EPS-u, od radnika u administraciji do direktora ako to bude potrebno - odgovara Mihajlovićeva.

Na šalterima distribucija odavno nije zabeležen veći haos. Više niko nije siguran da je dobio ispravan račun za struju. Svi koji su juče stajali u redovima do ulaznih vrata distribucije u Beogradu postavljali su isto pitanje - šta se desilo s decembarskim računima i zašto bi iko ubuduće verovao EPS-u?

To pitanje bi prvi trebalo da postavi Nišlija kome je prvo stigao račun od oko 1,7 miliona dinara za struju, da bi nakon toga na njegovu adresu stigla opomena pred utuženje zbog navodnog duga od 371 dinar! Da stvar bude još neozbiljnija, opomenu pred utuženje primila je - kapija, kako je navedeno na obrascu. A juče se, baš iz Niša, pojavio i novi neslavni rekorder. Nebojši Petkoviću iz Niša stigao je obračun na neverovatnih 24.449.109 dinara ili 210.000 evra. Iako EPS tvrdi da je Petković potrošio neverovatnih dva miliona kilovata, on za „Blic“ tvrdi da to brojilo trenutno niko ne koristi.

426857racun-za-strujuf.jpg


Upravo zbog ovakvog javašluka, Čedomir Čupić, profesor Fakulteta političkih nauka, tvrdi za „Blic“ da bi svi direktori u EPS-u trebalo da budu smenjeni. - To je skandal najvećeg državnog nivoa jer je EPS u rukama države. Svi oni koji su učestvovali u tome treba da budu smenjeni i da odgovaraju krivično. Ili se ovde možda radilo o namernoj pljački građana? - pita se Čupić. Šta se zapravo dogodilo, niko od nadležnih u EPS-u do sada nije javno progovorio.

Željko Marković, direktor „EPS Snadbevanja“, uveravao nas je da u januarskom računu neće biti grešaka. „Blic“ je već pisao da bi delimično objašnjenje celokupne pometnje moglo biti to što su distribucije po nalogu „EPS Snadbevanja“ decembarske račune očitavale pet kalendarskih umesto 15 radnih dana.
 

milos.tro

Professional
Učlanjen(a)
24.12.2013.
Poruke
11.082
Pohvaljen
21.344
EPS vraća pare samo onom ko se žali
26. 01. 2014.
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/4375 ... ko-se-zali

Distribucije su produžile rok za reklamacije decembarskih računa do 2. februara.
42717611ff.jpg


Elektrodistribucija Beograd će, kako je potvrđeno „Blicu“, naredne subote raditi do 20 časova, a u nedelju do 14 sati. Inače, njihovi šalteri za reklamacije otvoreni su i danas do 14 časova.

U EPS-u su uporni u odluci da neće kontrolisati sve decembarske račune.

- S obzirom na to da nije došlo do sistemske greške u obračunu, nema ni osnova za proveru svih računa. Svi koji sumnjaju u ispravnost računa treba da podnesu reklamaciju i odgovor na žalbu dobiće u roku od tri dana - kažu za „Blic“ u Elektroprivredi Srbije.
Dosad je oko 30.000 građana odlučilo da podnese reklamaciju na račun koji su dobili. Ipak, značajno je više onih koji su dobili veći račun u januaru nego u decembru.

- Potrošač koji smatra da je na njegovom decembarskom obračunu za struju više kilovata od potrošenih, sam odlučuje da li će taj račun podmiriti pre ili posle reklamacije - kažu u EPS-u. Ipak, ako se obaveza ne izmiri u roku, a ekipe distribucije posle provere utvrde da su njegove sumnje bile neopravdane i da je račun bio tačan, neće imati popust za redovno plaćanje već će mu biti obračunata zatezna kamata za kašnjenje.

Kako tvrde u Elektroprivredi, kupcima električne energije kod kojih su kilovati loše izbrojeni, biće izdat novi račun sa dodatnim rokom za popust od pet odsto.

- Distribucije ne naplaćuju reklamacije i izlazak ekipe na teren radi ponovne provere - tvrde u EPS-u posle pitanja brojnih potrošača da li će morati da plaćaju i taj trošak.

Pre odlaska na šalter, potrošač prvo treba da proveri stanje na brojilu.
 
Vrh