Šta je novo?

JKP Infostan - Обједињена наплата комуналних услуга

NAPLATA BEZ SUDA: Zbog duga za račune izvršitelji uzimaju od plate i penzije!
Društvo 22:12, 23.08.2014.
http://www.kurir-info.rs/vesti/drustvo/ ... ak-1521941

Kada dobije pismeno obaveštenje u kom se nalazi visina dugovanja, visina kamate i troškovi izvršiteljske usluge, dužnik ima osam dana da izmiri obaveze

Od trenutka kada izvršitelji prvi put kontaktiraju sa neplatišima, potrošači imaju najviše mesec dana da poplaćaju dugove za struju ili im preti - zaplena imovine. Privatni izvršitelji krenuće od ponedeljka u akciju prinudne naplate neplaćenih starih računa za kilovate. Ako u roku od osam dana ne plate zaostale troškove, dugovi se najpre skidaju sa plata, penzija, štednje, a poslednja instanca, nakon 28 dana, jeste i plenidba umetnina, automobila, pa i kuća.

Pošto je EPS već dostavio izvršiteljskim kancelarijama predloge za prinudnu naplatu dugovanja za struju, prvi naredni korak biće slanje zaključaka za izvršenje dužnicima na kućne adrese. Ovo počinje sledeće nedelje.

Kako objašnjava Svetlana Manić, portparol Komore izvršitelja, izvršitelji će zaključke slati kao i u svim drugim slučajevima ili poštom ili preko kurirske službe, a onaj na kog glasi zaključak mora da potpiše da ga je primio.
- Ako uručenje nije uspelo prvi put, dostava se ponavlja za 15 dana - kaže Manić. - Ukoliko i druga dostava ne uspe, zaključak se kači na oglasnu tablu suda. Nakon pet dana smatra se da je lično uručen. Posle uručenja stekli su se uslovi za prinudno izvršenje.

Kada dobije pismeno obaveštenje u kom se nalazi visina dugovanja, visina kamate i troškovi izvršiteljske usluge, dužnik ima osam dana da izmiri obaveze. Tada će nagrada za izvršitelja biti prepolovljena (umesto 3.600 biće 1.800 dinara). Takođe, ako tvrdi da ne duguje ništa, ima rok od pet radnih dana od prijema pošte da uloži prigovor sudu. To, međutim, ne odlaže izvršenje. Ako sud naknadno utvrdi da je prigovor osnovan, dužnik ima pravo na povraćaj novca.

Za sve to vreme, izvršitelj prikuplja podatke o imovini dužnika - da li radi ili prima penziju, ima li račun u banci, akcije ili obveznice, štednju, ima li kola, kuću, kakve poseduje pokretnosti... Kad prođe rok od osam dana i građanin ne namiri dug, izvršitelj određuje na kojoj imovini će se sprovesti plenidba. Veliki broj ljudi dugove izmiri čim dobije zaključak, a ostali u postupku prinudne naplate najčešće na plati, penziji ili štednji.

- Ako je sprovođenje na plati ili penziji, ne može se skinuti više od dve trećine zarade, odnosno od polovine ako je u pitanju minimalna plata ili penzija - objašnjava Manić. - Izvršitelj kuca na vrata dužniku samo ako ne nađe nikakvu drugu imovinu pogodnu za sprovođenje izvršenja, pa mora da popisuje pokretnosti.

„Naoružani“ izvršiteljskim legitimacijama, oni tada dolaze na vrata dužnika, što je retko. Ako ih ovaj ne pusti da popišu stvari, u sledeći popis doći će uz asistenciju policije.

Ukoliko konačno zakucaju na vrata dužnika, izvršitelji popisuju ono čija vrednost odgovara visini duga i troškova izvršenja. To može biti nameštaj, tehnika, ali i slike i umetnički predmeti, stilske komode, nakit, zlato. Izvršitelj sam vrši i procenu imovine i prodaju oduzetih stvari.
- Ako ne pronađemo nikakvu imovinu, i konstatujemo potpunu nemaštinu, zaključujemo da nema uslova za izvršenje i od njega se odustaje - kaže Svetlana Manić. - Dužnik se u svakoj fazi postupka može javiti kancelariji izvršitelja i zaključiti sporazum o plaćanju na rate. U tom slučjaju se ne bi određivalo prinudno izvršenje na imovini.
 
515676_1415_lb.jpg

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/496432/OVO-ce-biti-najjeftinije-grejanje-ove-zime

Pogledajte ovaj blesavi grfikon blica nisam znao da struja kosta razlicto od grada do grada
 
„STAMBENO“ ŠOKIRALO STANARE NA MILJAKOVCU
Za popravku krova "Stambeno" traži 30.000 evra. I to bez specifikacija

Radmila Bulatović | 21. 09. 2014. - 16:54h | Foto: G. Srdanov | Komentara: 36
Kada prokišnjava krov problem je veliki, ali kada stigne predračun od 30.000 evra, a ne znate ni ko će biti izvođač radova, problem postaje veliki.

Stanarima petospratne zgrade u Ulici Stevana Opačića 40 dogodilo se upravo to. „Gradsko stambeno“ dalo im je rok od sedam dana da odgovore da li prihvataju okvirnu ponudu od 3.446.587,96 dinara za popravku krova.

- Dobili smo ponudu bez ikakve specifikacije ali u veoma preciznom iznosu od 3.446.587,96 dinara. Nije nam jasno na osnovu čega je “Stambeno” došlo do tog iznosa a da pri tom nemaju ponudu nekog od izvođača? - kažu očajni stanari.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/496678 ... cifikacija
 
Stanari u čudu zbog računice iz „Stambenog”: Plaćamo sve, a dug milionski!

R.Bulatović | 12. 11. 2014. - 18:49h | Komentara: 0
U izveštajima “Gradskog stambenog” o zaduženju zgrade su zbog obavljenih popravki u minusu i po više miliona dinara, a Skupštine stanara to najčešće i ne znaju.

Najdrastičniji primer je Istočna kapija grada, “Rudo 3”, sa 28 spratova, četiri lifta i skoro 200 stanova, a u minusu je, navode u “Stambenom”, čak 7.396.134 dinara.

A redakciji “Blica” javio se predsednik skupštine stanara sa Novog Beograda, zgranut kada je od “Stambenog” dobio izveštaj o zaduženju. U “kartonu zgrade” je dug za prvih šest meseci 2014. oko 600.000 dinara, a procenat naplate redovnog održavanja veći je od 85 odsto.

- Radnica “Stambenog” mi je čak rekla treba da donesem čokoladu jer mi se oni odazivaju na poziv, iako je zgrada u minusu. Bio sam šokiran! Nije mi jasno kako je zgrada toliko zadužena. Onda sam pažljivije uporedio cene i radove. Nijedan izlazak ekipe hitnih intervencija, niti radnika firmi koje angažuje “Stambeno”, ne košta manje od 3.000 dinara. U izveštaju piše i da je jedna firma dijagnozu kvara na vodovodnoj mreži naplatila 10.200 dinara, a intervenciju još 1.276 dinara - kaže ovaj sugrađanin.

On smatra da su cene radova visoke u odnosu na kvalitet.

- Nedavno je u zgradi pukla cev, a voda je pokvasila i deo sa strujom. Šest različitih ekipa je dolazilo. Prva je jedva utvrdila kvar, a onda su rekli da će poslati nekoga da to sredi. Kada smo na kraju konačno pomislili da je sve gotovo, komšinica se žalila da nema vode. Zvao sam privatnog vodoinstalatera i ispostavilo se da oni koji su popravljali kvar to nisu dobro uradili - kaže on, uz sumnju da su isti radovi obavljani više puta u kratkom roku.

Na pitanje zašto su zgrade toliko zadužene, u “Stambenom” objašnjavaju da je njihova cena održavanja ispod tržišne, a da redovno servisiraju uređaje i opremu i izvode hitne radove, bez obzira na to koliko zgrada ima akumuliranih sredstava.
- Čak i uz visok procenat naplate može se dogoditi da je neka zgrada u minusu - kažu u “Stambenom” i ističu da ima i zgrada u “plusu“ po više stotina hiljada dinara.

Stanare brine i kako će vratiti tolika dugovanja.

- Ako da odluče da izađu iz našeg sistema održavanja, troškovi moraju da budu izmireni. Ako ostanu, minus nastao izvođenjem radova skupljih od uplata stanara će biti nadoknađen vremenom, kada cena održavanja bude veća - kažu u „Stambenom“.


http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/510583 ... -milionski
 
Info stan kao i svaki drugi neprirodan, izmišljen administrativan prevelik, tromi, preskup , monoplni sistem treba ukinuti
zajednička razdeljena struja može se dodati na vec postojece račune
toplanama se može uplacivati kao i za porez mesecno ili kvartalno na račun
vodovod i onako vec ima svoju službu za očitavanje i naplatu
dimničari i nisu potrebni zgradama koje nemaju dimljak
a liftadjije po kvalitetu ili teritoriji neka rade i sami naplacuju

ovako samo hranimo aždaju zvanu infostan
 
Ne slažem se. Bolje da sve to ide objedinjeno nego da nam 100 uplatnica stiže različitih.
 
Ne gubim nadu da ce se kad tad naci neki Georgije
koj ce ipak da utepa tu aždahu :)
sa teme o kineskom mostu
dosen":887vu6um je napisao(la):
@ ostaliVama prepustam da slavite Kineski most i mozda slavte Beograd, ja se drzim onoga sto vidim, to sto se vidi nije lepa slika.
Za pare koje su slupane ..... Veceras su sva odeljenja na Institutu prebukirana, i decu salju u lokalne bolnice, a majke dvogodisnje dece salju kuci, zbog nedostatka prostora. Na odeljenjima je neopisiva vriska i pakao, koji je tesko opisati. Tesko da mozete da slavite takav grad.

Jednostavno treba nam i most i institut

a aždaja zvana info stan koja pravi od nas debile koj ne umemo da uplatimo davaocu usluge
naplacuje kvazi uslugu a taj novac koj bi mogao gore navedene probleme da reši od šale
jede li i jede iyjeda sve Beogradjane
ali zato ta azdaja drži verovatno hiljadu ovako ili onako zaposlenih,
ko zna koliko hiljada kvadrata poslovnog prostora na dobrim lokacijama
ima dobre elektronike, nameštaja, službenih vozila
naravno i privatno obezbedjenje i ko zna šta još...

a mi cemo da merimo svako zrnce utrosenog peska za most ili svaku precagu na bolnickom krevetu
a podr\acemo azdaju info stan koja nam pojede mnogo mnogo vise...
 
Потпуно се слажем и подржавам све што је боца написао. Измишљена фирма за узимање пара која не нуди никакву услугу. Све можемо плаћати и без инфо стана.
 
astrodule":2vyl5kuz je napisao(la):
Meni se više sviđa da plaćam jedan račun i jednu proviziju nego skoro 10.

Poslato sa telefona
Naravno lična udobnost je daleko bitnija od opštg dobra :)
Onda ti se takodje svidja što Beograd nema dovoljno bolničkog kapaciteta, mostova itd
koj bi sigrno mogli za te pare koje idu infostanu , da ih ne osetno napravimo ...
 
Ne treba karikirati. Razbijanje Infostana sigurno ne bi donelo novih kreveta, novca za lečenje dece u inostranstvu, nove mostove i slično dok je ovakve vlasti...
 
Ja imam drugo pitanje. Ako vec zajednicku struju placam preko infostana, zasto na tom racunu ne bi dobijao i racun za moju struju? Pogotovo nakon uvodjenja daljinskog merenja nema razloga da se ne dobija sve na jednom racunu. Infostan i struja su osnovne naknade koje mora svaki stan da placa, sve ostalo su usluge koje ne moraju da se uzimaju. Mislim da ta dva treba objediniti na jedan jedinstven racun infostana.
 
Teoretski bi sve moglo da ide preko Infostana (i kablovska i struja i fiksni telefon, tj sve sto je vezano za stan) da ima malo volje.
 
ma i busplus... i sledovanje vekne leba, sve preko info stana

Upravo nam nedostaje još zaludne administracije
plus još prosotora, sl. vozila, placenih windows licenci, , naravno sa novim portirima, dodatnog grejanja
a da ne zaboravimo i klima uradjaja da im lade jaja ...

Vinčanski most- budalaština , skela je sasvim OK
bolnični kreveti-budalaština, nek se izležavaju kucama
ma adminsitracija (lezilebovići) je bog, baš je fali Bgdu , nema je dovoljno

A ko hoce da radi ,eno mu prazna sela, pa nek ore , kopa koliko mu je drago
info stan je prava stvar, treba ga uvrstiti u politički program predenta za vlast kako bi na izborima za sigurno doneo pobedu

Evo Vama još po plus jedan, da sve bude u kompletu :)
 
Infostan je dobar kao ideja, ali vrlo loše sprovedana praksi (nadam se da se slažemo oko toga).

Plaćamo cenu nepotrebnoj administraciji, ali uz malo (ali zaista malo) volje nadležnih sve bi bilo super.
 
boca-ica":1dpu4hei je napisao(la):
ma i busplus... i sledovanje vekne leba, sve preko info stana

Upravo nam nedostaje još zaludne administracije
plus još prosotora, sl. vozila, placenih windows licenci, , naravno sa novim portirima, dodatnog grejanja
a da ne zaboravimo i klima uradjaja da im lade jaja ...
Ako razbiješ infostan svako javno preduzeće ima da kreira svoju službu za naplatu, štampu uplatnica, pravni tim itd. Ne tvrdim da je infostan dobar, ali reći da bi se njegovim ukidanjem poboljšala situacija (npr. u bolnicama) i smanjili troškovi građanima je čista spekulacija. :grand:

@astrodule :kk:
 
ono sto se slazemo da u infostanu ima viskova, ali teorijski kada vec pricamo ako bi sve preslo na infostan, birokratija bi se svela na minimum. konkretno govorimo o javnim preduzecima. (ipak mislim da sbb, vip, telenor, uskoro i telekom treba da ostanu zasebno)
 
dishapaun":20y5h4bf je napisao(la):
...ali reći da bi se njegovim ukidanjem poboljšala situacija (npr. u bolnicama) i smanjili troškovi građanima je čista spekulacija. :grand: @astrodule :kk:
Špekulacija ?
Za ljubitelje ,,udobnosti,, koj bi smanjili ,,drdanje,, sa svakom uplatnicom po na osob
odavno je moguce dati banci trajni nalog za uplatu mesečnih računa
A sada u 21veku izmislili E-banking za one koj ipak vole lično da kontrolišu kad šta placaju
i to još može i telefonom.
Koliko je to potrebno službenika u banci da kada kupimo nešto u prodavnici na karticu
na mob.tel. stigne koliko i gde je izvršeno placanje plus izveštaj o novom stanju
potrebno je 0.0 pečato nosaca, potpisnika, kurira, službenih vozila i ostalih trololo nosaca

Idiotarija zvana info stan ne proizvodi ništa
Ko plati brzo račun nece mu oteti još dodatnih 5 posta a
sve ostale makar i za jedan dan razlike deru za 5 % (naravno pravom davaocu usluge ide 00 od tih 5 %(
a ako slučajno ima i kašnjenje udaraju i zateznu kamatu od nekoliko procenata

Kad se sabere tih desetak posto plus naplacena stvarna usluga (a gubici su uvek nula )
puta broj domaćinstva u Bgdu .... ehej eto ti svakih par godina jedan most ili bolnica
Pa toliko ni zlatara ne može da zaradi , to više nije ni šišanje Beogradjna nego naj običnija pljačka

Kada bi smo placali E-bankingom pravom davaocu usluga
svi računi bi svima bili više od deset posto manji

Kad nam dirnu platu za 10% svi skaču po dva metra u vis
Kada nam to isto otima infstan mi mu dajemo podršku

Ma more ko nam naturi ovaj 21 vek kad je za nas onaj 19....
 
Boco
Ranije nisi pomenuo elektrosnko placanje, ili sam ja propustio.
Slazem se sa tobom za elektrosnke racune to je jos bolja varijanta. Ako ce da mi racuni budu 10% nizi a da mi sve stize na mail, prvi sam za to. samo pustim uplatu i cao zdravo.
U tom slucaju ne zelim nikakvi papiri da mi stizu. Ali nemaju svi opcije trajnog naloga ili gresim, a ako gresim voleo bi da me ispravis jer ce mi to u mnogome olaksati zivot.
 
Koliki je procenat ljudi koji koristi trajni nalog ili elektronsko bankarstvo? Veoma mali (na žalost).
Slažem se ja da je korist od ovakvog Infostana nikakva, ali ideja objedinjene naplate mi je savršena.

Poslato sa telefona
 
Galeks":1cy4rah5 je napisao(la):
...Ali nemaju svi opcije trajnog naloga ili gresim,...
Penzije idu preko računa, plate idu preko računa, socijalna pomoć ide preko računa....
Ko god ima račun ima mogućnost trajnog naloga

al to je iz prošlog (20) veka
Naš posao je da davaoc usluga iskoristi savremene informatičke mogucnosti , time sebi uštedi i osavremeni se
a nama da olaša život
a mozda i za neki procenat (bez sadašnje golomazne administracije) pojeftini uslugu

Veliki korak prelaska iz 19 veka u 21 je nestanak Ale zvane infostan :grand:
 
Sve je to istina, ali šta nam govore gužve u Pošti kad se primaju penzije. Svi imaju mogućnost da podižu pare na bankomatu, a ti očekuješ da pređu na e-banking.
 
:lool: :laugh: :lool: pa tako ti je to kad si rodjen i živeo u prošlom veku :p
dok je njih bice i infostana :lol: :D :laugh:
 
Vrh