Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Kako se ovo pokazalo u inostranstvu i koliko postoji potreba zas tako nečim kod nas?
 
Pa ima toga svuda sad po Evropi. Negde manje, negde više. Ne verujem da se u praksi pokazuju toliko loše, al eto imamo i primere iz Pariza, gde su goreli zbog baterija verovatno. Proizvođač je valjda lokalni Heulez (Ulije). Kao što pisah ranije, prednosti jesu brojne. Daleko jeftinije održavanje (manje delova, nema toliko maziva i raznih fluida) uz jeftiniju vožnju na struju. Performanse su posebna priča. Cena im je svakako dosta viša još uvek. U javnom prevozu, bez obzira na samo zagađenje, struja ima svojih prednosti. Iako i meni lično ova prisilna elektrifikacija ide na nerve, činjenica je da ćemo tome morati da se prilagođavamo, pa i tako što ćemo električne autobuse uvoditi postepeno. Sad ih imaju svi renomorani u ponudi, i to ne više kao neke prototipove, nego kao vozila u aktivnoj velikoserijskoj proizvodnji. Za nekoliko godina dizel kao gorivo, zasigurno ispada iz igre kod gradskih autobusa, i to baš kod renomiranih evropskih proizvođača. Hidrogen će, takođe, ući u igru kao ekstender autonomije. Volvo već godinama nema u ponudi gradske autobuse, niti njihove šasije, a da nisu hibridnog ili čisto električnog pogona. Takođe, retko koji grad u Evropi više i poručuje velike kontigente autobusa pogonjenih klasičnim dizel motorima. Ima toga još uvek, al sve manje i manje i to je činjenica. Dal je manija oko zagađenja, ili što god, mi tu kao pojedinac ne možemo ništa. Moraćemo da sledimo te neke trendove, jer prosto nećemo ni moći da kupujemo autobuse na konvencionalni pogon. U nekim zemljama poput Turske, verovatno da će duže ostati u proizvodnji, al u jednom Solarisu sigurno neće. Punjenje baterija napreduje, mogu se dopunjavati i tokom vožnje, a mi pritom i nemamo niti jedan električni autobus na baterije, pa ne možemo ni imati iskustva sa njima. Uz dobru infrastrukturu, verujem da bi bez velikih problema mogli raditi na dosta beogradskih linija. To ne znači da mi treba da kupujemo sad stotine električnih autobusa i da sve odjednom prilagodimo njima, al možemo uzimati po deset dvadeset vozila, pa polako. Nije Higer sa tehnologijom super kondenzatora jedini. Kinezi su već duže prisutni u Evropi preko BYD-a, koji se očigledno pokazao dobrim, tim pre što i jedan ADL svoje autobuse radi na njihovim platformama. Sa dobrim i proverenim vozilima, vrlo moguće da bi naša iskustva sa električnim autobusima bila dosta drugačija.
 
Js sam pitao za konkretan model elektrobusa solarisa, koji se spominje u postu, jer svi znamo da Škoda pravi trole na njijovoj osnovi (koje su pouzdsne), pa bih i sa te strane da čujem voleo da čujem mišljenje.
 
Pouzdanost je više do Škode nego do Solarisa🙂 Potonji radi karoseriju i sve vezano za nju, a Škoda ugrađuje svu elektro opremu, tj daje pogon tom vozilu. Možda neko od forumaša ima direktan info što se tiče tvog pitanja, al verujem da je Solaris na visini zadatka. I električne autobuse isporučuju u solidnim količinama. Računam da ne bi završili u nemalom broju evropskih gradova da su se pokazali loše.
 
Majke mi, nikad neću shvatiti, kakvo je to prokletstvo da se Beogradu nabavljaju istočne šklopocije, a da Novi Sad ima tu sreću da dobije Solarise, Mečke... A u oba grada ista garnitura zajahala. Nikako mi ne pije vodu, pa čak i da imaju burazere na obe strane, kojima sređuju posao, pa kako se ne zaj*bu jednom u ovih 10+ godina vlasti, i nabave za Beograd neko kršteno vozilo.
 
Zato što smatraju dobitnom politikom da nakrcaju više autobusa od kradonačelnika.
 
TIMAS - Timočko autosaobraćajno preduzeće Zaječar

U slučaju da ste često prolazili pored BAS-a moguće da ste primećivali Sanose, a kasnije i Temse sa natpisom ovog preduzeća..
Prava istorija ovog preduzeća počinje 1976. godine kada se Autosaobraćajno Preduzeće Zaječar spojilo sa Lastom, koja je tada bila u vrhunskom stanju..
S obzirom na sve, kolektiv Laste u Zaječaru je bio najbolji, a ostvarivao se profit od oko 50 miliona dinara, sve je to uticalo da Lasta 1984 otvori jedan od najmodernijih Saobraćajnih centara u bivšoj SFRJ...
Saobraćajni centar je sadržao perionicu, ambulantu, pumpu, nekoliko hala za održavanje vozila itd, ujednom to je bio i vrhunac jedinice u Zaječaru...
Odlaskom dugogodišnjeg direktora, Jedinica se odvaja od matične firme (Laste) i nastaje "TIMAS", s obzirom da se sve to dešavalo 1990. godine, dolaze kobne devedesete i firma upada u loše stanje, ispostaviće se da je odvajanje od Laste bila kobna greška i bespotrebna avantura!
2008. godine firmu privatizuje "Mašinopromet", dolaze nove Temse, međutim vlasnik naprasno odustaje od Timas-a, i ostale autobuse šalje u "NET BUS" Zrenjanin, a neke vraća i lizing kućama, bio je to tužan kraj za Istočnog giganta....:(

Danas je stanje ovakvo (uspeo sam da spasim moje fotke sa Google diska)
:
1. Timas.JPG


2. Timas.JPG


3. Timas.JPG


4. Timas.JPG


5. Timas.JPG


10. Timas.JPG


12. Timas.JPG


13. Timas.JPG


18. Timas.JPG


16. Timas.JPG


19. Timas.JPG
 
Potpuno je izgoreo zglobni BMC na Limanu na liniji 7, gb 1047.



 
Poslednja izmena:
Dosta su i trajali, i statična i pokretna gomila gvožđurije.
 
Zanimljivo, nije se zapalio u zoni motora, već na sredini.
Koliko dajemo fore beogradskim da počnu i oni?
Rekao bih da je počelo u donjoj zoni pa otišlo na krov. A gore boce. Taman test u realnim uslovima za ponašanje boca i gasa u požaru.
 
Dok ne pukne, nije krivično delo. Dotle, nije malo po zakonu, ali nema veze, neko je odobrio.
A pretakanje iz butan boce u kola, nije dozvoljeno. Metan mnogo zapaljiviji

 
Наставља се тотални суноврат градског превоза у Новом Саду: https://www.021.rs/story/Novi-Sad/V...ice-manje-autobusa-na-ulicama-Novog-Sada.html

Јаче линије (1, 2, 3, 4, 5, 7, 8) које су пре десетак година саобраћале на 6-9 минута у шпицу, 11-14 минута ван шпица и 14-20 мин увече (после 19:00), од сутра, тј. следеће недеље саобраћају на 11-19 минута у шпицу, 18-26 минута ван шпица и 30-42 минута после 18 часова.
 
Poslednja izmena:
BCF0-E6-AF-E72-F-47-F1-BD67-D58-DE45-A7-C36.jpg

Izgorevanje BMCa na prirodni gas nije nikakav problem zato što je to ekološki požar.

Dobro je i to kako oni za razliku od dizel-ubica imaju rezervoare na svojim krovovima. Tako da kada bukne rezervoar u plamenu, bukne na visini od 2.5 metara. Taman lepo da napuni zgradu iznad ili pored njega sa što više vatre i dima, po mogućstvu otopi i par PVC prozora ili spali par drvenih. Milina. Ali sve je to u redu jer je sve to ekološke prirode.
 
Jel to novi požar, ili je slika onog što je izgoreo pre možda mesec dana?
 
Izgleda da je to onaj, koliko vidim gb je 1047.
 
Vrh