Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Danas je prvi dan primene osakaćenog reda vožnje u Novom Sadu, neke od ,,najjačih'' prigradskih linija nakon 22:00 radnim danom saobraćaju još samo u ponoć,nakon 18:00 saobraćaju dva puta u sat vremena. Gradske linije imaju takt od 20 do 30 minuta,a najproređeniji raspored je nakon 18:00. Juče sedmica po starom rasporedu u 18:30 puna,nešto manje putnika koji su stajali je bilo nakon NIS-a,tako da mi nikako nije jasno kako će ljudi stati u autobus sada kada se primenjuje prolećni rv,a kakav će biti letnji teško je i zamisliti.
 
I jel će to mirno i dostojanstveno da se gleda ili će te se pobuniti?
Не знам, не живим тренутно у Новом Саду. Ако одлуче да се побуне, радо ћу се придружити као неко ко неколико пута месечно користи градски превоз у Новом Саду. Скоро сви моји пријатељи су претходних година престали да користе градски превоз, родитељи су га доскора користили свакодневно, али ми се већ две-три године жале на гужве и непоштовање реда вожње.

Познајући новосадски менталитет, рекао бих да ће већина мирно гледати, као што је гледала како се последњих 5-6 година смањује број полазака иако је у међупописном периоду 2011–2022. број становника на територији Града Новог Сада (град + приградска места) повећан за више од 25 000, тј. за 7-8%, а у самом граду вероватно више.

Док сам живео у Новом Саду, учествовао сам у борби за враћање линије бр. 5 на трасу поред Футошке пијаце до Авијатичарског насеља (https://www.021.rs/story/Novi-Sad/V...gradjana-linija-5-vracena-na-staru-trasu.html) и увођење ноћног превоза (нажалост, испоставило се да је то био само предизборни маркетинг јер је ноћна линија 19 укинута после годину и по дана због, наводно, недовољног броја путника; нису чак размотрили да саобраћа само викендом већ су одмах укинули све поласке).

Изненадио сам се да су се ових дана огласиле опозиционе странке јер им је градски превоз ретко био тема:

А онда је почела и контраофанзива властима блиских медија и дриектора ЈГСП-а:

Директор ЈГСП-а је посебна прича. Доживљавам трансфер блама док га слушам. Он 31. марта, када најављују нула степени у наредним данима, прича како се лети мање људи вози аутобусима. Осим тога, обмањује јавност да је овај летњи ред вожње на нивоу прошлогодишњих. Није, значајно је редукован. Интервал од 40 минута у касним поподневним и вечерњим сатима (после 18:00) је срамота за Нови Сад. Пре две-три године је интервал у то време био 20 минута, а онда 25 минута да би сад стигао до 40 минута. Како су кренули, очекујем да следеће године градски превоз ни не вози после 18:00. Занимљиво је да су на приградским и међумесним линијама укинули свега једноцифрен број полазака, на неким правцима чак нису ни укидали.
 
Po vremenskoj prognozi,moguće su i snežne padavine u nižim krajevima,a ovaj čovek govori kako će ljudi masovno da idu biciklom. Ja sam npr. morao da plaćam 750 dinara kopiranje nsmart kartice jer mi je prethodna napukla,a na karticama ne piše do kada vrede,već se to isključivo vidi na validatorima koji češće očitaju karticu kao ne važeću,isto je i ljudima koji plaćaju mesečnu dopunu kartice - platili su da se voze po koliko toliko normalnom rasporedu polazaka,a onda im nedelju dana pre promene nagoveste da nameravaju totalno da unište jgsp.
 
Познајући новосадски менталитет, рекао бих да ће већина мирно гледати, као што је гледала како се последњих 5-6 година смањује број полазака

Veruj mi, takav mentalitet je u celoj Srbiji, Novi Sad je još i dobar...
Ovde na Istoku nikog ništa više ne zanima, svi se zaposlili po "Zijin-u", "Elixir-u" "FPM-u", Državnom aparatu itd, retki su oni koji se bune.

U Zaječaru je do ove godine bio besplatan prevoz, onda su povećali subvencije jednoj "džukeli" od prevoznika na 170 miliona dinara i uveli naplatu karata od simboličnih 20 dinara.
Upravo cena je jedina pozitivna strana svega, red vožnje je jadan da jadniji ne može biti.
Do mog sela ima 2 polaska dnevno što je smešno, da bi se prevozniku "isplatilo" on do mog sela svraća u svako drugo i to se sve otegne na 2h putovanja.
Gradski prevoz je još jadnija stavka, postoje neke dve linije koje imaju užasan RV, otprilike voze 6-7 puta dnevno xD.
Da dodam da su nekad busevi skroz napunjeni pa se ulazi pod parolom "guraj", taman da se odmoriš od GSP-a kad eto ti još veće bede.
Najjači deo je onaj kada vlasnik firme kupi 12 godina star autobus izrabljen u nekoj Nemačkoj pokrajini, pa se na facebook-u hvali kako je to top vozilo i kako svi treba da budemo srećni.:ROFLMAO:
Sa druge strane, isti prevoznik nema dovoljno buseva pa mora da najmi i drugu prevozničku kompaniju, te je cirkus još veći.
Najbolja alternativa svemu tome jeste voz, koji je skuplji, ali makar se voziš ko čovek, sada što on ne prelazi 40 km/h na teritoriji Zaječarskog okruga i što se RV dosta smanjio je druga priča.

Umesto eto te golgote od 2h obično idem vozom do najbliže železničke stanice, pa odatle pešačim nekih malo manje 40 min do mog sela, kada sabereš brže stignem sa tom kombinacijom nego da se tandrkam busom, što govori dosta.
Da ne govorim da iz Negotina ne postoji autobuska linija do mog sela, pa sam vozom primoran da idem, mada mi to i odgovara.

Sve u svemu, prevoz u Ns-u, Bg-u ili Nišu je i dobar (za standarde tih gradova nije, naravno), ali čim zađete u unutrašnjost videćete još goru sliku! :rolleyes:
 
Prevoz Sombor-Apatin, Severtrans. Karta 300 din po smeru + 10 stanična usluga
20230402_105433.jpg


20230402_112114.jpg

Danas u 11, putnika izuzetno malo (oko 7-8 nas je bilo)
 
"Пролећни ред вожње" у Новом Саду, Џизус Крајст?!

Је л` то од ове године, или је постојало и раније?
 
Kakva je situacija sada u Severtransu, tj da li se popravilo nesto nakon privatizacije ?
Ja nemam pojma, ovo je prvi put da se vozim sa njima. Zanimljivo da je 90 posto mojih međugradskih putovanja vozom, ja međugradski bus dugo video nisam 🤣.
Mogu reći ovako da je bus bio okej, vidi se da je polovan iz Francuske. Vozač je bio malo stariji. Vozilo je uredno i čisto, ali malo putnika doduše.
 
"Пролећни ред вожње" у Новом Саду, Џизус Крајст?!

Је л` то од ове године, или је постојало и раније?
Увек је постојао пролећни ред вожње, али никад није било овакво драстичних редукција, да се са свих градских линија скине једно до два двозила целодневно. Никада им није падало на памет да редукују поласке у вечерњим терминима (па да интервали буду 40 уместо досадашњих 26-27 минута или 14-15 минута, колико су били пре 10-11 година) Додатни проблем је што су и зимски редови вожње редуковани у протеклих 6-7 година. Времена обрта су дужа, а број возила мањи.

Успео сам да нађем зимске редове вожње 2011/2012. и 2013/2014. па ћу на примеру линије бр. 5 (коју сам годинама користио свакодневно) показати колико су редуковани редови вожње.

Зима 2011/2012.
Радни дан: 112+113 полазака (у шпицу 10 возила, ван шпица 7 возила и увече 5 возила)
Субота: 96+96 полазака
Недеља: 64+64 поласка
ZimskiRV 2011-2012.jpgPetica zimski radni dan 2011-2012.jpgPetica zimski vikend 2011-2012.jpg

Зима 2013/2014.
Радни дан: 101+101 полазак (не пишем број возила јер је линија у овом реду вожње била скраћена)
Субота: 85+84 поласка
Недеља: 66+66 полазака
ZimskiRV 2013-2014.jpgPetica zimski radni dan 2013-2014.jpgPetica zimski vikend 2013-2014.jpg

Зима 2022/2023.
Радни дан: 75+75 полазака (у шпицу 8 возила, ван шпица 5 возила и увече 3 возила)
Субота: 68+68 полазака
Недеља: 63+63 поласка
Petica zima 2022-2023.JPGPetica zima 2022-2023 subota.JPGPetica zima 2022-2023 nedelja.JPG

Пролеће 2022/2023.
Радни дан: 60+60 полазака
Субота: 54+54 поласка
Недеља: 49+49 полазака

Дакле, у зимском реду вожње је број полазака смањен за 33% за 11 година, број возила за 2 целодневно, а притом су времена обрта повећања за неколико минута. Слично је и на другим линијама.
 
Увек је постојао пролећни ред вожње, али никад није било овакво драстичних редукција, да се са свих градских линија скине једно до два двозила целодневно. Никада им није падало на памет да редукују поласке у вечерњим терминима (па да интервали буду 40 уместо досадашњих 26-27 минута или 14-15 минута, колико су били пре 10-11 година) Додатни проблем је што су и зимски редови вожње редуковани у протеклих 6-7 година. Времена обрта су дужа, а број возила мањи.

Успео сам да нађем зимске редове вожње 2011/2012. и 2013/2014. па ћу на примеру линије бр. 5 (коју сам годинама користио свакодневно) показати колико су редуковани редови вожње.

Зима 2011/2012.
Радни дан: 112+113 полазака (у шпицу 10 возила, ван шпица 7 возила и увече 5 возила)
Субота: 96+96 полазака
Недеља: 64+64 поласка

Зима 2013/2014.
Радни дан: 101+101 полазак (не пишем број возила јер је линија у овом реду вожње била скраћена)
Субота: 85+84 поласка
Недеља: 66+66 полазака

Зима 2022/2023.
Радни дан: 75+75 полазака (у шпицу 8 возила, ван шпица 5 возила и увече 3 возила)
Субота: 68+68 полазака
Недеља: 63+63 поласка

Пролеће 2022/2023.
Радни дан: 60+60 полазака
Субота: 54+54 поласка
Недеља: 49+49 полазака

Дакле, у зимском реду вожње је број полазака смањен за 33% за 11 година, број возила за 2 целодневно, а притом су времена обрта повећања за неколико минута. Слично је и на другим линијама.

Gradjani Beograda mogu i bey GSP'a i nece s ebuniti.
Videcete uskoro.
 
Evo malo novosti iz Novog Sada:



Redukovani red vožnje koji je stupio na snagu početkom ovog meseca, ukida se nakon masovnog pritužbi gradjana i vozača. Na snagu od utorka stupa red vožnje koji je bio pre ovog, sa znatno većim brojem polazaka, opet nedovoljnim ali da ne ulazim dublje.



Ovih dana su električni Solarisi ušli u turnusne grupe i konačno su dobili svoje buduće posade vozača koji će ih dužiti. 🙂



Izmena je i ta da će ova vozila ipak saobraćati samo na linijama 2 i 11.



Punjači napreduju, na Novom Naselju su radovi uveliko u toku jer se osim punjača menja i fizionomiju terminusa, gde se polazno stajalište linija 7A, 7B, 8 i 9 pomera za 58 metara, dok će linija 2 sa polascima na kojoj saobraćaju Urbini imati odvojeno stajalište iza njihovog. Trafostanica je postavljena, dok su radovi trenutno i u garaži i nije mi poznato da li će se i tamo postavljati punjač. Temelji za punjače postavljaju se i na glavnoj železničkoj stanici.

Isporuku Solarisa očekuje se ovih nedelja.
 
Evo malo novosti iz Novog Sada:



Redukovani red vožnje koji je stupio na snagu početkom ovog meseca, ukida se nakon masovnog pritužbi gradjana i vozača. Na snagu od utorka stupa red vožnje koji je bio pre ovog, sa znatno većim brojem polazaka, opet nedovoljnim ali da ne ulazim dublje.



Ovih dana su električni Solarisi ušli u turnusne grupe i konačno su dobili svoje buduće posade vozača koji će ih dužiti. 🙂



Izmena je i ta da će ova vozila ipak saobraćati samo na linijama 2 i 11.



Punjači napreduju, na Novom Naselju su radovi uveliko u toku jer se osim punjača menja i fizionomiju terminusa, gde se polazno stajalište linija 7A, 7B, 8 i 9 pomera za 58 metara, dok će linija 2 sa polascima na kojoj saobraćaju Urbini imati odvojeno stajalište iza njihovog. Trafostanica je postavljena, dok su radovi trenutno i u garaži i nije mi poznato da li će se i tamo postavljati punjač. Temelji za punjače postavljaju se i na glavnoj železničkoj stanici.

Isporuku Solarisa očekuje se ovih nedelja.
Gde će okretati 7,8 i 9 na Novom Naselju? Ja sam video da produžuju stajalište kod kružnog toka.
 
Мерцедес гб. 1014 на линији 2 Центар - Ново насеље
1014.jpg

BMC Procity 18 CNG гб. 1045 са Филип травел рекламом на линији 7А. Овај аутобус има нешто заједничко са објектом поред :)
1045-2.jpg

1014, 1057 и 1046 чекају време у Новом насељу
1014-1057-1046.jpg

Solaris Urbino 12 CNG гб. 919 на линији 14 Центар - Сајлово, усликан у Сајлову
919-4.jpg

BMC Procity 12 CNG гб. 1076 на ЖС
1076.jpg

И Iveco Irisbus Crossway LE гб. 938 на ЖС којег сам окачио пре неки дан у неуобичајеном издању, данас у нормалном
938-3.jpg
 
Мерцедес гб. 1014 на линији 2 Центар - Ново насеље
1014.jpg

BMC Procity 18 CNG гб. 1045 са Филип травел рекламом на линији 7А. Овај аутобус има нешто заједничко са објектом поред :)
1045-2.jpg

1014, 1057 и 1046 чекају време у Новом насељу
1014-1057-1046.jpg

Solaris Urbino 12 CNG гб. 919 на линији 14 Центар - Сајлово, усликан у Сајлову
919-4.jpg

BMC Procity 12 CNG гб. 1076 на ЖС
1076.jpg

И Iveco Irisbus Crossway LE гб. 938 на ЖС којег сам окачио пре неки дан у неуобичајеном издању, данас у нормалном
938-3.jpg
Iako NS još praktikuje total reklame bar mu vozila bez njih nisu oguljena. Mogli bi da porade na unifikaciji fonta na displejima.
 
Не занима ме какви су фонтови најважније је да није латиница. А то што су радили је последица повезивања Бус Лоџика са Новатроником.
 
Мени је битно да буде ћирилица јер изумире. Нек пише и Мириево.
 
Vrh