Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Мени је битно да буде ћирилица јер изумире. Нек пише и Мириево.
 
Što se tiče tih displeja: Oni pored toga što je trenutno nevažno samo pismo, prvobitno moraju da budu pismeni. Isto kao i table. Po važećem Pravopisu iz 2017. godine je pravilno Trg republike, auto-put, i sl. A posle toga može da se ide na bilo koju trenutno nebitnu. Mislim i Pravopis dođe nevažan kada vi uopšte nemate funkcionalan displej.
 
@Djole Pevcanin
U to ime "Живела пизза", "Старбакс", "Фејловање", "Оказион", "Дорчол"...

Kao što napisah i u temi o ćirilici i latinici, čirilica se ne čuva na način na koji određeni broj ljudi zamišlja da treba, da se svuda gura i trpa pa makr to i bilo besmisleno. A jedan od najboljih primera te besmislenosti je da članovi koji imaju korisnička imena na latinici ili engleskom, su najglasniji po pitanju guranja ćirilice svuda.

P. S.
Na primer, meni kao korisniku ne znači ništa ako odem u neki grad ili mesto koje ne poznajem, a displej na ćirilici sa pogrešno ispisanim smerom, pa recimo umesto da odem u jedan kraj, završim u drugom.​
 
Poslednja izmena:
Što se tiče tih displeja: Oni pored toga što je trenutno nevažno samo pismo, prvobitno moraju da budu pismeni. Isto kao i table. Po važećem Pravopisu iz 2017. godine je pravilno Trg republike, auto-put, i sl. A posle toga može da se ide na bilo koju trenutno nebitnu. Mislim i Pravopis dođe nevažan kada vi uopšte nemate funkcionalan displej.
Meni više smeta što nema doslednosti korišćenja pisma (kada ćirilica, kada latinica, zašto u prevozu uvek samo jedno, zna se koje), ali i neodgovarajuće obeležavanje smera, od čega gore može biti samo različita linija na svakom displeju.

Btw. ima očitih kršenja pravopisa, ali nekad se i sa pravopisom pretera, baš kao u slučaju auto-puta. Filo-lozi zaglavljenih zadnjica u auto-mobilima zaboraviše na auto-bus. :ROFLMAO: Na ovoj listi naziva se može videti da većina indoevropskih dijalekata tu reč u pisanoj formi iskazuje bez povlake, tako da bi istu mogli okarakterisati i kao skrnavljenje čitave jezičke grupe lingvističko-kulturalnim separatizmom, inače podstaknutim dubokom krizom nacionalnog identiteta nakon decenija društvenih previranja. Izuzetak je jedino portugalski i to upravo iz gramatičkih razloga, jer nije došlo do gutanja slova e ispred o (u suprotnom bi umesto auto-estrada bilo autostrada).

I tu se sada svakako moramo dotaći prevoza. Naime većina mapa i displeja u svetu prikazuje sva velika slova ili samo prvo kako u cilju bolje vidljivosti tako i zbog čitljivosti što veće količine informacija na veoma ograničenom prostoru (posebno bitno za manje table sa mnogo dužih reči poput onih na prigradskim autobusima). Dakle pravopis je od veće važnosti za pisanu, nego štampanu i digitalnu formu, što većina domaćih polito-lingvista vrlo dobro zna, ali ne želi da prizna. Javni prevoz dakle ima totalno nezavisna lingvistička pravila, iz opravdanih, krajnje očiglednih, zaista logičnih razloga, što se može videti na primeru svetskih metropola poput Varšave i Njujorka.

Varšava, bez razmaka, sve velika slova, različite dimenzije fonta da bi lepo leglo sa većim razmakom između broja i simbola za tramvajsku zamenu, sve relativno krupšno i čitko, u jednoj liniji, zbog čega ima dva ispisa, od kojih se drugi deo može videti u donjoj liniji bočnog displeja koji ne menja (usvojen je protokol koji uključuje izbegavanje "kondenzovanih" tj. sabijenih nečitkih fontova):
Bus_in_Warsaw%2C_Mercedes-Benz_Conecto_G_n%C2%B09854.jpg


Njujork, velika slova, mali font, sa jednim slovom manje na skraćenici za Avenue, čak iza brojeva fali th, iza ST tačka ali to je metodoligija obeležavanja MTA sa kojom Vašington veze nema (rezultat je mnogo "čistija" informacija nego što bi bila u pravopisno ispravnom pisanom obliku koji je u direktnoj koliziji sa konvencijama o obeležavanju javnog prevoza):
IMG_6667.jpg

Interesantno da dodatni karakter poput crtice na savremenim displejima sa sopstvenim izvorom osvetljenja (LED) podstiče veću potrošnju energije, te na taj način doprinosi globalnom zagrevanju. Možda ne deluje na prvi pogled, međutim kada se uzme u obzir broj vozila i vreme rada kumulativno se nakon više decenija može doći do nezanemarljivih cifara. Nažalost filolozi su ostali par stotina godina za svetom ali takav pogled za svet nažalost više nije primenjiv iz praktičnih razloga.
 
Solarisi su isporučeni Milšpedu u Kršenjevce i čekaju isporuku za Novi Sad.
Pored visokog nivoa opreme, koja uključuje novine poput mirror eye retrovizora i unutrašnjih monitora, primetne su još dve nove stvari. Prva je ta da je JGSP izgleda odmah poručio da se zalepe trake na šoferku kako ne bi dolazilo do improvizacije vozača, a druga je ta da su tapaciri plavi sa belom golubicom, simbolom Novog Sada. :D
Solaris Urbino 12 Electric by Conecto NS, on Flickr

Solaris Urbino 12 Electric by Conecto NS, on Flickr

Solaris Urbino 12 Electric by Conecto NS, on Flickr

Solaris Urbino 12 Electric by Conecto NS, on Flickr
 
Imaš otvarač, nemaš konzervu.
Kao što je GSP kupilo još pre više od decenije prve autobuse na cng, pa i drugi, mnogo veći kontigent, a još nema svoju punionicu, kao što Užice ima cng autobuse, pa ih mesecima vozi u Ča na tankovanje, a sada improvizovano puni iz cisterne...
Sačuvaj nas bože ovakvih stratega!
 
Ne mogu najbolje da ocenim, ali čini mi se da je konektor (pantograf) isti kao kod Higera.
 
Ovi novi Solarisi izgledaju baš dobro. Nadam se da ćemo ih nekad videti i u BG umesto onih Higer kanti.
 
Нема од тога ништа.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Taj sa slike nije sigurno završio u Beogradu. GSP Beograd je imao 3 TAM-a. Nosili su garažne #320, #332 i #334. Radili su kratko jer nisu bili zadovoljnji njima (velika potrošnja itd.), pa su navodno poklonjeni Banja Luci.
FB_IMG_1687679204098.jpg

Izvor: Facebook
 
Vrh