Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Neverovatno šta njima sve kotrlja na duže staze. Koji problem ima ovaj autobus kad mu je jedan točak u vazduhu, iako je u pitanju nešto ukupne mase u tom trenutku preko 16t. Jeste da je Temsa, al stvarno nije da rade baš tolike krševe. Niš ekspres se odavno srozao ispod svakog nivoa.
 
Poskidani balansi napred da ne lupaju jer su propali, a koji sprečavaju naginjanje, a pala visina nazad desno. Ima negde i snimak jednog u kanjonu Morače kome se podiže unutrašnji prednji u krivini
 
Novosadski autobusi
autobusi01-1662313265576.jpg
autobusi02-1662313265585.jpg
autobusi003-1662313265596.jpg
autobusi04-1662313265604.jpg
autobusi05-1662313265613.jpg
 
Današnja poseta Nišu, iz skroz drugih razloga, ali sam stigao da uslikam nešto...
Niš Ekspres nabavlja polovna vozila, što je opšte poznato, vozni park se sastoji od modela Mercedes-a, MAN-a & Solaris-a, solidno očuvanih nabavljenih iz različitih gradova Evrope..
Neki ljudi osudjuju, neki podržavaju ovakav vid nabavke voznog parka, sve zavisi od ukusa, po meni busevi su korektni svakako bolji od NIBUS frankeštajna..
Nisam jurio privatnike, ali primetio sam da su se BMC prilično raspali (ne deluje mi da imaju dobro održavanje, a i već poznati (ne)kvalitet), Lastine Temse mi deluju da su u boljem stanju, barem ovako vizuelno...
Takodje, nije mi jasno zašto se kroz Bulevar Dr. Zorana Đinđića ne provuče žuta traka, zaista je nepotrebno da javni prevoz upada u čepove u praktično glavnoj ulici u gradu...
Morao bih da pohvalim sve prevoznike za upotrebu displeja (svi rade), a tu je i uredna relacijska tabla, za mnoge gradove to je nemoguća misija (khm khm GSP)
Da predjemo na slike:

Troosovinac Mercedes Benz Citaro, Direkcijski 039, na liniji 2 Donja Vrežina - Bubanj.



Starija generacija Citara, Direkcijski 041, na liniji 6 Duvanište - Železnička stanica.



A tu je i MAN, Direkcijski 098, na liniji 4 Čalije - Bubanj.



Opet Citaro (ako uračunamo sve generacije, definitivno ih ima najviše), Direkcijski 010, na liniji 37 Niš - Lazarevo selo.



I jedna lošija fotka, Conecto, Direkcijski 066, na liniji 4 Bubanj - Čalije, uslikan više zbog ovih prelepih zgrada, daju bas neki "vibe":gobb:

 
Čemu služi oznaka linije i putem table i putem displeja, koji su uz to ispravni?
 
Mislim da Direkcija tako nalaže, nije loša zamisao, ako crkne displej ili je nejasan, putnici se mogu osloniti i na tablu koja je pregledna i nije običan A4 papir *di*
 
Lepo je to, i slažem se sa time, ali na osnovu fotografija ne vidim potrebu za time, jer su im displeji pregledniji i ispravni, za razlčiku od nekih u Beogradu.
 
Uvek mi je bilo čudno Niš Ekspresovo korišćenje autobusa sa tri osovine s obzirom da je u Srbiji najviše gradskih i prigradskih autobusa u solo i zglobnoj varijanti.
 
Verovatno je do potreba kapaciteta vozila, koji je veći od klasičnog solo, a manji od zglobnog, pa im je to isplatljivije nego kupovina zglobnih vozila, shodno broju putnika. Slično kao što se na nekim linijama koriste midibusevi.
 
Uvek mi je bilo čudno Niš Ekspresovo korišćenje autobusa sa tri osovine s obzirom da je u Srbiji najviše gradskih i prigradskih autobusa u solo i zglobnoj varijanti.
U Nišu troosovinski autobusi saobraćaju jer na nekim okretnicama prometnih linija, kao što su 2 i 6 ne može da se okreću zglobni autobusi, pa se zato nabavljaju troosovinski. Drugi razlog je što su jeftiniji.
 
Pa za troosovinca baš treba dosta menavrskog prostora. I ne kupuju ih sigurno zbog neke potrebe, nego prosto uzimaju šta nađu na tržištu polovnjaka. Uglavnom uzimaju dobrano izraubovana vozila, pa čak i iz berlinskog BVG-a, čiji autobusi rade do pred sam izdisaj bukvalno. Velike su kilometraže. Tako da uopšte ne smatram da Niš ekspres kupuje dobra vozila samo zato što su to Mercedesi, MAN-ovi itd. Da uzimaju par godina stara vozila, pa ajde. Bolje i novi "Turčin", tipa Otokar ili Isuzu, pa i Temsa čak, nego 15 godina star Citaro.
 
To Kesho i ja mislim ali reko ajd da pitam da proverim. Iskreno, meni je ta njihova praksa bezveze. Ali ajd, ako im radi posao, ko sam ja da im sporim.
 
Pa to je firma sa sistemom rada štap kanap, al kad im tamošnja Direkcija to dozvoljava🙄 Nema adekvatnih propisanih uslova, pa uvoze da ne kažem baš leševe, al nisu ni daleko od tog epiteta. Nije dobro što samo turske autobuse kupuju privatnici u Beogradu, al opet, bar se uzimaju nova vozila. Da im je dozvoljen uvoz polovnjaka bez ograničenja starosti, mogu da zamislim kakve bi sve lomove uzimali.
 
Nadam se da niste samo izvukli zaključak da ja ovakav način obnove voznog parka podržavam...:ROFLMAO::violina:
Ali u odnosu na pre 10 godina ovo je veliki napredak, i dalje imam traume od Nibus-ovih proizvoda (tobože rekarosirani Sanosi i Ikarbusi), i onih Ćurdićevih nakaza sa sve Direkcijinim FAP-ovima koji nisu ni bili čuli za održavanje u svom životu..
Kada na to dodam Arrivine stare Ikare koje su se raspadale (pogon u Kragujevcu je imao bolje održavanje nego u Nišu), pa na Lekonove Liaze i Transproduktove autobuse....
Takav prevoz je bio poražavajući za jedan grad kao Niš, pa nek priča ko šta hoće....
Sada makar sve izgleda uljudnije, postoji čak i aplikacija za prevoz koja radi solidno, po meni Strela ima najbolji autobuse, Conecti su nešto najbolje što je kročilo tamo, nažalost, rade u nezahvalnoj sredini, jer je takav paket linija...
Temse su mi se takodje svidele, korektni autobusi, lično su mi bolji od BMC-a.
Što se tiče Niš Ekspresa, pa šta mi imamo da pričamo o preduzeću kojem su NIBUS preradjevine bile okosnica voznog parka, svaka čast ljudima na trudu, ali to što su oni radili tokom 90-tih nije imalo smisla da se radi kasnije...
Ekspres komotno naplaćuje 2200 din povratnu kartu Zaječar-Niš, ko da Setra 5te generacije vozi, a ne polovni MAN Regio.....
 
Poslednja izmena:
U Nišu troosovinski autobusi saobraćaju jer na nekim okretnicama prometnih linija, kao što su 2 i 6 ne može da se okreću zglobni autobusi, pa se zato nabavljaju troosovinski. Drugi razlog je što su jeftiniji.
Zglobnom autobusu je potrebno manje mesta da bi se okrenuo, i na 2 zglobni obično i rade.
 
Vrh