Pa ima toga svuda sad po Evropi. Negde manje, negde više. Ne verujem da se u praksi pokazuju toliko loše, al eto imamo i primere iz Pariza, gde su goreli zbog baterija verovatno. Proizvođač je valjda lokalni Heulez (Ulije). Kao što pisah ranije, prednosti jesu brojne. Daleko jeftinije održavanje (manje delova, nema toliko maziva i raznih fluida) uz jeftiniju vožnju na struju. Performanse su posebna priča. Cena im je svakako dosta viša još uvek. U javnom prevozu, bez obzira na samo zagađenje, struja ima svojih prednosti. Iako i meni lično ova prisilna elektrifikacija ide na nerve, činjenica je da ćemo tome morati da se prilagođavamo, pa i tako što ćemo električne autobuse uvoditi postepeno. Sad ih imaju svi renomorani u ponudi, i to ne više kao neke prototipove, nego kao vozila u aktivnoj velikoserijskoj proizvodnji. Za nekoliko godina dizel kao gorivo, zasigurno ispada iz igre kod gradskih autobusa, i to baš kod renomiranih evropskih proizvođača. Hidrogen će, takođe, ući u igru kao ekstender autonomije. Volvo već godinama nema u ponudi gradske autobuse, niti njihove šasije, a da nisu hibridnog ili čisto električnog pogona. Takođe, retko koji grad u Evropi više i poručuje velike kontigente autobusa pogonjenih klasičnim dizel motorima. Ima toga još uvek, al sve manje i manje i to je činjenica. Dal je manija oko zagađenja, ili što god, mi tu kao pojedinac ne možemo ništa. Moraćemo da sledimo te neke trendove, jer prosto nećemo ni moći da kupujemo autobuse na konvencionalni pogon. U nekim zemljama poput Turske, verovatno da će duže ostati u proizvodnji, al u jednom Solarisu sigurno neće. Punjenje baterija napreduje, mogu se dopunjavati i tokom vožnje, a mi pritom i nemamo niti jedan električni autobus na baterije, pa ne možemo ni imati iskustva sa njima. Uz dobru infrastrukturu, verujem da bi bez velikih problema mogli raditi na dosta beogradskih linija. To ne znači da mi treba da kupujemo sad stotine električnih autobusa i da sve odjednom prilagodimo njima, al možemo uzimati po deset dvadeset vozila, pa polako. Nije Higer sa tehnologijom super kondenzatora jedini. Kinezi su već duže prisutni u Evropi preko BYD-a, koji se očigledno pokazao dobrim, tim pre što i jedan ADL svoje autobuse radi na njihovim platformama. Sa dobrim i proverenim vozilima, vrlo moguće da bi naša iskustva sa električnim autobusima bila dosta drugačija.