Šta je novo?

Istorija JGP-a

Skretanje u Dobračinu ne postoji radi sprečavanja bežanja u garažu. Ovako, moralo se na Kalemegdan, kasnije (i) Studentski, da se prođe pored otpravnika. Mada, nije se jednom skrenulo direktno, uz prebacivanje trola.
 
Poslednja izmena:
272185547_5304310396291883_4461337609624154286_n.jpg

 
Ta pruga je podignuta (ukinuta) negde krajem osamdesetih. Od Košutnjaka je zatim išla drugom stranom Topčiderke (poznaje se trasa još uvek, panedaleko od opštine Rakovica prelazila ulicu (krivina i uzbrdica iznad zgrade opštine. Na trasi je poale bila izgrađena jedna perionica, crvena spolja, čini mi se).
Tuda su išli vozovi za istočnu Srbiju
 
Ne tnam kud je išla, valjda Požarevac, Majdanpek, Bor Zaječar, Negotin, ali je završavala u Prahovu. Imali su motorni (dizel) voz koji je radio na toj pruzi i još nekim neelektrificiranim, GANZ dobijene od Mađara na ime ratne reparacije. Udoban, lukauzan za ono doba ali lošeg motora. Na kraju su ga poslesnjih godina vukle lokomotive.
 
Početkom 2000-ih je asfaltiran taj pružni prelaz u Miška Kranjca, ako se dobro sećam. Na prvoj slici se vidi ulaz u dvorište tuda je išla pruga, na drugoj se vidi deo šina koji je ostao u zemlji, a na trećoj slici se vidi deo sačuvane signalizacije, neko je bio dobre volje da to malo premesti i sačuva.
Screenshot_20220121-124607.png
Screenshot_20220121-124640~2.png
Screenshot_20220121-124804.png
 
To!
Ukrštanje sa slike bilo je u neposrednoj blizini raskranice ucTopčideru kod one male benzinske pumpe gde se skreće ka Košutnjaku.
 
Nije moguće pošto su na delu trase sazidane kuće i stambene zgrade.
 
Citam dosta netacnih komentara....

Pruga Topcider,-Mala Krsna-Velika Plana (Nis) je sagradjena i predata upotrebi 1924. Elektrifikovana 1971.
Dizelmotorni vozovi 812 "Ganz" NISU dobijeni nikakvom reparacijom ratne stete , vec su kupljeni.
Prelaz preko pruge u ul. Miska Kranjca na Miljakovcu je asvaltiran jos 1950.

Pruzni tramvajski prelaz postoji od 1953 kada je i napravljena tramnvajska pruga .
Visokonaponsko 3 KV/ 25 Kv ukrstanje je napravljeno 1971. u sklopu elektrifikacije pravca Beograd-Nis, i radilo je do
gasenja zeleznickog pravca Topcider-Jajinci preko Miljakovca.

Nikad nije bio problem oko ukrstanja ta dva voda. Tramvajski vod je bio pod konstantnim naponom 3KV, dok je zeleznicki
napojni vod pd 25 KV, bio izolovan i u delu krsta bez napona.
Lokomotive su po pravilniku i signalizaciji, spustale pantograf na 100 metara pre ukrstanja, i prolazile pod zaletom.
Nakon prelaska ukrsnice , na 100 m. udaljenosti podizao se pantograf i nastavljala redovna voznja.

Dva napona nisu imali nikakvu mogucnost ni voltinog luka , a kamo li fizickog kontakta.
Top rampa.jpg
 
Verovatno je asfaltiran 1950, ali tek početkom 2000-ih je i preko šina stavljen sloj asfalta. Sećam se da smo u tom periodu često igrali mali fudbal u Balaševiću, i zato sam zapamtio te šine.
 
Da, šine na prelazu su prekrivene 2003 jer je cela pruga i dalje postojala, kao rezervna.
Pored rampe je bila i žel. stanica Miljakovac a kod ulice Pere Velimirovića, bila je stanica Dedinje.
 
Moja greška ..
Na zeleznici se koristi i manji napon 3kv pa sam po automatizmu to napisao.
Koliko znam napon bg tramvaja je 500V?
Hvala na ispravci. 😄
 
Voz 811, petodelne garniture GANZ sa dvanaestocilindarskim motorom (000) posle 1959. dolazi kao ratna odšteta. Ne znam koliko je bilo tih garnitura.
Kasnije su po ugledu na njih, kupovane. Poslednja nabavka bila je 1974. i nije se dobro pokazala. Nakon dvadeset godina izbačeni su. Ništa ovde nema netačno.
Dalja priča o ovome predstavlja samo duboki OT.
 
Inače, na sličan način rešeni suvi ukrštaji tramvajske i trolejbuske mreže. Postoje delovivna prekidačima (izolatorima) bez napona. Tramvaji na ukrštajima povlače kanap da smanje pritisakbpantografa, jer je trolejbuska niža.
Ko se vozio vozovima 610- (plave, Riga) mogao je čuti prasak i videti nestanak rasvete povremeno. Prekidače između sekcija mreže prelazili su pod zaletom, sa spuštenim pantografom, pa je iapuštanje vazduha proizvodilo taj zvuk.
Na trolejbuskoj mreži prekidači su obeleženi crvenim pločicama i po pravilu se ne prelaze pod vučom. Ali desi se uvek, pa bude bljeska, trzaja, izbacivanja zaštite i u podstanici i u trolejbusu.
 
Da okoncamo dilemu koji je pokrenuo kolega "Branik"..
Viberom pitao u Nemanjinoj 6 i brzo dobio odgovor iz arhive.
Proverljivo u muzeju .
GANZ  811.jpg
 
Poslednja izmena od urednika:
Eto. Ipak ova seda glava nije za bacanje. Nekada davno pratio sam i dočekivao jednu devojku iz Bora, pa se usput malo i sa železničarima.
A polazio je sa prvog levog malo pre mog za Užice, tako da sam često viđao te garniture.
 
Kakav tramvaj ka Resniku kada nam linija 3 malo malo nije u funkciji i pitanje je kada će biti.
 
Pa onda nam nije potreban ni 12, jer i on vrlo često ide preko Mosta na Adi i NBG. ;)
 
Vrh