Sjajne. Ova vozila su i kroz moje ruke prolazila.
A veseli trolejbusi, na šta liče. Nikad se prema njima nisu odnosili kao prema autobusima, pa su brzo, već posle samo nekoliko godina svi isto izgledali.
Nikad "Dorćol" nije rešio zaduženja, ali i bez toga, strožom kontrolom, moglo se postići bolje čuvanje vozila. I sastav vozača je često bio problematičan i čeato je sprovođena negativna selekcija. Brzo bi se videlo ko se dobro snalazi, ko se kako i prema vozilu odnosi, ne samo po pitanju vožnje i čuvanja, već i najelementarnije higijene. Koliko sam samo puta odbio da preuzmem vozilo na Banjici jer je neko pola kutije cigara otresao i ugasio na podu, ostavio na podu kore od jabuke, papir od bureka... A šolja na volanu iznad matice često je služila kao piksla. Da sam se ja pitao takav mi ne bi završio ni prvu smenu! E, takvog je bilo baš briga da li će ogrebati, da li će spaliti kočnice ako mu ne radi elektromagnetna, jer tako mekše koči, da li će zapaliti otpornike ili ceo trolejbus dok se greje držeći ga na prvoj poziciji čekajući servis ili vuču... I što je najgore, tu su prednjačili stariji vozači, koji su u pogonu bili još od vremena lejlanda.
Koliko smo se nas nekolicina borili da dobijemo zaduženja, makar i na najvećim krševima, xrtali smo plamove parkiranja, davali ideje da vozilo možw da izađe u približno vreme. Mnogo toga moglo se lako i brzo dovesti u red, bez mnogo rada i ulaganja. Ali, za to nije bilo sluha. Parkireri su ih gurali u garaži traktorima, ne nareći za boju, udubljenja i oštećenja... Sjajno su se ziu pokazali, koliko su negovani. Brzi, moćni kao današnji autobusi. Tek su na Banjici i kroz D. Tucovića pokazivali šta su zapravo mogli.
I što je najgore, nikakve pouke nisu izvukli dolaskom bkm, ništa promenili nisu. A bila je prilika da nastave praksu zaduženja započetu dolaskom poslednje serije ziu i zglobova. Ali, ko bi se bavio time. Slaži posle noćnog pregleda kad koji naiđe, ujutru daj ih redom i gotovo. I onda posle 11 godina kupuj nove, jer su se prethodni raspali.
Mnogo je drugačije bilo u autobuskim pogonima. Autobus je bio autobus, doatajan i vozača i putnika koje je vozio.