Šta je novo?

Istorija JGP-a

279665388_10160458774738296_5677027302260883950_n.jpg


izvor: FB
 
s-l1600 (3).jpg
s-l1600 (4).jpg
s-l1600 (5).jpg




 
Trolejbus 6, iz prve nabavke ziu, 1980/81.
Kasnije je izggoreo i 1991.zamenjen novim, iz serije g.
Ti prvi se nisu proslavili, poprilično ih je stradalo u prvih nekoliko godina, a među njima i čuveni 1, koji je podignut iz pepela, sa klocni, negde 1997/98. gde je ko zna koliko ležao.
Satrlo ih je otvaranje Banjice. Jako teško su podnosili brdo zbog slabog motora i sistema otpornika pa su učeatali požari. Kasnije, 1985.stiže nova serija, sa jačim motorom i sistemom upravljanja otpornicima . Do dolaska onih iz 1989. onni su radili Banjicu, a nakon poslednje isporuke 1991.i 1992, najstariji su radili samo preko Slavije i eventualno 28, srednji i jedno i drugo, a najnoviji samo Banjicu.
Dva mesta su bila posebno kritična - stanica kod Londona ka Takovskoj i uzbrdica iznad Partizanovog stadiona.
Kod Londona je, zavisno od okolnosti - puno vozila na stajalištu, prestrojavanje, semafor, često pod punim opterećenjem, moralo nekoliko puta da se uzastopno krene ili drži na manevarskoj i prvoj poziciji (kao na kvačilu). To bi izazivalo ogromnu temperaturu u sanduku otpornika ispod poda iza prednjeg desnog točka, i često požare koji su se završavali totalkom. Sličan problem javljao se i nizbrdo, gde elektromagnetno kočenje nije bilo doraslo dugom spustu od D. Mišovića do stadiona, ili nizbrdo, opet kod Londona.
Ko se više vozio njima, može se setiti karakterističnog mirisa otpornika kad se posle dva tri uzastopna polaska, pregreju.
Ali zato, poslednje serije, kretale su i prepunjene uzbrdo kao rakete, bez ikakvog napora i zadrške.
 
Ko se više vozio njima, može se setiti karakterističnog mirisa otpornika kad se posle dva tri uzastopna polaska, pregreju.
Jao da, sećam se tog mirisa! 😄 A sećam se i onog škljocanja prekidača u kabini. 😄


Inače, kakva je ovo linija 8 što je 80ih prolazila kroz Bulevar JNA i stajala kod Hrama?
49662502942_2b3bcad201_k-699x1024.jpg

 
Ni ja. Koliko vidim, prikaz rute se sastoji od gomile zasebnih vektorskih elemenat (prava linija, krug, tačka...) pa se onda verovatno putem neke Wikipedijine skripte ili HTMLa to sve spoji u jedno. Dobra fora.
 
Добри су ти графички шаблони као и сама википедија као платформа, једино је потребно да се неко потруди да унесе податке. :)
 
Apsolutno. Koliko sam samo stvari otkrio i procitao na Wikipediji. :D

A ljudi je cesto potcenjuju, jer misle da tamo moze da pise i kaci ko sta zeli. A nije tako. Bar ne na engleskoj Wiki. I ona cesto ima azurnije i bolje podatke nego mnogi mediji. Zato sto se ostave linkovi i reference na strucna tela zaduzena za konkretnu stvar, koja god ona bila (recimo ako je tema JGP, pozivaju se na linkove DJP, ako je tema demografija, pozivaju se na podatke RZS, ako su vojne teme pozivaju se na izvore MO i tako dalje)

I cesto ljudi misle da zato sto skole i fakulteti ne priznaju citiranje Wiki teksta o necemu, da to znaci da je ceo sadrzaj teksta uzaludan. A nije. Wiki stranica o necemu nije izvoran podatak, ona je kompilacija, kolekcija. Ali se na njoj mogu naci originalni izvori. I to je sjajno. Ko cita za svoj gros i informisanje, moze da cita iz wikipedije, a ko zeli da radi nesto s time, samo ode u References i onda gleda same izvore.

Cak sam na Wikipediji citao o nekim desavanjima godinama pre nego sto bi se o njima izvestavalo o "mainstream" medijima i dokumentarcima. To jest, ljudi sa Wikipedije nekad otkrivaju neke manje poznatr stvari mnogo pre drugih i pre medija i institucija.
 
8 je iz današnje perspektive gledano, 14L, jer je saobraćala na relaciji Trošarina - Novo groblje. Nakon produžetka tramvajkske pruge do Banjice, liniju menja sadašnja 14.
 
A gde je uslikana ova trojka kako skrece/okrece?

PS na istoj slici obratite paznju kako su sabijeni ljudi iza vozaca u autobusu :)
 
Линија је првобитно носила ознаку 10А, а 1980. је пренумерисана и добила ознаку 8. Изградњом пруге до Омладинског стадиона, продужена је до истог, а након изградње пруге од Вождовца до Бањице, једина је остављена да окреће на Вождовцу. 1992. је укинута и никада више није успостављена.
 
Hvala na detaljnim informacijama. :)

Nekad se pitam kako bi danas izgledao celokupan javni prevoz u Beogradu da nije bilo pomračenje 90ih.
 
8 je iz današnje perspektive gledano, 14L, jer je saobraćala na relaciji Trošarina - Novo groblje. Nakon produžetka tramvajkske pruge do Banjice, liniju menja sadašnja 14.
8 и 14 су биле засебне линије и нико никога ту није мењао. 14-ица је уведена крајем 80-их и првобитно је требала да саобраћа од Ташмајдана до Бањице, али је ипак одлучено да саобраћа на релацији Устаничка - Бањица.
 
Tačno, da nije bilo svega 90tih, verovatno bi se ispunilo sve sa skica iz 85te god. Jedino, u vidu tramvaja i trola, ne verujem da bi metro ni bez sankcija krenuo.

Nego, smejem se slici prepune "krmače" kod novog groblja. Mislim o kom busu je reč, 27 možda.
 
@Joca28, нека варијанта линије 27 јесте. Тада је поред Новог гробља пролазио 27А (Трг Републике - Карабурма), 27Б (Трг Републике - Вишњица) и 27Г (Трг Републике - Миријево).
 
s-l1600s.jpg
s-l1600z4.jpg
s-l1600kt.jpg
s-l1600kz.jpg


 
kuca klizi 1.jpg


kuca klizi 2.png


U pitanju je Medakovićeva 22. Tu su sada pekara i auto servis.

Kada je trebalo da proradi autobus kroz Medakovićevu ulicu davnih godina, nije mogao zbog kuće i jedne trake puta. Onda su uveli minibus 30 narandžaste boje. Išao do Slavije ili Kališa. Kasnije su kuću srušili, kažu posle mnogo suđenja, i proradio je normalni autobus popularna tridesetica ili trobanka.

izvor: FB
 
Vrh