Šta je novo?

Istorija JGP-a

FB_IMG_1623636109225.jpg
FB_IMG_1623636437894.jpg
FB_IMG_1623635675656.jpg
FB_IMG_1623634928547.jpg
FB_IMG_1623634948215.jpg
 
Ikarus u Mariboru? Zanimljivo.
A gde iskopa to sedište? Pratilo me je još od vojske iz fapova, pa sačekalo u trolejbusima, sok su već i tada autobusi imali neko mnogo bolje, sa mogućnošću okretanja na desnu stranu. Nagib sedalnog dela bio je rešen šlicevima sa strane, kao menjač na ferariju. Sva su škriputala u vožnji na potpuno isti način.
Ne mogu sad da se setimkkja su vozila nosila 10.00 gume. Prečnik 20 je bio standard kao sad 22,5. Najčešča je bila 11.00 - svi ikarbusi, svi sanosi, najčešće i kamioni... Tamovi su koristili više različitih dimenzija: 8.25 nosili su dajčevi njuškaši, kasnije 130t11 - 9.00, a možda i tu 10. 00
Ziu trolejbusi i fap 1921 (kiper, u žargonu glumac) nosili su veće 12.00. Zato je problem sa gumama na ziu bio jako redak. U eri unutrašnjih guma defekti su bili jako česti (u gradu pucaju zbog grejanja na kočenju, na putu od velike brzine) , posebno kad je neispravno kočenje grejalo neki točak. Tu je ziu u velikoj prednosti, jer em je imao veće gume, em je skoro zanemarljivo grejao kočnice u radu. Bio je stanju da celu smenu odradi na jednoj vučnoj. Mnogi vozači nisu ni umeli da osete kad je prazna, kokiko se malo primećivalo. Za to vreme, ik ili sanos jedva bi se i prazni odvukli do garaže, a nije bila retkost da stoje zbog obe. Žika će se setiti da je podizanje ik na ulici bila svakodnevna muka (poturaj, diži jastuke...). Prelazak u drugoj polovini devedesetih na tjubles felne i gume, neverovatno je smanjio broj defekata. Još dok su korišćene domače - Borovo, Obilićevo, i Trajal, bilo je veselo. Sava i donekle Tigar bile su ipak nešto drugo.
A ovaj način reklamiranja i tadašnji tip lepotice, posebna je priča.
Evo malo podsećanja: https://youtu.be/Xqqflxo_L9A
 
Sedište je licenca Bremshey, panj se zadržao jako dugo dok je sedište i mehanizam nagiba u međuvremenu promenjen. Po meni najbolja sedišta posebno mehanizam za zakretanje. On posebno olakšava ulaza i izlazakxispod volana ujedno i čuva sedište od cepanja.
Naročito je bilo korisno za Ikaruse kada menjač nije mogao u rikverc. Posle su došla Pribojska nakaradna sedišta koja su užas.
Unutrašnju vs tubeles ne vredi komentarisati, malo grejanje i eto pucanja. Isto i trilex vs 22.5. Trileks zlo, često su znali brezoni da se olabave posle ulaska u vodu ili ako nema graničnike na trilexu (99% ih nije imalo), jače kočenje okrene trilex felnu i iskida ventil.

Prazna pogonska guma se odmah oseti, na tu stranu više ljulja i u krivini se više izboči ispravna guma ako je spoljna.
Inače karaburci su izlazili bez unutrašnje pogonske gume. Specijalitet.
 
На тролама нису била реткост ни седишта са пластичним тапацирунгом, као у тамићима. Ем се возач знојио, па кад после једног круга устане, панталоне ми буду као да упишао. Није помагала ни пресвлака, јер је клизала по томе, па је возач морао да се држи за волан сваки пут кад је кочио. Онда је после кукњаве, почело уграђивање седишта из расходованих возила.
Серија из 1989. и 1991.дошле су некомплетне, са предвиђеном дорадом код нас. Тако се тада радило и Заставиним допунским програмом - ладама. Нешто електроопреме, седишта, мало пнеуматике додавано је код нас. Зато по пристизању нису месецима излазили. Што се мене тиче, најбољи део били су тастери за врата на оним из 1989. који су постављени са тада масовно расходованих аутобуса.
 
Занимљиво да су у једном кадру зелени и црвени Икар :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=860166#p860166:14tlu8p2 je napisao(la):
Дошљак » Čet Jun 24, 2021 11:18 am[/url]":14tlu8p2]Занимљиво да су у једном кадру зелени и црвени Икар :)
Нажалост, из тог времена нњмамо много фотографија возила. Није била ретка ситуација да се један уз другог нађу зелени и црвени. Ово је вероватно негде из 1988-1989. Од 1987. новонабављена возила су црвена. У даљини у Васиној види се ман ам који су дошли лета 1987. Касније, током '90. почело је фарбање и старих у црвено.
Не бих се баш сложио да су затечени аутомобили кршеви. Из данашње перспективе можда јесу. За оно доба била је то сасвим реална слика возног парка. Фића из 1978-80, 101 из 1984-88, други из краја седамдесетих, нови цитроен А икс, тристаћ као представник негог старијег времена, мада се и он производио до 1978.
Ту су још и вартбург са голфовим мотором (најава падања Беелинског зида) и самара као израз Горбачовљеве перестројке, а иза триатаћа мислим да је волга, симбол комунизма на издисају, дефинитивно најлуђи ауто који сам икад возио.
Аутобус иде са Ст. трга са ознаком 704. Имам утисак да је био прекомандован са Омладинског на Чингријину да попуни неку тролејбуску рупу на 28 па се сад враћа.
 
Мени се учинило да је иза тристаћа Волво 144, па рекох има и добар ауто овде;)
 
I zeleni solo MAN na Zelenjaku (jedan od dva koja su bila).

PS I cudno mesto za JP reklamu na istoj slici? Jel to pumpa bila nekad tu?
 
Можда је реклама ту због пумпе у Поп Лукиној?
 
Jel ovo u vreme kada su se tu okretali 76 ili 77? Znam da je neko spominjao da su se okiretali oko Taša, ali je neko spominjao i ovo.
 
76 se okretala u Ilije Garašanina ispod RTS-a....

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Ovo su Jatovi. Do samita nesvrstanih 1989. bili su plavi. Posle su pobeleli
 
Kakav Beograd!
Fasade zgrada pod konac, zelenilo, Sava plava, Jovan Bulj reguliše saobraćaj, drugi most u Brankovoj još nije napravljen... Kažu da je gostovao po gradovima Evrope jer je bio pravi baletan na raskrsnici.
Na slici sa Trga je lejland sa zglobom? Nisam znao da ih je bilo
 
Jedan propali propali projekt zbog sankcija i okretanja leđa od strane Mercedesa 1992.
Sanos S213 na sajmu automobila u Beogradu 1992.godine

Sanos S213 1992g sajam.jpg
 
Da, to je taj prelomni trenutak u istoriji svih SFRJ proizvođača. Taman kad je trebalo da se osavremenjava, da se novim modelima hvata prikljičak, mi smo uzeli da se bijemo.
Mislim da ne postoji autobus sa više lokanih varijanti od o405.
Šteta.
 
Neki su prelomili i hvatali zadnji vagon i onda mrak, raspad svega , raspad velikog tržišta, raspad celog proizvodnog sistema.
Velika šteta.
 
Vrh