Šta je novo?

Istorija JGP-a

Један од последњих изданака возила са четворокраким воланом, а први са станичном кочницом, смештеном на идеалном месту, таман под возачевом левом руком. И све спартански, а функционално.
 
FB_IMG_1622816924104.jpg
 
Da li postoje neke slike stare okretnice autobusa 50,u skojevskom naselju,danas je to preko puta crkve sv.Luke u tom naselju

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
 
Koristio se parking kao okretnica, sumnjam da je bilo tada bilo ljudi koji su jurcali po okretnicama i ispucavali filmove.
 
Istorija u jednoj rečenici. "Od naših autobusa za Kineze do Kineskih autobusa za nas".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855684#p855684:264c0c3r je napisao(la):
solecar » Суб Јун 05, 2021 10:15 am[/url]":264c0c3r]Istorija u jednoj rečenici. "Od naših autobusa za Kineze do Kineskih autobusa za nas".
Да мало проширим, од наших аутобуса за Кину, Пољску, Турску и бивши СССР до Кинеских, Пољских, Турских и аутобуса из бившег СССР за нас.
 
E da, lako je bilo u ta nesrecna vremena baviti se autobusima. E gde je tu bila briga za veru,naciju, jezik, pismo... Sve nam je bilo uskraceno i zabranjeno. Zato sad mozemo da brinemo o tim mnogo bitnijim stvarima, a autobusima i slicnim trivijalnostima neka se bave Kinezi.
I kad se, u nasoj slavnoj istoriji, neki nas vladar vozio autobusom...
Djavolja je to stvar!
 
Лако је било бавити се кад ти шваба да лиценцу.
 
Bilo je u istoriji naše mašinogradnje i niz autobusa bez licence. A i licencu je trebalo platiti. Nekad je bilo jeftinije kupiti tu licencu nego razvijati sopstveno - primer je fapova/mb kabina, motori... U izvoz su uglavnom išla vozila iz domaćeg programa.
Podsećam da je u Fap-Famos samostalno razvijena autobuska samonoseća šasija i kasnije, vazdušno ogibljenje. Od kraja sedamdesetih do raspada tehnološki zaostatak bio je ispod jedne generacije i raspad je došao taman kad se razmišljalo o osavremenjavanju.
 
Мене ово подсећа на Баново брдо, негде
 
Stara okretnica na Banovom brdu , ugao Požeške i Trebevićke.
Ona limena konzerva bi trebalo da bude ptodavnica/kiosk preduzeća Banovo brdo.
Zadnje se tu okrrtala 23 dok nije produžena do Vidikovca, kad su urađene šine za tramvaj ta okretnica je nestala.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855955#p855955:3p22fiu5 je napisao(la):
Дошљак » Ned Jun 06, 2021 2:01 pm[/url]":3p22fiu5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855684#p855684:3p22fiu5 je napisao(la):
solecar » Суб Јун 05, 2021 10:15 am[/url]":3p22fiu5]Istorija u jednoj rečenici. "Od naših autobusa za Kineze do Kineskih autobusa za nas".
Да мало проширим, од наших аутобуса за Кину, Пољску, Турску и бивши СССР до Кинеских, Пољских, Турских и аутобуса из бившег СССР за нас.
Kažu da je Jugoslavija jedno vreme bila treći po veličini izvoznik autobusa u Evropi posle Nemačke i Belgije.
Na žalost možda je samo kineski TAM opastao a ostali su doživeli katanac.
TAM Avtomontaža je 1985. na sajmu u Frankurtu predstavio lep autobus TAM 260A119. Moderan bus koji je uspeo da se približi zapadu. Čak 90% busa je Made in YU.
TAM je izvozio autobuse iz za ameriku. Prvo su bili školski pa posle i turistički.

9a-1.jpg
9-2.jpg
 
Ni dubrave tog soba nisu zaostajale za zapadom - motor oko 300ks, retarder, klima, kuhinja, wc, krevet...
 

Prilozi

  • FAP DUBRAVA D-14-Bus & coach family-2.jpg
    FAP DUBRAVA D-14-Bus & coach family-2.jpg
    179 KB · Pregleda: 1.590
  • FAP DUBRAVA D-14-Bus & coach family-3.jpg
    FAP DUBRAVA D-14-Bus & coach family-3.jpg
    189,9 KB · Pregleda: 1.466
  • FAP DUBRAVA D-14-Bus & coach family-4.jpg
    FAP DUBRAVA D-14-Bus & coach family-4.jpg
    94,5 KB · Pregleda: 1.479
Zasluge i pohvale za fotografiju i objašnjene idu dobro poznatom Saši Avramoviću sa FB grupe ''Istorija Javnog Gradskog Saobraćaja u Beogradu'' :
Novi Beograd.jpg

Novi Beograd u procesu preseljenja,mislim da je fotografija nastala 1981 godine po dolasku poslednje serije IK-5B,čim je završen parking vozila su se polako prebacivala tamo dok su se radionice postepeno završavale,vreme kada nije bilo ni menze ni administrativne zgrade a garaža u pustinji...ostali autobusi su sa Dorćola preseljeni do 1983 godine.
Sanos.jpg

Prvih 30 su bili zeleni, i imali su slabe motore, a sledećih 210 su bili crveni, i imali su moćne mašine, mercedes 240KS. Išli su kao vetar, i uz brdo i niz brdo. Uz to i vrlo udobni i laki za vožnju.
 
Код СИВ-а су паркирана возила Погона Земун и то много пре 1986/87.
 
Vrh