Šta je novo?

Istorija JGP-a

Kinezi su osamdesetih godina otkupili licencu za Sanos S415 Odmah je radila fotokopirnica i sve detalje,planove su poslli svim fabrikama autobusa širom Kine. Dolazile su kineske delegacije u Jugoslaviju i naši išli za kinu.


FB_IMG_1619250237947.jpg
 
Početak prodaje licence za proizvodnju autobusa FAP SANOS S-411 ,NR Kini.
1978 godine dolazi u posetu u fabrici FAS 11 OKTOMVRI,Skoplje ,visoka Kineska delegacija na čelu sa Хуа Гуофенг, koji je bio tada premijer NR Kine i predsednik KP Kine..
Kinezi bili su veoma zaiteresovani da dođu do napredne tehnologije zapada.Do tada su radili po licenci Jelza , Ikarusa .
Kao što je naveo u komentar Bohao Li član iz Kine , FAP SANOS S-411 je za to vreme bio najnapredniji autobus izrađen u Kini.
Na fotografiji se vidi Kineska delegacijau obilazak fabrike.

FB_IMG_1619373409443.jpg
 
411 је код нас најчешће продаван са лиценцним моторима познатим из камиона 1213 и 1217 (исти блок, уз додатак турбине).
У комбинацији са петобрзинским мењачем то је значило стално држање у високим обртајима, посебно слабијег, па је уобичајена слика гарав и мастан задњи поклопац.
Али, могао је да у туристичкој варијанти буде лепо скоцкан, па чак и климу да има. У пракси, то је овако изгледало: хоћеш да претичеш, хоћеш узбрдо, одмах пребацујеш у нижу, закуцаваш обртомер на 2500, гасиш климу.
Био је фул на ваздух, и кочнице и огибљење. По свему као велики брат, само скраћен. Сви Ракетини из краја осамдесетих завршили су бајнобаштанском погону пред распад фирме, а онда их је преузела фирма Ракета АБ, где још два или три раде, од којих један има и лепљена стакла.
Кинези су осамдестих купили неколико стотина тих бусева. Замиалите шта су добили, поред оних које су имали тада. Исто тако, 415 је продаван у Пољској.
Није ни чудо што су желели и да их праве. Средином осамдесетих технолошки јаз између нас и Европе није био драматично дубок и они би на тај начин (тада се то звало трансфер технологије) добијали савремено возило.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846992#p846992:tiuqt7ba je napisao(la):
Вожд » Uto Maj 04, 2021 12:26 am[/url]":tiuqt7ba]Pogledajte prilog 1

Izvor..
Sa Ljubinog kioska.
file.php

file.php

Svaka cast za pronalazenje ovog clanka nisam nikada ni naslucivao da je kod nas bilo Ikarus-a 180.
Zna li se sta je bilo sa ovim autobusom posle ispitivanja?
 
Stara MANčina obnovljena i radila kao lokal zavŕšila bez traga. Ovaj eksponat su trebali da sačuvaju
MAN 890 UG M 16 A (Ikarus IK 5)


FB_IMG_1621173368469.jpg
FB_IMG_1621173390858.jpg
 
Зар није то аутобус који је претворен у шупу на оном отпаду испод Видиковца?
 
Onaj je GBr 405 (nisam 100% siguran), dok je 01007 još i radio. Nega su spasili radnici pogona Karaburma da bi kasnije nestao.
 
Njima je zelena dobro stajala i nikako nisam mogao da ih progutam crvene. Glomazni, tromi, ali išli. Nisam imao čast da se upoznamo za volanom.
 
Tadašnji 49 koji je uz 37 i možda još neku okretao ispred ulaza u DMB Rakovicu. Danas je to 50 kao naslednik, prebačen preko Vidikovca do B. Brda.

88 koji je tada išao od Keja do Julinog Brda (nikad nisam skapirao gde je bila ta okretnica), pa posle prebačen na Zemun Bačku, uz vraćanje na Kej zbog nestašice goriva '92 god. Ne znam kada je produžen do Železnika.
 
Hvala, ovo je verovatno i tačna trasa. Gledanjem filma Majstori, Majstori vidi se stanica ispred škole ka gradu, ali je nema u suprotnom. Prema tome, sigurno je kružila oko naselja i čekala vreme kod škole.
 
Vrh