[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841197#p841197:3ia388md je napisao(la):
Žika » Uto Apr 13, 2021 10:32 am[/url]":3ia388md]
Sudeći kako ove face izgledaju i sa ovim s14 sa belim volanom iza, ovo bi moglo biti negde oko 1975, ili 1-2 godine ranije.
S14 je tih godina dobio vazdušno ogibljenje, pa verujem da je za njih išlo samo u tom trenutku najbolje, što taj autobus tada i jeste bio.
A kakva je to lađa bila - jedan od prvih, ako ne i prvi 12m autobus kod nas. Nema više gibnjeva, ljuška se na jastucina, oboja vrata na vazduh sa električnom komandom, kvačilo hidrovazdušno sa papučastom pedalom, mekano kao na kolima, šestobrzinski sinhronizovani menjač u paru sa fapovim linijskim šestakom od 10l i 200ks, kočnice potpuno vazdušne, motorna kočnica sa klapnom na vazduh, lagan hidraulični volan (uvek se čula pumpa), električni brisači i prskalica, instrument tabla i konzola kakva će sa minimalnim izmenama ostati do kraja proizvodnje i s314 i s415 i s110 i s115 (uz beli volan na početku išli su i beli prekidači smeštenivna horizontalni deo konzole. Kasnije su prebačeni na vertikalni. Boš brava bila je na tabli, ispod volana). Sa lakoćom dostizao 100km/h, ali nije voleo brdo. Imao je običaj da se greje leti (mehanički ventilator pa kad se optereti padnu obrtaji slabije hladi) , pa je često imao otvoreno jedno poluoblo rešetkasto krilo pozadi. Jedino mu je ručna ostala mehanička.