[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794307#p794307:wp74eqln je napisao(la):
Vladivoje » 18 Nov 2020 12:18 am[/url]":wp74eqln]Iz planova Beograda fotkao sam spiskove linija (tadašnjeg) GSB-a.
Radi se o planovima Beograda iz 1965, 1969, 1977-1978, 1981. i 1989. godine.
Dakle, sada imate spiskove linija iz pomenutih godina, radi hronološkog pregleda njihovih promena.
:arrow:
https://www.mediafire.com/file/27ws67l4 ... 9.rar/file
Neprocenjivo. Imao sam stare planove grada kući, međutim kao iscepani bili su bačeni. Sećam se da je bilo i onih baš starih (60-neka, ako ne i stariji).
O da, bilo je to vreme kad se u Požeškoj ne samo moglo ući u 23, već i sesti. 23E je uvedena nakon produženja 23 do Vidikovca, pa ukinuta. Naselja se proširila, 53 postala prvo mešana pa solo tako da smo sad tu gde smo u nezavidnom položaju.
I blokovi imaše 66 i 69 a sad se tiskaju u 95, ukoliko imaju sreće klate se 7-icom u kojoj bi inače sedeli nepomično u koloni. Narod naviknut na svakodnevno kilavljenje nije ni svestan u kolikoj bi meri pomogle ekspres 47 (do Rakovice Žel. St.), 53 (do P.Mosta), 66 (do Vuka), 69 (isto), 96 (do Prokopa). 47 praktično treba podeliti na 47 i 547 zbog BG:Voza pod uslovom da pomenuti ne vrti u krug za ukras. Praktično koje linije nisu ukinute uništavane su produženjima, što je nastavljeno do dana današnjeg.
Čisto da se vidi kakve gluposti postoje daću primer 56 u odnosu na druge deonice, odnosno cele trase:
15 Zemun /Novi Grad/-Zeleni Venac L=9,6km (cela radijalna do centra)
17 Konjarnik-Zemun /Gornji Grad/ L=15,8km (cela transverzalna, spaja dva udaljena kraja grada)
26 Naselje Veljko Vlahović-Trg Reublike L=7,6km
41 Banjica II-Vase Čarapića (Trg Republike) L=9,4km
56 Petlovo Brdo-Zeleni Venac L=14,7km (cela radijalna do centra).
75 Bežanijska Kosa-Zeleni Venac L=9,4km (cela radijalna do centra)
95 Blok 61-Zeleni Venac L=8,3km
95 Borča III-Zeleni Venac L=12,4km
I pored ovoga 56 niti je ekspres niti postoji autoput od Orlovače do Mostara koji bi jedna takva linija mogla da koristi. Ni 17 i 18 ne koriste potencijal autoputa već staju na sve stanice iako mogu da ih obiđu na isključenju čak i kada postoji zastoj na glavnim trakama. Nekada je za Železnik vozio 501 čiji broj sve govori. Uz to Blokovi su pre uvođenja 7 između ostalih imali na raspolaganju i ekspres 16E Blok 45-Zeleni Venac i pored toga što su duplo bliže Zelenom Vencu od Petlovog Brda, što su tada bili u izgradnji, odnosno imali manje stanovnika nego sva naselja koja se sada oslanjaju na nesrećnu 56. Danas je ova linija 77% duža od deonice 95 Blok 61-Zeleni Venac i niko od nadležnih ni da trepne.
Zapravo misle da mogu pretvoriti Žarkovo i Vidikovac u Blokove poznate po prepunim autobusima koji obilaze tramvaje - bilo u pokretu, bilo nepomične kolone istih (danas 7 i 95 u Gagarinovoj, sutra 12 i 56 u Trgovačkoj?). Metro je nešto sasvim drugo.