Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

+ treba dodati i tu dimenziju da Bugari nemaju zaokruženu osnovnu mrežu auto puteva na način kao što smo mi to uradili pa je apsolutno razumljivo što su im prioriteti takvi kao što si opisao.
 
Pa sad...
A1 od Sofije do Plovdiva (2. po veličini grada, sad ga je možda i pretekla Varna) postoji otkad i BGD-Niš, čak i ranije.
Diktator Živkov je još 70-ih i 80-ih počeo A2 od Sofije do rodnog Praveca (50km), a izgrađeno je par desetina km iz pravca Varne.
Btw. to je i dan danas jedan jedini autoput, koji direktno preseca karpatsko-balkanski masiv, što je bilo dosta teže nego naš AP BiJ.
Čuvena je njegova izjava posle pada s vlasti, koju je dao novodemokratama: "Ono što sam ja izgradio, vi niste u stanju ni da ofarbate..."
Početo je bilo nešto i na A5 od Varne, a bilo je dosta i manjih brzih puteva sa 4 trake, u priobalju, na prilazima Sofiji, Dimitrovgrad-Haskovo itd.
Obilaznica Sofije postoji decenijama, pun krug (po uzoru na MKAD u Moskvi), ali u 1+1 profilu, što je ipak bolje nego kroz grad kao u BG.
Kad je Sofija narasla, počeli su da je šire na 3+3, u međuvremenu je severna tangenta zamenila obilaznicu s te strane, koja je išla bogu iza tregera.
Završetkom parčeta ka Srbiji dobiće prvi AP od granice do granice (A6-A1-A4) i tu kaskaju za nama, koji imamo A1 plus A3 i A4 do 4 suseda.
Oni su imali rusku čizmu, mi ratove, nije neka razlika trenutno infrastrukturno, kako i u projektima koji se rade, tu smo negde...
A da ne pričam da Sofija ima 3 linije metroa i da je prosečna plata veća nego u BGD, ali su u poslednjih godinu dana baš porasli troškovi života.
 
Jedna fotoreportaža od prekjuče. Odmah prvo da se izvinim na katastrofalnom kvalitetu slika ali oštrije oko može videti (nadam se) ono što ga zanima. Bilo je 20ak radnika na celoj trasi, raduckali, par mašina i to je to. Malo više oko dela gde je nasip popustio. Ide sve to lagano, pogotovo se primeti ako ideš na par meseci ali baš sporo. Iskreno, moje laičko mišljenje je da će ovo završiti tek posle leta ili Nove godine, zaista se nadam da grešim.
Screenshot_20230319-175934_Gallery.jpg
Screenshot_20230319-175952_Gallery.jpg
Screenshot_20230319-180000_Gallery.jpg
Screenshot_20230319-180008_Gallery.jpg
Screenshot_20230319-180016_Gallery.jpg
Screenshot_20230319-180024_Gallery.jpg
Screenshot_20230319-180033_Gallery.jpg
Screenshot_20230319-180041_Gallery.jpg
Screenshot_20230319-180049_Gallery.jpg
Screenshot_20230319-180056_Gallery.jpg
Screenshot_20230319-180106_Gallery.jpg
Screenshot_20230319-180115_Gallery.jpg
Screenshot_20230319-180128_Gallery.jpg
Screenshot_20230319-180139_Gallery.jpg
Screenshot_20230319-180153_Gallery.jpg
 
Pa 20 radnika to je super, ja sam retko kad toliko sretao u poslednje vreme...
Kad bi znao koliki je krater bio 3.3. kad sam ja poslednji put prolazio, ne bi bio toliki pesimista.
Ovde su ga dobrano popunili, ostalo im još pola metra, metar do asfalta, ovo je od-lič-no!


To je trenutno najkritičnija tačka, druga je produžetak potpornog zida između petlje Kalotina i železničkog nadvožnjaka, ali to nisi snimio.
Ne znam na čemu baziraš (osim na javašluku i ku*cobolji Bitumine) procenu da ovde ima posla od 6 do 9 meseci.
Samo da podsetim da se pre samo mesec dana vozilo offroad, sad je koliko vidim preko toga stabilizacija, ako ne i prvi sloj asfalta.
Oko 50% trase je potpuno završeno sa habajućim i belim lajnama, na toj Štrabagovoj polovini ostao je još samo potporni od 10-ak metara.
Na drugoj polovini je 90% na 2. sloju asfalta, nije deo oko bivšeg offroada, kratko parče malo dalje u levoj i bivši krater sa slika, sada samo rupa.
Bez asfalta su i levi krakovi petlji Dragoman istok i zapad, kao i žuti i zeleni nadvožnjak, ali to je posao od par dana.
Zaista mislim da sve to može lako da se završi do 2. BNS do kraja meseca i da im april protekne u znaku habajućeg sloja i belih linija.
 
Resorni ministar u tehničkoj vladi Šiškov najavio danas puštanje u saobraćaj 6-7 kilometara autoputa do granice do Uskrsa (16.04.).
Jedini moj komentar je: HVALA (Sebastijanu) KURCU!
Ovo je gotovo pitajboga otkad, pola godine i jače, logike nije bilo da i dosad razvlače sa otvaranjem i da se koristi jedna strana.
Što će reći da se očekuje da u narednih 20 dana nakaleme onih 10-20 metara potpornog zida kod Kalotine.
U četvrtak će Šiškov lično obići gradilište, pa ćemo možda čuti još neki detalj o Bitumininoj polovini i lotu 3.
 
Prošle srede sam tuda prošao, ono je šou kako Bugari grade autoput. Što se tiče Strabagove deonice, videh da su radili neki asfalt kod onog potpornog zida pre železničkog nadvožnjaka, spremna je bila asfaltna garnitura a i videh da je falio habajući sloj.

Kako sam išao do Banskog, imam par imresija sa putešestvija.

Pozitivno: Rekonstruisan ceo put od Simitlija do Banskog, sve pohvale kako trenutno izgleda i za ravnost. Videćemo sa vremenom kakakv će biti kvalitet.
Negativno: Kvalitet radova i održavanja na deonicama koje su puštene u saobraćaj u zadnjih 7-8 godina od Sofije do Blagoevgrada.

Interesantno mi je bilo koliko je njihov profil autoputa "siromašniji" u odnosu na naš. Naime, kod nas se uveliko grade autoputevi sa zatvorenim sistemom odvodnjavanja i sistemima za prečišćavanje, dok je tamo i dalje otvoren sistem odvodnjavanja. Gotovo da nema humuziranja bankina, kosine nasipa kako gde, generalno uređenje im je lošija strana, a o održavanju nema ni govora...

Pitanje za Caribroda ako ima info, zašto se deonica od Pernika do Donje Dikanje ne vodi kao autoput? Ograničenje brzine je 120km/h i precrtan je znak za autoput prema saobraćajnoj signalizaciji. Znam da je to stari autoput u odnosu na ostale deonice na tom potezu, ali mi je zapalo za oko da je ovakvo stanje već godinama.
 
Zato što nema Akt 16 ili po naški upotrebnu dozvolu.
Nekom je tamo mrdnuo lenjir i ucrtao je rutu 20m dalje od stvarnog mesta. a za Akt 16 to mora da bude tačno.
I sad se ne poklapaju podaci i karte iz katastra, projekta i sad treba nova eksproprijacija i ko zna šta.
U potpuno nestabilnim političkim prilikama niko se time ne bavi, nego kao nije autoput, 120 i teraj, vozi dalje...
A inače i nije tako star, 2007. je završena ta deonica,
 
Da ukratko prepričam izvode sa posete gradilištu Šiškova, resornog ministra u tehničkoj vladi:
1. Deonica od 6,5km od granice do sredine lota 1 pušta se pre Uskrsa, koji je 16.04., potvrdio Štrabag, verujem i ja...
2. Ostatak deonice očekuje se da po dogovoru sa izvođačem bude gotov do kraja maja, najavljeno više ljudstva i tehnike.
U ovo baš i ne verujem, pišite odmah sredina juna, što je ipak na vreme, pred najezdu Turaka.
3. Početak izgradnje lota 3 najavljen je za najviše mesec dana, eksproprijacija je u završnoj fazi.
Ponovio je da je cilj da se do kraja godine i kraja programskog perioda (2014-2020) uradi što više, kako bi se zadržalo evropsko finansiranje.
Šiškov očekuje da se lot 3 završi do kraja 2024., to je realan rok (po ugovoru) i u to verujem, GBS ako im se plaća redovno, može to i brže!

O rekonstrukciji GP Kalotina nije ništa pričao, nije njegov resor, kao i kod nas carina je pod Ministarstvom finansija.
 
Imam 2 slikovnice, jednu od utorka popodne, drugu od petka ujutru, nznm da li da ih kačim uopšte...
Ona od utorka, kad je duvao vetar i s vremena na vreme padao sneg je za komentar: "ovo neće ni do kraja godine".
Ona od juče, po suncu, sa nikad više radnika i mašina na trasi u poslednje vreme je za "završiće pre roka",
Saobraćaj je na Štrabagovoj polovini prebačen u desnu, radi neke kozmetike pre otvaranja, verujem za Uskrs.
I najvažnija vest: na lotu 3 pokrenuta je procedura za eksproprijaciju nekih 7km od lota 2, do dela od 6-7km gde je već isplaćeno.
Kao što ste videli, to po Zakonu u Bugarskoj ide dosta brzo, građevinske dozvole mogu se očekivati do leta.
Ostaje još 2-3 km do severne tangente, gde je moguće da je nešto već završeno uz izgradnju petlje sa starom obilaznicom.
 
Daj tu optimističniju, gde je moguće da završe do leta.
Šta je život bez razočarenja
 
Čepter uan tjuzdej aternun, pesimizam:



odmah svesno u desno



ozbiljno je neprijatno tuda voziti ka Sofiji, baš su ga stesnili





veliki potporni, koji se produžava za 10-ak metara



malo stravično ovde karanje (bug. vožnja) po zaustavnoj indid



da li su ga već produžili ili tek treba ne bihsmo znali ovde na kraju zida



tek, ovde je posebno fuj za vožnju, malo im je kreno nasip



sad ovde ka nadvožnjaku pruge malo šire, osim što nema zaustavne



isto je i malo posle nadvožnjaka




ničeg interesantnog dalje na Štrabagovoj poddeonici



ovde će posle Uskrsa biti kraj AP i početak dvosmernog saobraćaja



jer je uskoro i kraj dela sa habajućim



a zatim i rupa



eve gu, stigla je do ovog nivoa i ne mrda, moraće tu nešto da smisle sa atmosferskim vodama i nasipom koji podriva



sledi bivši offroad deo, sa čuvenim propustom



u utorak sam prošao tuda u leto, a prethodno je bila tog dana jesen sa jakim vetrom i zima sa snegom



otud nije bilo nešto radnika i mašina oko 16h, posle je deo sa pokojim slojem asfalta u levoj



a i u desnoj su dva





uz levu su pobili ograde tu i tamo



pa je onda još jedno mučeno parče i dalje bez asfalta u levoj



pa povratak u levu, koji me već podosta nervira



ništa posebno novo kod petlje Dragoman istok, a ni radne snage



ni kod žutog



ni kod zelenog



jedino se ovaj nešto mučio na samom kraju



...
 
Poslednja izmena od urednika:
...

Čepter uan, sabčepter tu, tjuzdej lejt afternun, niđe nikog na gradilištu u povratku



severni krakovi petlje su na nivou stabilizacija-asfalt, a duž petlje su nigli stubovi rasvete





žuti štani, samo je ovaj ispod smetao prolaznicima



petlja Dragoman zapad, trenutno samo opasno skretanje za Dragoman i Godeč



sjajan pejzaž klonulih stubova zaštitne ograde



posle su im malo stabilniji



evo još malo stubova rasvete i ograde u razdelnom pored desne, koju nikako da puste (a pored leve nema ograde)



pa se vrtimo levo-desno i dalje



pa mali deo leve koji nema asfalt



pa deo koji ima



i onda ex-offroad, negde sa stabilizacijom, negde bez







i onda opet vrludanje levo-desno, ovog puta zbog kratera



i onda ide deo koji je obostrano na SMA



uz još jedno, poslednje vrludanje do same granice



i tako ovo čeka Uskrs, dok mangup desno neće da čeka nego ga je već otvorio da se ne cima sa nama



krnji medvedovod



zaštita od odrona u izradi



nadvožnjak pruge



znači kale, znači brdo



sa (ne)produženim potpornim zidom



tu se ništa trenutno ne radi, jer - saobraćaj



stubovi rasvete i na tzv. "petlji" Kalotina



i još jedno prestrojavanje na kraju na ulasku u zonu GP



i za kraj, moje omiljeno fotkanje rupe iliti ničega



Sledi sabčepter tri, sa izlazne strane GP Kalotina.

...
 
...

Sabčepter tri je kratak, ima građevinskih mašina na izlaznoj strani prelaza



ima i gomila materijala



iako nemam pojma šta trenutno rade, cenim da dok ne izmeste ovaj trafo - ništa nisu uradili



Pokret optimizma - Pirosi večeras ili sutra ujutru!
Di end!
 
Čepter tu, frajdej morning, optimizam!



Počeli smo sa doviđenja, a ovo je nešto sasvim novo na ulaznoj strani GP Kalotina:



Niklo je, ja nisam video projekat i nemam pojma kako je planirano da to funkcioniše na kraju:



Ovo je ulazna strana gore za kamione, valjda nova vaga?



nešto su raskopali između ulazne i izlazne strane



ovde će morati da stradaju bilboder i trafičica



neprijatno suženje kod Šela,



obesmišljene petlje marke veliki KT



i dalje



pa kod potpornog



pa još suženije u produžetku,



zaustavne bez



novoasfaltirani parking kod nekada čuvenog fri-šopa Korekom - Šarena češma



još malo ničeg novog



i prvi trudbenici - sređuje se ograda protivu odrona i nasip iznad medvedovoda



narednih par snimaka su km 4, 5, 6 koje treba da puste za Uskrs







prelazak u levu i nailazak na rupu



rupa bez promena



posle nje ex-offroad



gomila mašina za asfaltiranje



asfalt radi Štrabag



ovde je ostalo da se ispegla poslednji sloj pre asfalta



i na tome se radi



e ovde pazite - prelazak sa dela sa 1. BNS na deo sa 2 sloja BNS u desnoj kojom se vozi



ovo je kraj dela bez asfalta u levoj



...
 
Par stotina metara dalje nova ekipa,



mislim da je bugarski Unipromet i da spremaju ogradu u razdelnom pojasu



ovde je već ima



i ovde



ovde je manji deo bez asfalta u levoj i tu se nešto radi



nemam blage veze šta tačno, možda odvod, neka ograda?



i dalje kod Dragomana se skreće u levu



ograde uz desnu su postavljene, pogled na stuborede





buduća petlja Dragoman zapad



kod žućka ništa novo, nema ni radnika





između dva nadvožnjaka sprema se ograda u razdelnom



stubovi rasvete su takođe prisutni



ovaj je uhvaćen na delu



zelenko



i na njemu uhvaćena ekipa na delu koja se sprema za nznm šta, hidroizolaciju na primer



stubovi i u nastavku





na kraju bukobrani, negde sa roletnama, negde bez



Polovina do Uskrsa je realnost, druga polovina po meni - sredina juna, maj kao što su najavili - teško.
Sad mislim da sve ostalo mogu lagano da privrše za 2 meseca, osim rupe, gde možda i čekaju nov projekat za sanaciju.
Leva bi trebalo da se kompletno zacrni za 7 do 10 dana, pošto od utorka do četvrtka najavljuju hladnoće, čak i sneg.
Pratim rezultate izbora, proevropski desni GERB Borisova i promerikanci iz PP-GB su pata karta, oko 25%, Bojko ima <1% prednosti trenutno.
Proturski DPS i proruski Preporod isto se kolju za 3. mesto oko 14%, izgleda još samo BSP (naslednici komunista) sa 9% prelazi celzijus.
Manje-više niko ni sa kim neće u koaliciju, posebno sa proturcima i prorusima, pa su skoro izvesni novi izbori za par meseci.
Osim ako ne dođe do potpunog preokreta i 2 najveće partije uđu u neki interesni brak, što bi bilo analogno koaliciji Šešelj-Čanak.
Sva matematika vodi ipak ka nastavku nestabilnosti i novim izborima, što u konkretnom slučaju niskogradnje i nije tako loše.
Tehnička vlada koju kontroliše predsednik Radev preuzela je Bojkovu doktrinu u vezi puteva i veće su šanse da se gradi nego pod PP.
KRAJ!
 
Glede lota 3 - sad sam bačio pogled na sajt Agencije Putna infrastruktura.
Oglas za eksproprijaciju dela od km 39-46 objavljen je 24.02.
Isplata za taj deo počela je 16.03. (ovo je za respect, neki bi mogli da uče od suseda, vidi pod Pakovraće).
Još nema građevinske dozvole (ima spora za 10-ak parcela), ali ih očekujem, barem parcijalno do kraja meseca.
Oglas za eksproprijaciju dela od km 32.5 (kraj lota 2) do km 39 objavljen je 04.04.
Analogno, isplata bi trebalo da počne za 20-ak dana, tj. krajem meseca i u maju GD.
Ono što nemam pojma šta je sa 46-49: ili tek treba da krene ili je već, barem delimično, odrađena uz izgradnju petlje.
 
ili je već, barem delimično, odrađena uz izgradnju petlje

Mislim da nije odrađena, baš na toj petlji okretao sam se letos, kada sam promašio skretanje ka Metrou i mislim da nije ništa bilo urađeno od tog kraka na istok. Tu je neka privredna zona, ako se dobro sećam.
 
Samo mi molim te pojasni na osnovu kojih parametara si ustanovio da u nastavku tangente nije odrađena EKSPROPRIJACIJA???
Btw. u nastavku je livada, objekata bez, tj, livada i put za selo Mramor, koji ide dalje kroz Žiten, Goljanovce i Dragovišticu i izlazi na Sofija-Montana.
Put me 2x naneo tokom leta u Dragovišticu i ostao sam u šoku da svako malo neki brka sa D tablicama staje nasred sela i pita Kalotina, Sirbistan?
Ili samo zapale pravo na petlji bez skretanja ka zapadnoj obilaznici ili su oni koji na navigaciji stisnu najbliže umesto najbrže pa odu kroz sela.
Uzgred i ja mislim da nije odrađena, jer su ta 2-3km u atarima sela Volujak i Mramor, koji pripadaju gradskoj opštini Sofije - reon Vrbnica, GGZ.
 
Ne, nisam pričao o eksproprijaciji (već odrađenom putu). Ako si na nju mislio, nisi se (dovoljno) jasno izrazio, ili ja nisam dovoljno pažljivo čitao.

Dakle, pojma nemam da li jeste ili nije početa i/ili završena eksproprijacija.
 
Glede lota 3 - sad sam bačio pogled na sajt Agencije Putna infrastruktura.
Oglas za eksproprijaciju dela od km 39-46 objavljen je 24.02.
Isplata za taj deo počela je 16.03. (ovo je za respect, neki bi mogli da uče od suseda, vidi pod Pakovraće).
Još nema građevinske dozvole (ima spora za 10-ak parcela), ali ih očekujem, barem parcijalno do kraja meseca.
Oglas za eksproprijaciju dela od km 32.5 (kraj lota 2) do km 39 objavljen je 04.04.
Analogno, isplata bi trebalo da počne za 20-ak dana, tj. krajem meseca i u maju GD.
Ono što nemam pojma šta je sa 46-49: ili tek treba da krene ili je već, barem delimično, odrađena uz izgradnju petlje.

Da, zaista sam bio neprecizan i nejasan da u celom postu pišem o eksproprijaciji.
Sledeći put biću jasniji, izvinjavam se.
I ne, nema privredne zone, samo livade i njive, pokoja bašta.
 
Juče prepodne - kiš(ic)a, što nije opravdanje za nerad.
Najaktivniji su bili ovi na remontu GP Kalotina, Karo trejding:



ovo što baš i ne znam kako će izgledati na kraju, širi se ka kućerini (za koju se i dalje nadam da se ruši)



Radi se ispod teretnog terminala čim se prođe carina i vinjete



a ne radi se na rupi, niti su srušeni trafika i bilboder





Peru levu stranu biće žurke...



Lažna petlja Kalotina



Nije uvek dobro kad je uzano...



Ajd da kažemo da je ovo završeno, hmm



medvedovod, oko njega dalje neka ekipica nešto čačka



Stra' - i tu neka finalizacija



sam kraj polovine sa habajućim, tu će negde da bude suženje sa punog profila na poluprofil



oko kratera ništa novo, nema radnika, dosta dugo na ovom nivou



bivši offroad, zazelenela se kosina



obično slikam prelazak sa 1. na 2. sloj, ovo je podjednako gadno - prelazak sa 2. na 1.



Leva još nije asfaltirana, ajde kiša, sneg, ali kud se dedoše oni valjci i finišeri koje sam usnimio prošli put???



Jedini baš aktivni juče - "Bezopasni putišta" (bezbedni putevi) iliti bugarski Unipromet





Ovaj im priprema teren, oni posle sade



ovde su završili elastoodbojnu, ovaj ispred je Nemac, nije Turčin, svo vreme vozi po ograničenju 50, izlude me...



i ovde gotova ograda u razdelnom



drugo parče bez asfalta od 100-200 je ustvari 90% bez asfalta samo u preticajnoj, svakako ne napreduje





još jedna odskora zelena kosina



i prelazak u levu koji me sve više iritira. kad ga ne bude biće znak za ulazak u ciljnu ravninu



petlja Dragoman zapad



Nastavak sledi....
 
...

Na žućku neki stubići, opet aktivni Bezopasni putišta



Nisam uspeo da uslikam na vreme



zato sam zelenka dočekao spremniji



ovo bi neko iz struke mogao da pojasni, nisam do sad viđao ovu tehnologiju na nadvožnjacima



stubići, ima ih i na žućku i na zelenku



petlja Dragoman istok, ništa novo dok ne prebace saobraćaj u desnu



kao ni na samom kraju lota, malo me zbunjuju bele linije, tačnije ova ka razdelnom



ali mislim da fali habajući ipak i u desnoj, bukobrani i dalje sa i bez roletni



Moj rezime:
Jeste 10 dana zima u toku, jeste i juče kišica, ali mnogo malo radnika na Bitumininoj polovini, samo oni sa ogradama.
Biće da su iskoristili ove vremenske nepogode da spoje sa praznikom (Uskrs je u Bugarskoj uvek kad i u Srbiji, Božić ne)!
Ima posla, ne previše, ali ima, baš sam očekivao da se zacrni na ex-offroad delu npr, da je prebačen saobraćaj u desnu kod Dragomana...
Krater je trenutno ključna tačka, a on i dalje stoji zaravnjen na nekih metar, metar i po od nivoa asfalta.
Ostalo mogu relativno brzo da privedu kraju, bar se na nadvožnjacima nešto radi...

E sad, mnogo važniji rezime od mog:
Juče je resorni ministar (regionalnog razvoja i javnih ulaganja) u tehničkoj vladi Šiškov ugostio ambasadora Srbije u Sofiji Željka Jovića.
Ustvari ga je zvao da mu uruči pozivnicu za žurku povodom otvaranja prvih 7km od granice, koja je zakazana za četvrtak u 11:00.
Tom prilikom Šiškov je izneo sledeće interesantne informacije:
1. Prvih 7km od granice puštaju se u saobraćaj u punom profilu u četvrtak 13.04.2023.
2. Izvođač je dao garancije da ostatak u punom profilu završi u potpunosti do kraja maja.

Ja im baš i ne verujem, a imam utisak ni Šiškov, neka druga polovina juna mi deluje realnije.
3. Početak izgradnje lota 3 očekuje se za 20-ak dana, dakle početkom maja.
4. Završetak rekonstrukcije GP Kalotina očekuje se do kraja avgusta. (OMG)

Nije njegov resor, ali se verovatno i Jović zainteresovao šta se tu dešava, pa je i to pomenuto.
Dakle, neće biti gotovo pre haosa sa Turcima, nego će se dodatno komplikovati radovima i završiti tek kad taj haos prođe.

KRAJ!
 
Ništa novo osim onog što je mantrao poslednjih nedelja (kraj maja za ceo lot 1, kraj leta za GP), Šiškov nije rekao, osim ššto je malkice "smanjio ribu" za početak izgradnje lota 3, pa je od "za ne više od 20 dana" početkom nedelje sada to postalo "najkasnije za mesec dana".
 
Vrh