Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

Prodjoh prošlog petka do Sofije i nazad.
Po meni neće ono skoro biti gotovo, tako da sezona će biti shou.
Par stvari na koje treba obratiti pažnju, radovi na bugarskom graničnom prelazu su u toku na obe strane. Gužve podrazumevane.
Policija sa radarom stoji na kraju zadršene deonice 2 u smeru ka Srbiji. Tj. pre početka radova kod Dragomana. Poštujte signalizaciju, ograničenje 50.

Što se tiče SAT patrole, kao što svraća u Predejane svake godine, mogao je da svrati u kompleks Nišavska dolina kod Pirota.
1687337872644.png

Elem, ako nekog navede put na tu stranu, u blizini NS "Pirot istok" ima i NISovu pumpu i ovaj kompleks za predah.
 
Što se tiče SAT patrole, kao što svraća u Predejane svake godine, mogao je da svrati u kompleks Nišavska dolina kod Pirota.

Elem, ako nekog navede put na tu stranu, u blizini NS "Pirot istok" ima i NISovu pumpu i ovaj kompleks za predah.
Idem preko Bugarske za Grčku za dva dana i taman sam posle tvog posta počeo da planiram ručak i kraći odmor u Nišavskoj dolini ali, ne lezi vraže...

U komentarima gostiju na Google map prijavljena dva ozbiljna trovanja hranom te se tako izjalovila moja poseta na osnovu tvoje, verujem , dobronamerne preporuke.
 
Idem preko Bugarske za Grčku za dva dana i taman sam posle tvog posta počeo da planiram ručak i kraći odmor u Nišavskoj dolini ali, ne lezi vraže...

U komentarima gostiju na Google map prijavljena dva ozbiljna trovanja hranom te se tako izjalovila moja poseta na osnovu tvoje, verujem , dobronamerne preporuke.
Vidiš, nisam znao za ovo. Iskreno, više puta sam bio tamo, ali nisam nikad doživeo neprijatnosti.
Ako imaš malo više vremena, onda svrati do kafane Dukat, oni rade od 13:00 svakog dana osim Nedelje. A imaš i dobar grčki giros, Pirgos Gyros, u centru grada, koji drže Grci. Taman priprema za Grčku ;)
 
Takodje i ja sam svracao u Nisavsku dolinu, nekoliko puta i bili su ok, malo skuplji od okoline.
Sledeci put cu probati taj giros.
 
Koliko vidim sa snimka trasiranje lot-a 3 ide solidnom brzinom za razliku od višedecenijske izgranje lot-a 1 i 2. Mada ruku na srce teren pred Sofiju je i najlakši za izgradnju, samo ravnica.
 
Snimak je od 16 jula valda ce da zavrse do kraja godine mnogo su spori
 
Poslednja izmena:
Dzaba snimci, dzaba izjave svih mogucih lelemuda, ja dobijem informacija od coveka kome vise verujem nego sopstvenim ocima kad je taj pravac u pitanju, a on kaze ovako.
2,5km je upravo pusteno u saobracaj, jos 4km je gotovo spremno, od toga nekih 700-800m je bez bele linije, a sve drugo gotovo kao sto rekoh. Na nekih 200-300m radi se popravka te kad to poprave spoice jos nekih 1,5km u desnoj I to poslednjih I onda se I to moze pustiti. A taj deo je na 063, tako I da ga razvlace to je u pitanju par sedmica, ne cak ni mesec, a pogotovo ne do kraja godine, da bi sve bilo gotovo.
Nadam se da I ne trebam da imenujem izvor. Svi vi dobro znate ko nam ovde ne nadoknadivo nedostaje.
 
Dzaba snimci, dzaba izjave svih mogucih lelemuda, ja dobijem informacija od coveka kome vise verujem nego sopstvenim ocima kad je taj pravac u pitanju, a on kaze ovako.
2,5km je upravo pusteno u saobracaj, jos 4km je gotovo spremno, od toga nekih 700-800m je bez bele linije, a sve drugo gotovo kao sto rekoh. Na nekih 200-300m radi se popravka te kad to poprave spoice jos nekih 1,5km u desnoj I to poslednjih I onda se I to moze pustiti. A taj deo je na 063, tako I da ga razvlace to je u pitanju par sedmica, ne cak ni mesec, a pogotovo ne do kraja godine, da bi sve bilo gotovo.
Nadam se da I ne trebam da imenujem izvor. Svi vi dobro znate ko nam ovde ne nadoknadivo nedostaje.
Pa da, biće gotovo taman do kraja avgusta, možda u septembru, taman da prođe letnja sezona.
Prošao sam juče tom trasom, vozi se nekih par km dvosmerno, ništa strašno, oko Dragomana je sve završeno, one petlje su čini mi se puštene.

Veći problem mi se čini granica. Juče sam izbrojao 120 kamiona pre granice (pre onog kružnog toka), bukvalno blokirajući jednu traku. Sigurno 2km su bila zaposednuta kamionima (sa bugarske strane).
 
Bugari stvarno imaju zanimljiv koncept gradnje autoputa. Kuće koje bukvalno vise iznad puta. Ove minijaturne petlje. Isključenja i uključenja sa šumskih puteva. Dok mi naš A4 full profil autoputa.
 
Bugari rade te prikljucke malo bolje od albanaca i kosovara.
Ne znam sta im to znaci sa tim ukljucenjima sumskih puteva, nije bas po propisima.
 
Kolona kamiona kreće od mečkodukta. Ludilo.

Sve pohvale za snimak.
 
U ponedeljak sam prošao, nadam se da će ovaj mali izveštaj nekom biti koristan. Kvalitet autoputa mnogo bolji sa srpske strane, ova uključenja ili isključenja jesu čudna, ali se čovek snađe.

U suštini od granice do Slivnice je manje više gotov pun profil. Ostalo je malo da se završi, par kilometara između Dragomana i Kalotine (i to bukvalno par, možda 3). Tu se prelazi na drugu stranu autoputa. Čini mi se da je skoro sve bilo asfaltirano, mada nekad nisam mogao da vidim drugu stranu. Na dosta mesta nije postavljena dobra horizontalna signalizacija.

Deo od prestanka autoputa do Sofije je blago rečeno raspad. Za razliku od puta ka Plovdivu koji je normalan autoput koji se uliva u širok bulevar sa tri trake, i generalno sasvim lagan za vožnju, ka Sofiji je to relativno loša magistrala koja je sve gora što je vozač bliži gradu. Srećom ima dve trake u svakom smeru. Otprilike treba 40min od Sofije do granice. Vožnja generalno nije naporna, osim magistrale oko Sofije i ulaska u grad/izlaska iz njega.

Problem je sama granica, deo od granice do autoputa je u ekstremno raspadnom stanju, sa nekim nejasnim preusmeravanjima i raspadnutom površinom asfalta. I naravno granica, gde su čekanja užasna. Trebalo mi je malo manje od tri sata od Beograda do granice, četiri sata čekanja na granici, i sat vremena do Sofije. Nažalost, čini mi se da se to neće promeniti do našeg ulaska u Šengen, što - gledajući političku situaciju - neće biti skoro.
 
Na žalost, i za Bugarsku je Šengen neizvestan (ali dohvatljiv). Za zapadni Balkan, za života srednje generacije, to je potpuno nerealno (ako ikada i bude realno). Krivica je, na žalost, na obe strane (države bez vladavine prava, ali i kombinacija nedostatka političke vizije starih članica EU i ksenofobije njihovih javnih mnjenja), što stvar čini gotovo beznadežnom. Bar tako izgleda iz sadašnje perspetkive.

Uz dovoljno političe vizije (jedinstven ekonomski prostor i Šengen, čak i jedinstvena valuta, a sve bez prava veta tako integrisanih novih članica) sve bi bilo rešivo unutar 5-10 godina.
 
Uz dovoljno političe vizije (jedinstven ekonomski prostor i Šengen, čak i jedinstvena valuta, a sve bez prava veta tako integrisanih novih članica) sve bi bilo rešivo unutar 5-10 godina.
Pa da koljemo vola zbog 5 kila mesa...
Zarad bržeg prolaza na granicama damo sopstveni suverenitet nekoj tamo Ursuli, izabranoj od nikoga, da nam kroji sudbinu, a mi ni prava veta nemamo.
Da ne govorim o jedinstvenoj valuti koji štampaju kao da sutra ne postoji... neka, bolje ovako kako jeste! Manje zlo!
 
Pa da koljemo vola zbog 5 kila mesa...
Zarad bržeg prolaza na granicama damo sopstveni suverenitet nekoj tamo Ursuli, izabranoj od nikoga, da nam kroji sudbinu, a mi ni prava veta nemamo.
Da ne govorim o jedinstvenoj valuti koji štampaju kao da sutra ne postoji... neka, bolje ovako kako jeste! Manje zlo!

Za ovakvih postova treba uvesti dodatne reakcije.
  • Ne koljemo vola, zbog 5 kila mesa. Naprotiv, da imamo brži prolaz granici prihodi na srpskim putevima bi eksplodirao a Srbija bi tek onda mogla potpuno da iskoristi ogroman tranzitni potencijal koji za razliku od turizma obitava tokom cele godine.
  • "Tamo neka Ursula" jeste izabrana, ne direktnim glasovima ali kroz glasove na EU komisije. EU komisari bivaju nominovani od država članica EU, a vlade tih članica biraju... ko? Patuljci? Frižideri? Ne nego upravo taj narod koji živi u EU.
  • Naravno da svaka članica EU ima pravo veta, zato na nekim temama kao npr. migracije nema pomaka zato što Poljaci i Mađari drže veto na to.
  • A temu Evro neću ni da komentarišem, Srbija igra finansijski u beton ligi da ima tu išta da kaže.
A o "krojenju sudbine", mi smo mala zemlja, uvek će neko da nam kroji sudbinu kako god da okreneš. Ja sam više to da zajedno krojimo našu sudbinu zajedno sa našim komšijama Bugarima, Rumunima, Mađarima itd. nego da budemo krpa za geopolitičke gluposti velikih sila.

EU nije optimalan sistem ali za nas najmanje loše rešenje. To i vlast zna da onda nemaju šanse da kradu u ovolikoj meri koliko kradu.
 
Naravno da svaka članica EU ima pravo veta,
Ima sada, ali ako se osvrneš na sev-ov post, pomenuo je da novoprimljene članice nemaju pravo veta... a o tome se već kuva ozbiljno u EU, jer očigledno zaljubljenici u demokratiju ne vole kad neko iskoči iz narativa (kao Orban oko Ukrajine) pa se neki većinski sistem glasanja predlaže kao alternativa konsenzusu... a to je već samoubistveno za male narode.

Nemam nameru da temu skrećem na vodu "za ili protiv EU", evo svi vidimo kako uživaju u toj EU... ako vam je to dobro, vi terajte priču o EU.
Za mene to ostaje samoubistven put u propast, dokazi za to su očigledni, ko hoće da vidi, može da vidi, ko neće, on će i dalje da drvi o Evropi kao idealu kojem treba stremiti.

Isključujem se iz dalje diskusije i skretanja teme...
 
Za ovakvih postova treba uvesti dodatne reakcije.
Dobro pazi sa tim restrikcijama... jednom kad uvedeš pravilo da se učesnik u diskusiji cenzuriše jer ti se ne sviđa njegov post, pre ili kasnije naći ćeš se u situaciji da i sam budeš isključen iz diskusije iz istih razloga.
 
@Perkan
Па уживају, све околне земље-чланице ЕУ су нас сада већ далеко оставиле иза себе. За нас су Бугарска и Румунија била сиротиња и деведесетих, Румунија је сад званично развијена земља ("Први свет" - као и Хрватска), а Бугарска нам се у сваком смислу одмакла. Ако се даје предност неким другим вредностима, онда се на то дабоме има право, али само изразито неразуман човек може да помисли како ће, у економском смислу, Србији бити боље ван ЕУ него у њој. То је, речју, смешно.
 
Vrh