Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

Svakako su gori od nas. Zamislite da imate pristup Eu fondovima za razvoj 15 i vise godina i onda se takmicite sa Srbijom u stepenu razvoja, koja je prezivela bombardovanje i sankcije. I ima Sns na vlasti;)
 
Цариброде немој се нервирати, ипак су Бугари " браћа " ал по нераду!
 
Država koja je u prethodne 2 godine imala stabilnu vladu svega 6 meseci (i to su je vodili američki botovi i kompletni šabani koji su uveli energetski od Rusije megazavisnu Bugarsku u 1000 problema) i koju ostalih 18 meseci (a tako će biti i narednih 5-6) vodi tehnička vlada, koju imenuje i kontroliše predsednik, čija su ustavna ovlašćenja slična predsedniku Republike Srbije, ergo skoro pa nikakva (da potpisuje zakone, prima delegacije i slika se po proslavama, a to neustavno preuzimanje ovlašćenja vlade, premijera, ministra svih resora i načelnika svih preduzeća i glumljenje poglavice, koje u Srbiji traje uz kratke prekide 3 decenije, poput virusa se proširilo i na istok) - ne može biti normalna država!
Ovde nema više od mesec dana sa pristojnim vremenom (bez kiše i hladnoća svaki dan) ne previše zahtevnog i obimnog posla za normalnu firmu, ne i za Bituminu.
I sa ove 3 mašine što ih imaju trenutno na trasi završiće to do juna, samo da se dovuku do asfalta, koji im posle radi mnogo ozbiljniji Štrabag, brzo će oni.
A do asfalta imaju premalo toga da bi se razvlačili do juna. Uglavnom je svuda 2. sloj BNS i nedostaje samo SMA, nekih 90% i leve i desne je na tom nivou.
Sa Sila Yolu snimaka se ne vidi stanje na nadvožnjacima odozgo, ali je i to došlo do kraja, probaću taksativno da poređam šta gde fali, nije puno.
Na petlji Dragoman istok (1:40) fali samo asfalt na 2 kraka uz levu (na snimku je desno), posao za 3-4 dana, armirani nasip je gotov.
Na nadvožnjaku petlje (2:05), zeleni, nasip gotov, fale (valjda) prelazne ploče, hidroizolacija, asfalt i ograde, max 7-10 dana posla.
Na nadvožnjaku lokalnog puta (3:00), žuti, fali isto ko na zelenom, mada mislim da su tu odrađene i prelazne ploče, nisam siguran.
Trasa i levo i desno do petlje Dragoman zapad (4:00) je samo bez habajućeg (mislim da neko kratko parče nema 2. BNS), tako je i posle uz par izuzetaka.
Armirani nasip petlje je malo popustio, ali sumnjam da će ga raskopavati do dna, smisliće neku sanaciju sa strane u hodu.
Propust na 5:20 u desnoj je konačno pregažen sa 2 sloja BNS, fale mu ograde, trasa dotle isto, nikla je nova veza za intermodalni terminal 5:00, fali asfalt.
Ista je situacija i kod podvožnjaka (6:25), 2. BNS i u desnoj ređaju ivičnjake, trebalo bi da se u nekom skorom trenutku saobraćaj ful prebaci u tu traku.
Od 8:25-8:45 su imali sve vreme ovog sveta da urede levu, nznm koji im je rac pa nisu, realno 5-6 dana rada do 2.BNS. Biće. Nekad. Valjda?
Do 11:10 su obe strane na 2. BNS, desna odskora i sa ivičnjacima, posle toga je čuveni propust - zločin koji traje vol. 1.
Istini za volju, nasip preko propusta je jedino nešto gde se vidi napredak, do asfalta na tih cca 400m fali nekih 7-10 dana ne preterano udarničkog rada.
Nasip je bogami 4-5m, pa neće biti "poniranja", kad završe desni i prebace saobraćaj, prelaze na levi, čiji se deo sad (i prethodnih meseci) koristi.
Podvožnjak na 12:40, pre i posle njega je na 2. BNS, tu čačkaju ivičnjake i odvode, ništa preterano zahtevno.
Na 13:10 im se malo uzhebao nasip u desnoj, u visini zaustavne, pa se sad "popravljaju", ništa strašno...
Od 14:00 do kraja je zločin koji traje vol.2, gde je praktično sve gotovo, ali nije pušteno. Zašto? Nikome nije jasno!
Od 14:50 su iscrtane i bele lajne u obe, ima i mesta gde se može preusmeriti na pun profil, ali to nije odrađeno, niko ne zna zašto.
I to je dobranih 6km, uključujući i kretensku petlju u nivou (kružni tok) Kalotina (20:35) i dalje do graničnog prelaza.
Dalja dinamika bi trebalo da bude sledeća:
1. Završiti desnu do nivoa 2. BNS, tj. nasip propusta pre svega, ivičnjake tamo gde ih čačkaju i parče gde popravljaju nasip.
2. Prebaciti saobraćaj komplet u desnu (gledano od km0, koji je na granici) i prionuti na levu.
3. U levoj je glavni posao opet nasip na propustu, zatim ono parče od 100-ak metara pod brdom i toeto.
4. Veze petlje Dragoman istok verovatno će raditi kad i ostatak leve, kad saobraćaj bude prebačen u desnu. Nadvožnjake isto, zeleni i žuti.
5. Stvar je ukusa da li će levu raditi skroz do kraja, sa habajućim, vratiti saobraćaj u nju, pa raditi SMA u desnoj ili prvo habajući u desnoj.
Ovo sve što sam nabrojao uz dobro vreme i ozbiljnu organizaciju i mobilizaciju završava se za ne više od metar dana.

E sad se vratite na prvu rečenicu - pasus!
 
Na bugarskom SSC mlazarov , ustvari alter ego skypointa, koji kači snimke dronom, objavio je da je asfaltirano parče preko propusta.
To bi moglo da znači prebacivanje saobraćaja u desnu i konačno kraj pakla vožnje po tucaniku u rupi, meri se u danima.
Logično bi bilo da i kod Dragomana puste saobraćaj u desnu do kraja, ali gde počinje Bitumina, tu prestaje logika!
 
Pozdrav svima,
Dugo me nije bilo mnogo obaveza u prošloj godini. Bio sam do Istanbula pa sam uhvatio priliku da snimim radove na trasi. Snimao sa kraja magistrale do granice sa Srbijom.
Zamalo da sviram klavir tj da me uhvati radar na kraju auto puta ali je Nišlija nadrljao pre mene. Vreme snimanja 29.01.2023. Ako Caribrod bude imao vremena neka iznese svoje mišljenje.

Pozdrav do skorog uključenja.

 
Hvala Sovo na snimku, koristan je i poučan, ali se nisam javljao jer nisam imao šta da dodam, pošto ovo s(*)tanje traje par meseci unazad.
Sad imam 2 dobre vesti, jednu do dve onako, ne baš dobre, ali ni preterano loše.
Prva vest nad vestima da od pre otprilike nedelju dana nema više ofroud vožnje! Kako sam i pretpostavio, konačno su pustili saobraćaj u desnu na propustu i više nema onog propadanja i vožnje po makadamu. To su uradili u poslednjem trenutku, jer nas je u nedelju zatrpao sneg, a cele nedelje je temperatura od -14 noću do -2 u najtoplijem delu dana. Tako da sada imaju otvoren front za levu u klisuri, sumnjam da po ovim hladnoćama išta rade, mada ne bi trebalo to da bude prevelika smetnja da se radi nasip koji fali u tom delu. Ne verujem da se nešto značajno desilo i bliže Dragomanu, vrv se još skreće leva-desna, ali i to će nadam se rešiti čim malo otopli. Ovo je važno jer za par nedelja mogu i kompletnu levu da dovedu do 2. BNS ili kao što sam isto pisao, da je urade do SMA, prebace saobraćaj, pa da se vrate u desnu. Gledao sam vremensku prognozu, do kraja marta uglavnom suvo, jutra hladna, jutarnji mrazevi, danju do +10, +12, dovoljno za kakve god im se ište radove! Najnovije najave političara (o političkim aspektima u narednim pasusima) su da će kompletan lot biti pušten u maju. Toliko o lotu 1.
Druga dobra vest tiče se lota 3, koji uopšte nije beznačajan, iako je paralelan magistrali sa 4 trake, ispresecanoj ograničenjima i na kojoj neretko ima ozbiljnih zagušenja. Skoro kompletna trasa je uneta u e-katastar, što bi trebalo da znači da je eksproprijacija u punom jeku, iako se same parcele i dalje vode na prethodne vlasnike. Međutim, tako je i na nekim drugim AP u Bugarskoj, od kojih su neki i pušteni, a još nije ozvaničena promena u katastru. Pritom, Borisov je pre par godina doneo zakon da "žalba ne odlaže izvršenje" u slučaju kapitalnih infrastrukturnih projekata, pa žalba vlasnika parcela sudu može biti samo na visinu nadoknade, nikako na privremene mere da se na toj parceli ne gradi. Prethodno ih je hebavao i reketirao ko je stigao, a radovi koje finansira EU po striktnim pravilima su kasnili.
Treća vest je da se za taj lot 3 već stidljivo pojavljuju najave nadležnih da će izgradnja umesto "od marta" početi "do maja". Pritom, jedna od najava je za mene bila šokantna, da će na proleće početi izgradnja na delu od 6 kilometara (od 15-ak ukupno), jer tu nema nikakvih prepreka. Ne kaže se čak ni na kojih 6, a i svejedno je jer je trasa potpuno nova i fazna puštanja nisu opcija. Želim da verujem da će to biti na samom početku u martu/maju, tih 6km, a da će ostalih 9 početi do početka leta. GBS kad hoće radi zaista brzo i efikasno, nije realno da to završe do kraja godine, ali ako od starta krenu punim kapacitetima sigurno hoćedo sledećeg leta 2024., iako će im rok biti neki novembar-decembar 2024. To je dodatni problem, jer 80% para za radove obezbeđuje EU, a rok za završetak svih radova u tom programskom periodu je 31.12.2023. Kad smo kod EU, nedavno je EK zvanično odobrila zahtev Bugarske da se ovaj projekat finansira iz sredstava EU, umesto prvobitno planiranog lota 3.2. AP Struma (obilaznica "kanjona Strume" što bi reko Alvirović, tj. klisure kod Kresne). Verovatno je, kad su im već tek sad odobrili aplikaciju, da će im progledati kroz prste i dozvoliti dodatni rok od 6-12 meseci za završetak, jer bi u protivnom morali da vrate sva sredstva po projektu.
Četvrta vest je da su 2. aprila novi parlamentarni izbori i od njihovih raspisivanja državu vodi nova tehnička vlada, slična prethodnoj, koju imenuje i u potpunosti kontroliše predsednik Radev, pa neće biti nekih posebnih promena. Novina je da je Radev potpuno ušao u konflikt sa američkim botovima iz PP (Nastavljamo promene), koji sad traže njegov impičment, a PP su juče napravili predizbornu koaliciju sa Demokratskom Bugarskom, koju je Borisov vrbovao da posle poslednjih izbora formira vladu. Po poslednjim istraživanjima Borisovljev GERB vodi sa 26%, ispred PP sa 16%, a pitanje i da li će uspeti da naprave sinergiju sa 10% koje ima DB i stignu ga na prvom mestu. Riskantno, jer ako ga ne preteknu, tek onda niko neće sa njima i još manje su šanse za formiranje vlade. Ako ih pobedi Borisov, skoro sigurno formiraće vladu uz manjinskuu podršku turske DPS i vrv BSP, naslednici komunističke partije, ustvari matična partija generala Radeva, koji je kao nezavistan, a problem pravi i desničarski proruski Preporod sa nekih 10-12% i sa kojima tek niko neće. No da ne davim sa bugarskom političkom scenom, koja umnogome podseća na Belu lađu, prepuna likova nalik na Majstorovića, Hadžizdravkovića i Šojića, ko da je serija pisana za bugarsko tržište. Poenta je da bi za razvoj infrastrukture (ne ulazeći u druge pro et contra argumente), pa i autoputa A6, bilo ubedljivo najbolje da GERB pobedi i formira vladu, zatim da ostane tehnička vlada i da niko ne formira vladu, jer je od pada vlade PP bilo dosta pomaka u izgradnji infrastrukture, a najgore bi bilo da vladu formira PP, za čijih su par meseci vlasti bukvalno stopirani svi kapitalni projekti koje je započeo Borisov, uinat njemu, a prioriteti bi im vrv bili pomoć Ukrajini i distanciranje od Rusije, koliko god to bilo na štetu Bugarske, pa šta košta - košta...
 
Poslednja izmena od urednika:
Pošto jamačno nemam intelektualni kapacitet za sofisticirane diskusije na E-763, pa mi se brišu postovi, da se ja samoograničim na slikovnice ovde...
Prvo rekonstrukcija GP Kalotina, ide sporo, al su zato na usponu ka kućicama u međuzoni raskopali cevke pa se gazi po kamenju.





ovo je novoizgrađeni prelaz za kamione, čim se pređe putnički, s desne strane



ima nekih radova, ali dosta sporo ide, obećali su do letnje sezone završetak, nekih 28 nznm tačno koliko prolaza





i posle je podvožnjak i prelaz na džadu



rupa između GP i A6 je i dalje rupa



malo nasuta i izvaljana, ali rupa...



ako ćete po gorivo ili đinđuve na Fri šopu, morate da isprobate desnu, pa da se vraćate



a možete i da nastavite pa da se vratite na lažnoj petlji Kalotina





lažna petlja (veliki kružni tok) Kalotina, ova im je dobra (hint:20)



ovo je svetla budućnost buduće leve strane AP, ka granici: kamioni u zaustavnoj, ostali u srednjoj, a preticajna će biti skretanje za Kalotinu



naređane sve roletne na bukobranima kod sela Kalotina



početak dela gde nema zaustavne, ne znam šta će tu s kamionima kad se napravi gužva



železnički nadvožnjak, desno je parking kod nekada čuvenog fri šopa Korekom - Šarena češma, sada i poodavno ruiniranog



veliki potporni zid, posle njega se vraća zaustavna



i ima je i ispod skakaonice za međede



u Štrabagovoj polovini ničeg interesantnog, čeka se puštanje



naređane roletne na bukobranima



početak Bituminine polovine kod završenog podvožnjaka



mutna, al se jasno vidi 2. BNS i ograde u desnoj



i dugo očekivani prelazak u desnu, nema više makadama pod točkovima!!! (izdao me telefon od uzbuđenja, jbg)



ovde levo se doskora prelazilo u ofroud



zona čuvenog propusta - snimak sa dugo očekivanog asfalta na njemu



i najintenzivniji radovi, tj. intenzivniji, jer ih ima samo još kod Dragomana, odmah su prionuli na zatrpavanje rupe i u levoj



šef notira da li su stigli do nivoa asfalta (opet Ljunik, ništa Bitumina, asfalt će Štrabag)



za zapisnik da se u delu oko čuvenog propusta u desnoj 700-800m vozi na 1. BNS, pa ima malo neprijatnosti na početku i kraju tog parčeta, ništa strašno



da ne poverujete, ali u petak popodne bilo je podosta radnika i mašina



ovo je sam kraj zloglasne makadamske deonice, koja već počinje da liči na levu stranu autoputa,



...
 
...

Nakon propusta ponovo kreće asfalt i u levoj







ostao im je bliže Dragomanu još jedan mali deo bez asfalta, ali je on već spreman za finišere



i posle je opet asfalt i u levoj





pa se saobraćaj vraća u istu pre Dragomana



po mojim predskazanjima ovde je trebalo da je već prebačen saobraćaj u desnu, ali još nije



vožnja potpuno neobeleženom džadom,



novina su ograde uz desnu



a tu su i drugari iz bugarskog Uniprometa, koji ih postavljaju



ništa novo kod petlje Dragoman zapad, trenutno u privremenom obliku, a i šta bi bilo...



između 2 dragomanske petlje ka žutom i zelenom nadvožnjaku niču novi bukobrani







biće ih i između 2 nadvožnjaka



zeleni nadvožnjak petlje Dragoman istok, to je već tema za dron (ili nekog dokonijeg od mene), jer gore fali samo asfalt, ograde, možda još ponešto







i ovde su bukobrani, gledaju da što više toga odrade pre nego odvrnu saobraćaj u desnu, da bi završavali levu



a tada će, kad budu finalno radili levu, završavati i krakove petlje uz nju, njima fali samo asfalt i kozmetika posle



i još malo bukobrana uz desnu za kraj



nakon čega je izlazak na završeni lot 2.
U povratku je bio sumrak, ali su još radili kod propusta i iz tog pravca se vidi da su mu ga baš dali po nasipu, malo toga fali do asfalta.

Rezime:

Nisam do detalja upoznat sa projektom rekonstrukcije GP Kalotina, al meni deluje da im to dosta sporo i kljakavo ide.
Ona rupa na početku je šou, ali i ona se polako popunjava, kad je završe značiće za protok, da se ne stvara bzvz čep.
Štrabag ne radi ništa, osim što popravlja i menja polomljene i porušene stubiće duž deonice, koju su završili, a samo se pola koristi.
Bitumininoj polovini (mada tamo radi samo Ljunik kod propusta i oni sa ogradama) vidi se kraj!
Kompletna desna strana im je pod asfaltom, od čega samo <1km kod propusta na 1 sloju BNS sve ostalo im je na 2. sloju BNS, još samo habajući.
U levoj imaju to zatrpavanje propusta, ovim tempom, sa iole pristojnim vremenom kao sada, mogu to da dovedu do asfalta do kraja meseca.
Imaju i ono još kraće parče bez asfalta u levoj bliže Dragomanu, verujem da će i ono čekati finišer kad se zatrpa rupa.
Saobraćaj kod Dragomana i dalje je u levoj, do kraja meseca očekujem prebacivanje u desnu, momci sa ogradama ukazuju na to.
Prebacivanje u desnu tamo,ujedno i duž celog Bitumininog podlota označiće početak finalnih radova, za koje im treba mesec dana, neka budu i dva.
U levoj kod Dragomana imaju i krakove petlje, takođe i finalizaciju nadvožnjaka, kozmetiku pored, ispod, oko...
Nadam se da ćemo sredinom marta dobiti odgovor na moje pitanje - da li će raditi levu sa SMA ili bez, pa prebaciti u desnu.
Sve u svemu, ne vidim šta bi ih osim politike moglo sprečiti da završe do Uskrsa, koji je ove godine 16.04.

KRAJ!
 
...

Nakon propusta ponovo kreće asfalt i u levoj







ostao im je bliže Dragomanu još jedan mali deo bez asfalta, ali je on već spreman za finišere



i posle je opet asfalt i u levoj





pa se saobraćaj vraća u istu pre Dragomana



po mojim predskazanjima ovde je trebalo da je već prebačen saobraćaj u desnu, ali još nije



vožnja potpuno neobeleženom džadom,



novina su ograde uz desnu



a tu su i drugari iz bugarskog Uniprometa, koji ih postavljaju



ništa novo kod petlje Dragoman zapad, trenutno u privremenom obliku, a i šta bi bilo...



između 2 dragomanske petlje ka žutom i zelenom nadvožnjaku niču novi bukobrani







biće ih i između 2 nadvožnjaka



zeleni nadvožnjak petlje Dragoman istok, to je već tema za dron (ili nekog dokonijeg od mene), jer gore fali samo asfalt, ograde, možda još ponešto







i ovde su bukobrani, gledaju da što više toga odrade pre nego odvrnu saobraćaj u desnu, da bi završavali levu



a tada će, kad budu finalno radili levu, završavati i krakove petlje uz nju, njima fali samo asfalt i kozmetika posle



i još malo bukobrana uz desnu za kraj



nakon čega je izlazak na završeni lot 2.
U povratku je bio sumrak, ali su još radili kod propusta i iz tog pravca se vidi da su mu ga baš dali po nasipu, malo toga fali do asfalta.

Rezime:

Nisam do detalja upoznat sa projektom rekonstrukcije GP Kalotina, al meni deluje da im to dosta sporo i kljakavo ide.
Ona rupa na početku je šou, ali i ona se polako popunjava, kad je završe značiće za protok, da se ne stvara bzvz čep.
Štrabag ne radi ništa, osim što popravlja i menja polomljene i porušene stubiće duž deonice, koju su završili, a samo se pola koristi.
Bitumininoj polovini (mada tamo radi samo Ljunik kod propusta i oni sa ogradama) vidi se kraj!
Kompletna desna strana im je pod asfaltom, od čega samo <1km kod propusta na 1 sloju BNS sve ostalo im je na 2. sloju BNS, još samo habajući.
U levoj imaju to zatrpavanje propusta, ovim tempom, sa iole pristojnim vremenom kao sada, mogu to da dovedu do asfalta do kraja meseca.
Imaju i ono još kraće parče bez asfalta u levoj bliže Dragomanu, verujem da će i ono čekati finišer kad se zatrpa rupa.
Saobraćaj kod Dragomana i dalje je u levoj, do kraja meseca očekujem prebacivanje u desnu, momci sa ogradama ukazuju na to.
Prebacivanje u desnu tamo,ujedno i duž celog Bitumininog podlota označiće početak finalnih radova, za koje im treba mesec dana, neka budu i dva.
U levoj kod Dragomana imaju i krakove petlje, takođe i finalizaciju nadvožnjaka, kozmetiku pored, ispod, oko...
Nadam se da ćemo sredinom marta dobiti odgovor na moje pitanje - da li će raditi levu sa SMA ili bez, pa prebaciti u desnu.
Sve u svemu, ne vidim šta bi ih osim politike moglo sprečiti da završe do Uskrsa, koji je ove godine 16.04.

KRAJ!
S obzirom da su izbori u Bugarskoj 2 aprila novu vladu Bugarske ukoliko je bude mozemo u najboljem slucaju ocekivati krajem aprila do tada bi put trebao da bude gotov tako da eventualna buduca vlada tesko moze da se upetlja u izgradnju puta.
 
Od ponedeljka - na Štrabagu ništa novo:











Bitumina ima problem za svako rešenje





Ne sećam se da li je ovde neki propust ili je samo popustio nasip, al popravljaće se



S druge strane deo oko čuvenog propusta je i u levoj došao skoro do asfalta











ovde se vidi da je u desnoj samo prvi sloj BNS na tih par stotina metara





Posle je stabilno





i onda još par stotina metara bez asfalta u levoj, al tu je baš došlo do asfalta





kod Dragomana ništa novo, svi vrte u levu







bukobrani svuda, gotovi ili se privršavaju



žuti, zeleni...





krakovi petlje Dragoman istok još nisu na dnevnom redu



u ciljnoj ravnini bukobrani gotovi, ništa drugo nije na tapetu (fali samo SMA)






Taman zaliči da je kraj blizu, otvori se neki novi front...
Ova rupa može relativno brzo da se sanira, posebno ako je neki cevasti, čak i pločasti propust, pa ipak ne raduje me to popuštanje!
Takođe, još nisu pustili desnu kod Dragomana, to je siguran znak da počinjemo sa odbrojavanjem.
Nasip u levoj preko ofroud propusta ide dobrim tempom, to neće biti problem.
Sutra bi trebalo da prođem ponovo u upotrebljivom delu dana, pa ćemo videti.
 
Od petka, da ne bude da nisam ispunio obećanje, mada sam sve vreme imao ovu otežavajuću okolnst:



Ovo je bio deo gde fali asfalt u levoj, ali su stigli do njega, a posle asfalta ima:



i onda sledi bivši offroad deo u levoj, kod propusta, sad je i on blizu asfalta, iz ovog pravca bolje se vidi







u desnoj kojom se krećem, ovo je prelaz sa 2 na 1. BNS, jedini preostali, pustili su ga tako da bi izbegli onaj makadam kojim se išlo



i u nastavku, preko propusta i dalje prema granici nasip je narastao





kraj ovog dela bez asfalta u levoj, vidi se da im fali još jedno 20cm do asfaltnih slojeva iliti stabilizacija



ovde u desnoj je parking, nemam pojma da li fali i parče zaustavne



i onda novi front, deo gde je popustio nasip u desnoj, čini se da će se samo popravljati nasip, nema betonskih elemenata





ovde počinje Štrabagov deo i gotov autoput



a ovde završava i počinje rupa, tj. suženje od 90m u desnoj, koju natenane popunjavaju



na izlaznoj strani u zoni GP Kalotina počeli su neke radove na proširenju, tj. ima naznaka



ovde posle kontrole vinjeta i podvožnjaka takođe, mada ovaj tucanik stoji bez asfalta od leta



a ovo je potpuno nov montažni objekat između ulazne i izlazne strane prelaza, ne mogu da nađem projekat i nznm o čemu se radi



ima tu i drugih radova



a ovo je zgrada carine u međuzoni, koja ustvari stvara ceo cirkus i generiše gužve



i nadam se da će je zameniti novi montažni objekat, verovatno uzalud, jer su je letos sveže obojili.

Rezime:
U petak je bio najveći bugarski državni praznik - 3. mart, dan oslobođenja od Turaka, što su lepo spojili sa vikendom, pa na gradilištu nije bilo nigde nikog.
Digresija, oftopik: Bugari su baš nahebali od Turaka i zato gaje posebnu "ljubav" prema njima, još su im dan-danas komšije.
Oni su za razliku od Srba zaista bili 500 dina u kontinuitetu pod turskim ropstvom, praktično od Maričke bitke 1371. do tog 3.3.1878.
Bilo je sporadično nekih oslobađanja na krajnjem severu, ali praktično skoro cela današnja Bugarska je bila Turska 5 vekova.
S druge strane mi samo mlataramo o 500 godina pod Turcima, u kontinuitetu nema ni 250. Od pada Smetereva 1459. tek počinje turska vlast.
Beograd, doduše tada ugarski, pao je pod Turke 1521., da bi već 1688. kratko bio pod Austrijom, a zatim i 1718-1739., tada i veći deo današnje Srbije.
Posle je bila Kočina krajina, pa 1804. i Karađorđe, dok je od 1815. već bilo dvovlašće i Srbija je bila država u državi, što je ozvaničeno posle i hatišerifima.
Da ne govorimo o (pro)srpskim držav(ic)ama tipa Vojne krajine, u Banatu i posebno Crne gore, koja se tada izjašnjavala kao srpska država.
E ništa od toga Bugari nisu imali, nego su bili predgrađe Stambola, zaista dugih 5 vekova.
A onda su došli Rusi sa severa i uz pomoć bugarskih dobrovoljaca osvojili više od pola današnje Bugarske.
I još su im Sanstefanskim mirom sa Turskom Rusi poklonili pola Balkana, pa je Jovan Ristić to morao da pegla na Berlinskom kongresu.
Da bi sprečio da cela Makedonija, Kosovo i južna Srbija do Niša ne postanu Bugarska, Ristić je morao da se odrekne aspiracija glede Bosne.
Pritom je Srbija 1878. sama, bez veće vojne podrške Rusije, oslobađala od Turaka svoje teritorije...
E sad, Bugarima je jasno ko ih je oslobodio od Turaka, ko im je stvorio današnju državu i šta ovaj praznik predstavlja...
Ali kako sada tu jubilarnu 135. godišnjicu obeležiti leta gospodnjeg 2023. kad niko ne sme da kaže ništa dobro o Rusima???
Tako da je obeležavanje najvećeg državnog praznika proteklo u raznim tragikomičnim tonovima i to usred predizborne kampanje.
Povratak na temu: Pošto su otpraznovali kako su otpraznovali, sada mogu da prionu na posao!
Nije ostalo puno toga, mada možda ne deluje tako, trebalo bi da koliko danas nastave desnu kod propusta i popunjavanje nove rupe.
U prethodnih 5-6 pretprazničnih dana bilo je previše kiše da bi mogli išta ozbiljno da rade.
Gledao sam vremensku prognozu, mart je hladnjikav, biće jutarnjih mrazeva, ali mahom 10-15 stepeni dnevna temperatura, osim par dana.
Sve u svemu, moći će da rade sve pa i SMA, da ne budem preveliki optimista, ali verujem da do Uskrsa 16.04. može biti gotovo u fulu.

P.S.
Zvanično je objavljena eksproprijacija za lot 3, a skoro cela trasa ucrtana je u e-katastar.
To po zakonu (žalba ne odlaže izvršenje) znači da prve građevinske dozvole GBS-u mogu biti izdate do kraja meseca, pre izbora.
Tako da kamen-temeljac očekujem najkasnije u aprilu, nezavisno od izbora i rezultata istih.
Pritom je tehnički ministar dao izjavu da je bitno da do 31.12. bude završeno više od 50% objekta (a ne ceo) da bi se zadržalo evropsko finansiranje.
To se prvi put pojavljuje u javnosti, ali mi daje za pravo da se do letnje sezone može završiti u fulu, jer je 16km u ravnici, nova trasa, bez saobraćaja.
 
Hvala caribrode na detaljnoj analizi. Da li se negde može videti trasa lota 3?
 
Video je koristan u smislu da je sky skupio m..a i prišao bliže graničnom prelazu.
Sad mogu kad nađem vremena da vam tu crtkam šta je šta na GP i potencijalni alternativni prelaz, koji nikad neće zaživeti.
Inače je star 10 dana i tad su tek počinjali kopanje novopečene rupe, sad je tamo pravi krater do dna nasipa.
Iz komentara videa saznali smo od autora da će i na 3:49 dorađivati, tj. verovatno produžiti potporni zid za desetak metara.
Ostalo je onako kako sam pisao i u tumačenju slikovnica (obe poslednje su novije od videa):
Asfalta u levoj nema samo kod čuvenog propusta, biće ga za 7-10 dana, kao i na delu od 16:40, to je stotinak metara, pis of kejk.
Za isto vreme trebalo bi i da zapune onu novu rupu, a za produžetak potpornog trebaće im koji dan više.
Desna na ulazu u Dragoman, za razliku od snimka, sada ima i elastoodbojne ograde i ne znam zašto još nisu prebacili saobraćaj u nj.
To bi značilo i ulazak u finalnu fazu, jer bi otvorili front za krakove petlje Dragoman istok, takođe i za zapad, ni tamo nisu asfaltirali veze.
Žuti i zeleni nadvožnjak su meh, ništa novo, izolacija, ograde i asfalt fale, ali ni to nije posao za više od mesec dana.
Zaista očekujem da do kraja meseca marta počnu habajući sloj, SMA u Bitumininoj polovini i da do Uskrsa to bude pušteno.
I za kraj komentar table na samom kraju snimka - rok 31.12.2023. odnosi se na lotove 2 i 3, od kojih je jedan završen, a drugi nije ni počet!
Ugurali su pare iz EU od kanjona Strume, ne samo da plate lot 3, nego i da properu i napune budžet iz koga se finansirao lot 2.
Ni teoretske šanse nema, taman da ga sutra počnu, da lot 3 završe do kraja godine, koliko god on bio u ravnici i po novoj trasi.
Realno je da, ako ga počnu sad u aprilu, to bude do letnje sezone 2024. (da ne bude zabune iz mog prethodnog posta, gde nisam naveo godinu).
Opštepoznato je da se po propisima EU, svi projekti iz tog programskog perioda, moraju fizički završiti do 31.12., inače se vraćaju sve pare!
Međutim, poslednja izjava tehničkog ministra da je važno da se do kraja godine završi 50+% projekta lota 3, iznenadila je sve.
Verovatno je da zna što drugi ne znaju i da ima informaciju iz Brisela da će zbog korone ili ko zna čega u datom periodu, ipak tolerisati i tako što.
 
Jel moze u jednoj kratkoj recenici za forumase koji nisu redovno pratili temu koliko je tacno zavrseno km od ukupnih bese 68km od nase granice do Sofije?
Pre 1.5 god je na ovom temi Caribrod napisao da je uradjeno 32km od 68km.


Po ovoj vesti ako je dobro razumem lot 2 je uradjen jos pre 1.5god i njega je uradila ona firma Bugarska(kao nas Energoprojekt) pre roka,
Lot 1 najblizi nama radi Strabag i jos uvek ga nije zavrsio i probili su rok preko godinu dana?
a poslednji lot 3 najblizi Sofiji je zavrsen tender ali nije krenula gradnja koja treba da traje 660dana i gradice je ista Bugarska firma koja je uradila lot 2?


Ako se dobro secam mi smo celokupnu nasu deonicu od Nisa do granice pustili u novembru 2019godine, ispada da smo Evropa za Bugare na Koridoru 10?!
 
Precizniji podatak - od 63,6 km završeno je 33, pri kraju je 14,5, a 16,1 tek treba da počne.

Je li ti dovoljno kratka rečenica?
Na ostala pitanja mogao bih da ti odgovorim, ali ne u jednoj rečenici, pa ne bih da te opterećujem...
 
Poslednja izmena od urednika:
Caribrode nista nisam lose mislio, vec dugo nisam pratio temu pa sam se malo pogubio sta je uradjeno a sta nije.

Tebi svakako hvala na redovnim i iscrpnim izvestajima, sada sam ukacio sve opet, pa nastavljamo da pratimo temu.

I dalje mi je osecaj da mi uopste nismo na kraju ispali spori sa Koridorom 10 oba kraka, kada uporedim ovo stanje kod Bugara od granice do Sofije i to na jako bitnom medjunarodnom autoputu koji je dosta prometan i vazan.

Pozdrav
 
Juče počela isplata po eksproprijaciji za nekih 7 kilometara (od 16) na lotu 3 (32+447 - 48+612).
Građevinske dozvole i početak radova očekuju se do kraja ovog meseca.
Radi se o poddeonici po sredini lota (39+050 - 45+977), koju neko vreme pominju da imaju spremnu za početak.
Nemam pojma šta je sa prvih 6,6km (nastavak na lot 2) i poslednjih 2,6km, ali i to će verovatno rešiti brzo u hodu.
Ovih poslednjih 2,6 ulaze u GGZ Sofije, pa možda ima natezanja, za ovo na početku je menjan projekat, ali ništa strašno.

P.S.
Ne bih nikom da rušim sneška, ali Bugarskoj (a posebno EU, čiji su deo), ovaj pravac nije ni u top 3 prioteta.
Bugarskoj je A2 do Varne (kao i Srbiji srpski A2) najvažniji, pa A3 ka Grčkoj, sa nastavkom ka Vidinu i Rumuniji, pa Veliko Trnovo - Ruse ka Bukureštu.
Takođe, A5 paralelno sa obalom bi im po značaju bio u ravni ovog, pa sam presrećan što su uopšte i došli do samog kraja, tj. biće sledećeg leta.
 
Da malo pojasnim sam sebe: ne mislim da je A2 u Srbiji važniji od A1, kao ni A2 u Bugarskoj od tamošnjeg A1. Naprotiv!
Pre svega sam mislio na još uvek nezavršene autoputeve, kako u Srbiji, tako i u Bugarskoj.
I problem sa srpskim i bugarskim A2 je sličan - nema jeftinijih para iz evroatlanskih izvora, jer nije panevropski niti TEN-T i ajd ćao.
U Srbiji je to rešeno sa Kinezima, nešto Azerima i nešto iz budžeta, Bugari to rade ful iz budžeta, ali je dosta kilavo.
A A2 u Srbiji povezuje glavni grad sa važnim regionom, CG i BIH, u Bugarskoj glavni grad sa Bukureštom, najvećom lukom i 3. po veličini gradom.
 
Vrh