Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

Slikovnica od srede.
Generalno, Štrabag se zahebava, sutra su izbori, mogu tih prvih 5-6 km da puste kad god požele.
Bitumina... ko što se ja u ovim godinama kočim na pogrešnim mestima, tako i oni rade, ali na pogrešnim mestima.
Da krenemo redom...
Čuvenih 90 metara između zone GP i autoputa - malo uvaljana rupa:



novina je što se sada u fulu vozi budućom levom, osim kod podvožnjaka u klisuri, ne "onog" i tamo se drnda levom po makadamu



radovi na obeležavanju, to je bilo ostalo u desnoj 2-3 km, zato su i svi u levoj



e odavde do iza žel. nadvožnjaka nema zaustavne ni levo ni desno



kao ni ispod nadvožnjaka



kao ni posle nadvožnjaka



odavde se širi put i dodaje zaustavna u oba pravca



za zapisnik da su i u levoj "šumeće" linije samo između vozne i zaustavne



desna je u ovom delu odavno obeležena



pre i posle skretanja za šumu, bukvalno nema smisla da *rkaju narod da ide dvosmerno jednom stranom, na lot 2 nije bilo tako, čim završe-puste





i to je tako oko 3-3,5km



sve dovde, gde je leva spremna u fulu još par stotina metara



desna baš i ne, što ne sprečava ove da se igraju s bukobranima



ovde su završili i roletne



ovde nisu, a tu iza znaka završava Štrabagova polovina



i počinje Bituminina, ovde su takođe završili bukobrane



...
 
...
sledi haos, ali prvo levu podvožnjačić koji ima trotoare, prelazne ploče i nasipe, ali nema hidroizolaciju, asfalt i ograde



i sad zbog njega svi idu svesno u desno, sve ostalo se vozi levom, što ne znači da je leva skroz gotova, fali deo kod "onog" propusta



desna je na 2.BNS, leva sa asfaltom ili bez





posle malog parkingčića



ide se ka mučenom propustu





blizu propusta je delimično asfalt u desnoj, a i nasip je skoro do samog propusta



"međunarodni put" buduća leva AP je u sve gorem stanju



i spust ka propustu





Ali jbg mučenik još uvek nema krov



i s druge strane je nasip stigao do samog propusta



i asfalt je na 2 sloja, ali čemu bez onog jadnika u sredini







ivičnjaci su takođe u trendu, ovo je deo gde je poslednja odolevala stara magistrala, mnogi su bili skeptični



pored desne ima i ograda



ovde rade naglavnu gredu na potpornom, al to je bolje zabeleženo u povratku



i onda i su u levoj instalirali jedan mali parking, bitno da su njega asfaltirali...



pored desne su u dobroj meri ograde



pa je malo nema



pa opet ima





i opet betonski elementi



i ovo je već izlaz iz tesnaca i ulaz u Dragomansku kotlinu



Uspeo sam da se iznerviram ponovo.
Nastavak sutra!
 
Ti si se iznervirao, ali ja se ipak radujem - do slesećeg leta kad ću opet tuda prolaziti, biće možda i gotovo.
Svakako, hvala ti na ovako iscrpnoj reportaži!
 
Da počnemo od podvožnjaka koga još nije pregazio asfalt



posle su više slojeva



u desnoj, u levoj kojom se vozi su 2 poodavno, nema SMA



ovaj propust je spreman za asfalt, do sad je već možda i asfaltiran kao i taj delić oko njega





podvožnjak petlje Dragoman zapad, nasip je popustio, ima slika na SSC, ja nisam primetio u vožnji



deo pre prvog nadvožnjaka, ima nekog napretka, ali ništa posebno



nadvožnjak petlje, pri kraju, ali...



ima majstora što je dobro



ovde fale 2 "pločice"



posle nadvožnjaka se vozi u levoj, pre manje od mesec dana se vozilo desnom





i ovamo počinju da niču bukobrani, za razliku od onih u klisuri - veoma smisleni i potrebni



i ovde je kraj lota 1





U povratku još neka zapažanja.

...
 
...

Pogled na ograde i bukobrane sa druge strane



Petlja Dragoman istok



ima još ne tako puno dok ga izravnaju sa bedemom



i s ove strane zelenog nadvožnjaka fale još 2 pločice, mada su nakačili štipaljke



prvi, žuti nadvožnjak lokalnog puta



i dalje mu fali malo nasipa i tako jedno godinu dana



ovo je sumnjivi podvožnjak petlje Dragoman zapad



emulzija preko podvožnjaka i oko njega
,




radna jedinica koja se sprema da ga zacrni



valjda će tako i podvožnjak nekad



ovde su 2 sloja i ograda i levo i desno



ovo je bugarski Unipromet



ovo je deo gde su kalemili preticajnu





nije baš neprimetno, biće kad zviznu habajući



parkingčić kao uvod u spust ka "onome"



ovo je ok, završavaju naglavnu gredu na potpornom zidu



ovo je pred propust decenije, sređuju bankine



tu su i ivičnjaci,



spust ka propustu, rekoh da će to relativno brzo da završe



asfalt je stigao blizu propusta, baš nadomak



i onda OVO



krova bez





i tu će desna posle NJEGA brzo da se zacrni



i onda najvažnije zapažanje, a nije voz! Nosači greda, malo su mi dugački, ali ne vidim gde bi ih drugde montirali, osim na ONOME!



Molim upućenije da mi pojasne je li moguće da ovo upasuju tamo, malo mi je dugačko, ali ne rade oplatu za monolitni "krov".

...
 
...

U nastavku je normale:



uglavnom je 2. BNS, ali ima i sa 1



jedini deo koji se vozi desnom



dok je leva nadomak asfalta



zbog ovog podvožnjaka



i ubrzo nakon toga je Štrabagova polovina, gde je skoro sve na SMA i obeleženo



ovo u desnoj je neobeleženo, a nisam baš siguran da je habajući, mislim da jeste



i povratak u levu



desna je obeležena, a nema prevoja, tako da sad mislim da jeste SMA i ovde ispred



ovde su malo ispeglali ono što sam kritikovao prošli put, sve je obeleženo



budući znak za ograničenje tamo gde nema zaustavne i kasnije ulazak u zonu GP



medvedovod sa koga međedi imaju pravo da se samoubiju skokom pod voz na šine





veliki potporni i kraj zaustavne



nailazak na železnički nadvožnjak, koji je takođe mnoge brinuo, mene ne



a evo i zašto - gotov je!



sve vreme se "jurim" s vozom... ovde nema zaustavne, ali ima žičane ograde, gotovo je sve i u levoj i u desnoj



opet voz i povratak zaustavne



a evo i bukobrana, da ne uznemiravamo voz!?



i ovde ih ima uz desnu, gde stvarno i treba da ih ima, ali fale roletne





uz levu su posadili roletne



ovde sam se otkačiio od ovog s ogrevom, ode za s. Kalotina na istoimenoj "petlji"



a evo i umetnika sa belim lajnama, koje sam uhvatio baš kad su završili sveee



kraj AP, ulazak na GP



spoj od 90m autoputa sa graničnim prelazom





srušene nadstrešnica bivše carinske kontrole



za ozbiljnije rasterećenje pre svega AP mora da izmesti ovaj trafo



Rezime:
Štrabag može da pusti svoju polovinu kad god poželi, sve je gotovo, osim pokoja roletna na bukobranima.
Bitumina... procurili su transkripti sa sastanka resornog ministarstva i Agencije Putna Infrastrukura.
Izvesna gđa iz API tvrdi da je realno da se do kraja godine pusti pun profil, a da se okolo privršava i sledeće godine.
Ja i dalje kažem - novembar, pod uslovom da se konačno onaj propust stavi pod krov!
Potpuno su me zbunile one grede, ne deluje mi da pasuju, ali za gde su onda ako nisu za propust???
Ostalo kilavo, ali miče se. Leva je sva na 2. BNS, osim kod podvožnjaka i propusta u klisuri.
Kod podvožnjaka liči da bi mogao uskoro da bude asfalt, o propustu stvarno više ne bih...
Asfalt je vrv već preko propusta kod Dragomana, uskoro bi trebalo i preko podvožnjaka.
U zoni Dragomana je najbitniji nadvožnjak petlje istok, tu se čačka, kao i na krakovima petlje.
Ima generalno mesec i po, dva udarničkog rada do punog profila, kakvog-takvog.
Problem je što ovi šabani uopšte ne rade udarnički nego onako - meh!
Ja i dalje mislim da je realno da ovo puste za koji dan od granice do km6, ostatak u novembru, možda koje parče i kasnije.
 
Da, zaista je predvidjeno za prelazak zivotinja, i Bugari ga zovu mechkodukt. bilo je tu raznih posalica: "da li ce svaka zivotinja imati svoju motku za skok?", "jednosmerni mechkodukt", itd..
Meni nije jasno da li ce deo oko ovog ozloglasenog propusta, koji jos uvek nema svoju plocu (krov) biti na kraju nivelisan sa ostatkom autoputa, ili ce taj deo ostati ovako "udubljen". Ako ostane ovako kako je sada, to bi zaista bio jedan krajnje idiotski gradjevinski "izum".
 
Je l to stvarno pravljeno za prelaz životinja ili se zezaš?
P.S. Ovde ima dosta entuzijasta ali ti si fanatik! :):):) Svaka ti čast! Uživanje je pratiti tvoje izveštaje.
Nisu uskladili projekte sa železnicom, koja takođe treba da radi remont, pa je jbg ostalo međedima da se zlopate.
@GOJE, retko ko ima luđe komentare od ja, ali ti si prešao igricu!
@zgub i ja se to pitam i potenciram neko vreme, ali odgovora nemam, u Štrabagu imam insajdere, u Bitumini jok.
 
Imam suvozačku kišnu slikovnicu za lejter, ali sve bi moglo da stane u 2 sličice:





Što kažu Bugari sa SSC - "inženjersko čudo" iliti običan pločasti propust dobio gredasti krov.
Dakle, polupogodio sam prošli put za one grede da nema se gde osim ođe.
E sad će onoj dvojici velikomučenika iz Bitumine trebati jedno 2-3 nedelje da saviju ove štrčeće žice i upletu armaturu (normalno 5-6 dana max).
Bilo kako bilo, ovim zvanično označavam početak finalnog odbrojavanja, nema više parčića koji fale - samo završni radovi.
Ima i drugih interesantnih pomaka, ali to kasnije, Štrabag je na svojoj polovini završio sve osim ponekih roletni, ali nije pušten pun profil.
 
Je l to stvarno pravljeno za prelaz životinja ili se zezaš?
P.S. Ovde ima dosta entuzijasta ali ti si fanatik! :):):) Svaka ti čast! Uživanje je pratiti tvoje izveštaje.
I kod nas svaki projekat obuhvata prelaze za životinje. Kod nas se rade kao mečkopodvožnjaci.
 
Odbojka, sori... Krećemo od početka, gde nije ništa novo, sve gotovo, al nije pušteno, nznm zašto



u desnoj su svašta iscrtali oko pumpe, vrv zbog "petlje" Kalotina da mu ga ne daju Sila Yolu po gasu



zgrada Granične policije, ovde fali pola roletni na bukobranima



u nastavku čačkaju nešto pored



ovo je posle železničkog nadvožnjaka, i tu nešto pipkaju pored



i Ceca Mecata panoramic, ta prva 3km kao što vidite vodiće se kao motoput, ja se ne žalim



jedan prolaz za nedajbože, ovde je već AP



Ne vidim valjan razlog zašto bar ova 3km (3-6) ne puste u punom profilu, ovde se više nema šta raditi (niti se radi)



odmorište + petlja za šumu



bukobrani sa roletnama na delu gde se i dalje još uvek vozi u desnoj



i još jedan malo dalje, onako baš poduži (a pored je samo pruga, kuća bez)



mnogo je bitnije sa druge strane, gde je malo asfalt, malo ne



a podvožnjak sad ima sve betonske elemente, incl. prelazne ploče, nasip i parkiran valjak i finišer pored, zacrniće se za nedelju-dve



i nailazak na arhitektonsko čudo i trajni povratak u levu, ovde jedino privremenu jer tek treba da rade trasu



i onda konačno prilaz propustu protkan optimizmom, pride što su tu i trasu desne baš približili objektu



mesto gde su bile parkirane grede, koje su u međuvremenu postale krov



ovog Godoa čekao sam mesecima, nisam prolazio tuda od prošle slikovnice i uke*alo me da prođem baš kad ređkaju grede!





tlačila me kiša, ali hu kears



ovoj dvojici velikomučenika je sigurno bilo teže...



posle propusta su ispoštovali trasu u desnoj, ergo ostaje da se spoji sa propustom pa da piče levu





nisu štedeli na slojevima asfalta, još ovde fali i habajući



habajući fali i u nastavku i u levoj i u desnoj, u potonjoj se i dalje igraju sa ivičnjacima, hebemtikišu





malo dalje su elastoodbojne ograde, a skrooz levo još nisu završili par metara naglavne grede na potpornom



u nastavku desna izgleda sve završenije









U nastavku sledi ciljna ravnina - Dragomanska kotlina.

...
 
...

Stali smo kod ovog bagera u pokušaju



ovde ima ograda sa obe strane, ali mi se čini da su malo škrtarili sa asfaltnim slojevima



ulazak u ciljnu ravninu



još nema asfalta preko podvožnjaka, nisu mu izlepili ni izolaciju



ali ima prelaznih ploča i generalno rade pripremu da i njega pregazi finišer



ovo je odmah posle podvožnjaka, nisu štedeli na asfaltu



radovi u toku







a rezultat je da su konačno pregazili asfaltom propust bliže Dragomanu







i sad je faktički asfalt u desnoj u kontinuitetu od podvožnjaka do lota 2



dalje ka petlji Dragoman zapad - ništa posebno novo, fali uglavnom samo habajući





žuti nadvožnjak koga kilave godinu dana, bolje izgleda odavde nego na slikama lazarovbg sa SSC odozgo



tu je desna ok, relativno skoro je dobila ove asfaltne slojeve



zeleni nadvožnjak petlje Dragoman istok



i on bolje izgleda iz ove perspektive nego odozgo, mada na petlji se dosta radi na nasipima, pa će biti još i pre nego žuti



u nastavku je desna više-manje nepromenjena



bukobrani su još bez roletni



ograda je prisutna



i sledi izlazak na autoput



Da remiziram ;)
Još juče sam označio početak kraja.
Štrabag se zeza sa bukobranima, nekim kanalima pored, mogli su i da puste tih 6km kao na lotu 2 sukcesivno, al ajde...
Bitumina konačno jezdi ka kraju, ali nije slučajno što je gđa iz API-ja pomenula kraj godine kao rok... No idemo redom.
Podvožnjak u klisuri, gde se jedino vozi desnom trebalo bi da za nedelju, dve bude pod asfaltom i da saobraćaj odvrnu i tamo u levu.
Godo, koga čekamo je konačno dobio krov, sad sledi pletenje armature za ploču, pa betoniranje.
Kad bi Štrabag pozvao zemljake iz Porr-a, koji rade armaturu na Sibiu-Boica u Rumuniji, najdalje do nedelje bi mogli da kake beton na ploči.
Ali, pošto je Bitumina u pitanju, tipujem da će za taj poduhvat dvojici velikomučenika trebati nedelja-dve i da onda nastupi betonska pumpa.
Želim da verujem da je jedan od razloga za grede taj što će preko ići nasip, a ne odmah asfalt, da ne bi ostala depresija u tom delu.
Sa nasipom ili bez, početkom novembra bi trebalo da i taj propust pregazi asfalt i da se onda bace na levu, koja je tu iskopana i privremena.
Onda bi trebalo da se saobraćaj gurne u desnu celom dužinom i da se rade svi preostali radovi, uključujući i habajući sa lajnama u levoj.
Konačno, u drugoj polovini novembra trebalo bi da usledi prebacivanje u potpuno gotovu levu i da se radi SMA i linije u desnoj.
Što se ostatka desne tiče, sve je na asfaltu, uglavnom 2. sloj BNS, osim preko podvožnjaka, ali i tamo se približio finišer.
To bi trebalo da bude za 7-10 dana (koliko god kilavi bili) i da se otvori priča za habajući, opet mislim prvo u levoj, ne nužno.
Propust na ulazu u Dragoman od prekLJuče je pod asfaltom, tako da sad pratimo podvožnjak, kao i onaj levi u klisuri.
Utulili su nešto na obe petlje - podvožnjak na zapadnoj, koji je posustao izgleda da neće dirati pre puštanja, pa kolko izdrži.
Žuti nadvožnjak stoji, a na zelenom, bitnijem rade nasip ka njemu, pa bi ako se malo ubrzaju mogli da ga zacrne do kraja meseca.
Samo kad bi se malo ubrzali, kraj novembra mi je i dalje realan rok, mada ulazimo u period kada neće svaki dan moži sve da se radi, jer - jesen.
Ovako, do kraja godine sama trasa u punom profilu je prilično realna priča, kao i najave da će ponešto "pored" ostati i za narednu godinu.
 
Najnovija glupost od danas, tehnički ministar za regionalni razvoj (ćeraće još dugo mandat, jer neće biti vlade, već još jednih izora - februar, mart):
Autoput do Srbije će biti pušten u punom profilu do Nove godine, ali bez habajućeg sloja asfalta!?
Ovo dakako važi za Bitumininu polovicu, jerbo je Štrabagova cca mesec dana komplet sa SMA i belim lajnama.
 
Pre nekih mesec dana napisah da su meseci u pitanju do otvaranja...
Ispadoh u pravu.
Naravno, kada sam to napisao mislio sa da nema potrebe za nervozom jer su samo meseci u pitanju do otvaranja.
 
Nije Sila Yolu, ali je od koristi, malo iritira hauba, mogao je to bolje da nacentrira.
Jeste snimak od nedelje, vrv i popodne, ali deprimira da baš niko ništa nije radio u to doba.
Upozoravam da je 08:10 snimak dosadan, AP(BP) je gotov, zašto nije pušten pun profil, to samo oni znaju.


Dinamika im je u skladu sa novom budalaštinom - pun profil bez habajućeg do Nove godine (čitaj: 24.12. pre Božića).
Na petlji Dragoman istok (0:40+), zelenom i drugom žutom nadvožnjaku poslednjih nedelja nema nekog značajnijeg napretka.
Nema tu bogznakolko posla, kao ni do iza petlje Dragoman istok (2:00), uglavnom im je sve na željena 2 sloja BNS u oba pravca.
Novina su novi stubovi za bukobrane uz desnu stranu (snimak je od km14,5 ka km 0, pa je na njemu kontra), trenutno roletni bez.
Relativno je nov 2. sloj BNS na podvožnjaku (2:26) u desnoj, dok je u zoni podvožnjaka (3:00) prvi, ali mašine su tu, pa je pitanje dana kad će se zacrniti.
Na 3:20 je nova devijacija - prelazak u desnu, koja je na 2. BNS, što je dobro jer je tu leva u užasnom stanju, vozilo se na 1. sloju i tucaniku.
Tu bi do 4:05 i povratka u levu trebalo da upristoje levu što pre, to je ujedno i jedini deo leve bez 2 sloja BNS, osim the propusta.
Sve do 5:35 i epskog ograničenja 10 obe su sa 2 sloja BNS, u desnoj sledi ređanje ivičnjaka, koji su doterani, onda sledi zona arhitektonskog čuda.
Dok se i dalje vozi levom urnisanim makadamom, na 6:10 i u desnoj završava asfalt (2. BNS), nekih 50-ak metara pre čuvenog propusta.
Na 6:30 je ON! Ne samo da ima ploču, već su ga i zalili bituminom, ovo što se vidi je 2/3, a vozi se preko Njegove 1/3.
Za koji dan razrešiće se i jedna od najvećih enigma nas koji pratimo gradilište - ide li preko Njega nasip od par m ili će ostati zaranjanje u depresiju.
Budući da su ga zalili bituminom, nema hidroizolacije u najavi i nisu rendali zemlju u nastavku - ja glasam za nasip preko Njega od 2-3m.
U tom slučaju, u narednih 10-15 dana očekujem da ga nasip pregazi i da se na oba kraja izniveliše sa 2 sloja asfalta, s druge strane na 7:00.
To će ujedno značiti i prebacivanje u desnu na ovom delu da bi se uljudila leva, nažalost sve će to u ovoj fazi ići samo do 2. sloja BNS, bez SMA.
I onda na 7:27 - novina: ukinuta je devijacija, jedina koja je kačila Štrabagovu polovinu, tu se sad prvi put vozi u levoj (ponavljam, na snimku je desno).
A sve zbog toga što je podvožnjak u levoj na 8:00, konačno završen, pregazila su ga i 2 sloja BNS i tu je faktički već ciljna ravnina.
Od 8:10 do kraja je gotov autoput, u oba pravca bele lajne (ko da su ih crtala deca na času likovnog), čak su poređane i roletne na bukobranima,
Jedino zanimljivo je onih vanprojektnih 90m u desnoj na kraju snimka sa parkiranim valjkom, ali autor nije prilazio bliže.

Ključni front aka propust je probijen, do kraja meseca preko njega će biti i asfalt i preko njega će se voziti, radiće mu se leva 1/3.
U fokusu mi je sada petlja Dragoman istok, sa krakovima i nadvožnjakom (žuti malo dalje takođe), gde su skroz zastali, letos je vrvelo tamo.
Ovo ostalo, čak i sa aktuelnom sramnom mobilizacijom kapaciteta mogu da privedu kraju po skaradnom planu - pun profil bez SMA da NG.
Ne mogu da se otmem utisku da bi sa samo 30% povećanom aktivnošću mogli da odrade i habajući, pod uslovom da decembar bude blag.
Ali kad nisu iskoristili nikad topliji oktobar i novembar, bez padavina (danju jedva da je malo 2-3x prsnulo po sat vremena), zašto bi i pokušavali?
Pritom, za postavljanje 7-8km habajućeg i linija u oba pravca normalnoj firmi trebalo bi 15-20 dana, Bitumina će to vrv razvlačiti od marta do maja.

Bilo kako bilo, u novu 2023. trebalo bi da uđemo sa autoputem u punom profilu, od čega 6-7km sa habajućim, a 7-8 bez SMA.
 
Mene sramota njihove (Bituminine) sramote:


Rezime:
Petlja Dragoman - istok - ništa!
Nadvožnjaci pored Dragomana - ništa!
Trasa levo na ulasku u klisuru - ništa!
Jedini vidljiv napredak je na čuvenom pločastom propustu (17:00/32:00) - preko njega je odrađeno par metara nasipa agregatom i stigli su do asfalta.
Ergo, neće biti "propadanja", kakvo je sada gde se vozi makadamom, već će i njega pregaziti nasip od par metara. Kada? Nemam pojma...
Snimak je od nedelje, 18.12. pa i nije čudo što ima samo par radnika (kao da ih pa radnim danom nešto više i ima...).
Nemam informaciju, ali su mogli ove nedelje da iskoriste optimalno vreme i nabacaju 2 sloja asfalta u desnoj preko propusta, mada sumnjam.
Problem je što je u Bugarskoj Božić (kao i u Grčkoj i Rumuniji od pravoslavaca), od juče ništa ne radi, pa do utorka srede, pa od petka NG praznici.
Autor videa je dosta ironičan, pomalo duhovit, malo ekstreman, malo više ne barata podacima, ali u jednom se 101% slažemo:
Čovek je zabezeknut što je Štrabagova polovina (19:00 pa do granice) potpuno gotova (sa habajućim i belim lajnama), ali nije puštena!
Možda tehnički resorni ministar Šiškov to otvori kao što je najavio, trudi se čovek, al ga ne brenuju, kako za ovaj tako i za lot 3 (eksproprijacija).
To vodi u drugi (i osnovni) problem - u Bugarskoj je politička nestabilnost koja traje li traje i kraj joj se ne nazire!
Prvi mandat koji je dobio GERB za sastavljanje vlade nije prošao, falio 6 glasova, neće vrv ni drugi PP, teško i treći, poslednji.
Već se licitira o raspuštanju i ovog parlamenta i novim izborima u aprilu, a do tada i formiranja vlade, još jedna stara ili nova tehnička vlada.
Čini se da je priča sa partnerom Štrabaga, Bituminom slična kao sa njima na Ostružničkom mostu - dajte još para, pa ćemo da dovršavamo...
Ja sam smanjio očekivanja - da se do nove godine asfaltira i pusti desna bez SMA kod propusta da se ne ide makadamom i pun profil do granice - vrh!!!
Posle nek dovršavaju petlju i levu u klisuri, desnu kod Dragomana, ozbiljna firma bi to spičila za max mesec dana, ovi nek završe do juna i Turaka - extra!
Do tada, nadam se, ali sam pesimističan, da do marta i nove građevinske sezone završe bar nešto eksproprijacije na lotu 3 i izdaju sukcesivno neku GD da krene GBS.
 
Све у свему, свуда мање - више иста тужна прича!
 
Ovde se ništa nije promenilo od kraja oktobra. Zaista su gori od nas. Ovo će nezavršeno 120% i ove godine da sačeka migraciju Turaka.
 
Vrh