Uroš985
Intermediate
- Učlanjen(a)
- 09.12.2017.
- Poruke
- 461
- Pohvaljen
- 698
Solomonov hram je starozavetni hram, kada je je Bog još uvek bio nelogičan, čudan, često neetičan i sl. Novi zavet i crkva u njemu je nešto sasvim novo i drugačije. Imamo punoću otkrivenja u Hristu. a mi se i dalje ponašamo kao da smo u Starom zavetu. Naravno da je to problem, veliki!Uroš, pola čovek pola Drugi vatikanski sabor Šalim se naravno
Ako pogledaš dešavanja u Katoličkoj crkvi, veliki broj katolika se protivi okretanju ka narodu, i generalnom uništenju stare Latinske mise. Pa ih sve više prelazi u Grko-katolički obred, gde ih čeka i ikonostas i ikone. Tako da se slažem da trebamo učiti od braće katolika, na njihovim greškama u ovom slučaju Mada mislim da ograda oko ikonostasa u Hramu, nema nikakvo teološko značenje, već je tehnička stvar, da spreči narod da celiva i dodiruje prestone ikone. A možda bi neko od turista i krenuo da uđe u oltar, ne znajući praksu Ipak pravoslavna crkva posmatra crkvu (kao gradjevinu) kao "kopiju" Solomonovog hrama. Oltar je ipak mesto gde je Svetinja nad svetinjama. Pa i u najranijim crkvama taj predeo je bio pokriven zavesama i zastorima. Realno gledano, svako ko je bio makar na 10 liturgija po pevanjima i molitvama može zaključiti koja se "radjna" vrši u oltaru u datom trenutku.
Za mene, možda grešim, ikonostas je bio uvek nešto što spaja oltar i brod crkve, a ne nešto što razdvaja. Ne znam
A što se ikonostasa tiče, to kad kažeš da on spaja naos i oltar a ne razdvaja ih - to je na istom nivou kao kad bi rekao da je Berlin baš bio lep dok je bio podeljen, i da je Berlnski zid zapravo spajao grad i građane, a nikako ih nije razdvajao. Mislim, čista nebuloza!