Šta je novo?

Hotel Jugoslavija [ Hotel ]

JohnyBgood":3bljo5uq je napisao(la):
Реља, ја верујем да ће већина додатног саобраћаја да иде у правцу града а тај булевар ће то с лакоћом да прими. Ако оне улице на Вождовцу могу да приме саобраћај од оног огромног ортопедовог насеља ја верујем да ће ово бити пуно мањи проблем. О стадиону-молу на Вождовцу и уличицама око њега да не причамо. Што се тиче паркинга, па зар неће да граде вишеспратни паркинг у оквиру целог комплекса? Значи покриће потребе хотела и нових станара, што је одличан пример и за остатак Новог Београда, тако да не видим у чему је проблем, па не мислиш ваљда да ће станари и гости хотела паркирати по суседним блоковима?

Ovako: pojačani saobraćaj će ići svim okolnim ulicama. Goce Delčeva izbija na Bulevar Nikole Tesle tačno ispred zamišljenog solitera. To je haos u najavi.
Koliko ja pamtim, u soliter je namenjen poslovno/komercijalnoj nameni.
Ušće ima veliki parking u dva nivoa pa se je u "6 kaplara" jako teško naći mesto. Ovde će biti ista situacija.

Odoh da zaradim platu...
 
A podzemne garaze a pravljenje blokovskih garaza ,kod novog beograda je napravljena greska sto svi blokovi nisu radjeni sa podzemnim garazama kao sto su neki poceli.I racunica da radni ljudi nece imati kola pa je pravljeno 1 pm na 7 stanova ako se nevaram.Naravno da svaki novi sadrzaj generise saobracaj ali ima rijesenje za to
 
gužva u ušću će se smanjiti izgradnjom novih šoping molova. trenutno kad postoji samo 2 prava šoping mola nije ni čudo što je ušće prebukirano. pa neće valjda ljudi da idu u piramidu da gledaju tursku robu i da paze gde staju da ne izvrnu nogu na polomnjene pločice..


a što se tiče saobraćaja u goce delčeva, tu nemamo šta brinuti jer ta ulica je daleko od svojih kapaciteta, i jedna zgrada gore dole, pa makar to bio i soliter, a taj soliter će imati i svoj parking tako da to neće biti problem.


a ponovo se pozivamo na kvarenje vizura od strane Zuma. ???!?!?!??!?!


jedino bi se složio da su soliteri u zemunu ružni, ali zbog drugih razloga...


ti soliteri su ružni jer su oronuli, a da su na njihovom mestu neke druge zgrade, bili bi mi prelepi.
 
Ma ja bi tu uradio ovo .Ps nemogu da nadjem temu o neostvarenim projektima
dsc05357.jpg
 
Реља,

пошто из тебе говори аутомобилиста, тешко ћемо наћи неки балансирани компромис. Аутомобил у граду је вишак. Страно тело. Тумор. Тачка.
Већ више пута сам поновио зашто је физички неизодљиво да аутомобил у градовима остане примарно и секундарно превозно средство. Можда неко има кеша за бензин, има живаца за гужву, али је он себичан и саможив јер троши простор намењен свима, загађује ваздух намењен свима па ево, по теби и диктира услове урбанизма и спречава развој града.

Према томе, за будуће планирање града у обзир треба узети нацрт развоја јавног превоза и метроа и по томе вршити распоред висококапацитетних комплекса. Никако по аутомобилу. Доста више самовоље аутомобилиста.

Џони,

Слажем се ја да је "на западу" систем далеко сређенији него наш, али није добар. Темељи су му погрешни и стварају све лошије генерације. Као што сам рекао, докле год основни мотив људског битисања буде имовина, биће ратова и убистава.

Оке, "на западу" политичари немају толику моћ као код нас, али зато корпорације држе у шаци држеве. По њиховим директивама се доносе и мењају закони. Корпорације су постале јаче од држава, а њихов профит битнији од народа. Да ли је то здрав систем? Бољи? Не бих рекао. Само је ушминкан.

Уосталом , колико је систем добар показују све чешћи и распрострањенији масовни протести по Америци и Европи. Код нас...чабар...неко би рекао да је овде савршено а тамо ништа не ваља...
 
Relja zasto dezinformises forumase i govoris da Goce Delceva izbija na lokaciju solitera kada je vrlo jasno iz fotografija da ce lokacija biti na vec postojecim pomocnim objektima hotela? Ne lici mi na tebe da prilagodjavas cinjenice svojoj prici...

Inace, kao neko ko je odrastao u bloku 11c valjda bolje znam (mozda ima jos neko ko je ceo zivot proveo tu) duh tog kraja i kome taj kraj "pripada"... Tu vam nikakve bivse fabrike ili zeleznicke stanice nece pomoci... Duh tog kraja je 100% blokovski novobeogradski i prirodna granica je Dzona Kenedija (mada moze se reci da u bloku 9 ima razlicitih stavova kako koga pitate ali to je i dalje blokovski duh, gradnja i stanovnistvo) direktno do vode a ne neke administrativne kerefeke... Ja iz 11c nemam veze nikakve sa mentalitetom Glavne, Gardosa, zemunske obale... Jednostavno dva razlicita sveta i ne vidim stvarno cemu potreba da se oko toga izmisljaju cinjenice, to je tako i dobro je sto je tako, da razliciti krajevi imaju razlicite karakteristike dokle god nema besmislenih sukoba... Zemun je staro mesto sa svojim osobenostima i stazom, dok su blokovi nesto relativno novo i potpuno drugacije i samo u tome treba traziti granice...
 
stf":2ur8hmgc je napisao(la):
Реља,

пошто из тебе говори аутомобилиста, тешко ћемо наћи неки балансирани компромис. Аутомобил у граду је вишак. Страно тело. Тумор. Тачка.
????
stf":2ur8hmgc je napisao(la):
Већ више пута сам поновио зашто је физички неизодљиво да аутомобил у градовима остане примарно и секундарно превозно средство. Можда неко има кеша за бензин, има живаца за гужву, али је он себичан и саможив јер троши простор намењен свима, загађује ваздух намењен свима па ево, по теби и диктира услове урбанизма и спречава развој града.

Према томе, за будуће планирање града у обзир треба узети нацрт развоја јавног превоза и метроа и по томе вршити распоред висококапацитетних комплекса. Никако по аутомобилу. Доста више самовоље аутомобилиста.
...........
OK, ali onda neka se planira tako nešto negde drugde, a ne u kraju koji je već isplaniran i izveden, u kojem se već žive vlanici automobila... ovo je budženje, iato kao na toliko drugih lokacija, ali na NBG.
 
Feanor":8v3e7v4t je napisao(la):
Relja zasto dezinformises forumase i govoris da Goce Delceva izbija na lokaciju solitera kada je vrlo jasno iz fotografija da ce lokacija biti na vec postojecim pomocnim objektima hotela? Ne lici mi na tebe da prilagodjavas cinjenice svojoj prici...

Da sam napisao "zamišljena prava linija po sredini ulice Goce Delčeva prolazi kroz težište osnove budućeg solitera", onda bih "dezinformisao" forumaše.

Goce Delče formira raskrsnicu "+" oblika sa Bulevarom Nikole Tesle.
Jedan krak te rasksnice je interna saobraćajnica perionice i kazina. Ako će se na mestu perionice graditi soliter, onda Goce Delčeva izbija na soliter. Iliti - saobraćaj izbija na soliter, što i jeste suština jer nisam "izbijanje" ovde nisam ni spominjao zbog pogleda niz Goce Delčeva na Dunav već zbog saobraćajnog problema.
A ako ćemo baš da budemo bukvalni - da, ulica izbija po krivoj liniji nakon raskrsnice, zar ne?
 
Pa da, sada si detaljnje objasnio i ja nemam licno problem sa time... Gde je danas perionica sutra ce biti ulaz u garazu...
 
Реља,

по ком критеријуму се неки крај сматра формираним? Као и у случају Калемегдана, и овде се околина сматра формираном само зато што од рођења гледамо једну те исту слику.

А што се тиче аутомобила, у планирању града њих треба потпуно игнорисати, и кретање загорчавати док већини аутомобил постане сулуд за коришћење. Када се паркинг место буде тражило по сат времена уместо садашњих 20 минута можда ће већина и скапирати да аутомобил није превдвиђен за градске услове.
 
stf":11j8s1uy je napisao(la):
Реља,

пошто из тебе говори аутомобилиста, тешко ћемо наћи неки балансирани компромис. Аутомобил у граду је вишак. Страно тело. Тумор. Тачка.
Већ више пута сам поновио зашто је физички неизодљиво да аутомобил у градовима остане примарно и секундарно превозно средство. Можда неко има кеша за бензин, има живаца за гужву, али је он себичан и саможив јер троши простор намењен свима, загађује ваздух намењен свима па ево, по теби и диктира услове урбанизма и спречава развој града.
Brate mili. Počeo sam da pišem odgvor na ovo, ali je besmisleno.
Većina ovde i ne misli da se auto mora koristiti za posao svakodnevno, ali ti ode u drugu krajnost, koja je ako mene pitaš (a ne pitaš me ali nema veze) pomalo poremećena. Od automobilskog koncepta grada dođosmo do apsolutnog proterivanja automobila iz grada. I to iz dela grada koji i jeste zamišljen kao automobilski. Alal ti vera.


edit: ti kao da zaboravljaš da tu već žive desetine hiljada ljudi.
 
relja":1ziax4pe je napisao(la):
nira tako nešto negde drugde, a ne u kraju koji je već isplaniran i izveden, u kojem se već žive vlanici automobila... ovo je budženje, iato kao na toliko drugih lokacija, ali na NBG.

Значи пожељна локација за кулу је тамо где не живе власници аутомобила и где нама никаквих других садржаја али претпостављам са свом потребном инфраструктуруом? Пошто такво место не постоји нигде у Београду а по околним селима и шљивицима се обично не граде зграде онда треба забранити сваку даљу градњу у Београду. Нисам могао ни да замислим да ћу на такве ставове налетети баш на Беобилду.

Иако сам могао да разумем градску управу са ретроградним ГУП-ом,ретроградним аутобуским превозом ретроградним планом лрт-а,ретроградном студијом високих објеката... ставове Беобилђана који су у савршеном складу са тим девастирајућим тежњама не могу.
 
Pa nije da nema takvih delova NBG, makar koja nisu gusto naseljena:
IMT, Bok 67, Blok39, Blok 41...

Sa druge strane, naravno da negde nešto mora da se izgradi, ali kao što će Beko da donese dosta saobraćaja pod Kališ, tako bi i kula donela kod Hotela Yu. Razlika je što će ovo prvo dosta teško da se podnese bez nekih infrastrukturnih zahvata (mada ima potencijala da se npr. pruga stavu u funkciju gradske železnie / tramvaja) a kod Hotela Jugoslavija je (makar drumska) infrastruktura zadovoljavajuća.
 
Ја стварно не знам где ви мислите да живите.Знате ли колико дневно прође људи поред Југославије и колики би проценат тога чинио саобраћај ка будућој кули? Можда 0.001%. Положио сам три испита из урбанизма и први пут се на овом форуму срећем са овим аргументима.

Тренутно нема дела града у ком саобраћај није проблем и за то захвалите томе што смо једини милионски европски град без висококапацитетног шинског система тј метроа као и томе што смо олакшани за пола милијарде за три километра булевара.

Да ли се томе треба повиновати и отерати и ово мало инвеститора? Апсолутно не!
 
Ne znam za brojke, možda si zaista u pravu.
Ali reci mi šta misliš koliko % je za zagušenje soabraćaja u periodu 20.12. do 10.01. u poslednjih nekoliko godina kriv TC Ušće?
 
stf":4umcyhr2 je napisao(la):
Џони,

Слажем се ја да је "на западу" систем далеко сређенији него наш, али није добар. Темељи су му погрешни и стварају све лошије генерације. Као што сам рекао, докле год основни мотив људског битисања буде имовина, биће ратова и убистава.

Оке, "на западу" политичари немају толику моћ као код нас, али зато корпорације држе у шаци држеве. По њиховим директивама се доносе и мењају закони. Корпорације су постале јаче од држава, а њихов профит битнији од народа. Да ли је то здрав систем? Бољи? Не бих рекао. Само је ушминкан.

Уосталом , колико је систем добар показују све чешћи и распрострањенији масовни протести по Америци и Европи. Код нас...чабар...неко би рекао да је овде савршено а тамо ништа не ваља...

И ја се слажем да идеалног друштва нема и да је историја људског друштва историја отимачине. Па нису ни Турци продирали на Балкан да би ширили ислам него да би отимали и поробљавали и "живели ко паше". Зато су нас пустили да преживимо јер су мислили да ће нас довека моћи држати као робље и радну снагу. А и Словени су пре тога дошли у потрази за земљом, пашњацима, и богатствима која пре тога нису видели. И ок, неко би да мења људску природу али ја сам прилично практичан и скептичан тако да ме занима само питање који је систем најмање лош? И ту је емпирија неумољива, а то је да са развитком НЕ капитализма, него СЛОБОДНОГ ДРУШТВА у коме један Џемс Ват има право не само да експериментише са парном машином него и да кад му оглед успе, ту машину производи и продаје и језиво се обогати а да му то нико не отима, да је тај систем произвео до тада невиђени пораст стандарда и просперитета за све. Више у задњих 200 година него у претходне 2000.

И ја искрено сумњам да су нове генерације у том систему све горе и горе. У Америци видим клинце који огромном већином бацају СВЕ на образовање. Овде је уписати се на што бољи факултет главна карта за успех у животу. Што не чуди, јер чињеница је да се богат остаје само ако си паметан а и богат постаје пре свега ако имаш неку изузетну вештину или знање и упоран си ко кртица. Код нас је можда заиста друга прича, јер се богат постаје корупцијом и криминалом, што је сигурно оштетило не све али сигурно добар део младежи.

И слажем се да су, не корпорације, него БАНКЕ прејаке и да су преотеле државу па се онда само пази да се банке намире а са народом како буде. Али опет се враћамо на исто, да је проблем држава која себи узима за право да узима од једних (у овом случају "народ" и остатак привреде) да би дао другоме (у овом случају банке). По мени је ок да се узима порез свима да нико не би цркавао од глади или био на улици, али то је од прилике то, и чим кренеш више то је не пресипање из шупљег у празно него горе. То је мени слично као кад УРС не само пељеши него и ГУШИ цело друштво да би се давало партијашким фирмама (што тренутно читамо у вестима). Једино је ово код нас горе јер ће банкар да кад да зајам неком добром бизнису гледати да тај бизнис узрасте (значи подршка фирми и њеном оснивачу) док му од УРСа (СПСа, или ко год је у ланцу власти) је прва реакција да се то ОТИМА а тиме најчешће и убије у зачетку. Јер зна да у следећем мандату можда неће бити на власти, тако да би нам, парадокслано, било боље, односно мање лоше, да имамо диктатуру као за време комуниста или Милошевића. Зато нам је тако. Док год не смогнемо снаге да власт од деспота претворимо у сервис нас грађана. Инфраструктура и јавне службе и ћао. Са што мање уплитања у било шта друго.

Да не буде да нема везе са овом темом, ја сам за то да се за све државне, градске, или које већ парцеле у граду треба да се приватизују јасно каже, услови су ти и ти (негде реконструкција старог објекта, негде градња до 8 или колико већ спратова, а негде може и висока кула) и да то онда иде на ТРАНСПАРЕНТНУ АУКЦИЈУ. Ко да највише уз обећање да ће поштовати норме - њему парцела. И ту држава онда има једину улогу да ако овај крене да гради спрат или било шта више од онога што је дозвољено, ПАЦКЕ. И готова прича.

ПС Ове приче о загушености улица почињу да ми звуче надреално. Каквих све, не кула, него КУЛЕТИНА има по разним градовима и то по више њих на малом простору па саобраћај опет иде сасвим ОК. О чему ми овде причамо?

ППС А што се тиче визуре, ово овде би супер легло. Ја упорно трубим контекст, контекст, контекст. Да ово натрдочиш на Косанчићев венац или Карађорђеву наравно да би боло очи, али овде нешто овако заправо ТРЕБА. Као што би по мени и спирала супер легла негде у амфитеатар или на дунавску падину. Док ми је Заха, њаааххх... На простору испод Калиша ми нешто баш не иде, било би боље негде у Новом Београду, али ни ту искрено не бих био луд за њеном естетиком. Овај Кемпински је једна од најбољих идеја које су уопште у оптицају у овом граду.
 
dzoni, ako budes zeleo partnera za taj recni biznisu javi. imam cak i neko bedno skipersko iskustvo, mozda mozemo da uvedemo i jednu ekolosku liniju na jedra, al samo za one koji ne zure nigde :)
 
mekbejn":23uqqvy0 je napisao(la):
Ne znam za brojke, možda si zaista u pravu.
Ali reci mi šta misliš koliko % je za zagušenje soabraćaja u periodu 20.12. do 10.01. u poslednjih nekoliko godina kriv TC Ušće?

Колико ме сећање служи на Бранковом мосту су биле гужве и пре несрећног тржног центра.За то не може бити крива једна грађевина у центру града већ непостојање пристојног и ефикасног ЈГП-а тј метроа и форсирање аутомобилског и аутобуског превоза.

Београд расипа свој простор и има невероватно малу густину насељености с обзиром на број становника. Људи нису ни свесни колико дневно губе новца само зато што су им и послови и домови на периферији града. То је класично расипништво.Да ли мислиш да сви светски градови из хира граде куле у центру града? Па дефиниција града је посао и живот на једном месту а да би се то одржало потребан је метро.Алтернатива је ово што ми радимо - терање инвеститора,градња коми и "тирана" блокова на периферији града што нас уваљује у још дубљи канал.
 
Delija":3on4orfg je napisao(la):
relja":3on4orfg je napisao(la):
nira tako nešto negde drugde, a ne u kraju koji je već isplaniran i izveden, u kojem se već žive vlanici automobila... ovo je budženje, iato kao na toliko drugih lokacija, ali na NBG.

Значи пожељна локација за кулу је тамо где не живе власници аутомобила и где нама никаквих других садржаја али претпостављам са свом потребном инфраструктуруом? Пошто такво место не постоји нигде у Београду а по околним селима и шљивицима се обично не граде зграде онда треба забранити сваку даљу градњу у Београду. Нисам могао ни да замислим да ћу на такве ставове налетети баш на Беобилду.

Иако сам могао да разумем градску управу са ретроградним ГУП-ом,ретроградним аутобуским превозом ретроградним планом лрт-а,ретроградном студијом високих објеката... ставове Беобилђана који су у савршеном складу са тим девастирајућим тежњама не могу.

Što volim ovakve diskusije: aha, znači to, ja iz toga zaključujem da sledi totototototototot i to.

Polako, aman. Izađite do te rasksnice, pogledajte koliko je automobila parkirano na ulici. Sednite u kola, pokušajte da nađete parking. Projektujte u budućnost, budite praktični, nemojte samo da teoretišete.
Ko je mogao da predvidi da se oko Airport City-ja neće moći da se nađe parking mesto u 08:50? Ok, u zadnjih mesec dana kao je padao sneg i kako su se naređali neradni dani i nije strašno, ali inače - mesta nema. A postoji ogroman parking, samo je unutar "žice". Kod Juge bi MORAO da se gradi novi parking, bez obzira na gražau unutar objekta. Gde?

Nije sve u izgledu zgrade kao skulpture.
 
Џони,

мој став је да ауторска права треба поништити. Тако да се Џејмс Ват не би обогатио од машине јер то није фер. Да се није сетио он, био би то неко други. Није то конкретно знање само његово тј. није могуће да би се само он у историји човечанства тога сетио. Технологија припада свима, и једино тако можемо брже да напредујемо као цивилизација.

Било је у историји много изумитеља који су мислили као и ја, Тесла између осталих, који се одрекао многих права и остао мање више сиромашан, али зато је цела планета јако брзо добила наизменичну струју.

Осим тога, ја лично имам један патент који је јако исплатив и нисам га заштитио, јер благодети истог треба да осете сви, и сиротиња и богаташи.


mekbejn":150zx1is je napisao(la):
Brate mili. Počeo sam da pišem odgvor na ovo, ali je besmisleno.
Većina ovde i ne misli da se auto mora koristiti za posao svakodnevno, ali ti ode u drugu krajnost, koja je ako mene pitaš (a ne pitaš me ali nema veze) pomalo poremećena. Od automobilskog koncepta grada dođosmo do apsolutnog proterivanja automobila iz grada. I to iz dela grada koji i jeste zamišljen kao automobilski. Alal ti vera.
edit: ti kao da zaboravljaš da tu već žive desetine hiljada ljudi.
Ако је гледање мало даље у будућност поремећеност, ја се мојом поремећеношћу поносим.

Не видим разлог да се град прилагођава аутомобилу који по свим истраживањима превезе далеко најмање становништва а бахато користи највише површина, што саобраћајних што јавних.

Аутомобил као превозно средство је намењен за брзо прелажење великих растојања и повезивање разуђених тачака. У граду, он сам себе гуши и постаје крајње непрактичан. На страну то што ће број аутомобила расти, али улице физички нећемо моћи ширити, а изгубићемо све тротоаре. Да ли је то будућност? Ако јесте, бежим на планину што даље од тог пакла.

Говориш о НБГ-у као аутомобилском граду, али заборављаш да је он само један орган у урбаном организму званом Београд. Он засебно не може да функционише, а аутомобилски остали делови града не могу да га испрате. На страну то што у све већем броју градова света опасност од аутомобила препознала и његово се кретање све више ограничава а град коначно даје становницима на коришћење.
 
relja":8sbyn0w7 je napisao(la):
Što volim ovakve diskusije: aha, znači to, ja iz toga zaključujem da sledi totototototototot i to.

Polako, aman. Izađite do te rasksnice, pogledajte koliko je automobila parkirano na ulici. Sednite u kola, pokušajte da nađete parking. Projektujte u budućnost, budite praktični, nemojte samo da teoretišete.
Ko je mogao da predvidi da se oko Airport City-ja neće moći da se nađe parking mesto u 08:50? Ok, u zadnjih mesec dana kao je padao sneg i kako su se naređali neradni dani i nije strašno, ali inače - mesta nema. A postoji ogroman parking, samo je unutar "žice". Kod Juge bi MORAO da se gradi novi parking, bez obzira na gražau unutar objekta. Gde?
Nije sve u izgledu zgrade kao skulpture.
Ово је већ бесмислено.А како ти знаш колики ће паркинг градити испод куле? Ево ја знам.Градиће онолико колико је прописано урбанистичким и пројектантским условима који су јако прецизни. Дакле градиће онолико колико су стручни људи давно израчунали да ће бити довољно.

ПС: Све и да није тако(а веруј ми да јесте) то је смешан разлог за одбацивање инвестиције од преко 100 милиона евра.
 
Da li su to isti oni stručni ljudi koji su izračuni koliko parking mesta je potrebno uz komercijane objekte duž blokova 61/64 pa posle toga nikako da se napravi dovoljan broj parking mesta? Da li oni vide Goce Delčeva?

Ja nisam impresioniran obećanjima o milionskim investicijama...godine, šta ćeš...
 
Sve ovo je teritorija budućeg grada Beograda, i ona se već sada popunjava zavidnom brzinom. Šta god da planirate u centralnoj zoni grada, planirajte za grad ove veličine, jer se površine sada alocirane u centru grada, više ne mogu povećati. Nikada. Naravno da će biti lokalnih sadržaja u lokalnim naseljima. Ali centar je ipak samo jedan. Uvek će postojati nezanemarljiv procenat ovako ogromnog broja ljudi koji će želeti da dođe baš tu, u centar, zajedno sa svim turistima i raznim putnicima koji će u ogromnoj većini težiti da budu uglavnom u centru. I saobraćaj i središni koridori grada se dimenzionišu za ovo na slici, koliko je god to moguće postići. A ako nije, onda se bar u centar ne ubacuje ništa što u centru ne mora biti, pa se TAKO smanjuje saobraćaj. Isto važi i za površine namenjene elitnoj ili kvalitetnijoj zabavi, kulturi, zelenilu i svim drugim sadržajima takvog nivoa da je logično očekivati da će i oni biti negde oko centra. Ako ni zbog čega drugog onda bar zato što su bez centralizacije poslovni modeli za kvalitenije prozvode svih vrsta jednostavno neisplativi. Metro može da pomogne oko transporta u centar, ali ne i oko prostora unapred odvojenog za sadašnje i buduće kvalitetne, centralno pozicionirane sadržaje. To se ili radi sad, ili takvih prostora neće ni biti. Tipičan primer je zoološki vrt. Ne može ostati ovde, a ipak, ko će vući malu decu, dede i babe koji se ionako jedva krecu, a WC im treba svakih 10 minuta, u 20 kilometara udaljen zoološki vrt? Pa makar i metroom? Kako će on poslovati? Kojim će parama kupovati životinje ako njegove prirodne mušterije ne žele tamo da idu? Isto tako je i sa svim sličnim potrebama kulturne, zabavne, zdravstvene ili bilo koje druge prirode, koje će uvek biti kvalitenije, bolje i profitabilnije ako su blizu centra. Za sve to se planira sada, i to za 100 godina unapred. Priče kako su saobraćajnice u centralnim delovima Beograda, Zemuna, na Ušću, ili pored obala naših reka, sasvim dovoljne, i da baš tu treba da počnemo "saditi" gigantske poslovne centre koji UOPŠTE NE MORAJU BITI TU, su krajnje naivne i kratkovide.

76409923_r_711.jpg


Full size:

http://static.panoramio.com/photos/1920x1280/76409923.jpg
 
relja":nvx665mn je napisao(la):
Da li su to isti oni stručni ljudi koji su izračuni koliko parking mesta je potrebno uz komercijane objekte duž blokova 61/64 pa posle toga nikako da se napravi dovoljan broj parking mesta? Da li oni vide Goce Delčeva?
Не,то су они који су ударили темеље модерној архитектури и урбанизму и стандардизовали их.
relja":nvx665mn je napisao(la):
Ja nisam impresioniran obećanjima o milionskim investicijama...godine, šta ćeš...
Нисам ни ја али сам запрепашћен тиме што би многи овде да олакшају Београд за стотине милиона евра инвестиција из потпуно неразумљивих разлога.

Zuma":nvx665mn je napisao(la):
Sve ovo je teritorija budućeg grada Beograda, i ona se već sada popunjava zavidnom brzinom. Šta god da planirate u centralnoj zoni grada, planirajte za grad ove veličine, jer se površine sada alocirane u centru grada, više ne mogu povećati. Nikada. Naravno da će biti lokalnih sadržaja u lokalnim naseljima. Ali centar je ipak samo jedan. Uvek će postojati nezanemarljiv procenat ovako ogromnog broja ljudi koji će želeti da dođe baš tu, u centar, zajedno sa svim turistima i raznim putnicima koji će u ogromnoj većini težiti da budu uglavnom u centru. I saobraćaj i središni koridori grada se dimenzionišu za ovo na slici, koliko je god to moguće postići. A ako nije, onda se bar u centar ne ubacuje ništa što u centru ne mora biti, pa se TAKO smanjuje saobraćaj. Isto važi i za površine namenjene elitnoj ili kvalitetnijoj zabavi, kulturi, zelenilu i svim drugim sadržajima takvog nivoa da je logično očekivati da će i oni biti negde oko centra. Ako ni zbog čega drugog onda bar zato što su bez centralizacije poslovni modeli za kvalitenije prozvode svih vrsta jednostavno neisplativi. Metro može da pomogne oko transporta u centar, ali ne i oko prostora unapred odvojenog za sadašnje i buduće kvalitetne, centralno pozicionirane sadržaje. To se ili radi sad, ili takvih prostora neće ni biti. Tipičan primer je zoološki vrt. Ne može ostati ovde, a ipak, ko će vući malu decu, dede i babe koji se ionako jedva krecu, a WC im treba svakih 10 minuta, u 20 kilometara udaljen zoološki vrt? Pa makar i metroom? Kako će on poslovati? Kojim će parama kupovati životinje ako njegove prirodne mušterije ne žele tamo da idu? Isto tako je i sa svim sličnim potrebama kulturne, zabavne, zdravstvene ili bilo koje druge prirode, koje će uvek biti kvalitenije, bolje i profitabilnije ako su blizu centra. Za sve to se planira sada, i to za 100 godina unapred. Priče kako su saobraćajnice u centralnim delovima Beograda, Zemuna, na Ušću, ili pored obala naših reka, sasvim dovoljne, i da baš tu treba da počnemo "saditi" gigantske poslovne centre koji UOPŠTE NE MORAJU BITI TU, su krajnje naivne i kratkovide.

Мене и даље фасцинира са којом количином самопоуздања држиш предавања о урбанизму овде. А за ово болдовано не треба никакво стручно знање већ само мало логике па да се схвати колико то нема смисла.

Ако разместиш све што можеш на периферији онда ниси смањио саобраћај већ си га повећао ко зна колико пута. Ако ја живим на Звездари и радим у пословном простору у Тошином Бунару правићу већу гужву него двојица мојих комшија који раде у Београђанци нпр јер ћу се у својим колима труцкати много дуже,проћићу кроз више улица,доприносићу гужви на много више семафора,прећи два пута преко моста...Уз то потрошићу више горива,моја плата ће бити мање реалне вредности а већом потрошњом тог увозног ресурса ћу допринети економском краху Србије.
 
Vrh