Ahaaa, znači Modulo je u stvari jedan od naslednika Ikarusa? Pa to sad ima smisla. Video sam ih (Modulo) u Budimpešti i čuo sam da su isto Mađarski, ali sam mislio da je to neka nova manja firma. Nisam znao da je nastala iz Ikarusa.
To mi je mana da iz dosta stvari znam poneke zanimljivosti i detalje ali ne pamtim i ne ispratim celokupnu priču.
Inače, Ikarusi jesu bili legende i svakako su vredni poštovanja, mada treba imati u vidu da su bili legende u delovima sveta koji nije imao ili nije mogao da pravi i koristi bolje autobuse. 70ih su bili na vrhuncu, kada su izbacili seriju 200 sa čuvenim modelima 266 i 280, i njihovim derivatima. Tada su napravili veliki korak napred i ti autobusi su bili spejs šatl u odnosu na druge koji su se vozili po Varšavskom paktu. I u tom periodu su strašno puno eksperimentisali. Dvostruki zglobovi, zglobovi za ukrcavanje putnika, specijalni modeli za ukrcavanje sa rampama ''transformersima''... Bilo je baš svačega
Ikarus 695
Ikarus 692
Ikarus 293
Ikarus 270
Imali su čak i jedan ozbiljan pokušaj proboja na Američko tržište kada su poslali kontingent vozila u nekoliko Američkih gradova a potom čak uspeli da uspostave i proizvodnju. Bukvalno najkomunističkiji autobus tada, ikona Istočnog bloka, pravio se i vozio u Americi.
Ali već 80ih je postalo jasno da su bili dobri samo za Istočni blok i zemlje koje nisu imale za bolje. Jer iako su bili izdržljivi konstrukcijski, bili su skloni kvarovima, spori, imali su slab motor i bili su poznati po zanošenju i ljuljanju. I već krajem 80ih vreme je počelo da ih gazi. Opstali su tad i posle jer su imali reputaciju i primat na mnogim tržištima, ali samo dok bivši SSSR nije stao na noge i počeo da razvija svoje modele i proizvođače. I čim su im 2000ih nestala ta tržišta Rusije, ZND, Južne Amerike, Azije... počeli su da propadaju i bilo je pitanje dana kad će bankrotirati.