Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Novi Solaris koji umesto retrovizora ima kamere. Frankfurt am Main


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aaZMf-aqfGw[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YZbZoNTdpCM[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6jWWF7WhBI0[/youtube]
 
I treba da budu ponosni. Imaju i na šta. Do 1990.im je naš sanos sa Jelčovim motorom bio vrhunski domet, a sada postaju trend seteri evropslog prevoza putnika
 
U nedostatku svemirskog programa

[YouTube]https://youtu.be/uTK-QWIMXBg[/YouTube]
 
Prvi od 18 novi MAN Lion`s City 12 Efficient Hybrid , Saarbahn GmbH , Saarbrücken.


Screenshot_20210604-032329_Gallery.jpg
 
Posle 90 Konekta za Budimpeštu: https://iho.hu/hirek/egyelore-csak-buda ... kat-200130
Đer: https://magyarbusz.info/2020/09/07/ujab ... llomanyat/
Sekešfehervar: https://fmc.hu/2020/09/23/10-uj-autobus ... ehervaron/
Sombathelj: https://www.volanbusz.hu/hu/volanbusz/s ... lekedesben
Zalaegerseg: https://magyarbusz.info/2020/07/20/kepe ... -csuklosa/

... i ostale gradove, zglobni M.A.N autobusi upućeni u garaže prevoznika Volanbusz nastavljaju da "opsedaju" komšiluk: https://www.volanbusz.hu/hu/volanbusz/s ... /hir/36838

Nek im je sa srećom. Nabavili su preko 300 zglobnih autobusa za celu zemlju, koji nisu zaobišli ni najmanja mesta. :vops:

Osim zglobnih, u program nabavke 1665 vozila različitih konfiguracija ušli su i solo troosovinski prigradski autobusi sa dvoja vrata a najavljena je i nabavka 100 solo električnih za gradski prevoz.

Mi ne možemo u svemu da pariramo komšijama, ali viši stepen unifikacije, udeo zglobnog parka na nivou zemlje ne bi bili na odmet. Volanbusz se spojio sa EYNKK, a u vlasništvu je MAV-a. To vam dođe kao da je Lasta "pojela" Raketu, Jugoprevoz, ATP i sl. pa postala deo Železnica Srbije - ŽS "Lasta". Da je tako država bi raspisivala tendere za prigradski prevoz u najvećim, odnosno gradski i lokalni prevoz u manjim regionalnim centrima.
 
Komsije ce lepo obnoviti vozni park.Ali sta se desilo sa njihovim Ikarus-om,oni su bese poceli da prave neke niskopodne autobuse?Negde 2012 ili 2013 ako se dobro secam je bio neki prototip,nije zaziveo?
 
Ikarus se ranih 2000ih pocepao na više fabrika i postepeno ugasio. Pravili su posle još neke povuci-potegni modele do kraja 2000ih ali su i te ćerke firme pukle.

I dan danas po Budimpešti je od Ikarusa najviše onih iz doba hladnog rata. Mlađih je jako malo.
Ok, kad kažem ''i dan danas'' mislim na period do 2018, pošto sam tad zadnji put bio u Budimpešti. I od Ikarusa, najviše sam viđao 280.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858069#p858069:k7sb0rmi je napisao(la):
IK-97 » 15 Jun 2021 04:59 pm[/url]":k7sb0rmi]Komsije ce lepo obnoviti vozni park.Ali sta se desilo sa njihovim Ikarus-om,oni su bese poceli da prave neke niskopodne autobuse?Negde 2012 ili 2013 ako se dobro secam je bio neki prototip,nije zaziveo?

Tek sad vidim. Od Ikarusa "ostade" portfolio Modula, a pored njega tu je i Credo.

Modulo Medio Electric (midi): https://www.flickr.com/photos/dwbphotos/36852701526/
Modulo M108D/Ikarus V127 (solo): https://www.flickr.com/photos/fgkm/25905352053/
Modulo M168D/Ikarus V187 (zglob): https://www.flickr.com/photos/motionspo ... 445708008/
Ikarus V187 prototip: https://www.flickr.com/photos/rdriv3rtc ... 826112343/

Credo Econell 12 (solo prigradski niskoulazni): https://www.flickr.com/photos/eurobuson ... 225349782/
Credo Inovell 12 (solo međugradski visokopodni): https://www.flickr.com/photos/eurobuson ... 386238726/

Mađari nekako opstaju i pored svih tih silnih Conecta, polovnjaka i drugih zapadnih modela, što se nije moglo reći za Ikarbus. Sagledavši postojeću situaciju kod nas pitanje da li bi bio uspešan čak i da se specijalizovao na konfiguracije koje nisu u ponudi drugih proizvođača (poput alternativnog pogona, te šire lepeze opcija u odnosu na niskobudžetne konkurente), odnosno na niskoulaznim kamionima i ostalim specijalnim vozilima.

Žalosno je gledati kako "bujno" tržište baca senku na do temelja razorenu industriju.
 
Drago mi je da Madjarski Ikarus jos nekako i opstaje,bio je veci gigant od naseg Ikar(b)usa.
Eh sad sto se tice Ikarbusa mislim da su ppgresili kada su kupili ona 2 Hes-a u delovima i kasnije na osnovu njih skarabudzili N seriju,umesto toga bolje bi bilo da su razvijali LE IK-201 i IK-103.Eh sada to bi verovatno bilo mnogo skuplje,ali mislim da bi im se na kraju isplatilo.
 
Šta se kod te serije pa razvijalo, minorne promene u odnosu na kockice.
Njima je trebao niskopodni autobus i to su skarabudžili kao i sve do sada.
 
Ahaaa, znači Modulo je u stvari jedan od naslednika Ikarusa? Pa to sad ima smisla. Video sam ih (Modulo) u Budimpešti i čuo sam da su isto Mađarski, ali sam mislio da je to neka nova manja firma. Nisam znao da je nastala iz Ikarusa.

To mi je mana da iz dosta stvari znam poneke zanimljivosti i detalje ali ne pamtim i ne ispratim celokupnu priču.


Inače, Ikarusi jesu bili legende i svakako su vredni poštovanja, mada treba imati u vidu da su bili legende u delovima sveta koji nije imao ili nije mogao da pravi i koristi bolje autobuse. 70ih su bili na vrhuncu, kada su izbacili seriju 200 sa čuvenim modelima 266 i 280, i njihovim derivatima. Tada su napravili veliki korak napred i ti autobusi su bili spejs šatl u odnosu na druge koji su se vozili po Varšavskom paktu. I u tom periodu su strašno puno eksperimentisali. Dvostruki zglobovi, zglobovi za ukrcavanje putnika, specijalni modeli za ukrcavanje sa rampama ''transformersima''... Bilo je baš svačega

Ikarus 695
Ikarus 695.jpg

Ikarus 692
Ikarus 692.jpg

Ikarus 293
Ikarus 293.jpg

Ikarus 270
Ikarus 270.jpg


Imali su čak i jedan ozbiljan pokušaj proboja na Američko tržište kada su poslali kontingent vozila u nekoliko Američkih gradova a potom čak uspeli da uspostave i proizvodnju. Bukvalno najkomunističkiji autobus tada, ikona Istočnog bloka, pravio se i vozio u Americi. :D
Ikarus 265.jpg


Ali već 80ih je postalo jasno da su bili dobri samo za Istočni blok i zemlje koje nisu imale za bolje. Jer iako su bili izdržljivi konstrukcijski, bili su skloni kvarovima, spori, imali su slab motor i bili su poznati po zanošenju i ljuljanju. I već krajem 80ih vreme je počelo da ih gazi. Opstali su tad i posle jer su imali reputaciju i primat na mnogim tržištima, ali samo dok bivši SSSR nije stao na noge i počeo da razvija svoje modele i proizvođače. I čim su im 2000ih nestala ta tržišta Rusije, ZND, Južne Amerike, Azije... počeli su da propadaju i bilo je pitanje dana kad će bankrotirati.
 
Jedna od linija na aerodromu










Maksimalno komplikovan izlazak sa stajališta, seče dve trake koje idu ka Cargo delu, zatim razdelno ostrvo sa obaveznom stenčugom i odmah dve trake iz Cargo dela i žičana ograda idealna da se isčupa desni retrovizor. Sve u svemu vozač mora biti maksimalno koncentrisan.
 
Da, Cummins.

Inace, primecujem da na ovom forumu je jako bitno ko kaci nesto, a ne samo sta se okaci. Ja okacim tekst s informacijama o Americkom Ikarusu i nekoliko slika - 2 ljudi pohvali. Zika okaci jednu fotografiju istog vozila i 4 ljudi pohvali. Hahaha da ne poveruje covek.

Naravno ovo nije upuceno ni tebi ni Ziki, samo primecujem.
 
Vrh