Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Trinity Metro, TEXrail, dizel prigradski voz (Stadler Flirt), linija koja povezuje Dallas/Forth Worth aerodorm sa centrom Forth Wortha. Jedno zanimlivo viđenje ove linije.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q-bshs36OXg[/youtube]
 
Будимпештанска Арива се средином децембра минуле године поновила са још 24 нова MAN-а Lion's City! 8)
https://fotobus.msk.ru/photo/2542356/
Е то су прави аутобуси, а не којекакви ЛиАЗ-и, Акије, Кобре... као код нас.
 
Nažalost, kod nas nema interesa kod privatnih prevoznika da kupuju takva vozila, o čemu smo i dosta pričali. Jeste da i Lion's City-ji znaju da lupkaju po neravnom kolovozu, ali ipak se radi o vidno kvalitnijim vozilima od svih ovih "Turaka" i "Rusa" kod nas. Sad se često vozim i luijevim Lion's City-jima, pa iako su već sigurno pregazili ozbiljnu kilometražu, i dalje su i te kako utegnuti. Lui je gori od GSP-a po pitanju održavanja. Vidim i da Otokari znaju da im izostanu, i to nije tako retka pojava u poslednje vreme.
 
Urbino 12 Hydrogen на тестирању у Риги
 

Prilozi

  • AD34ABC8-AF4A-415E-8F29-30B1D441396A.jpeg
    AD34ABC8-AF4A-415E-8F29-30B1D441396A.jpeg
    395,8 KB · Pregleda: 4.899
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662014#p662014:1pavw0t2 je napisao(la):
Siniša » 19 Сеп 2019 11:40 pm[/url]":1pavw0t2]Alexandria, najstariji tramvaj u Africi, datira iz 1863.

Vallja probati vožnju i ovim haosom :mrgreen:

Најспорија вожња у животу. Изашао једном из воза неколико станица пре последње и реко' ај трамвајем ћу до центра. Једном и никад више. :mrgreen:

пс. тек сад видим да одговарам на пост од пре годину и по
 
Da li mislite da prigradska želenica ne može da ide ulicom? Može, u Japanu.

Na prvom klipu, prvi primer su snimci iz Kumamotoa (Kumamoto Electric Railway), linija Fujisaki
Drugi primer je Otsu city, Keihan Keishin linija (Keihan Electric Railway), povezuje Otsu i Kyoto
Treći primer je Enoden u Kamakuri (Enoshima electric railway)
Četvrti primer je Meitetsu Inuyama Line

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qlYH4untu70[/youtube]

Keihan Ishiyama Sakamoto linija (Keihan Electric Railway)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TrTJB_j7nbY[/youtube]
 
Лако је њима било као колонијалној сили да изграде метро.
 
Лако је било свима који нису имали целокупни 20. век и прву петину 21. компликовану као што смо имали ми :D
 
Kad smo već kod Engleza, izgradili su pruge u Indiji, delom s tradicionalno visokim peronima. U sastavu te mreže je i Mumbajska lokalna železnica, žila kucavica ovog, inače jednog od najvećih gradova sveta.

Kao i kod Njujorškog metroa Zapadna i Centralna linija na centralnim, gradskim sekcijama imaju 4 ili više koloseka što omogućava ekspres polaske:

Poput brojnih svetskih gradova i u Mumbaju je karte moguće nabaviti putem automata na stanici. Stajališta ih nemaju.

Visoki peroni omogućavaju korišćenje vagona gradskog tipa. Ono što Mumbaj izdvaja iz mora metropola, čak i indijskih jesu tehničke karakteristike kompozicija. Širina sanduka je oko 3,6m te su sedišta izvodljiva i u 3+3 rasporedu. Vuča je u sanduku motornog vagona, dakle ne ispod zbog čega nije izložena vodi. Stoga vozovi imaju daleko veći kapacitet i pored toga što su singldeker tipa sa velikim brojem sedišta, i pored elektronike u jednom delu motornog vagona, uz šta garantuju neprevaziđenu pouzdanost u sezoni monsuna obzirom na to da mogu saobraćati po poplavljenoj pruzi.

Sistem nudi veliki kapacitet, solidnu srednju brzinu, veliki broj polazaka po niskoj ceni, međutim vozovi su daleko ispod svetskih standarda po mnogo čemu (od dizajna do načina proizvodnje sanduka) uz napomenu da do skoro nisu imali automatska vrata, da skoro svi saobraćaju sa otvorenim ulazištima zbog čega dolazi do pogibija, umesto staklenih prozora imaju rešetke, te da i pored tropske klime imaju samo ventilaciju (koja van špica ima manje efekta od promaje). Korišćenje ovog preopterećenog sistema ne preporučuje se turistima. Skoro je donet zakon o produženju vozova na 15 vagona radi smanjenja gužvi, odnosno praktične upotrebe automatskih vrata na najnovijim kompozicijama radi višeg nivoa bezbednosti.

Odvijanje saobraćaja za vreme monsuna:
https://www.youtube.com/watch?v=FduUrr58t6w
https://www.youtube.com/watch?v=DB1mmSKx9qw

Po suvom:
https://www.youtube.com/watch?v=K3xzQfHd7s0
https://www.youtube.com/watch?v=mEhnYJY6bLE
https://www.youtube.com/watch?v=HOrERzoKGSM

Živopisne spoljne deonice centralne linije (Kasara dvokolosečna i Khopoli jednokolosečna):
https://www.youtube.com/watch?v=TjNcEVf7_a0
https://www.youtube.com/watch?v=9Mj0C7-LkXc

Špic za vreme korone:
https://www.youtube.com/watch?v=w6HEgVcoweI

Mumbaj može biti primer grada koji sa low tech resursima uspeva da sprovede u delo ono što Beograd (poput mnogih gradova na Zapadu) nije u stanju da sprovede u delo. Ovde mnogi misle na fensi vagone kao merilo kvaliteta, međutim bitan je i takt, radno vreme i neometan rad, podela na brze i spore polaske što garantuje veću upotrebnu vrednost sistema na koji veća frakcija populacije može da se osloni. Loši vagoni nam ne mogu biti uzor, međutim gotovo sve drugo može.
 
Malo drugačiji tramvaj :D Qatar, Doha, Msheireb Downtown. Otvoren 2019, vozila na baterije i hidrogenske gorivne ćelije. Proizvođač ke američki TIG/m, model MRV-3.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=96MpTotHLKc[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=v5wgxJA_d0I[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840341#p840341:3tlapmem je napisao(la):
JohnnyLee » Суб Апр 10, 2021 11:07 am[/url]":3tlapmem]метро станица Пикадили 1928. године


file.php

Можда је за нас СФ, али наш бар неће имати дрвене подове покретних степеница, бар за толико смо испред колонијалних империја у 1906. години ! А данас је и свест узнапредовала, тако да се трасе цртају тако да уважавају потребе и навике свих и оних који су навикли да се возе својим превозом, али и оних који су навикли да неколико пута преседају, али и свих оних који ће продавати и изнајмљивати станове близу метро трасе...
 
Па зар није тако ? У случају метроа не можемо да се позивамо на несрећну прошлост и сиромаштво, јер Београд за разлику од неких других градова има доста неизграђених површина, а има и имао је и средстава која су се трошила често на не тако битне ствари. Али аутомобил је ипак био и остао најбитнији, најдраже превозно средство и знамење нашег просперитета и благостања.
 
Занимљива фора да аутобус делује као стари :)
 
https://transportnswblog.com/2017/12/22 ... niversary/

Tako su "obukli" novija vozila povodom 85. godišnjice STA u Sidneju. Nekada su solo bili plavi u različitim šemama zavisno od epohe, zglobni braon-narandžasti pa belo-plavi nakon unifikacije: https://www.flickr.com/photos/steves-tr ... 7706924802

Inače, kad sam se već dotakao Sidneja imaju i muzej tramvaja, ali i društvo za upravljanje železničkim muzejima osnovano od strane vlade Novog Južnog Velsa.

Tramvaji:
https://www.flickr.com/photos/9028007@N05/22514748526/
https://www.flickr.com/photos/mmmoop/8504678673/

Stari EMV: https://www.flickr.com/photos/nr1984/33 ... 72838@N24/

Nekad su crveni retleri (red rattlers zato što su skoro svi bili crveni) kako su ih zvali obično bili sastavljeni od dva voza sačinjena od singldeker motornih kola i prikolica ili kombinovano sa jednom ili dve dabldeker Tulloch prikolice:
https://www.flickr.com/photos/29029178@ ... 691236693/
https://www.flickr.com/photos/29029178@ ... 691236693/

Mi uopšte ne marimo o čuvanju nasleđa, pri čemu ne umemo da čuvamo ni ono što trenutno koristimo, niti da se držimo prepoznatljivog brenda. Mi ni novu kolor šemu novim vozilima nismo u stanju da prilagodimo, kamoli staru. Ovde zeleni Solaris videli nismo, iako je Ikarusa bilo i zelenih i crvenih.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840503#p840503:15s8saxu je napisao(la):
JohnnyLee » 10 Apr 2021 08:29 pm[/url]":15s8saxu]лудница

Neverovatno da taj sistem uopšte funkcioniše i u normalnim uslovima, obzirom na ograničena ulaganja. Interesantno da imaju i fensi metro koji zvrji prazan jer ga koristi nekolicina koja to može da priušti. Osim toga isti vrši ulogu fidera preopterećenoj zastareloj železnici. Neophodna su značajna olaganja radi podizanja kvaliteta usluge, bezbednosti i kapaciteta. Kao što rekoh imamo dosta toga da naučimo od Mumbaja, recimo kodiranje terminusa. Umesto broja voza, recimo 8016, može jasno BAT 1210 (polazak u 12:10 u smeru ka Batajnici, do Batajnice). Oni to ne koriste, samo napišu Dadar ili Kasara na latinici i hindi.

U Južnoj Africi već pokušavaju da unaprede svoje tehnički objedinjene sisteme gradske železnice nabavkom novog voznog parka, međutim nailaze na prepreke u vidu nekontrolisanog vandalizma.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=O-FZQfxFdCA[/youtube]

^^^Prasa u Kejp Taunu takoreći "iskočila iz šina". Poskidali kontaktnu mrežu, podigli neformalna naselja na pruzi koju koriste ključne linije iz prostog razloga što su iste privremeno zatvorene usled pandemije. Luda kuća.
 
Jedan zanimljiv Youtube kanal, Metro Liner:

https://www.youtube.com/c/MetroLiner/videos

U njemu možete da vidite na animacijama kako su se metroi razvijali tokom godina.
Intresantan mi je tokijski metro, od prvog početka Asakusa - Ueno od 2,2 km, pa kako su gradili neke samostalne (orphan) linije potpuno odvojene od ostatka mreže, da bi kasnije bile spojene.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UHKY2NeLkNg[/youtube]

Vredi pogledati i berlinski u-bahn i S-bah. Tu se vidi kako je mreža devastirana od završetka rata do pada berlinskog zida.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MFtwQuSZLp8[/youtube]
 
Kanal je relativno nov i nema mnogo klipova, međutim pokazuje upravo ono što naše kratkovide vlasti ignorišu pri planiranju - da metro mreža nikad nije gotova, osim u slučaju trajnog napuštanja grada što se još nije desilo nijednom velikom gradu sa metro sistemom. Ukidanje pojedinih stanica ili čak deonica izazvano promenom potreba sastavni je deo širenja mreže u skladu sa razvojem grada. Njujork kao jedan od najstarijih velikih sistema dobar je primer navedenog. Mnogo toga je poukidano, mada grad poseduje nikad dužu mrežu linija od svog osnivanja, što je i logično obzirom na to da grad nikad nije bio veći. Jednostavno delovanjem više faktora širenje mreže je usporilo, no činjenica je da ono nikad nije zaustavljeno.

E sada šta budućnost nosi, uzevši u obzir nove tehnologije videćemo.
 
Vrh