Kad smo već kod Engleza, izgradili su pruge u Indiji, delom s tradicionalno visokim peronima. U sastavu te mreže je i Mumbajska lokalna železnica, žila kucavica ovog, inače jednog od najvećih gradova sveta.
Kao i kod Njujorškog metroa Zapadna i Centralna linija na centralnim, gradskim sekcijama imaju 4 ili više koloseka što omogućava ekspres polaske:
Poput brojnih svetskih gradova i u Mumbaju je karte moguće nabaviti putem
automata na stanici. Stajališta ih nemaju.
Visoki peroni omogućavaju korišćenje vagona gradskog tipa. Ono što Mumbaj izdvaja iz mora metropola, čak i indijskih jesu tehničke karakteristike kompozicija. Širina sanduka je oko 3,6m te su sedišta izvodljiva i u 3+3 rasporedu. Vuča je u sanduku motornog vagona, dakle ne ispod zbog čega nije izložena vodi. Stoga vozovi imaju daleko veći kapacitet i pored toga što su singldeker tipa sa velikim brojem sedišta, i pored elektronike u jednom delu motornog vagona, uz šta garantuju neprevaziđenu pouzdanost u sezoni monsuna obzirom na to da mogu saobraćati po poplavljenoj pruzi.
Sistem nudi veliki kapacitet, solidnu srednju brzinu, veliki broj polazaka po niskoj ceni, međutim vozovi su daleko ispod svetskih standarda po mnogo čemu (od dizajna do načina proizvodnje sanduka) uz napomenu da do skoro nisu imali automatska vrata, da skoro svi saobraćaju sa otvorenim ulazištima zbog čega dolazi do pogibija, umesto staklenih prozora imaju rešetke, te da i pored tropske klime imaju samo ventilaciju (koja van špica ima manje efekta od promaje). Korišćenje ovog preopterećenog sistema ne preporučuje se turistima. Skoro je donet zakon o produženju vozova na 15 vagona radi smanjenja gužvi, odnosno praktične upotrebe automatskih vrata na najnovijim kompozicijama radi višeg nivoa bezbednosti.
Odvijanje saobraćaja za vreme monsuna:
https://www.youtube.com/watch?v=FduUrr58t6w
https://www.youtube.com/watch?v=DB1mmSKx9qw
Po suvom:
https://www.youtube.com/watch?v=K3xzQfHd7s0
https://www.youtube.com/watch?v=mEhnYJY6bLE
https://www.youtube.com/watch?v=HOrERzoKGSM
Živopisne spoljne deonice centralne linije (Kasara dvokolosečna i Khopoli jednokolosečna):
https://www.youtube.com/watch?v=TjNcEVf7_a0
https://www.youtube.com/watch?v=9Mj0C7-LkXc
Špic za vreme korone:
https://www.youtube.com/watch?v=w6HEgVcoweI
Mumbaj može biti primer grada koji sa low tech resursima uspeva da sprovede u delo ono što Beograd (poput mnogih gradova na Zapadu) nije u stanju da sprovede u delo. Ovde mnogi misle na fensi vagone kao merilo kvaliteta, međutim bitan je i takt, radno vreme i neometan rad, podela na brze i spore polaske što garantuje veću upotrebnu vrednost sistema na koji veća frakcija populacije može da se osloni. Loši vagoni nam ne mogu biti uzor, međutim gotovo sve drugo može.