Na temu o modernizaciji železnica sam već pisao kako to izgleda redovno putovati vozom na posao, raditi u njemu itd.. a evo kako je to u praksi
Do radnog mesta bi mi kolima trebalo najbržim putem oko 90 km, radi poređenja pustio sam kratko pre 6 google maps da uporedimo vreme putovanja auto putem sa vremenom putovanja vozom koji ide na svakih sat vremena osim u jutarnjem i popodnevnom špicu gde još jedan dodatni regionalni ekspres.
Auto putem treba 1:06 časa a vozom 57 minuta (+5 min kolima do žel stanice)
Krećemo!
Obično krećem sa eBiciklom do železničke stanice i to oko 5:40, a pošto je eBike na servisu motora idem kolima. Zbog fotografisanja sam krenuo nešto ranije oko 5:47
Na putu do stanice
Matična železnička stanica je tipična stanica za ruralni deo Nemačke, veliki parking za automobile, nadstrešnica za bicikle i automat za karte. Stanice imaju uglavnom pothodnike, kao što vidite moja stanica ima perone u relativno lošem stanju koji će biti rekonstruisani od naredne godine:
U 6:01 stiže Regionalni Ekspres - jedina kategorija vozova koji staje na toj stanici. Između Vircburga i Nirnberga idu i IC / ICE garniture ali one staju samo u ta dva grada.
Smestio sam se i raširio da čitam prve mejlove sa posla (a i poruke ovde
)
Par utisaka sa pruge
Polako se približavamo stanici Firt, to naselje je grad do Nirnberga nešto kao kada bi Zemun bio grad za sebe. Firt i Nirnberg su spojeni u jednu urbanističku celinu i dele međusobno GSP i metro.
U 6:44 izlazim iz voza
Pogled sa perona na stanici Firt prema Nirnbergu
Pothodnik žel stanice u Firtu je povezan sa metro stanicom, desno se silazi još jedan nivo niže do perona za metro a iznad se nalazi veliki terminal za gradske buseve:
Čekamo metro na peronu, za par minuta stiže:
Idemo dalje, vozimo se samo 6-7 minuta gde prelazimo deonicu dugu oko 4 km...
... i stižemo na moju zadnju stanicu
Do stanice se nalazi poslovni kompleks gde radim
Pozdravi iz lifta zgrade...
I stižemo u 6:57
Uglavnom me ovo malo podseća na železnički koridor između NS i BGD, čak su i razdaljine slične. Ušteda u vremenu na poslu je ogromna zbog mogućnosti rada u vozu pa mogu ranije da krenem kući pošto mi se put računa skoro ceo kao radno vreme.
Međutim iako sam veliki ljubitelj železnice i javnog prevoza, ni on nije svemoćan - a ni ne mora da bude. Već sam sat vremena pošto sam stigao otišao na termin/kontrolu u jedan Hotel u još ruralnijem delu tog kraja. Sa prevozom bi mi do tamo bili potrebno 3 sata ali kolima 40ak minuta. Upravo zbog takvih termina firma ima više automobila koje možemo da koristimo. Brzinska bonus slika iz kola na putu za taj hotel: