Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Da, i bolje se vidi kada je displej beli i danju i noću. Mnogi gradovi počinju njih da uzimaju uvek. I na talinskom urbinu se ne vidi na slici zbog svetla, ali i oni imaju bele.
 
Koliko su mi ovi displeji sa belim fontovima oku prijatniji od narandžastih. Čak mi i autobusi izgledaju elegantnije.
Tradicija je postojala dok nije tehnologija prevagnula. Osim belih bilo je i žutih fontova na crnoj pozadini, zatim ručnih žutih numeričkih pokazivača. Svi su bili čitljivi. Postojala je i alternativa sa inverzijom boja (crn font na beloj pozadini) koja se kod nas nije nikada primenjivala na elektronskim displejima radi davanja akcenta (na broj ili informaciju poput izmenjene trase ili statusu usluge/za garažu i sl.).

Beli font na crnoj pozadini, ili crni na beloj stvara isti utisak kao crna obuća. Bolje se uklapa u bilo koju kolor šemu zbog čega i deluje elegantnije.
 
Ne, nazalost. Od pre neki dan. Raketa. Al navodno izgleda da niko nije poginuo.
 
Poslednja izmena:
Доњецк, минибус и тролејбус пре два дана (од 01:50)..
 
Poslednja izmena:
Na temu o modernizaciji železnica sam već pisao kako to izgleda redovno putovati vozom na posao, raditi u njemu itd.. a evo kako je to u praksi :)

Do radnog mesta bi mi kolima trebalo najbržim putem oko 90 km, radi poređenja pustio sam kratko pre 6 google maps da uporedimo vreme putovanja auto putem sa vremenom putovanja vozom koji ide na svakih sat vremena osim u jutarnjem i popodnevnom špicu gde još jedan dodatni regionalni ekspres.

Auto putem treba 1:06 časa a vozom 57 minuta (+5 min kolima do žel stanice)
Bildschirmfoto 2022-03-24 um 10.51.36.png
Bildschirmfoto 2022-03-24 um 10.52.54.png


Krećemo!
img_260219j3f.jpg


Obično krećem sa eBiciklom do železničke stanice i to oko 5:40, a pošto je eBike na servisu motora idem kolima. Zbog fotografisanja sam krenuo nešto ranije oko 5:47


Na putu do stanice


Matična železnička stanica je tipična stanica za ruralni deo Nemačke, veliki parking za automobile, nadstrešnica za bicikle i automat za karte. Stanice imaju uglavnom pothodnike, kao što vidite moja stanica ima perone u relativno lošem stanju koji će biti rekonstruisani od naredne godine:






U 6:01 stiže Regionalni Ekspres - jedina kategorija vozova koji staje na toj stanici. Između Vircburga i Nirnberga idu i IC / ICE garniture ali one staju samo u ta dva grada.


Smestio sam se i raširio da čitam prve mejlove sa posla (a i poruke ovde :) )


Par utisaka sa pruge


Polako se približavamo stanici Firt, to naselje je grad do Nirnberga nešto kao kada bi Zemun bio grad za sebe. Firt i Nirnberg su spojeni u jednu urbanističku celinu i dele međusobno GSP i metro.


U 6:44 izlazim iz voza


Pogled sa perona na stanici Firt prema Nirnbergu


Pothodnik žel stanice u Firtu je povezan sa metro stanicom, desno se silazi još jedan nivo niže do perona za metro a iznad se nalazi veliki terminal za gradske buseve:


Čekamo metro na peronu, za par minuta stiže:


Idemo dalje, vozimo se samo 6-7 minuta gde prelazimo deonicu dugu oko 4 km...


... i stižemo na moju zadnju stanicu


Do stanice se nalazi poslovni kompleks gde radim


Pozdravi iz lifta zgrade...


I stižemo u 6:57


Uglavnom me ovo malo podseća na železnički koridor između NS i BGD, čak su i razdaljine slične. Ušteda u vremenu na poslu je ogromna zbog mogućnosti rada u vozu pa mogu ranije da krenem kući pošto mi se put računa skoro ceo kao radno vreme.

Međutim iako sam veliki ljubitelj železnice i javnog prevoza, ni on nije svemoćan - a ni ne mora da bude. Već sam sat vremena pošto sam stigao otišao na termin/kontrolu u jedan Hotel u još ruralnijem delu tog kraja. Sa prevozom bi mi do tamo bili potrebno 3 sata ali kolima 40ak minuta. Upravo zbog takvih termina firma ima više automobila koje možemo da koristimo. Brzinska bonus slika iz kola na putu za taj hotel:

 

Prilozi

  • 1648115586255.png
    1648115586255.png
    952,2 KB · Pregleda: 116
Mali nastavak priče od juče.

Pokupio sam eBike sa servisa tako da sam opet redovan sa njim (sve dok nije klizavo :) )


Bicikla je parkirana...


... regionalni ekspres je stigao...


... svaki dan nova avantura.


Još i slika unutrašnjosti metro garniture u Nirnbergu


Poz svima i uživajte u vikendu ;)
 
Gdinja (Poljska) - gradsko-prigradska železnica (SKM) koja spaja grad sa susednim gradovima uključujući i centar regiona Gdanjsk, trolejbusi, autobusi i informacioni sistem javnog prevoza.
Poslednjih godina grad je nabavio nove trolejbuse sa baterijama, tako da je pored 12 redovnih trolejbuskih linija uvedeno još 3 nove, i trolejbusi su zamenili autobuse u potpunosti ili većinski na još desetak linija javnog prevoza.
Grad oko 250 hiljada stanovnika može se pohvaliti mrežom od preko 20 trolejbuskih linija, i odličnim voznim parkom sa velikim udelom vozila sa baterijama.
B56E671C-1CAB-4C86-8D59-3E50F2626EDD.jpeg
23F17A35-1533-4C70-B9F1-4BB07D3FD5C3.jpeg
11032C37-9458-4049-8155-16744D4D5F3B.jpeg
6CD6CB88-2EEC-4DCC-BCC2-F9D879C58C3E.jpeg
2B8227B3-8E19-4655-ABF2-5CD05F3AD586.jpeg
85A1F831-015E-4912-BDB2-B587DBB9F4B2.jpeg
2C181F9E-DCFC-40E6-97D9-BEE48B400E73.jpeg
CDEB1D3D-B22E-420D-A185-48E137A074D3.jpeg
5563F453-AA66-48BE-9139-30F88C3772AE.jpeg
127A8B1C-6708-4022-869A-72BD3B1BCA3B.jpeg
50D923A2-EBAC-4FBB-B9AC-B7940FE6577A.jpeg
 
Upravo bi 20-ak rezervnih autobusa parkiranih u špicevima po gradu iza kritičnih mesta na drumskoj mreži, dramatično podiglo pouzdanost javnog prevoza u Beogradu.

(Biće da ovde na slici iznad to nije slučaj, da je to prosto okretnica, ali nema razloga da se npr. kod Ušća ne označe ovakva 2 mesta, kao i kod Banije, kod Hitne pomoći...)
 
Poslednja izmena:
Upravo bi 20-ak rezervnih autobusa parkiranih u špicevima po gradu iza kritičnih mesta na drumskoj mreži, dramatično podiglo pouzdanost javnog prevoza u Beogradu.

(Biće da ovde na slici iznad to nije slučaj, da je to prosto okretnica, ali nema razloga da se npr. kod Ušća ne označe ovakva 2 mesta, kao i kod Banije, kod Hitne pomoći...)
Jedan Solaris je beše stojao nakon plavog mosta u Požeškoj i tu se uključivao na 56. Ne znam da li i danas rade tako.
 
Izvini, ali uz, doduše površno, na preskoke gledanje, nisam shvatio ideju. Snimak ide napred - nazad, trolejbusi ulaze na noćni pregled i perionicu... Ako si mislio na kanape, to je sistem koji ex SSSR neguje neko vreme. Molim te, pojasni.
 
Na Youtubu između ostalog ima klipova gde ljudi kao ''streamuju'' muziku. Nekad beskrajno (kao radio) a nekad ovako, kao par sati. Ja sam zadnjih dana na Youtubu slušao elektronsku muziku pa mi je ovaj klip izašao kao preporučen, iako nisam gledao i slušao baš ovakve sadržaje. XD I vidim prikaze trolejbusa i reko šta je bre ovo, kak'e veze imaju trolejbusi sa tehno muzikom. I onda vidim da je neko postavio kameru da snima nekoliko sati ispred trolejbuskog depoa, kao svojevrsni ''screensaver'', da se vrti dok se sluša tehno ''radio''. Pa mi bilo interesantno, jer nikad nisam naleteo na tako nešto. A ovo je inače snimak iz Sverdlovska i vide se i neke starije Zijače, pa reko da okačim ovde kao zanimljivost. Da, nije baš striktno vezano za temu ali sam okačio jer nikad nisam naišao na ovako nešto, nisam očekivao da neko stream-uje snimke trolejbusa. 😄
 
Ha, ha...
Muziku sam registrovao kao podlogu i ništa više od toga pa se ubio gledajući u trolejbuse o čemu se radi jer ništa neobično nisam primetio na ulasku u depo, osim što neki moraju ručno da promene mrežu za perionicu.
 
Vrh