Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Ćuti provaliće me Igor, to ja sa još tri lažna profila nabijam sebi popularnost kako bi te s.je***.
 
Bender nema potrebe da plusiće posmatraš kao neko takmičenje. Žika je kao vozač autobusa u GSP-u a kasnije u DE svojim poznavanjem materije izgradio određenu reputaciju na srodnim temama gde dobija više plusića.

Što bi rekao slogan jedne radio stanice "Opusti se i uživaj" ;)
 
Ikarus 436, Bil monika Klinton i mađarska delegacija u dvorištu Bele kuće

magar.jpg
 
To je madjarski ikarus koji nema veze sa našim zbog kog smo morali da preimenujemo ime firme u ikarbus.
 
Nije problem i stvar u plusicima nego kao sto sam svojevremeno rekao na temi o Prokopu - kad ja ili neko poput mene (ne bas omiljen) napise neku cinjenicu, samo par ljudi podrzava to. Kad drugi popularniji clan napise identicnu stvar, odma pljuste pohvale i komentari. To je ono taborenje o kome pricam. Po toj logici ispada da nije bitno sta se govori nego ko ga govori. Cak i kad se radi o cinjenicama. Znaci ako sutra Ana Brnabic kaze E=mc2, ja treba da je napenalim i odbacim to sto kaze. A ako to izgovori Novak Djokovic, onda je u redu i treba podrzati.

To se vidi i na temama o arhitekturi. Cim je nesto stranog autora, to je automatski dobro. Cim je nesto domace, odma tezi da bude proglaseno za mediokritet.Znaci pojedini vajni akademici ovde, ljudi od nauke, vise gledaju ko je autor necega nego sta koliko ima smisla. E super. Bas jedno akademsko naucno ponasanje. I objektivno naravno...

Otud i moj potpis. U svetu tabora, mora uvek da bude neko koga ce vecina da predstavlja kao divljaka i nepozeljnog elementa. Pa se ja dobrovoljno prijavio da budem taj. Da se akademska elita bolje oseca i sepuri.
 
Evo, hvalim.
Hvala za info.
Nekad je i do trenutka. Ništa lično.
A AB šta god da kaže, unapred odbacujem, čak i pod pretpostavkom da sam razumeo.
 
Bender, po ko zna koji put bez potrebe stavljas sebe u centar diskusije i podređen položaj. Da, neko nekome može biti manje ili više simpatičan ali sam prilično siguran da niko ne daje pluseve za nešto sa čime se ne slaže.
 
Ova tema, tema o Prokopu kad se Karlo zadnji put oglasio tamo i bukvalno samo potvrdio i ponovio sta sam rekao...

Seticu se jos primera, trenutno sam na ulici (rokam pivo ispred dragstora haha :mrgreen: )
 
"Don't be satisfied with stories, how things have gone with others. Unfold your own myth."
- Rumi

Živeli! :D @ Bender
 
Morao sam da proguglam citat jer me ova jedna greška u slovu zbunila.

Inače to za dragstor je bila zezancija. :mrgreen: Pošto me neki ovde prozivaju da sam od te sorte ljudi. A zapravo sam ulazio u Ideu London po rolnice sa sirom. :mrgreen:

No dobro, u svakom slučaju, hvala tebi i Braniku. :wink:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862495#p862495:1mlhas7m je napisao(la):
Žika » Pon Jul 05, 2021 9:38 pm[/url]":1mlhas7m]Ikarus 436, Bil monika Klinton i mađarska delegacija u dvorištu Bele kuće
E na ovo već nisam naleteo. :shock: Vau. Svaka čast.
 
Ako dobro vidim ovaj Ikarus 436 ima aluminijumske felne. :shock:
Da li je za Americko trziste isao sa Rabinim osovinama ili su ugradjivali neke druge?
 
Malo autobus, malo voz. Da napomenem, ovakvo hibridno vozio se odavno ispituje.
Malo po šinama, malo po putu: Autobus i voz u jednom pakovanju VIDEO
Japanci puštaju u saobraćaj svoj prvi autobus-voz.


Ovaj dizelaš koristi klasične točkove sa gumama na putu, a na šinama izvlači čelične točkove i nastavlja dalje kao voz. Ideja je osigurati javni prevoz u malim gradovima, kao što je Kaijo na ostrvu Šikoku, u kome će i saobraćati ovo neobično vozilo.

Prevozno sredstvo prikazano na snimku nije nastalo iz hira tehnološki moćnih Japanaca. Ne, ono ima posebnu svrhu, a to je pažnja i briga prema starijima, pogotovo u ruralnim područjima. Spajanjem autobusa i voza javni saobraćaj se približava sve većem broju starijih ljudi u Japanu.

Autobus/voz sa dizel motorom i dva načina rada može da prevoze 21 osobu. Postiže brzine do 60 km/h na pruzi. Osim toga, u stanju je da se kreće do 100 km/h na asfaltnim putevima.

Pre nego što se pretvori u voz i izvuče čelične točkove, autobus mora da dođe na posebnu platformu.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-9G9h-1ng14[/youtube]

https://www.b92.net/automobili/razno.php?yyyy=2021&mm=12&nav_id=2080070
 
Malo da svratimo u bliži komšiluk. Szeged konačno otvorio svoju tram-train do Hódmezővásárhelya 29.11 prošle godine. Mnogo ljudi putuje između oba grada, oni su povezani i autobusikim linijama, ali su busevi sporiji jer često upadnu u gužvu. Zato se javila potreba da se izgradi vasút-villamos (tram-train). Linija koristi postojeću tramvajsku mrežu u Szegedu, zatim se spaja na neelekrificiranu železničku prugu Szeged-Békéscsaba i u Hódmezővásárhelyu ulazi u potpuno novu tramvajsku jednokolosečnu trasu. Vozovi idu svaki sat vremena, u špici ima i dva polaska po satu. Zbog neelektrificiranog dela pruge nabavljeni su hibridni električni-dizel tramvaj-vozovi Stadler Citylink. Isti takvi ali potpuno električni voze uu Sheffieldu na liniji za Rotterham.
 
Vrh