Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Brate, ovo je savrsenstvo! Dizajn je predobar, zadnji branik ima opasan izgled, Solaris se jako brzo probio i dokazao, i prevazisao konkurenciju! Prelep je!
Solaris je već dugo u samom vrhu po pitanju proizvodnje autobusa, elektrobusa i trolejbusa, pa i vozila na vodonik zbog kog je Solaris dobio nagradu za autobus godine i u pitanju je Urbino 18 Hydrogen
 
Tramvaj-vozić prelazi Rajnu u Kelnu.
📷 Goof van Eeden

tram de cologne.jpg
 
Cunjam tako i naletim na ove dizajnere koji se zezaju sa konceptualnim brendiranjem buseva, kad tamo i ova interesantna priča: EVO smart taxi bus livery and branding.

Kada pristupamo rebrendiranju bilo koje bivše autobuske kompanije, počinjemo sa malim istraživanjem njene istorije. Jedna posebna stvar je privukla našu pažnju u vezi Devona Generala. Daleke 1984. godine vodili su inovativnu uslugu visoke frekvencije počevši od 22 minibusa. U roku od dve godine vozni park minibusa se proširio na više od 200 vozila. Volimo eksperimentalno! Ovo nas je navelo na razmišljanje; kako bismo mogli otići korak dalje i učiniti ovo relevantnim i upotrebljivim danas?

U leto 2016. u Bristolu je pokrenuta premium, zajednička usluga od vožnje do posla pod nazivom Slide. To je ukrštanje autobusa i taksija, i ideja nam se sviđa. Autobusi saobraćaju svaki dan ceo dan, bez obzira na to koliko je ljudi u vozilu, to je rasipno. Zato smo odlučili da će fokus ovog rebrendiranja biti pametnije putovanje autobusom.

Premisa ovog pametnog putovanja je da autobus ide tamo gde postoji potražnja. Postojala bi aplikacija za rezervisanje i plaćanje vašeg putovanja. Dobićete mesto za preuzimanje i odlazak, na pet minuta hoda od vaše kuće i odredišta. Tada biste putovali sa drugim ljudima koji su rezervisali slična putovanja, što bi vaše putovanje učinilo direktnijim od prosečnog putovanja autobusom. Ova vrsta usluge bi bila posebno ciljana tokom radnog vremena kada se obavlja većina vožnji.

Originalni sistem koji je neko vreme radio u Bristolu: https://www.slidebristol.com/

Šta mislite, da li bi u Beogradu ovakav sistem mogao da zaživi i opstane?
 
U Hagu su počeli sa radom novi eCitaro, s obzirom da Haški "HTM" insistira na deliktanom uređenju prostora, Mercedes je morao malo da se prilagođava.
Oprema je sasvim solidna, malo veći paket je uzet.

Foto uz pomoć prijatelja.

1000052170.jpg


1000052167.jpg

1000052168.jpg


Vozači će se u potpunosti oslanjati na kamere umesto retrovizora.
Moram priznati da je tabla prilično siromašna, odnosno da datira još od C2, što je interesantno, jer je sam autobus uzet u većem stepenu opremljenosti.
1000052169.jpg


ECitari će zameniti CNG MAN-ove A21 iz 2011. Godine, većina njih ima na satu oko 1 milion kilometara. Nešto mogu da se kladim da će završiti u Srbiji. 😄

Jedna moja fotkica.
1000052171.jpg



Za to vreme u Amsterdamu, VDL je pustio nove Citee za GVB Amsterdam u probi, u pitanju su solo (VDL LF 122) & zglobni (VDL LF 181).

Solo
1000052172.jpg


Neke slike unutrašnjosti koje sam jedva iščupao.
1000052162.jpg

1000052164.jpg

1000052163.jpg


I zglob
1000052173.jpg

1000052160.jpg

1000052161.jpg


Ova nabavka je važna zbog:

1) Ceo vozni park GVB-a postaje električan i praktično sve 3 koncesije (2. Koncesija Zaanstreek - Waterland koju drži Izraelski EBS & 3. Koncesija Amstelland - Meerlanden koju drži Conexxion) u Amsterdamu i okolini postaju električne čime se ispunjava cilj da se do 2025. ceo vozni park čine električn vozila.

2) Ovo je veliki posao VDL, naime ceo autobuski vozni park GVB-a biće sačinjen od njihovih vozila (već od ranije je pre nekoliko godina isporučen lot od desetine autobusa starije generacije električne Citee).
Da uspeh za VDL bude veći, praktično svi autobusi u Zaanstreek koncesiji su nove Citee, a u Amstelland koncesiji VDL čini većinu vozila.
S obzirom da je Amsterdan "modna pista" može se reći da će VDL imati lepu reklamu u budućnosti.
 
Yutong u ozbiljnom naletu na Evropskom tržištu, pobeda na tenderu za trolejbuse u Budimpešti u saradnji sa Ikarusom. Solo 451k evra & zglob 649k evra
Drugo mesto Bozankaya, ponudili su najjeftiniji pakte za održavanje, no trole su ispale nešto skuplje.
Tek na trećem mestu Solaris, sa najskupljom ponudom, 779k evra solo, 973k evra zglob.
Škoda je odustala od ponude.

 
Yutong u ozbiljnom naletu na Evropskom tržištu, pobeda na tenderu za trolejbuse u Budimpešti u saradnji sa Ikarusom. Solo 451k evra & zglob 649k evra
Drugo mesto Bozankaya, ponudili su najjeftiniji pakte za održavanje, no trole su ispale nešto skuplje.
Tek na trećem mestu Solaris, sa najskupljom ponudom, 779k evra solo, 973k evra zglob.
Škoda je odustala od ponude.

To pobija ubeđenje mnogih ljudi kako Kinezi i Turci napadaju samo zemlje van EU. Ubijaju ih cenom, mislim evropljane, kao i za kola. BYD je posebno ozbiljan igrač, a i trole postale bolesno skupe, znam da su autonomne, al skoro milion evra za zglobni Solaris. Ne znam uslove ugovora i šta sve ulazi u cenu. Biće Turaka, a tek Kineza sve više po Evropi.
 
To pobija ubeđenje mnogih ljudi kako Kinezi i Turci napadaju samo zemlje van EU. Ubijaju ih cenom, mislim evropljane, kao i za kola. BYD je posebno ozbiljan igrač, a i trole postale bolesno skupe, znam da su autonomne, al skoro milion evra za zglobni Solaris. Ne znam uslove ugovora i šta sve ulazi u cenu. Biće Turaka, a tek Kineza sve više po Evropi.

Kada pogledaš, jako jeziva situacija za proizvođače iz EU. Konkurencija nikada jača, a cene materijala i radne snage samo rastu. A opada i objektivno gledano kvalitet Zapadnim markama u celom ovom haosu da sustignu konkurente.
EU će jednom morati da preuzme slične akcije kao i za automobile, ako želi da uspori taj rast Kineza, mada to povlači dosta polemike.
Vozio se u BYD-u, i nije nešto oduševio, po kvalitetu možda malo viši od Higera (znaju da urade vrata kako treba), ogibljenje OK, ali to odmah u startu nešto kvrcka i pogoršava se vremenom.
O novom Yutongu U15 čujem sve najbolje iz Holandije, završna obrada je dosta bolja od BYD-a i imaju manje kičeraja unutra, navodno ih je i prevoznik uzeo u najjačoj opremi. Ali kada ih ocenjuju bolje od Volvo 8900 LE onda zasigurno nisu loši:

1342813_224091_5_a5ff2fd2f3546a4c00b4af8922d5543dbc4e34688ab56ea56511e1d84409ae5a.jpg

1313842_219260_5_30fd0a1e35ec41bffffd0c637833d34dc493b6376fb90f40818daf3d75d0a82b.jpg



No, sa tim Turcima je isto muka, preuzeli su praktično Talijansko, Rumunsko, Bugarsko i Srpsko tržište, ima ih pomalo i u Nemačkoj, a tek će se širiti..
Ako se ovako nastavi, videćemo koji će EU proizvođač baciti rukavicu, jer nema više mesta za sve, VanHool je progutan prvi.
A ironija da bude veća Ikarbusa koga su stalno verili sa Kinezima ništa ne uradi, a ovi danas dominiraju na tržištu.
 
To pobija ubeđenje mnogih ljudi kako Kinezi i Turci napadaju samo zemlje van EU. Ubijaju ih cenom, mislim evropljane, kao i za kola. BYD je posebno ozbiljan igrač, a i trole postale bolesno skupe, znam da su autonomne, al skoro milion evra za zglobni Solaris. Ne znam uslove ugovora i šta sve ulazi u cenu. Biće Turaka, a tek Kineza sve više po Evropi.
Ja kad sam rekao ljudima da je Trollino i Ecitaro blizu milion evra, mnogi mi nisu verovali, ali evo i potvrde toga.
@Jelancha
Baš šteta što Ikarbus nije krenuo u tu priču, možda se i ne bi završilo i sad bi pravili elektrobuse za Expo.
Takođe nemojte da se iznenadite ako na oba tendera dobijemo kineske gasne autobuse, naravno pod uslovom da tender prođe, a mislim da će proći i da one priče nisu istinite.
 
Vrh