mihajloboric87
Advanced
- Učlanjen(a)
- 24.02.2021.
- Poruke
- 3.187
- Pohvaljen
- 5.488
Dovoljno da za nas proizvodimo, a siguran sam da bi se radilo i za izvoz.Nisu baš mogli tako. Daleko su tu uslovi u Poljskoj i kod nas za poređenje. Još kako je pala gvozdena zavesa, u toj Poljskoj se grade fabrike MAN-a, Neoplana, Volvoa i Scania-ije. Tržište neuporedivo veće, a i bogatije, plus EU fondovi. Solbus ne znam kad je osnovan, Autosan je postojao i ranije, al ne znam kakva mu je sad vlasnička struktura. Nekadašnji Jelcz, uporediv sa našim Ikarbusom, propao je, a bio je najveća fabrika autobusa u Poljskoj. Tako da ni kod nije opstalo sve. Ursus se vuče iz tog perioda, al nije postao ne znam kakav gigant. Realno, samo im je Solaris otišao daleko, dok su verovatno mlađi Solbus i stariji Autosan lokalci. Svakako, pohvalno što im je opstala i poneka fabrika iz vremena Varšavskog pakta, a plus imaju i zasebnu fabriku tramvaja. No, glavno je da su daleko ozbiljnije tržište u poređenju sa Srbijom.
Nisam mislio da budemo izvoznici za pola Evrope, već da smo mogli imati domaće firme najpre za domaće tržište, sa savremenim vozilima. Naši inženjeri su sposobni da naprave kabluteno vozilo, a Ikarbus, FAP i Neobus su kao stvorene za timski rad.