Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Brate, ovo je savrsenstvo! Dizajn je predobar, zadnji branik ima opasan izgled, Solaris se jako brzo probio i dokazao, i prevazisao konkurenciju! Prelep je!
Solaris je već dugo u samom vrhu po pitanju proizvodnje autobusa, elektrobusa i trolejbusa, pa i vozila na vodonik zbog kog je Solaris dobio nagradu za autobus godine i u pitanju je Urbino 18 Hydrogen
 
Tramvaj-vozić prelazi Rajnu u Kelnu.
📷 Goof van Eeden

tram de cologne.jpg
 
Cunjam tako i naletim na ove dizajnere koji se zezaju sa konceptualnim brendiranjem buseva, kad tamo i ova interesantna priča: EVO smart taxi bus livery and branding.

Kada pristupamo rebrendiranju bilo koje bivše autobuske kompanije, počinjemo sa malim istraživanjem njene istorije. Jedna posebna stvar je privukla našu pažnju u vezi Devona Generala. Daleke 1984. godine vodili su inovativnu uslugu visoke frekvencije počevši od 22 minibusa. U roku od dve godine vozni park minibusa se proširio na više od 200 vozila. Volimo eksperimentalno! Ovo nas je navelo na razmišljanje; kako bismo mogli otići korak dalje i učiniti ovo relevantnim i upotrebljivim danas?

U leto 2016. u Bristolu je pokrenuta premium, zajednička usluga od vožnje do posla pod nazivom Slide. To je ukrštanje autobusa i taksija, i ideja nam se sviđa. Autobusi saobraćaju svaki dan ceo dan, bez obzira na to koliko je ljudi u vozilu, to je rasipno. Zato smo odlučili da će fokus ovog rebrendiranja biti pametnije putovanje autobusom.

Premisa ovog pametnog putovanja je da autobus ide tamo gde postoji potražnja. Postojala bi aplikacija za rezervisanje i plaćanje vašeg putovanja. Dobićete mesto za preuzimanje i odlazak, na pet minuta hoda od vaše kuće i odredišta. Tada biste putovali sa drugim ljudima koji su rezervisali slična putovanja, što bi vaše putovanje učinilo direktnijim od prosečnog putovanja autobusom. Ova vrsta usluge bi bila posebno ciljana tokom radnog vremena kada se obavlja većina vožnji.

Originalni sistem koji je neko vreme radio u Bristolu: https://www.slidebristol.com/

Šta mislite, da li bi u Beogradu ovakav sistem mogao da zaživi i opstane?
 
U Hagu su počeli sa radom novi eCitaro, s obzirom da Haški "HTM" insistira na deliktanom uređenju prostora, Mercedes je morao malo da se prilagođava.
Oprema je sasvim solidna, malo veći paket je uzet.

Foto uz pomoć prijatelja.

1000052170.jpg


1000052167.jpg

1000052168.jpg


Vozači će se u potpunosti oslanjati na kamere umesto retrovizora.
Moram priznati da je tabla prilično siromašna, odnosno da datira još od C2, što je interesantno, jer je sam autobus uzet u većem stepenu opremljenosti.
1000052169.jpg


ECitari će zameniti CNG MAN-ove A21 iz 2011. Godine, većina njih ima na satu oko 1 milion kilometara. Nešto mogu da se kladim da će završiti u Srbiji. 😄

Jedna moja fotkica.
1000052171.jpg



Za to vreme u Amsterdamu, VDL je pustio nove Citee za GVB Amsterdam u probi, u pitanju su solo (VDL LF 122) & zglobni (VDL LF 181).

Solo
1000052172.jpg


Neke slike unutrašnjosti koje sam jedva iščupao.
1000052162.jpg

1000052164.jpg

1000052163.jpg


I zglob
1000052173.jpg

1000052160.jpg

1000052161.jpg


Ova nabavka je važna zbog:

1) Ceo vozni park GVB-a postaje električan i praktično sve 3 koncesije (2. Koncesija Zaanstreek - Waterland koju drži Izraelski EBS & 3. Koncesija Amstelland - Meerlanden koju drži Conexxion) u Amsterdamu i okolini postaju električne čime se ispunjava cilj da se do 2025. ceo vozni park čine električn vozila.

2) Ovo je veliki posao VDL, naime ceo autobuski vozni park GVB-a biće sačinjen od njihovih vozila (već od ranije je pre nekoliko godina isporučen lot od desetine autobusa starije generacije električne Citee).
Da uspeh za VDL bude veći, praktično svi autobusi u Zaanstreek koncesiji su nove Citee, a u Amstelland koncesiji VDL čini većinu vozila.
S obzirom da je Amsterdan "modna pista" može se reći da će VDL imati lepu reklamu u budućnosti.
 
Vrh